Jump to content
spectre

Fotorealizm w wizualizacji rysunku architektoniczno-budowlanego

Recommended Posts

Witam Wszystkich bardzo serdecznie.

 

Jestem studentem 5 roku grafiki komputerowej. Piszę pracę na temat podany w temacie postu ;) Interesuje mnie głównie:

1) Gdzie mogę znaleźć projekty architektoniczne domków jednorodzinnych z zagospodarowanym poddaszem we wszystkich rzutach jakie są potrzebne do wizualizacji.

2) Z modelingiem nie ma u mnie większych problemów lecz z dopasowaniem tekstur, doborem światła oraz ustawieniem opcji renderingu.

3) Mój "Spis Treści" wygląda następująco:

Rozdział 1: Analiza głównych pojęć związanych z wizualizacją projektów architektonicznych

1.1Zdefiniowanie pojęcia „fotorealizm”

1.2 Charakterystyka rysunku architektoniczno-budowlanego

1.3 Przydatność programu „3D Studio Max” w wizualizacji

Rozdział 2: Elementy niezbędne do wykonywania wizualizacji.

2.1 Znaczenie projektu architektonicznego w wizualizacji.

2.2 Materiały potrzebne do wykonania modeli mebli „3d”.

2.3Przygotowanie programu 3d Studio do wizualizacji projektu

2.4Modeling

Rozdział 3: Analiza technik niezbędnych do uzyskania fotorealizmu

3.1Fotorealistyczne renderowanie

3.1.1 Ray tracing

3.1.2 Dodawanie efektów "atmosferycznych"

3.1.3 Światło i cień

3.2 Teksturowanie

3.2.1 Mipmapping

3.2.2 Bump mapping i mapowanie środowiskowe

 

Oczywiście będzie on ewoluował z czasem pisania pracy, ale może macie jakieś dodatkowe pomysły co do niego, które mogłyby być przydatne w początkowej wersji.

 

4) Oraz jakieś dodatkowe informacje jakie mógłbym znaleźć w internecie bądź książkach opisujących temat wizualizacji projektów architektonicznych.

 

 

Na końcu chciałbym zaznaczyć, że przyczyniacie się do napisania mojej pracy magisterskiej, która jak wiecie jest bardzo ważna dla osób ją piszących, w tym wypadku: "MNIE".

 

Prosiłbym o konkretne komentarze...

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rozdział 2: Elementy niezbędne do wykonywania wizualizacji.

2.1 Znaczenie projektu architektonicznego w wizualizacji.

 

hmmm - odbieram to tak, jakby wizualizacja byla sztuka dla sztuki - pewnie czasami sie tak zdarza... ale w wiekszosci - jest to po prostu prezentacja projektu - wiec - raczej narzedziem, ktorym poslugujesz sie przy pokazaniu tego, co pozniej ma zostac wybudowane... kiedys rysowalo sie odrecznie...

 

jesli chodzi o rysunki - mozesz pogadac z roznymi biurami - byc moze udostepnia Ci tego typu dokumentacje... sprobuj zagadac, do jakichs pracowni wnetrzarskich, badz archi...

 

pozdro.

 

ps.

temat masz troche mylny - fotorealizm w prezentacji projektow architektonicznych - nie rysunku - rysunkiem raczej orkesla sie rzuty, przekroje i inne plaskie rysunki - najczesciej czarno biale - tzw techniczne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fotorealizm w wizualizacji rysunku architektoniczno-budowlanego

 

Wydaje mi się, że temat jest trafny, ponieważ chciałbym zrobić wizualizacje w 3DS Maxie mając tylko rzuty (płaskie rysunki).

 

Co do wizualizacji syntetycznych, to jest już inna technika, której teraz musiałbym się szybko nauczyć i opanować następny program. Zajęłoby na pewno to trochę czasu, na którego marnowanie nie mogę sobie pozwolić. Lecz opisać tę metodę mogę czysto teoretycznie i możliwe, że tak zrobię ;)

Czuję się pewnie w Maxie i wolałbym pozostać przy nim podczas wykonywania projektu.

 

Więc ponawiam swoją prośbę.

 

Z modelingiem nie ma u mnie większych problemów lecz z dopasowaniem tekstur, doborem światła oraz ustawieniem opcji renderingu.

 

Oraz jakieś dodatkowe informacje jakie mógłbym znaleźć w internecie bądź książkach opisujące temat wizualizacji projektów architektonicznych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehhhh no ja sie musze zgodzić co do tematu z jaśkiem311... Pierwszy raz jak go przeczytałem to się zacząłem zastanawiać po co wogóle robić fotorealistyczne wizualizacje rzutów. Temat powinien chyba być "Fotorealistyczna wizualizacja projektu architektoniczno-budowlanego na podstawie rysunków" czy jakoś tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
.

2.1 Znaczenie projektu architektonicznego w wizualizacji.

 

to jest najlepsze :)

w ogóle kilka rzeczy niejasnych jest w tym spisie treści.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozdział trzeci:

1. Global Illumination

2. światło i cień

3. zaawansowane shadery materiałów

4. Postprodukcja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgodze sie z Swierszczem. To co piszesz w rozdziale 3 to techniki z przed lat, pomijasz to glowne elementy uzywane aktualnie w produkcji. No, moze z tymi zaawansowanymi shaderami to przesadziles Swierszczu :)

 

Więc ponawiam swoją prośbę.

 

Z modelingiem nie ma u mnie większych problemów lecz z dopasowaniem tekstur, doborem światła oraz ustawieniem opcji renderingu.

 

pokaz co masz, bez tego nie ma ci jak pomoc za bardzo. Co stosujesz do renderowania itp itd. W dodatku to nie prosba tylko oswiadczenie :)

 

Mozesz rozwinac co masz na mysli w tych tematach:

2.2 Materiały potrzebne do wykonania modeli mebli „3d”.

2.3Przygotowanie programu 3d Studio do wizualizacji projektu

Share this post


Link to post
Share on other sites

rodziały twoejej pracy sa jak przeniesione zpoderecznika do 3ds max 5, wiec jesli zostaniesz przy wlasnie takich zagadnieniach polecam oprzec sie, co nie zmiania faktu ze od tej ksiązki (to o czym wspomiali poprzednicy) do fotorealistycznych wizualizacji jet ho ho hoooo i jeszcze kawałek :), więc jeśli mówimy o współczesnym fotorealu radzę przeredagowa rodziały :)

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jak napisał jasiek. Sformułowane to jest tak jakby wizualka była ważniejsza od projektu a jest to narzędzie do jego prezentacji.

A niejasne jest to że najpierw pisze o projekcie architektoniczno-budowlanym a potem cos o meblach. Niejasne są tez opisane techniki. Troche różnych technik poznałem i od jakiegoś czasu się zajmuję wizkami ale przyznam że nie wiem co to : mipmaping i mapowanie środowiskowe. Nie wiem też na czym polega przygotowanie programu 3dmax do wizualizacji projektu. Nie wiem też o czym będzie autor pisał w rozdziale raytracing, chyba wyszło to z użycia pare lat temu. Brakuje rozdziału na temat materiałów i shadingu. Efekty atmosferyczne można nawet pominąć, nie jest to niezbędne w wizualizacjech, za to można napisać rozdział o zieleni w wizkach.

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zatem pomóżcie chłopaki spectre'emu, napewno się na tym doskonale znacie niech sie upora z tą magisterką. Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troszkę wątek stary już się zrobił, ale go odnawiam.

 

Temat pracy już zmieniony na "Fotorealizm w wizualizacji projektu architektonicznego"

 

Czy znacie może jakieś lektury na ten temat, które mogłyby mi pomóc w części teoretycznej?

Co do spisu treści który był wcześniej podany, chciałbym go troszkę zmodyfikować, ale za bardzo nie wiem co mógłbym zawrzeć w części teoretycznej. Praca będzie wykonywana w 3ds maxie, ale potrzebuję coś na temat wizualizacji projektów, oraz techniki które są wykorzystywane do tego typu wizualizacji...

 

Prosiłbym o odpowiedzi ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punkt 1.2 w spisie treści jest nieadekwatny do tematu, to rysunek techniczny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy