Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Czy jest możliwość modyfikacji parametrów szkła physics_phen w mental ray_u. Chciałbym to szkło rozjaśnić, zmienić lekko jego kolor i zwiększyć przejrzystość (chodzi o przepuszczanie większej ilości światła).

 

pozdr.

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

E... y... no pewnie, że jest... przecież jak wsadzasz ten shaderek do material editora to pojawia Ci się chyba okienko, gdzie możesz te parametry pozmieniać?

 

84115977jc3.jpg

84115977jc3.fa43d0cbb7.jpg

 

W Light Persistence ustawiasz kolor szkła (nie martw się, że przy ustawionym "normalnym" kolorze w podglądzie wygląda jakby szkło było czarne :)), a w Persistence Distance ustawiasz hm... jakby to wytłumaczyć xD... o, wiem! :D - tam ustawiasz w jakiej odległości wewnątrz szkła od powierzchni szklanego obiektu ma się "nasysać" kolor z Light Persistence ;) Tak ogólnie tłumacząc to jest to tak samo jak z coca colą - im więcej jej masz tym ciemniejsza :D (chociaż tak naprawdę, to ta zasada działa we wszystkich ciałach przezroczystych :))

 

edit

 

może zobrazuję to na przykładzie :D (tak, nudzi mi się xD)

91746311is3.jpg

91746311is3.b75c4ce30f.jpg

Edytowane przez patry
Napisano

Rzeczywiście. Jednak nadal nie mogę sobie poradzić z morką na półce szklanej(w załączeniu rysunek). Jaki parametr należałoby zmienić, aby tej morki się pozbyć?[ATTACH]55211[/ATTACH]

Napisano (edytowane)
... najpierw powiedz mi co to jest morka XD Pokaż większy render i od razu ustawienia świateł i renderera :)

 

Moja morka to jakieś dziwne plamy, jakieś drobne ziarno na powierzchni półki szklanej, widoczne najbardziej na tej jej części, przez którą patrzy się na płytę dolnej szafki. Problem pojawił się mi już w kilku rysunkach i nie mogę go wyeliminować. Niebo (otoczenie) jest całe białe, więc to nie one. Podejrzewam, że jest jakiś uboczny skutek załamania światła przechodzącego przez podwójną szybę.[ATTACH]55230[/ATTACH]. Światla - mr area omni i skylight, FG-400. Jak zmieniłem index of refraction na 1.2 problem troczę zniknął, ale szkło wyglądało mniej ciekawie.

 

pozdrawiam

Edytowane przez Yarek68
Napisano

Nie pamietam jak to bylo w mentalu, ale jakis odpowiednik quality powinien w tym materiale byc, jakies samples czy cos takiego. Im wiekszy ten parametr, tym mniejsze ziarno.

Napisano

no dzieki dzisiaj dales 100 razy wiekszy ten obrazek :/ nie wiem czy chodzi o ta kreche skladajaca sie z pojedynczych pixeli czy o co innego minimalnie pomniejszyc i ikonke z tego zrobic mozna

Napisano
no dzieki dzisiaj dales 100 razy wiekszy ten obrazek :/ nie wiem czy chodzi o ta kreche skladajaca sie z pojedynczych pixeli czy o co innego minimalnie pomniejszyc i ikonke z tego zrobic mozna

 

?

... trochę jaśniej, bo nie łapię. Klikając na miniaturę zwiększa się obraz na 800x600. Chyba wystarczy.

Napisano

mi nic sie nie odpala a innych miniaturki juz tak wiec nie wiem czy twoj sposob dziala na wybrane kompy/przegladarki itp (niepotrzebne skreslic).

 

Dobra odpalilem ale nadal nie wiem w czym problem :P. Chodzi o to lekkie ziarenko na szybie?

Napisano

wiecej sampli w AA trzeba dac :P ogolnie to moze zamias glass_phen moze daj glass(lume). Ogolnie to jak masz mr nizszego od 3.5 to sraka bo archem to mozesz sobie samplowac z poziomu materialu i oszczedzic na czasie renderow

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności