Napisano 12 Kwiecień 200816 l Witam Wszystkich bardzo serdecznie. Jestem studentem 5 roku grafiki komputerowej. Piszę pracę na temat podany w temacie postu ;) Interesuje mnie głównie: 1) Gdzie mogę znaleźć projekty architektoniczne domków jednorodzinnych z zagospodarowanym poddaszem we wszystkich rzutach jakie są potrzebne do wizualizacji. 2) Z modelingiem nie ma u mnie większych problemów lecz z dopasowaniem tekstur, doborem światła oraz ustawieniem opcji renderingu. 3) Mój "Spis Treści" wygląda następująco: Rozdział 1: Analiza głównych pojęć związanych z wizualizacją projektów architektonicznych 1.1Zdefiniowanie pojęcia „fotorealizm” 1.2 Charakterystyka rysunku architektoniczno-budowlanego 1.3 Przydatność programu „3D Studio Max” w wizualizacji Rozdział 2: Elementy niezbędne do wykonywania wizualizacji. 2.1 Znaczenie projektu architektonicznego w wizualizacji. 2.2 Materiały potrzebne do wykonania modeli mebli „3d”. 2.3Przygotowanie programu 3d Studio do wizualizacji projektu 2.4Modeling Rozdział 3: Analiza technik niezbędnych do uzyskania fotorealizmu 3.1Fotorealistyczne renderowanie 3.1.1 Ray tracing 3.1.2 Dodawanie efektów "atmosferycznych" 3.1.3 Światło i cień 3.2 Teksturowanie 3.2.1 Mipmapping 3.2.2 Bump mapping i mapowanie środowiskowe Oczywiście będzie on ewoluował z czasem pisania pracy, ale może macie jakieś dodatkowe pomysły co do niego, które mogłyby być przydatne w początkowej wersji. 4) Oraz jakieś dodatkowe informacje jakie mógłbym znaleźć w internecie bądź książkach opisujących temat wizualizacji projektów architektonicznych. Na końcu chciałbym zaznaczyć, że przyczyniacie się do napisania mojej pracy magisterskiej, która jak wiecie jest bardzo ważna dla osób ją piszących, w tym wypadku: "MNIE". Prosiłbym o konkretne komentarze... Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Napisano 13 Kwiecień 200816 l Rozdział 2: Elementy niezbędne do wykonywania wizualizacji. 2.1 Znaczenie projektu architektonicznego w wizualizacji. hmmm - odbieram to tak, jakby wizualizacja byla sztuka dla sztuki - pewnie czasami sie tak zdarza... ale w wiekszosci - jest to po prostu prezentacja projektu - wiec - raczej narzedziem, ktorym poslugujesz sie przy pokazaniu tego, co pozniej ma zostac wybudowane... kiedys rysowalo sie odrecznie... jesli chodzi o rysunki - mozesz pogadac z roznymi biurami - byc moze udostepnia Ci tego typu dokumentacje... sprobuj zagadac, do jakichs pracowni wnetrzarskich, badz archi... pozdro. ps. temat masz troche mylny - fotorealizm w prezentacji projektow architektonicznych - nie rysunku - rysunkiem raczej orkesla sie rzuty, przekroje i inne plaskie rysunki - najczesciej czarno biale - tzw techniczne...
Napisano 14 Kwiecień 200816 l Fotorealizm w wizualizacji rysunku architektoniczno-budowlanego Wydaje mi się, że temat jest trafny, ponieważ chciałbym zrobić wizualizacje w 3DS Maxie mając tylko rzuty (płaskie rysunki). Co do wizualizacji syntetycznych, to jest już inna technika, której teraz musiałbym się szybko nauczyć i opanować następny program. Zajęłoby na pewno to trochę czasu, na którego marnowanie nie mogę sobie pozwolić. Lecz opisać tę metodę mogę czysto teoretycznie i możliwe, że tak zrobię ;) Czuję się pewnie w Maxie i wolałbym pozostać przy nim podczas wykonywania projektu. Więc ponawiam swoją prośbę. Z modelingiem nie ma u mnie większych problemów lecz z dopasowaniem tekstur, doborem światła oraz ustawieniem opcji renderingu. Oraz jakieś dodatkowe informacje jakie mógłbym znaleźć w internecie bądź książkach opisujące temat wizualizacji projektów architektonicznych.
Napisano 14 Kwiecień 200816 l ehhhh no ja sie musze zgodzić co do tematu z jaśkiem311... Pierwszy raz jak go przeczytałem to się zacząłem zastanawiać po co wogóle robić fotorealistyczne wizualizacje rzutów. Temat powinien chyba być "Fotorealistyczna wizualizacja projektu architektoniczno-budowlanego na podstawie rysunków" czy jakoś tak.
Napisano 14 Kwiecień 200816 l . 2.1 Znaczenie projektu architektonicznego w wizualizacji. to jest najlepsze :) w ogóle kilka rzeczy niejasnych jest w tym spisie treści.
Napisano 14 Kwiecień 200816 l Rozdział trzeci: 1. Global Illumination 2. światło i cień 3. zaawansowane shadery materiałów 4. Postprodukcja
Napisano 14 Kwiecień 200816 l Zgodze sie z Swierszczem. To co piszesz w rozdziale 3 to techniki z przed lat, pomijasz to glowne elementy uzywane aktualnie w produkcji. No, moze z tymi zaawansowanymi shaderami to przesadziles Swierszczu :) Więc ponawiam swoją prośbę. Z modelingiem nie ma u mnie większych problemów lecz z dopasowaniem tekstur, doborem światła oraz ustawieniem opcji renderingu. pokaz co masz, bez tego nie ma ci jak pomoc za bardzo. Co stosujesz do renderowania itp itd. W dodatku to nie prosba tylko oswiadczenie :) Mozesz rozwinac co masz na mysli w tych tematach: 2.2 Materiały potrzebne do wykonania modeli mebli „3d”. 2.3Przygotowanie programu 3d Studio do wizualizacji projektu
Napisano 17 Kwiecień 200816 l rodziały twoejej pracy sa jak przeniesione zpoderecznika do 3ds max 5, wiec jesli zostaniesz przy wlasnie takich zagadnieniach polecam oprzec sie, co nie zmiania faktu ze od tej ksiązki (to o czym wspomiali poprzednicy) do fotorealistycznych wizualizacji jet ho ho hoooo i jeszcze kawałek :), więc jeśli mówimy o współczesnym fotorealu radzę przeredagowa rodziały :) pozdrawiam
Napisano 18 Kwiecień 200816 l Mógłbyś napisać Siwy, co dokładnie jest dla Ciebie niejasne? I co jest złego w punkcie 2.1?
Napisano 18 Kwiecień 200816 l tak jak napisał jasiek. Sformułowane to jest tak jakby wizualka była ważniejsza od projektu a jest to narzędzie do jego prezentacji. A niejasne jest to że najpierw pisze o projekcie architektoniczno-budowlanym a potem cos o meblach. Niejasne są tez opisane techniki. Troche różnych technik poznałem i od jakiegoś czasu się zajmuję wizkami ale przyznam że nie wiem co to : mipmaping i mapowanie środowiskowe. Nie wiem też na czym polega przygotowanie programu 3dmax do wizualizacji projektu. Nie wiem też o czym będzie autor pisał w rozdziale raytracing, chyba wyszło to z użycia pare lat temu. Brakuje rozdziału na temat materiałów i shadingu. Efekty atmosferyczne można nawet pominąć, nie jest to niezbędne w wizualizacjech, za to można napisać rozdział o zieleni w wizkach. pozdro
Napisano 18 Kwiecień 200816 l Zatem pomóżcie chłopaki spectre'emu, napewno się na tym doskonale znacie niech sie upora z tą magisterką. Pozdrawiam!
Napisano 2 Czerwiec 200816 l Troszkę wątek stary już się zrobił, ale go odnawiam. Temat pracy już zmieniony na "Fotorealizm w wizualizacji projektu architektonicznego" Czy znacie może jakieś lektury na ten temat, które mogłyby mi pomóc w części teoretycznej? Co do spisu treści który był wcześniej podany, chciałbym go troszkę zmodyfikować, ale za bardzo nie wiem co mógłbym zawrzeć w części teoretycznej. Praca będzie wykonywana w 3ds maxie, ale potrzebuję coś na temat wizualizacji projektów, oraz techniki które są wykorzystywane do tego typu wizualizacji... Prosiłbym o odpowiedzi ;)
Napisano 2 Czerwiec 200816 l Punkt 1.2 w spisie treści jest nieadekwatny do tematu, to rysunek techniczny.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto