Napisano 31 Marzec 200817 l od wczoraj mam dziwny problem. otóż przykład prosty: po prawej jest obiekt który po lewej rozrzuciłem scatterem i ukryłem distribution object dla czytelności problemu. jedyne parametry w scatterze zmienione to ilość objektów na 15, perendicular odznaczony i obrót w osi y na 360 stopni. jak widać objekty od scattera są jakby poscalowane róznorako, kiedy nic nie zaznaczałem. myślę że z tego samego powodu dzieje się równiez podobnie przy extrude dialogu. czyli zaznaczam poligon w editable poly, klikam kwadracik przy extrude i pojawia mi się extrude dialog. bez zamykania dialogu gdy obraca się gizmem i je skaluje to powinno być coś ala rotate by normal, w tutku LIS-a o modelowaniu drzewka bonsai to było pokazane dobrze. od wczoraj wariuje i też krzywi wszystko... przeszukałem opcje, nie wiem co jest powodem. jakaś pomocna dłoń? mam nadzieje że zbyt zawile tego nie opisałem.
Napisano 1 Kwiecień 200817 l Nie wiem o co może chodzić, ale będę strzelał. Na górnym barze masz taką ikonkę którą się zmienia pivot point center (pomiedzy zmianą systemu orientacji a ikonką "select and manipulate). Kiedyś nie obczaiłem że jest to przestawione i się cuda przy rotacji bonesów działy. Sprawdź.
Napisano 1 Kwiecień 200817 l Ja chyba mam podobny problem, np jak robie opone za pomocą benda, to nie tworzy się ogrągła tylko elipsoidalna, to samo z modyfikatorem lathe
Napisano 1 Kwiecień 200817 l Autor jakby koordynatory osi się pokopały czy coś?... popróbuj SOAD z plugiem xform reset. u mnie coś pomaga.
Napisano 2 Kwiecień 200817 l Masz skale wszystkich objektów w osiach xyz na 100%. wygląda mito jakby jakaś oś była przeskalowana.
Napisano 2 Kwiecień 200817 l Dokładnie. ResetXForm usuwa macierz skalowania. Dodatkowo warto ustawić sobie pivot obiektu w punkcie zaczepienia (pozycja i orientacja) jeżeli to ma być na skaterze.
Napisano 2 Kwiecień 200817 l Autor ta, ale ten Xform wcale nie działa tak jak powinien na mój problem. otwarłem nową scene, zmergowałem wszystkie objekty z tamtej i działa. można zamknąć temat, dzięki za dobre chęci;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto