Skocz do zawartości

[Photoshop] Postprodukcja Renderingu Vizualizacji w PS [Vid]


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam

 

Oto Krótki, prosty a zarazem konkretny Video - Tutorial, jak zrobić prostą PostProdukcje render'a. W tym przypadku Vizualizacji o dużym natężeniu bieli.

 

Czyli z Tego:

viz01_min.jpg

 

robimy to:

viz01_final_min.jpg

 

Click: Tutorial (werjsa flash, nie trzeba ściągać)

 

W tutorialu zawarta jest też część jak poprawnie zamieścić i skorygować Ambient Occlusion. Tutorial jak zrobić AO, znajduje się w innym wątku na forum :)

 

Tutorial trwa ok. 7 minut, Punkty Rep. Mile widziane ;)

Pozdrawiam!

 

P.S.

Nie jest to wybitna scena, zaledwie 2 kolory na całym obszarze. Dzięki Edycji odzyskaliśmy kontrast oraz dodaliśmy trochę zimna. Lepiej po testować nowo zapoznane techniki na własnych renderach :)

Edytowane przez naeq
  • Like 2
  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Sorry za offtop, ale zainteresowała mnie warstwa AO, której używasz. Czy tak wygląda standardowe AO w wizualizacji? Jeśli tak, to dlaczego się go używa? Lepsza kontrola? Bo to AO nie jest "poprawne" fizycznie (cokolwiek to znaczy). Ma albo bardzo skrócony radius albo kąt dla promieni był mniejszy od 180 stopni. Wygląda jak 90 albo nawet 45. Cień robi się przez to bardzo ostry, "lokalny" że tak powiem, nie ma długich gradientów. Czy tam ma być? Pytam z ciekawości.

 

dzięki,

pozdr.,

skk.

 

 

PS na marginesie zwrócę uwagę, że dobrze by było nie robić korekcji koloru na jpegu. W tym konkretnym przypadku może tracimy najmniej, bo obrazek ma mało saturacji a sporo luminancji, która stosunkowo najlepiej znosi kompresje, ale to i tak nie jest powód do używania jpega, ani zachęcania młodzieży do tego ;).

Napisano

SYmek - no dla tego nie zapisuje się rendera do jpg'a, tylko najlepiej do Tifa z Alphą, bez kompresji ;) No a co do AO, to masz racje, jest nie poprawne fizycznie, lecz sam widzisz, że dzięki niemu można ukazać oraz uwydatnić szczegóły modeli. Dla tego AO nie dodaje się jako najmocniej cieniowana warstwa, lecz jako lekko zacieniowana w poszczególnych miejscach.

 

fikołek - Proszę, wersja do ściągnięcia, ~9mb ---> Klik!

  • Like 1
Napisano

Tutka przeklikalem ze tak powiem. Ciekawy, chociaz bez komentaza poczatkujacy chyba nie zalapia o co biega :)

Z drobnych uwag: w niektorych miejsach strasznie mieszasz, np w exposure.

po drugie, wg mnie wazniejsz, mozna pokazac ze 90% tych zmian co wprowadzasz da sie zrobic na Adjustments Layers, dzieki czemu w kazdej chwili mozna wrocic i cos zmienic.

 

Symek: ta, nie jest to mega dokladne, ale poznawa pracowac na mniejszych ustawieniach GI i uzyskac cienie kontaktowe itp.

Mozesz rzucic przykladami bardziej "poprawnej fizycznie AO" ?

 

pozdrawiam

Mirach

Napisano
no dla tego nie zapisuje się rendera do jpg'a, tylko najlepiej do Tifa z Alphą, bez kompresji
...no tak, ale w tutorialu pracujesz na jpegu ;)

 

Symek: ta, nie jest to mega dokladne, ale poznawa pracowac na mniejszych ustawieniach GI i uzyskac cienie kontaktowe itp.

Mozesz rzucic przykladami bardziej "poprawnej fizycznie AO" ?

 

Tak, to by wylasnialo, dlaczego Vizki sa takie "rozswietlone". Napiaslem "poprawne" w cudzyslowie, bo oczywiscie nie ma czegos takiego, ale generalnie chodzi o to, ze jesli AO jest miara ekspozycji punktu na otoczenie (czyli swiatlo z hemisfery), to kat badania AO jak i radius (czyli odchylenie od normalnej (stożek poszukiwan) oraz dystans, w ktorym poszkujemy powierzchni zakrywajacej nasze P) ma pewne znacznie dla sensownosci tego, co bedzie reprezentowal obrazek. Latwo to sprawdzic, zmieniajac te paramtery (jak rozumiem, sa dostepne w kazdym rendererze).

 

W powyzszym renderze, maly kat lub/i dystans sprawia, ze do powierzchni dociera wiecej swiatla nizby to mialo miejsce w rzeczywistosci. Wydalo mi sie to po prostu ciekawe, wiec chcialem spytac, czy to powrzechna praktyka.

 

pozdr.,

skk.

 

PS Swoja droga, tego typu AO uzywa sie na przyklad do reflections occlusion.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności