Napisano 12 Kwiecień 200816 l Oto moja ostatnie zajęcie w 3D - Peugeot 207. Zaznaczcie gdzie są jakieś nierówności. jest to mój tak właściwie 2 model samochodu w 3dsmaxie, także nie bijcie za mocno :) światła z przodu zacząłem robić, z tyłu tylko ta szybka tak na szybko zrobiona, żeby to jakoś wyglądało. felgi też nie skończone, chciałem raczej zobaczyć jak wygląda karoseria na kołach. i muszę powiedzieć że jestem całkiem ustatysfakcjonowany ;) c&c
Napisano 13 Kwiecień 200816 l B. ładny modelik, to na wstępie ;] Imo koła do poprawki, one tak na 1 rzut oka się wyróżniają od reszty. Krzywizny / niezgodności hmmm musiałbym z fotkami porównać, ale jak już to wieczorem bo teraz nie mam czasu ;) Pokaż jakieś renderki ze światłem i pseudo studiem.
Napisano 13 Kwiecień 200816 l aż dziw ze przy takiej siatce tak ladnie to wygląda, jest kilka bugów, krzywizn, ale ogolne wrazenie pozytywne:) pozdrawiam
Napisano 13 Kwiecień 200816 l Bardzo fajny modelik! Krzywizny które zauważyłem na pierwszy rzut okiem i których jestem pewny to - przetłoczenie boczne/drzwi - tylny zderzak - tylne nadkole Dawaj dalej! Też jestem ciekaw jakiegoś "szybkiego" studia z lakiem :) Powodzenia.
Napisano 14 Kwiecień 200816 l Autor Nvidiadzięki. koła będą chyba inne. najprawdopodobniej takie jak tutaj http://www.netcarshow.com/peugeot/2006-207/1600x1200/wallpaper_19.htm . ale narazie stać będą te :) na bawienie się renderem narazie czasu nie mam. może w tygodniu coś dodam. hkropinskiwłaśnie jest parę bugów które nie umiem poprawić... są poweldowane vertexy a i tak jest bug :( siatkę staram się jak najrzadszą układać, bo boję się krzywizn na gęstszej :D Homaprzetłoczenie drzwi (chyba o to chodzi): tylny zderzak - też na przetłoczeniu tak? zauważyłem dosłownie moment po dodaniu screenów tutaj i od razu poprawiłem :) tylne nadkole - mógłbyś zaznaczyć? bo nie widzę tam buga ;) dziś wieczorem zamieszcę kolejne screeny z viewportu (nie jestem teraz na swoim komputerze) - jest parę małych upów :)
Napisano 14 Kwiecień 200816 l Okay trosiek - nadkole jest malina - sprawdziłem zdjęcia - sorry! Reszte zaznaczyłem TU. Boczne przetłoczenie - to na dole - powinno być płynne. Bardziej płynne, przynajmniej tak mi sie wydaje. Pozdr. Powodzenia w dalszej pracy!
Napisano 14 Kwiecień 200816 l Autor oto pierwsze próby renderów: nr.1 nie jestem z tego ani troszkę zdowolony nr.2 clay oto pierwsze próby ze sceną: nr.3 sceneria uliczna -> najbardziej mi taka podchodzi nr.4 nr.5 nr.6 wg. mnie kompletnie nie udana próba przed "garażem" + biały lakier (biały będzie też na finalnym renderze, ew. czerwony) c&c ławka, zielsko, domek itp everowe. zielenina wstawiona tak na szybko, żeby nie był pusty chodnik. i jakoś proporcje wydaje mi się, że leżą, ale nie mam czasu na zabawę z nimi :)
Napisano 19 Kwiecień 200816 l Autor po przerwie kolejne drobne updaty: jak widać samochód dostał nowe koła - bardzo prosiłbym o ich ocenę :) w tej chwili walczę z próbnymi renderami. EDIT: zapowiedziane powyżej rendery z próbnym lakierem (jeśli o coś w co ubrałem puga można nazwać lakierem...). przy okazji testy szkła (nie wiem dlaczego z boku takie dziwne kolorowe odbicie na szybach jest, ale to chyba wina nieba). oświetlenie to vray sun+sky wiem że straszne ziarno ale chwilowo nie mogę pozwolić sobie na długie rendery - ten trwał ok 10 min. c&c
Napisano 20 Kwiecień 200816 l ziarno faktycznie okropne :/ ale modelik jest bardzo ładny :) trzymam kciuki ;)
Napisano 20 Kwiecień 200816 l Autor oto postęp na dziś (dodane parę detali + tylna szyba). wybaczcie że sam clay ale na render z materiałami ja już siły nie mam :) komentujcie
Napisano 20 Kwiecień 200816 l Autor pokusi się ktoś o jakiś komentarz?? :) bardzo proszę, bo chciałbym zrobić ten model jak najlepiej
Napisano 21 Kwiecień 200816 l Bardzo fajny modelik;] Wydaje mi sie, ze rowek przed maska jest za duzy i wokol szyby tez dziwny, dokladniej w rogu, gdzie laczy sie z ta listwa, tak w porownaniu z innymi rowkami. Widzac jak renderujesz wizki spodziewam sie, ze fura bedzie wygladala dobrze i doprowadzisz do konca ten model (bo z wczesniejsze chyba nie dotrwaly). Ja bym rzucal lakier i jakas scenke ukladal, kola elegancko
Napisano 21 Kwiecień 200816 l Witam, Jak dla mnie modelik rewelacja. Jesli sam dzialales to naprawde moje uznanie. Mam nadzieje,ze moj nastepny model bedzie na takim poziomie. Co do scen to ta w garazu wydaje mi sie calkiem OK. Ladnie sie wszystko komponuje. Co prawda troche minimalistyczne i proste, ale ja mam skrzywienie do takich :) Czekam na kolejne updaty i zycze powodzenia z materialami. Pozdrawiam, xaoo
Napisano 22 Kwiecień 200816 l Autor oto dzisiejsze próby renderu - jak narazie studio chyba będę męczył. w modelingu bez zmian. bardzo proszę o ocenę rendera :) szczerze mówiąc to jestem całkiem usatysfakcjonowany. a może ktoś podpowie jak dodać te tzw. car flakes na lakierze?
Napisano 22 Kwiecień 200816 l Witam, Jak dla mnie elegancko, choc na oponach za duzo tych napisow i sprawiaja wrazenie jakby uzyto do nich nablyszczacza. Czy to zamierzony efekt? Zgodze sie z tob01 co do szyb. Ciemniejsze szyby i nic wicej nie trzeba :) Pozdrawiam i czekam na wiecej, xaoo
Napisano 22 Kwiecień 200816 l Jeśli mam być szczery to render jak dla mnie odpada... Dzikie ujęcie kamery, opony z takim sidewallem wyglądają conajmniej dziwnie - mapę masz w lustrzanym odbiciu. Proponuję popracować nad oświetleniem i odbiciami na lakierze! Powodzenia! Pozdr.
Napisano 22 Kwiecień 200816 l Autor zapewniam was że trzeba ;) nie będę się bawił w zaciemnianie szyb tylko chociaż jakieś prowizoryczne tło w środku będzie. lakier będzie taki czarny bo w środku planuję dać białą skórę. napisy na bokach opon (Side walle) są poprostu białe - taka mapka diffuse + to samo bump. i tam jest cały opis opony - akurat tutaj goodyear eagle F1 - nijak to ma się do tego samochodu, ale raczej nikt nie będzie czytał co tam napisane jest :) dziś zacząłem robić tylne światła i jestem w 100% pewien, że nieźle dadzą mi popalić... nie wrzucam update bo nie ma czego. jak ktoś ma pomysł, jak zrobić taki lakier jak jest na www.suurland.com w portfolio z tym samochodem, rendery w studiu, ver. czarna to bardzo proszę o rady bo właśnie taki efekt bym chciał uzyskać :) samochodziarze odezwijcie się proszę ;) Edit Homa: im dłużej patrzę na ten render tym bardziej mi się nie podoba ;) prace cały czas trwają. narazie zajmę się skończeniem modelingu.
Napisano 22 Kwiecień 200816 l trosiek - moim zdaniem; powolutku, aż do skutku - rób wszystko tak, aby Tobie sie podobało - to najważniejsze! Kombinuj z oświetleniem i odbiciami. Nawet byle jaki lakier z pierwszej lepszej www może dobrze wyglądać przy dobrym oświetleniu i odbiciach. powodzenia & pozdr :)
Napisano 22 Kwiecień 200816 l Autor nie zawsze to co mi się podoba wam się spodoba ;) a z waszym zdaniem się bardzo liczę bo wiem, że znacie się na tych sprawach. ja dopiero zaczynam i powoli się uczę :)
Napisano 22 Kwiecień 200816 l @trosiek jak ma byc elegancko to trzeba by te napisy na oponach odwrocic, bo mimo ze nikt na to uwagi nie zwraca to jest dziwnie. Chyba nie chcesz robic prowizorki. Swoja droga Homa dobrze prawi. Powoli powoli az bedzie perfekcyjnie :) Pozdrawiam, xaoo
Napisano 27 Kwiecień 200816 l Autor taki clay na szybko. dodane parę rzeczy w tym świała z tyłu zrobione. troszkę z fov-em poszalałem :) no na lakier ni jak nie mam zdrowia... i pomysłu. strasznie ciężko mi idzie
Napisano 27 Kwiecień 200816 l Ładny modelik, gdzie niegdzie minimalne niedoróbki ale ogólnie podoba mi się :)
Napisano 28 Kwiecień 200816 l Autor model zasługuje na jakieś wnętrze więc zrobiłem parę części: jutro zapewne kolejny update :) model z zewnątrz jest właściwie skończony - jeszcze chyba tylko spryskiwacze zostały, wycieraczki i poprawić tylną szybę+światło stopu
Napisano 28 Kwiecień 200816 l Strasznie skromna i cieniutka przede wszystkim ta kierownica, czy taka jest w oryginale? Zerknąłem na jakieś fotki i tam jest inna. Pogrub ją przynajmniej! Pozdr.
Napisano 30 Kwiecień 200816 l No mam nadzieje, ze z lakierem se poradzisz, bo az zal byloby zmarnowac modelik ;] A czy zaciemnienie w dolnym rogu szyby na drugim renderze ma jakies uzasadnienie? Bedzie kolejny Peugeot w Finished ;p
Napisano 2 Maj 200816 l Autor oto efekty dzisiejszej rannej pracy z maxem i vrayem. szczerze mówiąc to jestem zadowolony :D to jak narazie tylko testy lakieru na niskich ustawieniach. początki wnętrza jak widać są. będzie więcej oczywiście. historia tego lakieru jest całkiem ciekawa bo miał to być najpierw clay, ale zmieniłem troszkę kolor diffuse i jakoś mi do gustu tu przypadło ;) a jak ktoś ma jakieś ciekawe sidewalle do podzielenia się to chętnie przyjmę. oto troszkę inne ujęcie i większe nastawy:
Napisano 2 Maj 200816 l render bardzo dziwny, nadkola wyglądają jakby ich nie było przez oświetlenie. tak dziwnie to wszystko wygląda. ale 3mam kciuki, walcz z studiem
Napisano 2 Maj 200816 l Autor staram się nawiązać choć troszkę do tego rendera - http://www.suurland.com/image_x.php?image=images/portfolio_stills_peugeot207_ext_0025.jpg wg. mnie nadola widać bardzo dobrze ;) a ja tak sie cieszyłem z tego rendera :( :P
Napisano 2 Maj 200816 l nie śledziłem całego tematu, ale w lakierze postaraj się reflecty dać na mniejszy gloss (jeśli to v-ray to koło 0,9) a highlighty tylko rozglosuj tak do 0,7. w reflect mapie może fallofa fresnell z to camera? lakier według mnie do poprawek. http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=49336 mi taki efekt wyszedł, szukałem czegoś podobnego co ty, jeśli ci się podoba to mogę kilka wskazówek udzielić
Napisano 2 Maj 200816 l Autor coś podobnego właśnie staram się osiągnąć. zaraz popróbuję z glosami. w tym twoim astonie super wyszedł materiał felg. możesz się podzielić? ;) w tym akurat momencie testuję lakier stąd - http://www.enjoycg.com/forums/enjoycg-tutorials/3052-rendering-new-beetle.html edit: lakier z powyższej stronki wyszedł beznadziejnie dlatego nie wrzucam efektów. ale oto cześciowe efekty rady xiz0ra: ps. chyba zapomniałem wspomnieć że w vray env jest włożony gradient - szaro - biało - szary z multiplier na 10. edit2: kolejne zabawy ze studiem i lakierem. czepiajcie sie :D
Napisano 2 Maj 200816 l przede wszystkim, to ziarnisty jest ten lakier, cos jakbys mial gdzies mapke typu speckle wrzucona i ustawione za duze ziarenka, ale ogolnie blisko jestes tego efektu
Napisano 3 Maj 200816 l Autor oto chodzi że nie wiem czemu taki ziarnisty jest :D ziarnistość dodaje realizmu. ale tu jest przesadzona. nie chcę robić takiego lakieru który ma masę załamujących się refleksów. bo to beznadziejnie wygląda. wolę taki troszkę bardziej matowy.
Napisano 3 Maj 200816 l Autor nic takiego nie mam. ja w poprzednich renderach do lakieru wykorzystałem vray mtl + zaznaczone fresnel relfections (bez mapy fall off!!) i lekkie zmiany paremetrów. kolejne próbne rendery (wg. mnie kompletnie nie udane i chyba wracam do zabawy z poprzednim lakierem): lakier był robiony z parametrami z tutka mercedesa s-klassy, no cóż efekt wyszedł z deczka inny ;p zmieniłem też troszkę parametry rendera - z lc na brute force. ja już nie wiem jak z tym renderem coś robić :/
Napisano 3 Maj 200816 l No i nice! Teraz nie masz tego ziarna i sa czyste refleksy, mnie tam sie podoba, a na v-rayu sie nie znam;p
Napisano 3 Maj 200816 l trosiek - teraz moge powiedziec, ze lakier full wypas. Naprawde wyszlo elegancko. Na tym drugim renderze brakuje mi tylko srebrnych znaczkow peugota. Na tym wczesniejszym renderku z ziarnem, to elegancko tylko reflektory wyszly. Teraz czekam tylko na final render. Zycze powodzenia w dobieraniu ustawien renderera. Pozdrawiam, xaoo
Napisano 3 Maj 200816 l teraz włąśnie jest ok. zostaw ten lakier. popraw za to reszte materiałów bo wołają o pomstę do nieba. głównie felgi, szyby i opony.opony wbrew pozorom też odbijają, tylko lekko i z mocnym glossem, rzędu 0,5. spróbuj we wszystkie metalowe rzeczy, te chromy ala wszystkie dać ciemniejszy diffuse, falloff w reflecta i większy gloss highlightów niż reflectów. acha, i blinn na ward zmien. jest coraz lepiej
Napisano 3 Maj 200816 l ja tam nie widze nic "full wypaśnego" w tych renderach model dosyć ok, ale niedokończony - brak czarnych ramek za szybami razi i sprawia wrażenie cienkich blach studio całkiem do wymiany, jakieś przypadkowe te refleksy na karoserii i wszystkie ostre i monotonne, lakier wygląda jakby nie miał falloffa w reflections, jeszcze na pierwszym renderze przeszkadza totalna jednolita czerń
Napisano 4 Maj 200816 l Autor dzieki za pomocne commenty :) właśnie nie wiem jak zrobić te czarne ramki... cutem je poprostu wyciąć? czy jakoś teksturą to załatwiacie? zaczynam nienawidzieć robienia lakieru :D oto screen z studiem, ale dziś jeszcze będę się nim bawić. może jakiegoś pomocnego tutka wygrzebię :) możecie jakieś parametry lakieru podać? w którą stronę iść?
Napisano 4 Maj 200816 l Hej hej trosiek, Jesli chodzi o lakier to dosc ciekawe ustawienia znajdziesz pod tym linkiem. Wszystkie parametry sa pokazane. Mam nadzieje,ze sie przyda. Pozdrawiam, xaoo
Napisano 4 Maj 200816 l ramkę możesz zrobić teksturą, albo kopiujesz szybę do środka i wycinasz co niepotrzebne
Napisano 4 Maj 200816 l Autor dziś troszkę pobawiłem się renderem - troszkę z vray sun+sky się pobawiłem, bo ze studiem to można nie powiem czego dostać... jak narazie tylko lakier podlega ocenie :) potem doszedłem do wniosku że mam dość rendera i zabrałem się troszkę za wnętrze. dopracowałem fotele (btw. to nawet nie wiem czy można do tego modelu dokupić ekraniki w zagłówkach ale mniejsza z tym - nawet ładnie to wygląda) tak to się prezentuje razem wszystko: (domodelowałem te czarne w szybach) coś czuję że opony pójdą do wymiany na jakies fajniejsze... no ale to juz nie dziś :) jutro i pojutrze mam 2 dni wolne także będę dalej skrobać wnętrze. może i za szczegółowe ale moze jakiś renderek od środka się uda ;) na dziś 3d mam dosyć i idę oddać się innym rozrywkom :D miłej końcówki długiego weekendu wszystkim ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto