Posted March 31, 200817 yr od wczoraj mam dziwny problem. otóż przykład prosty: po prawej jest obiekt który po lewej rozrzuciłem scatterem i ukryłem distribution object dla czytelności problemu. jedyne parametry w scatterze zmienione to ilość objektów na 15, perendicular odznaczony i obrót w osi y na 360 stopni. jak widać objekty od scattera są jakby poscalowane róznorako, kiedy nic nie zaznaczałem. myślę że z tego samego powodu dzieje się równiez podobnie przy extrude dialogu. czyli zaznaczam poligon w editable poly, klikam kwadracik przy extrude i pojawia mi się extrude dialog. bez zamykania dialogu gdy obraca się gizmem i je skaluje to powinno być coś ala rotate by normal, w tutku LIS-a o modelowaniu drzewka bonsai to było pokazane dobrze. od wczoraj wariuje i też krzywi wszystko... przeszukałem opcje, nie wiem co jest powodem. jakaś pomocna dłoń? mam nadzieje że zbyt zawile tego nie opisałem.
April 1, 200817 yr Nie wiem o co może chodzić, ale będę strzelał. Na górnym barze masz taką ikonkę którą się zmienia pivot point center (pomiedzy zmianą systemu orientacji a ikonką "select and manipulate). Kiedyś nie obczaiłem że jest to przestawione i się cuda przy rotacji bonesów działy. Sprawdź.
April 1, 200817 yr Ja chyba mam podobny problem, np jak robie opone za pomocą benda, to nie tworzy się ogrągła tylko elipsoidalna, to samo z modyfikatorem lathe
April 1, 200817 yr Author jakby koordynatory osi się pokopały czy coś?... popróbuj SOAD z plugiem xform reset. u mnie coś pomaga.
April 2, 200817 yr Masz skale wszystkich objektów w osiach xyz na 100%. wygląda mito jakby jakaś oś była przeskalowana.
April 2, 200817 yr Dokładnie. ResetXForm usuwa macierz skalowania. Dodatkowo warto ustawić sobie pivot obiektu w punkcie zaczepienia (pozycja i orientacja) jeżeli to ma być na skaterze.
April 2, 200817 yr Author ta, ale ten Xform wcale nie działa tak jak powinien na mój problem. otwarłem nową scene, zmergowałem wszystkie objekty z tamtej i działa. można zamknąć temat, dzięki za dobre chęci;)
Create an account or sign in to comment