animator Napisano 27 Marzec 2008 Napisano 27 Marzec 2008 witam mam pytanie dotyczy ono, Np gdy chcę wymodelować spaw między dwoma rurkami, i oto mam dwie rurki i chcę aby pierwsza wchodziła w drugą tak że pierwsza będzie się rozchodziła przez pewną odległość, a potem łączyła z drugą, i chciałbym to zrobić tak że z pierwszej utworzyć linie (okrąg foremny) i wcisnąć ją na pokrzywioną siatkę drugiej rury, ktoś mi może wytłumaczyć jak to w praktyce zrobić dzięki pozdrawiam
Orangegraphics Napisano 27 Marzec 2008 Napisano 27 Marzec 2008 zgubiłem się w połowie...możesz jakoś zobrazować?
piksar Napisano 27 Marzec 2008 Napisano 27 Marzec 2008 Hindus bodajże robił tutek o modelowaniu spawów - szukaj
naeq Napisano 27 Marzec 2008 Napisano 27 Marzec 2008 hm, jak używasz Maxa to zapoznaj się z modyfikatorami "Connect" i "Bridge"
animator Napisano 28 Marzec 2008 Autor Napisano 28 Marzec 2008 dobrze znam "Connect" i "Bridge" praktycznie to podstawa chodzi o włorzeniu foremnego circla splainowego na pokrzywioną siatkę drugiego obiektu aby potem bridgerem je połączyć i utwożyć taki niby lejkowaty walec, potem to narysuje
DaveBorck Napisano 28 Marzec 2008 Napisano 28 Marzec 2008 wydaje mi się, że modyfikator "path deform" może ci pomóc.
animator Napisano 28 Marzec 2008 Autor Napisano 28 Marzec 2008 ktoś może mi wytłumaczyć jak to zrobić, chodzi o to że zwykłym katem nie narysuje wielokąta foremnego i z tąt chęć nałożenia tego circla na bryłę prószę o pomoc albo jakiś namiar na tutek, bo nie poradzę sobie z tym sam
naeq Napisano 28 Marzec 2008 Napisano 28 Marzec 2008 Już Cie nie rozumiem wcale. Możesz to zaprezentować na Screenie?
animator Napisano 28 Marzec 2008 Autor Napisano 28 Marzec 2008 a wiedz tak mam walec nr.1 i pokrzywionego boxa i teraz chce utworzyć połączenie między tymi dwoma bryłami za pomocą krawędzi(foremnego ośmiokąta w tym przypadku) rzutując go (circla(foremnego ośmiokąta)) utworzonego z mojego walca nr.1 na mojego boxa aby siaka była równo pocięta na obrazku nr.2 oznacza tą formę wsadzoną na siatkę boxa która jest łamaną dwóch płaszczyzn no i tak miała by wyglądać siatka już połączonych obiektów tyle że połączenie ma być wbudowane czyli zespawane z boxem (a nie tak jak niżej) i ma być foremne z tego widoku u góry czyli idealnie okrągłe. Myślę że chyba to zrozumiesz dzięki
naeq Napisano 28 Marzec 2008 Napisano 28 Marzec 2008 O stary, no to jeżeli sądzisz ze bridge i connect to podstawa, to spokojnie powinieneś sobie z tym poradzić... Nie ma w tym wiele trudnego, na początek łączyć 2 bryły narzędziem "Attach" , później na tej większej musisz utworzyć poligony, tak by ta rura by mogła się z nią połączyć. P.S. wcześniej mówiłeś o splajnach... Modelowanie Splajnami a metodą Editable Poly co 2 różne rzeczy. 1
naeq Napisano 28 Marzec 2008 Napisano 28 Marzec 2008 Proszę: 1. Obiekty: 2. Złączanie: - Połączenie obiektów funkcją "Attach" - Stworzenie nowych poligonów - Połączenie 2 obiektów poprzez "Chamfer" dla Vertexów. 3. Efekt Końcowy: - Dodanie "Chamferów" na krawędzie - Mesh Smooth Pozdro ;]
animator Napisano 29 Marzec 2008 Autor Napisano 29 Marzec 2008 dzięki super bardzo mi pomogłeś pozdrawiam
Piotr_Gabek Napisano 29 Marzec 2008 Napisano 29 Marzec 2008 http://www.danielbuck.net/index.php?page=weld_tut/weld_tut
animator Napisano 29 Marzec 2008 Autor Napisano 29 Marzec 2008 abyście nie mieli tak łatwo :) to jeszcze waz pomęczę z tymi nowymi poligononami to jak??? cutem to zrobiłeś czy jakoś inaczej???
Piotr_Gabek Napisano 29 Marzec 2008 Napisano 29 Marzec 2008 Nie jestem ekspertem ani znawcą ale wydaje mi sie, że tam użył connect.
Rekomendowane odpowiedzi