Orangegraphics Napisano 31 Marzec 2008 Share Napisano 31 Marzec 2008 od wczoraj mam dziwny problem. otóż przykład prosty: po prawej jest obiekt który po lewej rozrzuciłem scatterem i ukryłem distribution object dla czytelności problemu. jedyne parametry w scatterze zmienione to ilość objektów na 15, perendicular odznaczony i obrót w osi y na 360 stopni. jak widać objekty od scattera są jakby poscalowane róznorako, kiedy nic nie zaznaczałem. myślę że z tego samego powodu dzieje się równiez podobnie przy extrude dialogu. czyli zaznaczam poligon w editable poly, klikam kwadracik przy extrude i pojawia mi się extrude dialog. bez zamykania dialogu gdy obraca się gizmem i je skaluje to powinno być coś ala rotate by normal, w tutku LIS-a o modelowaniu drzewka bonsai to było pokazane dobrze. od wczoraj wariuje i też krzywi wszystko... przeszukałem opcje, nie wiem co jest powodem. jakaś pomocna dłoń? mam nadzieje że zbyt zawile tego nie opisałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Levus Napisano 1 Kwiecień 2008 Share Napisano 1 Kwiecień 2008 Nie wiem o co może chodzić, ale będę strzelał. Na górnym barze masz taką ikonkę którą się zmienia pivot point center (pomiedzy zmianą systemu orientacji a ikonką "select and manipulate). Kiedyś nie obczaiłem że jest to przestawione i się cuda przy rotacji bonesów działy. Sprawdź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orangegraphics Napisano 1 Kwiecień 2008 Autor Share Napisano 1 Kwiecień 2008 niestety to nie to, ale dzieki za checi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoAd Napisano 1 Kwiecień 2008 Share Napisano 1 Kwiecień 2008 Ja chyba mam podobny problem, np jak robie opone za pomocą benda, to nie tworzy się ogrągła tylko elipsoidalna, to samo z modyfikatorem lathe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orangegraphics Napisano 1 Kwiecień 2008 Autor Share Napisano 1 Kwiecień 2008 jakby koordynatory osi się pokopały czy coś?... popróbuj SOAD z plugiem xform reset. u mnie coś pomaga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lis Napisano 2 Kwiecień 2008 Share Napisano 2 Kwiecień 2008 Masz skale wszystkich objektów w osiach xyz na 100%. wygląda mito jakby jakaś oś była przeskalowana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 2 Kwiecień 2008 Share Napisano 2 Kwiecień 2008 Dokładnie. ResetXForm usuwa macierz skalowania. Dodatkowo warto ustawić sobie pivot obiektu w punkcie zaczepienia (pozycja i orientacja) jeżeli to ma być na skaterze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orangegraphics Napisano 2 Kwiecień 2008 Autor Share Napisano 2 Kwiecień 2008 ta, ale ten Xform wcale nie działa tak jak powinien na mój problem. otwarłem nową scene, zmergowałem wszystkie objekty z tamtej i działa. można zamknąć temat, dzięki za dobre chęci;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się