Napisano 25 Kwiecień 200816 l Hej:) Narazie zostawiam Forda Ka, zaczne chyba robic od nowa;/ nie wiem czy da sie siatke ustabilizowac... A tym czasemwrzucam cos nowego:) Garbusik. Starałem sie postepowac wedlug Waszych rad odnoscie FOrda Ka. Na razie jest to dopiero bryła, ale u siebie widzę juz malutki postep. Po mału zaczynam czaic, jak rozkładac siatke, w jakim kierunku itd. Proszę o opinie i pomoc, bo auto kultowe, chciałbym jak najlepiej odwzorowac:)
Napisano 25 Kwiecień 200816 l Autor I jeszcze dorzucam siateczki. nie szczędzcie sobie krytki i opinii, będą bardzo potrzebne. w koncu bez wytykania błędów niczego sie nie da nauczyc. najlepiej uczyc sie na błedach. Jeżeli będziecie krytykowac:napiszcie co według Was jest nie tak:) Pozdrawiam.
Napisano 25 Kwiecień 200816 l Musze przyznać, że siatka jest znacznie bardziej przemyślana niż przy Twoim poprzednim modelem. Wytnij sobie już dziury na okna, Powinno Ci się wtedy lepiej pracować.
Napisano 25 Kwiecień 200816 l Autor Dzieki Kimmi:) jeszcze mam pare wątpliwosci dotyczących głównie nadkoli;/ i łaczenia ich z tym kadłubem;/ ale jeszcze pomysle:) widzisz jeszcze jakies rażące błedy?
Napisano 25 Kwiecień 200816 l Przesuń bardziej na środek te linie która idzie przez środek przedniego nadkola(czerwona). Możesz też usunąć ten trójkąt przy połączeniu zdeżaka z błotnikiem. Możesz już dodać chamfera w miejsce połączenia chamfera z kadłubem (różowa linia). Dzieki temu błotnik bdzie wyraźniej odzielony od reszty samochodu.
Napisano 25 Kwiecień 200816 l Autor thanks, już sie biore za to. a eszcze jedno pytanie: w jakim celu mam przesunąc tą linie ze srodka nadkola?
Napisano 25 Kwiecień 200816 l Bo to nadkole powinno byc troche wybrzuszone, a jak ta linia bdzie si znajdować zbyt blisko środka samochodu to nadkole bdzie zbyt kanciate.
Napisano 26 Kwiecień 200816 l Garbik ;( jej ... specjanie kupilem Garba zeby wytrzeszczyć kiedys taki model, że wszystkim bad pixele powychodzą :] a Twoj poza tym ze juz zaczyna istniec, zaczyna rowniez i wygladac ;) Powodzenia.
Napisano 27 Kwiecień 200816 l Tylnie nadkole jest troche plaskie. Siateczka duzo lepsza niz poprzednio. Przyj do przodu;] czekam na update
Napisano 29 Kwiecień 200816 l Autor Witam. Maaały update. Malutki, bo przez weekend nie miałem neta. Zacząłem moje pierwsze kroki w renderowaniu. PIERWSZE. Na razie tylko tyle. W tym tyg. bedzie wiecej:) komment pease.
Napisano 29 Kwiecień 200816 l Na drugim renderze widac, ze szyba jest wklesla i cos chyba nie tak z siatka w tym drugim miejscu (na tym spojeniu), co Ci zaznaczylem. A i dobry material, wyglada jak osliniony lizak;p
Napisano 30 Kwiecień 200816 l Autor hm, wiem, ze szyba wyglada jak wklesła. to przez to że nie do konca ja zrobiłem:) w garbusie maska łączy się płynnie z czescią, w której znajduje sie czyba, i dopiero tamta czesc jest wyprofilowana do zamocowania płaskiej szyby, jaka w tym modelu występuje:) pobawie sie jeszcze:) a co do renderów i materiału: na razie rzuciłem tylko prosty 'metal' z folderu architectural, wiec nie ma co sie spodzeiwac ładnych efektów. szczerze? jestem zielony, jesli chodzi o cały proces renderowania, teksturowania, materiałów itp. ale metodą prób i błędów mam nadzieje że niedługo cos uda mi sie godnego wydrążyc;). Jeszcze co do miejsca drugiego przy tylnim nadkolu: jeszcze pozaglądam i postaram sie cos zmienic. Dzieki za uwagi JW_2305 , kazda taka jest pomocna;)
Napisano 30 Kwiecień 200816 l Staraj sie wrzucac tez modele bez ms'a albo siatke, wiecej widac ;] A czym renderujesz ogolnie? Ja tez wiele jeszcze nie wiem o renderowaniu, ale na forum jest sporo fajnych tutkow, mi np. bardzo pomogly przy mr
Napisano 1 Maj 200816 l Autor ok:) zastosuje sie. na razie renderuje w 3d maxie, w tym standardowym, ale mam zamiar sie przerzucic na maxuella, bo słyszałem o nim wiele dobrego. tylko nie wiem czy mój sprzęt wydoli, bo słabiusi;/
Napisano 2 Maj 200816 l Autor Hej:) witam po przerwie:) Miałem troche problemów z netem, wiec nie mogłem nic powrzucac;/ Na szczęście net działa i teraz moge działac. Wrzucam pare renderków koła, które dzisiaj cały dzień męczyłem;/... ogólnie z bryły jestem zadowolony, musze popracowac jeszcze nad tyłem felgi, bo na razie w powijakach, ale troszke już jest. Chcialem pokazac dzisiaj ogólną bryłkę koła. Na ten talerz wrzuciłem tylko materiał, żeby zobaczyc jak bedzie odbijał otoczenie, zwróciłem uwage, że w garbusach materiał jest podobny, a to na razie tylko prosty metal z architectural. Pobawiłem sie jeszcze w znaczek VW na tym talerzu:) Bardzo prosze o komentarze opinie, moze jakies pomocne uwagi:) Dzięki z góry.
Napisano 2 Maj 200816 l Talerz wydaje sie mocno wypukly, nie wiem czy garbus tak ma, ale mi jakas nie bardzo to wyglada. Opona bedzie miala bieznik jakis?
Napisano 2 Maj 200816 l Autor Witam. JW_2305 : Tak , Garbus ma tak bardzo wypukły talerz, co widac na załączonym obrazku:) A co do bieżnika: dzisiaj sie za niego biore własnie:)
Napisano 3 Maj 200816 l Autor witam. Pan powiedział, Pan zrobił:D Bieżnik gotowy:) jeszcze tylko pare poprawek. Dorzucam pare renderków z zabawy. Bardzo prosze o jakies komantarze, uwagi.
Napisano 3 Maj 200816 l opone to zmien na wstepie, poza tym ten render nie pokazuje dokladnie twojego modelu przez te refleksy daj siate czy shade render
Napisano 3 Maj 200816 l Autor Oto siatki. Mam problem z przyczepieniem bieznika do reszty opony, tzn na Quick Smooth jest w porzadku, ale powstaja bugi brzydkie;/ pomóżcie. Pozdrawiam.
Napisano 3 Maj 200816 l Witam, Uzywales jakiegos tutka do wymodelowania opony? Jak dla mnie Twoj bieznik wyglada nietypowo. Mozesz umiescic screeny tych miejsc ze Smoothem i bez? Wtedy bedzie mozna cos wiecej powiedziec. Pozdrawiam, xaoo
Napisano 6 Maj 200816 l Autor Hej, po krótkiem przerwie wracam. Zamieszczam screeny z tych dziwnych miejsc. Chodzi mi konkretnie o te podłózne trójkąty które łaczą bieżnik z własniwą oponą ( jej dobrą siatką). nie wiem jak mam to roziwiązac bo na smoothie powstajadziwne bugi;/ aha, jeszcze jedno: ogólnie cały bieżnik po smoothie jest ładnie zaokraglony jak powinno byc, ale brzegi bieżnika (" te kwadratowe dziury łaczące bieznik bokiem opony bo wygładzeniu nadają kanciasty kształt brzegom opony, widac to chyba na renderach z tego co wiem. Domyslam sie ze to przez zageszczenie siatki;/ anie nie wiem jak zrobic, zeby pozbyc sie tego wrazenia. Innym jakos ładnie wychodzą biezniki;/ to jest mój pierwszy no i nie ukrywam że mam z nim problemy;/ bardzo prosze o pomoc
Napisano 6 Maj 200816 l zrob sobie opone z jakiegos tutka;p choc ogolnie to ja nie wiem czemu porzuciles model karoserii, jakby Ci sie nie chcialo juz modelowac
Napisano 6 Maj 200816 l Autor nie JW:) nie porzuciłem:) jest nadal i bede sie nim bawił. Miałem tylko zły dzien i nic nie szło, nie wychodziło, wiec zrobiłem odskocznie i chciałem zrobic koło do garbusa, coby byc troche do przodu. Koło robiłem z tutka: http://www.3dtotal.com/team/Tutorials_3/makingof_porsche_tutorial/Part%201/porsche_part1_01.asp wydawał sie dobry, ale własnie moment połaczenia opony z bieżnikiem nie jest pokazany;/
Napisano 6 Maj 200816 l po prostu nadajesz bieznikowi bend i dopasowujesz do reszty opony, ja polecam tutoriale Daniela Bucka, sa dwa jesli chodzi o opony
Napisano 6 Maj 200816 l A nie lepiej zrobic opone z 1 kawalka a nie oddzielnie bieznik i reszta i potem bawic sie w dopasowywanie ?? Robisz bieznik potem bend i scalujesz i ustawiasz brzegi tak aby uzyskac ksztalt reszty opony ;]
Napisano 6 Maj 200816 l Autor po prostu nadajesz bieznikowi bend i dopasowujesz do reszty opony, ja polecam tutoriale Daniela Bucka, sa dwa jesli chodzi o opony Jesli mozesz, podaj linki, ok:)? byłbym bardzo wdzieczny:) Norwag: tak własnie zrobiłem. Wszystko jest z jednej czesci. Bieznik tylko oddzieliłem od reszty koła na jednym jego kawałku zrobiłem wzór bieznika, arrayem powielilem zrobiłem bed i dopasowałem, ale chodzi o przyłaczenie potem tego bieznika do tego modelu opony;/
Napisano 6 Maj 200816 l no wlasnie oto chodzi ze niepotrzebnie robiles oddzielnie bieznik oddzielnie reszte opony bo teraz wychodza takie problemy jak nierowna ilosc vertexow zrobiles bieznik,nadales mu bend ze jest kolem to teraz zaznacz krawedz i scaluj tak aby wyszla ci opona a stary model opony wywal ;) http://www.max3d.pl/tut.php?id=50 tak jak tu
Napisano 6 Maj 200816 l Ja właśnie polecam zrobienie opony z dwóch części, osobno bieżnik i osobno właściwa opona. Potem bieżnik do zblendowania i na oponę.
Napisano 7 Maj 200816 l Autor Hm... zrobiłem jak mi radziliscie... i jeszcze gorzej;/ wyszły niesamowite bugi. Robiłem według tego tutka, o którym mówiliscie. przeciągnałem z shiftem krawedzie bieznika i powychodziło co widac na zalaczonym obrazku...;/
Napisano 7 Maj 200816 l pokaz siatke bez MS ale z tego co widze to sa tam chamfery ktore nalezy usunac tak jak konczy sie profil bieznika...
Napisano 7 Maj 200816 l ja bym ogolnie nie weldowal bieznika z side'm i pokaz wiecej tej opony, bo chyba troche inny ten bieznik niz w tutorialu?;p i siateczka bez ms by sie przydala
Napisano 8 Maj 200816 l Autor Witam. Bieznik nie jest taki jak na tutku, ale przecież na swiecie nie ma tylko jednego radzaju bieżnika, prawda? a brzegi ma podobne do mojego, wiec powinno byc też dobrze, a nadal nie jest. Wstawiam na screenach kształt bieznika i opone zrobiona wedug wskazan. Dodam że nadal wychodzą bugi, takie jak na wczesniejszym obrazku;/....
Napisano 8 Maj 200816 l Musisz z boku opony dodac wiecej lini zeby po ms nie krzywilo za bardzo siatki ;] a wogole co to za pomysl zeby na opone dawac ms ?
Napisano 8 Maj 200816 l Wlasnie mnie to zastanawialo, ten ms na kolach, bo gdybys nie dal, to nie musialbys scalac opony z bieznikiem i wtedy bugow by nie bylo;p
Napisano 8 Maj 200816 l Autor ale poczekajcie: jak bez ms? Ja robie turbosmoothem? to chyba nie to samo, prawda? jak zrobic bez ms? nie rozumiem tego;/ niesstety jestem poczatkujący i nie rozumiem:)
Napisano 8 Maj 200816 l wywal TS i daj mesh smooth. pozniej jak ccesz bez ms'a to zaznacz w modach: edit poly i pokaze siatke bez ms'a
Napisano 9 Maj 200816 l wywal wszystko i zostaw edit poly :] zagesc siatke tak zeby nie bylo widac kantow i po klopocie :] Chyba nie bedziesz robil zblizenia na opony ?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto