Davegraph Napisano 12 Maj 2008 Napisano 12 Maj 2008 Witam! Chciałem zapytac was o zdanie, poniewaz nie jestem pewien czy coś mi sie ostatnio kolorystyka nie pochrzaniła w związku czym pytam które drzewo jest ładniejsze a głównie naturalniejsze ? Jedno jest zbyt szare ale drugie za zielone ? Moze ktos doradzic jak odpowiednio dobrac kolorystke zeby nikt nie zarzucił ze drzewo jest szare , sztuczne czy jeszcze jakies tam... model ma 800 trisów, textura diffuse narazie 1024x1024 Dzięki, pozdrawiam!
prabab Napisano 12 Maj 2008 Napisano 12 Maj 2008 Wszystko zależy od drzewa. http://www.drzewapolski.pl/Drzewa/atlas_drzew.html IMO to to pierwsze wygląda nawet realistycznie. Drugie to już jakaś bajka fantasy albo tropiki (chociaż to drugie raczej nie, bo kto widział na tropikach tego typu koronę?)
Levus Napisano 12 Maj 2008 Napisano 12 Maj 2008 Bardzo rozmyte rendery. Może daj z mniejszą kompresją, albo texturki wyostrz. Ogólnie nieźle, jednak jeszcze trochę brakuje do cool. W oczy kole matowość. (matowatość? no że matowe jest:D ) Na 2 i 3 screenie zieleń jest sztuczna bardzo, nieładnie to wygląda. Na pierwszym widać tiling, powinieneś trochę pokręcić gałęziami. pokaż tex i uv-kę. pozdro!
Kulfon_Fascynator Napisano 13 Maj 2008 Napisano 13 Maj 2008 (edytowane) Ktos znalazl informacje ile maja poly, jak sa zrobione drzewa w takiej grze jak Crysis ? - lub moze jakies inne ciekawe przyklady wykonania drzew w innych nowych grach Edytowane 13 Maj 2008 przez Kulfon_Fascynator
Levus Napisano 13 Maj 2008 Napisano 13 Maj 2008 W edytorze do crysisa zapewne można to sobie podejrzeć.
Gość Marioza Napisano 13 Maj 2008 Napisano 13 Maj 2008 drzewka luzik, 1 jest zbyt zielone, tzn liscie bym zostawił a pien konar czy jak to sie zwie XD bym przebarwil zeby poszlo w jakis brąz bo tak to sie zlewa calosc, 2 w sam raz do jakies bajki czy cos, ani 1 ani 2 nie są realistyczne ale w zupełnosci po drobnych poprawka pasowalyby do nie jednej gry ktora juz wyszła, mnie osobiscie bardziej atrakcyjne graficznie wydaje sie 1
Davegraph Napisano 15 Maj 2008 Autor Napisano 15 Maj 2008 Hej! Dzięki za atlas drzew :) Robie teraz kolejne drzewo , chciałbym je zrobic tym razem next-genowe , tzn coś na wzór gothic 3 albo oblivion i mam straszny problem z liścmi , koroną , dokładniej to nie za bardzo wiem jak najefektywniej układac plejny z liscmi zeby wyglądało to jak drzewo z wyżej wymienionych gier , wiem że tam użyto speedTree. Czy możecie doradzic jak układac plejny, jak nakładac texture na nie ? Pozdrawiam!
Levus Napisano 15 Maj 2008 Napisano 15 Maj 2008 Pooglądaj jak to w grze wygląda:) Podejdź, popatrz, zanalizuj...
Davegraph Napisano 15 Maj 2008 Autor Napisano 15 Maj 2008 Wkoncu obesrwacja to najlepszy sposób i tym razem to znowu prawda, faktycznie zrobiłem tak jak pisałes i udało mi sie ustalic klka rzeczy :) Zarówno jak w g3 jak i w oblivionie plejny z liścmi wykorzystują tchnike odwracania się do gracza co jest bardzo wydajne, efektowne i nie zauważalne dla zwykłego gracza (sam to dopiero teraz dostrzegłem) teraz znacznie rozjaniło mi się w głowie jak wykonac tego typu roslinnsc i napewno cos bede kombinował tylko wsujie zstanawiam sie skoro plejny odwracaja sie do gracza to jak poukładac te plejny zeby jednak na renderze wyglądało to dobrze a nie jak krzyzaki bo w grze gdy wszystko faluje to wygląda spoko.
andrey777 Napisano 16 Maj 2008 Napisano 16 Maj 2008 Tak jak zauważyłeś, w grach drzewa są wyświetlane w sprytny sposób. Np takie genialne narzedzie jak SpeedTree (de facto jest ono domyślnie "dołączone" do Unreal Engine 3.0) nie tylko wyswietla drzewa w ten sposób. Potrafi także generować takie drzewa na bieżąco (wszystkie drzewa są robione z automatu, a nie modelowane). Oprócz tego wszystko bardzo bardzo mocno optymalizuje. Pewnie inne engine'y ostatnimi czasy robią to podobny sposób. Niestety nie da sie tego za bardzo odtworzyć w maxie (tzn można tylko po co) A co do Twoich drzewek. Pierwsze zdecydowanie fajniejsze, chociaż mogło by być trochę bardziej zielone. To drugie kolorami pasuje bardziej do klimatów komiksowych lub gier dla dzieci. Sam model natomiast wyszedł fajnie. Może jedynie plane'y z liśćmi mogły by bardziej różnić się od siebie wielkością (trochę chaosu nie zaszkodzi)
Davegraph Napisano 20 Maj 2008 Autor Napisano 20 Maj 2008 Hej! Wykonałem wkońcu drzewo o jakim pisałem wczesniej, chciałem zeby było zbliżone do takich drzew jak z gothic 3 czy oblivion , sporo czasu z tym zeszło głównie przez ciągłe zmiany ,poprawki i kombinowanie noj wyszło jak wyszło. Ponawiam pytanie z pierwszego posta i kieruje do was zapytanie także czy to drzewo jest zbliżone do drzew z wyżej wymienionych gier ? Bo tak wogóle to nie wszyscy mogą sobie pozwolic na SpeedTree, przyznaje że jak bym miał ręcznie taki las robić to dziękuje. PS: jest to moje chyba 5 drzewo w życiu i pierwsza normal mapa i specular. Info: model: 4196 trisów (gdyby zastosowac technike odwracania plejnów, było by pewnie połowe mniej) textura: diffuse map , normal map , specular map 1024x1024 Chyba tyle narazie, puki co odechciało mi sie drzew...
deshu Napisano 20 Maj 2008 Napisano 20 Maj 2008 Siwtne pole do nauki low poly i normali. Drzewo jak najbardziej pasuje mi do obliviona, moze nawet do bardziej do morrowinda gdyby tylko straszy silnik obslugiwal normale. Ja by tylko popracowal nad kontrastem lisci, i przekrecil troszeczke grzyby bo naja identyczna orientacje.
Davegraph Napisano 20 Maj 2008 Autor Napisano 20 Maj 2008 No cóż jeszcze sprubuje cos z tymi liscmi pokombinowac , skontrastuje albo cus, czasem widac ze to plejny ale to chyba kwestia techniki , zdaje sie ze musze nad kształtem plejna popracowac ii nad alpha lisci.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się