Skocz do zawartości

Scena 3D: Stragan


Trybal

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka!

Pracuje nad nowym projektem :) Jest to średniowieczny stragan :) Zainspirowały mnie concept arty z Assassin Creed'a ;] Nie mam pomysłów co zrobić by uzyskać większą realistyczność obrazka :/ Proszę o pomoc :)

 

abcd0ffe53878317.png

 

W tle, tam gdzie jest czarno będą oczywiście jeszcze jakieś budynki :) No i oczywiście jeszcze nadam teksturki na naczynia ;] I dodam jeszcze mapy bump i displacement :) Ale narazie je wyłączyłem by zaoszczędzić czas na makabrycznie długich renderingach :/ I ta skórzana narzuta na dachu i z tyłu za deskami jakoś mi nie wygląda :/ Cienie wydaja mi sie za ostre :/ Cisza na sali i proszę się nie śmiać :D :P Co zrobić żeby były realistyczniejsze? :D:D

Edytowane przez Trybal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jak to mental Ray i FG, zrób spohre i nałóż na niego gradient, taki jak niebo. Daj 2sided. Da Ci to piękny, niebieskawy od światła nieba render. Chyba, że ma być grafika gierkowa.

 

Ogólnie ładne, ale te patelnie(?) za płaskie, jedzenie by wylatywało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tob01 - Renderuję we VRay ;]

_Arti_ - To nie są patelnie, tylko talerze xD

JW_2305 - Napisałem, że jeszcze dodam teksturki na talerze ;] I nie beda oczywiście matowe :P Myslę jeszcze nad koncepcja tekstur bo bede musiał je chyba sam zrobić w Photoshopie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm widzę że AC inspiruje....mnie tez :P Co do pracy to: tak jak już wspomniano na zwiniętych dywanach textura do poprawy po następne podłoże strasznie płaskie, daj na to jakiś mocny bump chociaż. Te dziwne wgniecenia na płachcie zakrywającej stragan też naturalne nie są. Musze pochwalić za teksturę drewna - wyśmienicie się prezentuje i chyba najbliższa jest fotorealowi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Malusienki update ;]

Troszeczkę poprawiłem światło. I dodałem mapy bump i displacement :) I pokręciłem wiszącymi talerzami ^^ Do tego nałozyłem próbne teksturki na wazony, ale podobają mi się tak średnio na jerza :/ Widziałbym tam jakieś gówniane ozdóbki ;] Muszę poszukać jeszcze teskturki na te dywany :/

Thx QbisieQ mi też te teksturki się bardzo podobają :)

 

8b1b565ed5483b78.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh nie rozumiem co ludzie rajcuja sie zawsze tymi gotowcami :/ najlepiej jest samemu tworzyc dany material i miec kontrole nad efektem ktory chcemu uzyskac... co do vray suna to fajny bajer no ale kiedys go nie bylo a rendery fajne sie robilo wiec jest wiele sposobow na dobry render. Dla mnie wciaz jest za directowo poprostu nie widac indirecta.W mentalu to trudno sie rozprasza swiatelko zwlaszcza fotonami ale vray nie jest az taki trudny do opanowania i nawet schematyczne ustawienia dalyby rade. Te szare obiekty tez moglby dostac jakiegos lekkiego reflecta najlepiej takiego z glossem w okolicy 0,3 -0,4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny upgrade...

Przede wszystkim zmieniłem nakrycie. Pozbyłem się tej okropnej skóry ;]

Dodałem teksturki na naczynia :) Ale trochę skopane :/ Musze wymyślić coś innego :/

Usunąłem dywany...

I dodałem motyw z monetami, który mi się przeokropnie spodobał :)))

 

d993e7f5493c442c.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten narzucony dywan bardzo fajny, naprawdę mi się podoba. Bumb wg. mnie dobry, wreszcie podłoże nie jest takie płaskie :). Motyw z monetami całkiem całkiem ale dywany mi się tez podobały (oprócz tekstury) i chętnie bym w finalnej wersji jakiegoś widział.

Textura naczyń do wymiany.

 

Pozdro !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal nie widzi mi sie oswietlenie wyglada jak bez GI. Na upartego nawet w scanline by sie to lepiej oswietlilo doswietlajac jakimis dodatkowymi swiatlami czy uzywajac light tracera. Co do monet to ja bym je widzial bardziej blyszczace no ale nie wiem moze sa z jakiegos brazu albo cos :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny upgrade...

Totalna przebudowa światła :)

Wykorzystałem kopułę wokół całej sceny i nadałem jej VRay Light Mtl z mapą nieba i dodałem jeszcze VRay Light... Co o tym myślicie? :)

Niektóre miejsca wydaja mi sie za jasne :/ Bede musiał coś z tym zrobić ;]

Dodatkowo w końcu zrobiłem sam teksturki w Photoshopie dla naczyń. Nawet mi się podobają :) Ale wydają mi się trochę za nowe i ładne xD

No i jeszcze zrobiłem b=udynek w tle wypełniający ta brzydką czarną dziure ;]

 

Na prośbę QbisieQ'a zrobię jeszcze dywany ;]

No i zrobię jeszcze drzwi w tym backgroundowym budynku :)

 

fd82062187d6addc.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jest za duzo przepaleń. Materiał talerzy i waz jest zbyt gładki, a powinien chyba być bardziej chropowaty. Bardzo ładni ewygląda dywan na tylniej ścianie straganu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był Damaszek teraz jakby Acre :P Tak na poważnie to przepaliłeś trochę. Zmniejsz kontrast to może będzie lepiej ale ja się na oświetleniu nie znam. Co do materiałów wazonów i talerzy to właściwie sam dobrze napisałeś: ładne ale za nowe, pobrudź je trochę i daj jakieś pęknięcia może ? Mam jeszcze jedno zastrzeżenie: płachta ma w jednym z rogów (to nad wazonem po lewej) takie dziwne, nienaturalne zwinięcie.

Aha... dzięki za dywany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny upgrade...

Drobna modyfikacja oświetlenia... Scena wydaje mi się odrobinę mniej przepalona :) Choć ta ściana nadal bije w oczy :/ Kurcze nie mam wprawy w obsłudze specular i reflect map :/ Musze nad tym jeszcze trochę posiedzieć i porozkminiać co i jak ;]

Dodałem dywany :) Ale cholera nie wiem czemu dalej są rozmazane tekstury :/ Korzystam z tych samych tekstur co są na innych plejnach i się świetnie prezentują mimo, że są po kilka razy większe. Podkreślam, że oczywiście modyfikator UVW Map został im nadany i mimo wszystko nadal kupa :/

Pobrudziłem troszkę naczynia, ale niestety zabrudzenia te są mało widoczne :/ Będę musiał je bardziej podkreślić... No i dodałem im lekkiego bumpa :) Być może go jeszcze trochę zwiększe :)

No i dodałem jeszcze teksturkę na drzwi w backgroundowej ścianie :)

Tak sobie myslałem, że może wsadziłbym tu mój miecz, który wrzuciłem do speedmodelingu kilka dni temu :) Tylko cholera nie mam pomysłu w jakiej postaci i gdzie :/ Tak mi się wydaje, że wtedy bym chyba przedobrzył i może lepiej nie ruszać tego motywu? ;/

 

d1c241559ba95229.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz lepiej, napraw tylko texturki dywanów no i zrób coś z tą scianą. Ja bym nie dawał miecza, to już będzie przerost formy nad treścią. Chyba że zrobisz kolejny stragan z ekwipunkiem rycerskim :P Aha... i tak jak ktoś wcześniej napisał daj monetom jakiś metaliczny odblask.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas można jednak odnieść wrażenie przepalenia. Ale brakuje mi tutaj ruchu i życia - stragan czy rynek kojaży mi się z żywiołowością, dynamiką - niekoniecznie ruch ten muszą wprowadzać ludzie - po prostu jakoś tak pusto tam jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pobaw sie w uvw map, bo nie wystarczy tylko nadac ten modyfikator

 

No co Ty? Naprawde?

 

Lol...

 

avant.garde - słuszna uwaga :) Tylko nie mam pojęcia co by tu zrobić :/ Może... Jak napisał QbisieQ dadałbym stragan z bronią :) Tylko nie chce mi się za bardzo robić całej masy mieczy, toporów i tarcz żeby był mało widoczny ich fragment gdzieś tam w tle :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście trochę roboty by było. Mi tak wpadło do głowy co by gdzieś dodać jakiś kociołek nad paleniskiem, koraliki na sznurkach rozwiane na wietrze, może jakiś wóz, beczka z wodą, może obok jakiś stragan z rybamy albo pieczywem - trzeba by tą scene zacieśnić tak, żeby oddawało to ścisk, duchotę i pośpiech tego miejsca. Trochę przybrudzić bruk. Oczywiście była by to masa pracy, ale możesz sukcesywnie wracać do tej sceny i zagęszczać ją nowymi elementami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No co Ty? Naprawde?

 

Lol...

 

ty sie nie smiej, tylko poprawiaj, bo te zrolowane dywany nadal wygladaja zle :)

 

Mnie zastanawiaja te taleze, wygladaja na gliniane, na czym one tak lewituja?

 

Może... Jak napisał QbisieQ dadałbym stragan z bronią :) Tylko nie chce mi się za bardzo robić całej masy mieczy, toporów i tarcz żeby był mało widoczny ich fragment gdzieś tam w tle :/

 

jak dla mnie diabel tkwi w szczegolach. I jak nie posiedzisz nad jakims pozadnym tlem, to scenka bedzie wygladac dretwo.

Ten stragan tez wymaga troche pracy zanim bedzie przypominal cos bardziej realnego. Polki i stol wygladaja jak zestaw boxow, glownie przez to ze jak sie przyjzec to widac ze np polki na niczym sie nie trzymaja.

Co do dynamiki, to ja bym sie bal wprowadzac ludzi, w wiekszosci maja tendencje wygladac sztucznie jak cholera :)

 

pozdrawiam

mirach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No co Ty? Naprawde?

 

Lol...

 

avant.garde - słuszna uwaga :) Tylko nie mam pojęcia co by tu zrobić :/ Może... Jak napisał QbisieQ dadałbym stragan z bronią :) Tylko nie chce mi się za bardzo robić całej masy mieczy, toporów i tarcz żeby był mało widoczny ich fragment gdzieś tam w tle :/

 

gdybyś ustawił dobrze uvw to problemu by nie było więc nie ironizuj tylko zabieraj sie do pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwiniete dywany wciaz kuleja, troszke za jasno w kilku punktach i w podlozu ta kostka jakas za okragla i troche pusto i jakim cudem ten stragan stoi na tych palach? zeby nie bylo, ze sie tylko czepiam, to ogolnie mi sie zaczyna podobac i w dobra strone idziesz ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny upgrade...

Przede wszystkim dodałem wóz, który m się nawet podoba :))) Ale skrzynie na nim już nie :/ Tak samo jak narzuta na nich :/ Za bardzo ją podniosłem :/ Będę musiał ją jeszcze poprawić.

Jak już mówiłem nie umiem obsługiwać się mapami typu reflect :/ Gdy zwiększyłem wartość tej mapy to zamiast zmniejszyć przepalenia na teksturze pojawił mi się niebieski kolor we wgłębieniach jak np. w murze :/

W końcu udało mi się załatwić sprawę z dywanami ;] Teraz wygląda o niebo lepiej :)))

mirach - Dzięki że zwróciłeś uwagę na takie szczegóły. Oczywiście już to poprawiłem i wstawiłem gwoździe, które podobają mi się tak średnio na jerza :/

Dodatkowo zwiększyłem bumpa na naczyniach i glossinessa na monetach :)

 

6a023f372b9fedcd.png

 

Ps. To świetnie, że uważacie, że nie trzeba dodawać ludzi ^^ Bo mam z nimi jeszcze nie lada problem :/ Jestem w fazie nauki i treningów ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się podoba, ale torszeczkę przepalone.

 

Apropo niebieskich wyrw w murze, to naturalne bo w końcu śwoatło nieba jest bardziej rozpraszane od słońca. Przynajmniej tak w mental ray'u to wygląda ^^'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jak dla mnie to strasznie duuzo kamienia przez co wyglada to troche monotonnie. Ja popracowal bym jeszcze nad tymi trzema dywanami stojacymi w wielkim wazonie. Dywany sa za chude, normalnie to do takiego wazonu to jeden by sie zmiescil, a u Ciebie sa az trzy. Moze lepiej poprostu oprzec je o sciane budynku i troche wygiac/zalamac, by wygladaly realniej?

 

Zycze powodzenia w dalszych pracach,

 

Pozdrawiam,

 

xaoo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No teraz bardzo mi się to wszystko podoba, poza oczywiście przepaloną ścianą. Dywany faktycznie trochę za chude. Ew. trochę zmniejszył bym bump wozie a zwiększył ten na skrzyni.

Co do tego niebieskiego kolorku to o ile na bruku nawet ciekawie i fajnie się to prezentuje tak w szczelinach muru faktycznie kiepsko.

 

Ogólnie b. fajnie to wygląda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracka zaczyna się wypełniać - bardzo fajna sprawa. Wóz mi się podoba - może troszkę za dużego bumpa ma. Faktycznie dywany są za chude - jakby zwinąć prawdziwy dywan to byłby pewnie z dwa razy grubszy (hehe - trzepało się:P ). Troche za duzy bump na kocich łbach - dobrze że są one wypukłe, ale nie powinny być tak "ostro chropowate" na górze. No i aż się prosi o jakowe koło garncarskie na lewo tuż przed dywanami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ludzie za pomoc :) Jak to SWRSC zauważył, mi też trudno uwierzyć w tę ewolucję na lepsze ^^ Normalnie bez Was to nie wiem co bym zrobił :) Nie zapomnę Wam tego ;] Hehe... Jakoś mnie tak wzięło na podziękowania ^^ Kolejnego upgrade'a nie zobaczycie niestety przez kilka następnych dni :/ Bo teraz siedzę w internacie bez odpowiedniego sprzętu :/ Wracam do domu jak co tydzień na weekend :) I wtedy oczywiście ostro biorę się do pracy za oświetlenie, dywany i koło garncarskie :)

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilku dniach przerwy kolejny upgrade... :)

Po paru artykułach w necie, videotutorialach Temporala i eksperymentach zmieniłem nieco oświetlenie, ale nie mogę się zdecydować :P Więc zamieszczam dwie wersje ;]

Do tego pobawiłem się trochę dywanami. Próbowałem zrobić koło garncarskie, ale totalnie mi nie wychodziło :/ Teksturka na poddaszu straganu jest efektem pomieszania teksturek z teksturkami nie istniejącego już koła... Będę to musiał naprawić ;]

 

Wersja ze zmienionym słoneczkiem

 

08280df618d83fd5.png

 

Wersja bez słoneczka

 

cf2d3e92f938648c.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie wiem która wersja lepsza...chyba ta pierwsza, ale wogóle to respekt bo super to wygląda. Prawie fotoreal się zrobił :) (tylka ta ściana ciągle za mocno bije, zmień ustawienia jej materiału albo coś)

 

Pozdro !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Przyznam szczerze, ze az milo popatrzec. Widac wielkie zmiany :D Bardzo mi sie podoba podloze - wyszlo naprawde fajnie. Co do kola to probuj probuj bo nada calosci charakteru.

 

W tej scence nie pasuja mi jeszcze talerze na desce co sie o kamien opiera. Na pierwszy rzut oka wyglada to nienaturalnie, czy one sa jakos przymocowane, czy tak tylko sobie leza?

 

Pozdrawiam,

 

xaoo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie ale zawszje jest jakies ale:P

- ta kamienna kostka lewituje (shading cos slabawy)

- przepalenie w prawym gornym rogu

- nie podobaja mi sie talarze nie wiem czy przez ta teksturke czy moze inny shader mi sie marzy nie mam pojecia ale jakos mi to nie podchodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności