Skocz do zawartości

Pojazd 3D: Peugeot 207


trosiek

Rekomendowane odpowiedzi

Oto moja ostatnie zajęcie w 3D - Peugeot 207. Zaznaczcie gdzie są jakieś nierówności. jest to mój tak właściwie 2 model samochodu w 3dsmaxie, także nie bijcie za mocno :) światła z przodu zacząłem robić, z tyłu tylko ta szybka tak na szybko zrobiona, żeby to jakoś wyglądało. felgi też nie skończone, chciałem raczej zobaczyć jak wygląda karoseria na kołach. i muszę powiedzieć że jestem całkiem ustatysfakcjonowany ;) c&c

 

62038430ei7.th.jpg

85986384yv5.th.jpg

34034207zi5.th.jpg

88095465by8.th.jpg

44429168dn1.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 45
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

B. ładny modelik, to na wstępie ;] Imo koła do poprawki, one tak na 1 rzut oka się wyróżniają od reszty. Krzywizny / niezgodności hmmm musiałbym z fotkami porównać, ale jak już to wieczorem bo teraz nie mam czasu ;) Pokaż jakieś renderki ze światłem i pseudo studiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny modelik! Krzywizny które zauważyłem na pierwszy rzut okiem i których jestem pewny to

- przetłoczenie boczne/drzwi

- tylny zderzak

- tylne nadkole

Dawaj dalej! Też jestem ciekaw jakiegoś "szybkiego" studia z lakiem :)

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nvidiadzięki. koła będą chyba inne. najprawdopodobniej takie jak tutaj http://www.netcarshow.com/peugeot/2006-207/1600x1200/wallpaper_19.htm . ale narazie stać będą te :) na bawienie się renderem narazie czasu nie mam. może w tygodniu coś dodam.

hkropinskiwłaśnie jest parę bugów które nie umiem poprawić... są poweldowane vertexy a i tak jest bug :( siatkę staram się jak najrzadszą układać, bo boję się krzywizn na gęstszej :D

Homaprzetłoczenie drzwi (chyba o to chodzi):

poprawkabe8.jpg

tylny zderzak - też na przetłoczeniu tak? zauważyłem dosłownie moment po dodaniu screenów tutaj i od razu poprawiłem :) tylne nadkole - mógłbyś zaznaczyć? bo nie widzę tam buga ;)

 

dziś wieczorem zamieszcę kolejne screeny z viewportu (nie jestem teraz na swoim komputerze) - jest parę małych upów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okay trosiek - nadkole jest malina - sprawdziłem zdjęcia - sorry!

Reszte zaznaczyłem TU. Boczne przetłoczenie - to na dole - powinno być płynne. Bardziej płynne, przynajmniej tak mi sie wydaje. Pozdr.

Powodzenia w dalszej pracy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oto pierwsze próby renderów:

nr.1

proba1pe0.th.jpg

nie jestem z tego ani troszkę zdowolony

nr.2

proba3rp0.th.jpg

clay

 

oto pierwsze próby ze sceną:

nr.3

proba4scenafj6.th.jpg

sceneria uliczna -> najbardziej mi taka podchodzi

nr.4

proba5scenalr4.th.jpg

nr.5

proba6scenazx4.th.jpg

nr.6

wg. mnie kompletnie nie udana próba przed "garażem" + biały lakier (biały będzie też na finalnym renderze, ew. czerwony)

proba7scenanq2.th.jpg

 

c&c

 

ławka, zielsko, domek itp everowe. zielenina wstawiona tak na szybko, żeby nie był pusty chodnik. i jakoś proporcje wydaje mi się, że leżą, ale nie mam czasu na zabawę z nimi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po przerwie kolejne drobne updaty:

2073mq0.th.jpg

2074cp5.th.jpg

jak widać samochód dostał nowe koła - bardzo prosiłbym o ich ocenę :) w tej chwili walczę z próbnymi renderami.

 

EDIT:

zapowiedziane powyżej rendery z próbnym lakierem (jeśli o coś w co ubrałem puga można nazwać lakierem...). przy okazji testy szkła (nie wiem dlaczego z boku takie dziwne kolorowe odbicie na szybach jest, ale to chyba wina nieba). oświetlenie to vray sun+sky

proba8ko5.th.jpg

wiem że straszne ziarno ale chwilowo nie mogę pozwolić sobie na długie rendery - ten trwał ok 10 min.

c&c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny modelik;] Wydaje mi sie, ze rowek przed maska jest za duzy i wokol szyby tez dziwny, dokladniej w rogu, gdzie laczy sie z ta listwa, tak w porownaniu z innymi rowkami.

Widzac jak renderujesz wizki spodziewam sie, ze fura bedzie wygladala dobrze i doprowadzisz do konca ten model (bo z wczesniejsze chyba nie dotrwaly).

Ja bym rzucal lakier i jakas scenke ukladal, kola elegancko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jak dla mnie modelik rewelacja. Jesli sam dzialales to naprawde moje uznanie. Mam nadzieje,ze moj nastepny model bedzie na takim poziomie.

 

Co do scen to ta w garazu wydaje mi sie calkiem OK. Ladnie sie wszystko komponuje. Co prawda troche minimalistyczne i proste, ale ja mam skrzywienie do takich :)

 

Czekam na kolejne updaty i zycze powodzenia z materialami.

 

Pozdrawiam,

 

xaoo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oto dzisiejsze próby renderu - jak narazie studio chyba będę męczył. w modelingu bez zmian.

rendersk6.th.jpg

bardzo proszę o ocenę rendera :) szczerze mówiąc to jestem całkiem usatysfakcjonowany. a może ktoś podpowie jak dodać te tzw. car flakes na lakierze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jak dla mnie elegancko, choc na oponach za duzo tych napisow i sprawiaja wrazenie jakby uzyto do nich nablyszczacza. Czy to zamierzony efekt?

 

Zgodze sie z tob01 co do szyb. Ciemniejsze szyby i nic wicej nie trzeba :)

 

Pozdrawiam i czekam na wiecej,

 

xaoo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mam być szczery to render jak dla mnie odpada...

Dzikie ujęcie kamery, opony z takim sidewallem wyglądają conajmniej dziwnie - mapę masz w lustrzanym odbiciu.

Proponuję popracować nad oświetleniem i odbiciami na lakierze!

Powodzenia! Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapewniam was że trzeba ;) nie będę się bawił w zaciemnianie szyb tylko chociaż jakieś prowizoryczne tło w środku będzie. lakier będzie taki czarny bo w środku planuję dać białą skórę. napisy na bokach opon (Side walle) są poprostu białe - taka mapka diffuse + to samo bump. i tam jest cały opis opony - akurat tutaj goodyear eagle F1 - nijak to ma się do tego samochodu, ale raczej nikt nie będzie czytał co tam napisane jest :) dziś zacząłem robić tylne światła i jestem w 100% pewien, że nieźle dadzą mi popalić... nie wrzucam update bo nie ma czego.

 

jak ktoś ma pomysł, jak zrobić taki lakier jak jest na www.suurland.com w portfolio z tym samochodem, rendery w studiu, ver. czarna to bardzo proszę o rady bo właśnie taki efekt bym chciał uzyskać :) samochodziarze odezwijcie się proszę ;)

 

Edit Homa:

im dłużej patrzę na ten render tym bardziej mi się nie podoba ;) prace cały czas trwają. narazie zajmę się skończeniem modelingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trosiek - moim zdaniem; powolutku, aż do skutku - rób wszystko tak, aby Tobie sie podobało - to najważniejsze!

Kombinuj z oświetleniem i odbiciami. Nawet byle jaki lakier z pierwszej lepszej www może dobrze wyglądać przy dobrym oświetleniu i odbiciach.

powodzenia & pozdr :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@trosiek jak ma byc elegancko to trzeba by te napisy na oponach odwrocic, bo mimo ze nikt na to uwagi nie zwraca to jest dziwnie. Chyba nie chcesz robic prowizorki.

 

Swoja droga Homa dobrze prawi. Powoli powoli az bedzie perfekcyjnie :)

 

Pozdrawiam,

 

xaoo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

model zasługuje na jakieś wnętrze więc zrobiłem parę części:

beztytuuyo8.th.jpg

jutro zapewne kolejny update :) model z zewnątrz jest właściwie skończony - jeszcze chyba tylko spryskiwacze zostały, wycieraczki i poprawić tylną szybę+światło stopu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oto efekty dzisiejszej rannej pracy z maxem i vrayem. szczerze mówiąc to jestem zadowolony :D to jak narazie tylko testy lakieru na niskich ustawieniach. początki wnętrza jak widać są. będzie więcej oczywiście. historia tego lakieru jest całkiem ciekawa bo miał to być najpierw clay, ale zmieniłem troszkę kolor diffuse i jakoś mi do gustu tu przypadło ;) a jak ktoś ma jakieś ciekawe sidewalle do podzielenia się to chętnie przyjmę.

dobre2bs3.th.jpg

 

oto troszkę inne ujęcie i większe nastawy:

dobre3xr9.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie śledziłem całego tematu, ale w lakierze postaraj się reflecty dać na mniejszy gloss (jeśli to v-ray to koło 0,9) a highlighty tylko rozglosuj tak do 0,7. w reflect mapie może fallofa fresnell z to camera?

 

lakier według mnie do poprawek.

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=49336

 

mi taki efekt wyszedł, szukałem czegoś podobnego co ty, jeśli ci się podoba to mogę kilka wskazówek udzielić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś podobnego właśnie staram się osiągnąć. zaraz popróbuję z glosami. w tym twoim astonie super wyszedł materiał felg. możesz się podzielić? ;) w tym akurat momencie testuję lakier stąd - http://www.enjoycg.com/forums/enjoycg-tutorials/3052-rendering-new-beetle.html

 

edit: lakier z powyższej stronki wyszedł beznadziejnie dlatego nie wrzucam efektów. ale oto cześciowe efekty rady xiz0ra:

nice1sa3.th.jpg

ps. chyba zapomniałem wspomnieć że w vray env jest włożony gradient - szaro - biało - szary z multiplier na 10.

 

edit2:

nice2eo4.th.jpg

kolejne zabawy ze studiem i lakierem. czepiajcie sie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oto chodzi że nie wiem czemu taki ziarnisty jest :D ziarnistość dodaje realizmu. ale tu jest przesadzona. nie chcę robić takiego lakieru który ma masę załamujących się refleksów. bo to beznadziejnie wygląda. wolę taki troszkę bardziej matowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic takiego nie mam. ja w poprzednich renderach do lakieru wykorzystałem vray mtl + zaznaczone fresnel relfections (bez mapy fall off!!) i lekkie zmiany paremetrów. kolejne próbne rendery (wg. mnie kompletnie nie udane i chyba wracam do zabawy z poprzednim lakierem):

nice3jd9.th.jpg

nice4px7.th.jpg

lakier był robiony z parametrami z tutka mercedesa s-klassy, no cóż efekt wyszedł z deczka inny ;p zmieniłem też troszkę parametry rendera - z lc na brute force. ja już nie wiem jak z tym renderem coś robić :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trosiek - teraz moge powiedziec, ze lakier full wypas. Naprawde wyszlo elegancko. Na tym drugim renderze brakuje mi tylko srebrnych znaczkow peugota. Na tym wczesniejszym renderku z ziarnem, to elegancko tylko reflektory wyszly.

 

Teraz czekam tylko na final render. Zycze powodzenia w dobieraniu ustawien renderera.

 

Pozdrawiam,

 

xaoo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz włąśnie jest ok. zostaw ten lakier. popraw za to reszte materiałów bo wołają o pomstę do nieba. głównie felgi, szyby i opony.opony wbrew pozorom też odbijają, tylko lekko i z mocnym glossem, rzędu 0,5. spróbuj we wszystkie metalowe rzeczy, te chromy ala wszystkie dać ciemniejszy diffuse, falloff w reflecta i większy gloss highlightów niż reflectów. acha, i blinn na ward zmien. jest coraz lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam nie widze nic "full wypaśnego" w tych renderach

model dosyć ok, ale niedokończony - brak czarnych ramek za szybami razi i sprawia wrażenie cienkich blach

 

studio całkiem do wymiany, jakieś przypadkowe te refleksy na karoserii i wszystkie ostre i monotonne, lakier wygląda jakby nie miał falloffa w reflections, jeszcze na pierwszym renderze przeszkadza totalna jednolita czerń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za pomocne commenty :) właśnie nie wiem jak zrobić te czarne ramki... cutem je poprostu wyciąć? czy jakoś teksturą to załatwiacie? zaczynam nienawidzieć robienia lakieru :D oto screen z studiem, ale dziś jeszcze będę się nim bawić. może jakiegoś pomocnego tutka wygrzebię :)

studioov1.th.jpg

możecie jakieś parametry lakieru podać? w którą stronę iść?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś troszkę pobawiłem się renderem - troszkę z vray sun+sky się pobawiłem, bo ze studiem to można nie powiem czego dostać... jak narazie tylko lakier podlega ocenie :)

sunyc6.th.jpg

potem doszedłem do wniosku że mam dość rendera i zabrałem się troszkę za wnętrze. dopracowałem fotele (btw. to nawet nie wiem czy można do tego modelu dokupić ekraniki w zagłówkach ale mniejsza z tym - nawet ładnie to wygląda)

beztytuupf1.th.jpg

tak to się prezentuje razem wszystko: (domodelowałem te czarne w szybach)

beztytuumh4.th.jpg

beztytuuhd9.th.jpg

coś czuję że opony pójdą do wymiany na jakies fajniejsze... no ale to juz nie dziś :)

 

jutro i pojutrze mam 2 dni wolne także będę dalej skrobać wnętrze. może i za szczegółowe ale moze jakiś renderek od środka się uda ;) na dziś 3d mam dosyć i idę oddać się innym rozrywkom :D miłej końcówki długiego weekendu wszystkim ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności