Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Chciałem zapytac was o zdanie, poniewaz nie jestem pewien czy coś mi sie ostatnio kolorystyka nie pochrzaniła w związku czym pytam które drzewo jest ładniejsze a głównie naturalniejsze ? Jedno jest zbyt szare ale drugie za zielone ? Moze ktos doradzic jak odpowiednio dobrac kolorystke zeby nikt nie zarzucił ze drzewo jest szare , sztuczne czy jeszcze jakies tam...

 

model ma 800 trisów, textura diffuse narazie 1024x1024

 

Dzięki, pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Bardzo rozmyte rendery. Może daj z mniejszą kompresją, albo texturki wyostrz.

Ogólnie nieźle, jednak jeszcze trochę brakuje do cool.

W oczy kole matowość. (matowatość? no że matowe jest:D )

 

Na 2 i 3 screenie zieleń jest sztuczna bardzo, nieładnie to wygląda.

 

Na pierwszym widać tiling, powinieneś trochę pokręcić gałęziami.

pokaż tex i uv-kę.

 

pozdro!

Napisano (edytowane)

Ktos znalazl informacje ile maja poly, jak sa zrobione drzewa w takiej grze jak Crysis ? - lub moze jakies inne ciekawe przyklady wykonania drzew w innych nowych grach

Edytowane przez Kulfon_Fascynator
Gość Marioza
Napisano

drzewka luzik, 1 jest zbyt zielone, tzn liscie bym zostawił a pien konar czy jak to sie zwie XD bym przebarwil zeby poszlo w jakis brąz bo tak to sie zlewa calosc, 2 w sam raz do jakies bajki czy cos, ani 1 ani 2 nie są realistyczne ale w zupełnosci po drobnych poprawka pasowalyby do nie jednej gry ktora juz wyszła, mnie osobiscie bardziej atrakcyjne graficznie wydaje sie 1

Napisano

Hej!

 

Dzięki za atlas drzew :) Robie teraz kolejne drzewo , chciałbym je zrobic tym razem next-genowe , tzn coś na wzór gothic 3 albo oblivion i mam straszny problem z liścmi , koroną , dokładniej to nie za bardzo wiem jak najefektywniej układac plejny z liscmi zeby wyglądało to jak drzewo z wyżej wymienionych gier , wiem że tam użyto speedTree.

 

Czy możecie doradzic jak układac plejny, jak nakładac texture na nie ?

 

Pozdrawiam!

Napisano

Wkoncu obesrwacja to najlepszy sposób i tym razem to znowu prawda, faktycznie zrobiłem tak jak pisałes i udało mi sie ustalic klka rzeczy :) Zarówno jak w g3 jak i w oblivionie plejny z liścmi wykorzystują tchnike odwracania się do gracza co jest bardzo wydajne, efektowne i nie zauważalne dla zwykłego gracza (sam to dopiero teraz dostrzegłem) teraz znacznie rozjaniło mi się w głowie jak wykonac tego typu roslinnsc i napewno cos bede kombinował tylko wsujie zstanawiam sie skoro plejny odwracaja sie do gracza to jak poukładac te plejny zeby jednak na renderze wyglądało to dobrze a nie jak krzyzaki bo w grze gdy wszystko faluje to wygląda spoko.

Napisano

Tak jak zauważyłeś, w grach drzewa są wyświetlane w sprytny sposób. Np takie genialne narzedzie jak SpeedTree (de facto jest ono domyślnie "dołączone" do Unreal Engine 3.0) nie tylko wyswietla drzewa w ten sposób. Potrafi także generować takie drzewa na bieżąco (wszystkie drzewa są robione z automatu, a nie modelowane). Oprócz tego wszystko bardzo bardzo mocno optymalizuje. Pewnie inne engine'y ostatnimi czasy robią to podobny sposób. Niestety nie da sie tego za bardzo odtworzyć w maxie (tzn można tylko po co)

 

A co do Twoich drzewek. Pierwsze zdecydowanie fajniejsze, chociaż mogło by być trochę bardziej zielone. To drugie kolorami pasuje bardziej do klimatów komiksowych lub gier dla dzieci. Sam model natomiast wyszedł fajnie. Może jedynie plane'y z liśćmi mogły by bardziej różnić się od siebie wielkością (trochę chaosu nie zaszkodzi)

Napisano

Hej!

 

Wykonałem wkońcu drzewo o jakim pisałem wczesniej, chciałem zeby było zbliżone do takich drzew jak z gothic 3 czy oblivion , sporo czasu z tym zeszło głównie przez ciągłe zmiany ,poprawki i kombinowanie noj wyszło jak wyszło.

Ponawiam pytanie z pierwszego posta i kieruje do was zapytanie także czy to drzewo jest zbliżone do drzew z wyżej wymienionych gier ? Bo tak wogóle to nie wszyscy mogą sobie pozwolic na SpeedTree, przyznaje że jak bym miał ręcznie taki las robić to dziękuje.

 

PS: jest to moje chyba 5 drzewo w życiu i pierwsza normal mapa i specular.

 

Info:

model: 4196 trisów (gdyby zastosowac technike odwracania plejnów, było by pewnie połowe mniej)

 

textura: diffuse map , normal map , specular map 1024x1024

 

Chyba tyle narazie, puki co odechciało mi sie drzew...

Napisano

Siwtne pole do nauki low poly i normali. Drzewo jak najbardziej pasuje mi do obliviona, moze nawet do bardziej do morrowinda gdyby tylko straszy silnik obslugiwal normale.

 

Ja by tylko popracowal nad kontrastem lisci, i przekrecil troszeczke grzyby bo naja identyczna orientacje.

Napisano

No cóż jeszcze sprubuje cos z tymi liscmi pokombinowac , skontrastuje albo cus, czasem widac ze to plejny ale to chyba kwestia techniki , zdaje sie ze musze nad kształtem plejna popracowac ii nad alpha lisci.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności