Yarek68 Napisano 12 Maj 2008 Napisano 12 Maj 2008 Witam Czy jest możliwość modyfikacji parametrów szkła physics_phen w mental ray_u. Chciałbym to szkło rozjaśnić, zmienić lekko jego kolor i zwiększyć przejrzystość (chodzi o przepuszczanie większej ilości światła). pozdr.
patry Napisano 12 Maj 2008 Napisano 12 Maj 2008 (edytowane) E... y... no pewnie, że jest... przecież jak wsadzasz ten shaderek do material editora to pojawia Ci się chyba okienko, gdzie możesz te parametry pozmieniać? W Light Persistence ustawiasz kolor szkła (nie martw się, że przy ustawionym "normalnym" kolorze w podglądzie wygląda jakby szkło było czarne :)), a w Persistence Distance ustawiasz hm... jakby to wytłumaczyć xD... o, wiem! :D - tam ustawiasz w jakiej odległości wewnątrz szkła od powierzchni szklanego obiektu ma się "nasysać" kolor z Light Persistence ;) Tak ogólnie tłumacząc to jest to tak samo jak z coca colą - im więcej jej masz tym ciemniejsza :D (chociaż tak naprawdę, to ta zasada działa we wszystkich ciałach przezroczystych :)) edit może zobrazuję to na przykładzie :D (tak, nudzi mi się xD) Edytowane 12 Maj 2008 przez patry
Yarek68 Napisano 13 Maj 2008 Autor Napisano 13 Maj 2008 Rzeczywiście. Jednak nadal nie mogę sobie poradzić z morką na półce szklanej(w załączeniu rysunek). Jaki parametr należałoby zmienić, aby tej morki się pozbyć?[ATTACH]55211[/ATTACH]
patry Napisano 13 Maj 2008 Napisano 13 Maj 2008 ... najpierw powiedz mi co to jest morka XD Pokaż większy render i od razu ustawienia świateł i renderera :)
SUPER_OkO Napisano 13 Maj 2008 Napisano 13 Maj 2008 Morka - wiatr od morza, połaczony z drobnym deszczem.
Yarek68 Napisano 13 Maj 2008 Autor Napisano 13 Maj 2008 (edytowane) ... najpierw powiedz mi co to jest morka XD Pokaż większy render i od razu ustawienia świateł i renderera :) Moja morka to jakieś dziwne plamy, jakieś drobne ziarno na powierzchni półki szklanej, widoczne najbardziej na tej jej części, przez którą patrzy się na płytę dolnej szafki. Problem pojawił się mi już w kilku rysunkach i nie mogę go wyeliminować. Niebo (otoczenie) jest całe białe, więc to nie one. Podejrzewam, że jest jakiś uboczny skutek załamania światła przechodzącego przez podwójną szybę.[ATTACH]55230[/ATTACH]. Światla - mr area omni i skylight, FG-400. Jak zmieniłem index of refraction na 1.2 problem troczę zniknął, ale szkło wyglądało mniej ciekawie. pozdrawiam Edytowane 13 Maj 2008 przez Yarek68
Temporal Napisano 14 Maj 2008 Napisano 14 Maj 2008 a czemu nie mozesz dac wiekszyc screenow? na tym malym czyms nic nie widze a kikanie na ten obrazek nic nie daje
Yarek68 Napisano 14 Maj 2008 Autor Napisano 14 Maj 2008 ok. Jutro postaram się dać większego ... pozdr.
deshu Napisano 14 Maj 2008 Napisano 14 Maj 2008 Nie pamietam jak to bylo w mentalu, ale jakis odpowiednik quality powinien w tym materiale byc, jakies samples czy cos takiego. Im wiekszy ten parametr, tym mniejsze ziarno.
Yarek68 Napisano 15 Maj 2008 Autor Napisano 15 Maj 2008 ... tutaj wyraźniej widać.[ATTACH]55260[/ATTACH] pozdr.
Temporal Napisano 15 Maj 2008 Napisano 15 Maj 2008 no dzieki dzisiaj dales 100 razy wiekszy ten obrazek :/ nie wiem czy chodzi o ta kreche skladajaca sie z pojedynczych pixeli czy o co innego minimalnie pomniejszyc i ikonke z tego zrobic mozna
Yarek68 Napisano 15 Maj 2008 Autor Napisano 15 Maj 2008 no dzieki dzisiaj dales 100 razy wiekszy ten obrazek :/ nie wiem czy chodzi o ta kreche skladajaca sie z pojedynczych pixeli czy o co innego minimalnie pomniejszyc i ikonke z tego zrobic mozna ? ... trochę jaśniej, bo nie łapię. Klikając na miniaturę zwiększa się obraz na 800x600. Chyba wystarczy.
Temporal Napisano 15 Maj 2008 Napisano 15 Maj 2008 mi nic sie nie odpala a innych miniaturki juz tak wiec nie wiem czy twoj sposob dziala na wybrane kompy/przegladarki itp (niepotrzebne skreslic). Dobra odpalilem ale nadal nie wiem w czym problem :P. Chodzi o to lekkie ziarenko na szybie?
Yarek68 Napisano 15 Maj 2008 Autor Napisano 15 Maj 2008 ... dokładnie o to chodzi. Zwłaszcza na wcześniej (we wcześniejszym poście) zaznaczonej części.
Temporal Napisano 16 Maj 2008 Napisano 16 Maj 2008 wiecej sampli w AA trzeba dac :P ogolnie to moze zamias glass_phen moze daj glass(lume). Ogolnie to jak masz mr nizszego od 3.5 to sraka bo archem to mozesz sobie samplowac z poziomu materialu i oszczedzic na czasie renderow
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się