Yarek68 Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 Witam Czy jest możliwość modyfikacji parametrów szkła physics_phen w mental ray_u. Chciałbym to szkło rozjaśnić, zmienić lekko jego kolor i zwiększyć przejrzystość (chodzi o przepuszczanie większej ilości światła). pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
patry Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 (edited) E... y... no pewnie, że jest... przecież jak wsadzasz ten shaderek do material editora to pojawia Ci się chyba okienko, gdzie możesz te parametry pozmieniać? W Light Persistence ustawiasz kolor szkła (nie martw się, że przy ustawionym "normalnym" kolorze w podglądzie wygląda jakby szkło było czarne :)), a w Persistence Distance ustawiasz hm... jakby to wytłumaczyć xD... o, wiem! :D - tam ustawiasz w jakiej odległości wewnątrz szkła od powierzchni szklanego obiektu ma się "nasysać" kolor z Light Persistence ;) Tak ogólnie tłumacząc to jest to tak samo jak z coca colą - im więcej jej masz tym ciemniejsza :D (chociaż tak naprawdę, to ta zasada działa we wszystkich ciałach przezroczystych :)) edit może zobrazuję to na przykładzie :D (tak, nudzi mi się xD) Edited May 12, 2008 by patry Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yarek68 Posted May 13, 2008 Author Share Posted May 13, 2008 Rzeczywiście. Jednak nadal nie mogę sobie poradzić z morką na półce szklanej(w załączeniu rysunek). Jaki parametr należałoby zmienić, aby tej morki się pozbyć?[ATTACH]55211[/ATTACH] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Temporal Posted May 13, 2008 Share Posted May 13, 2008 bardzo duzy ten render Link to comment Share on other sites More sharing options...
patry Posted May 13, 2008 Share Posted May 13, 2008 ... najpierw powiedz mi co to jest morka XD Pokaż większy render i od razu ustawienia świateł i renderera :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SUPER_OkO Posted May 13, 2008 Share Posted May 13, 2008 Morka - wiatr od morza, połaczony z drobnym deszczem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yarek68 Posted May 13, 2008 Author Share Posted May 13, 2008 (edited) ... najpierw powiedz mi co to jest morka XD Pokaż większy render i od razu ustawienia świateł i renderera :) Moja morka to jakieś dziwne plamy, jakieś drobne ziarno na powierzchni półki szklanej, widoczne najbardziej na tej jej części, przez którą patrzy się na płytę dolnej szafki. Problem pojawił się mi już w kilku rysunkach i nie mogę go wyeliminować. Niebo (otoczenie) jest całe białe, więc to nie one. Podejrzewam, że jest jakiś uboczny skutek załamania światła przechodzącego przez podwójną szybę.[ATTACH]55230[/ATTACH]. Światla - mr area omni i skylight, FG-400. Jak zmieniłem index of refraction na 1.2 problem troczę zniknął, ale szkło wyglądało mniej ciekawie. pozdrawiam Edited May 13, 2008 by Yarek68 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Temporal Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 a czemu nie mozesz dac wiekszyc screenow? na tym malym czyms nic nie widze a kikanie na ten obrazek nic nie daje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yarek68 Posted May 14, 2008 Author Share Posted May 14, 2008 ok. Jutro postaram się dać większego ... pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
deshu Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 Nie pamietam jak to bylo w mentalu, ale jakis odpowiednik quality powinien w tym materiale byc, jakies samples czy cos takiego. Im wiekszy ten parametr, tym mniejsze ziarno. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yarek68 Posted May 15, 2008 Author Share Posted May 15, 2008 ... tutaj wyraźniej widać.[ATTACH]55260[/ATTACH] pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Temporal Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 no dzieki dzisiaj dales 100 razy wiekszy ten obrazek :/ nie wiem czy chodzi o ta kreche skladajaca sie z pojedynczych pixeli czy o co innego minimalnie pomniejszyc i ikonke z tego zrobic mozna Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yarek68 Posted May 15, 2008 Author Share Posted May 15, 2008 no dzieki dzisiaj dales 100 razy wiekszy ten obrazek :/ nie wiem czy chodzi o ta kreche skladajaca sie z pojedynczych pixeli czy o co innego minimalnie pomniejszyc i ikonke z tego zrobic mozna ? ... trochę jaśniej, bo nie łapię. Klikając na miniaturę zwiększa się obraz na 800x600. Chyba wystarczy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Temporal Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 mi nic sie nie odpala a innych miniaturki juz tak wiec nie wiem czy twoj sposob dziala na wybrane kompy/przegladarki itp (niepotrzebne skreslic). Dobra odpalilem ale nadal nie wiem w czym problem :P. Chodzi o to lekkie ziarenko na szybie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yarek68 Posted May 15, 2008 Author Share Posted May 15, 2008 ... dokładnie o to chodzi. Zwłaszcza na wcześniej (we wcześniejszym poście) zaznaczonej części. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Temporal Posted May 16, 2008 Share Posted May 16, 2008 wiecej sampli w AA trzeba dac :P ogolnie to moze zamias glass_phen moze daj glass(lume). Ogolnie to jak masz mr nizszego od 3.5 to sraka bo archem to mozesz sobie samplowac z poziomu materialu i oszczedzic na czasie renderow Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now