Neiraa Napisano 16 Czerwiec 2008 Napisano 16 Czerwiec 2008 Witam ponownie :D Dostałam nową zabawkę i odrobinę czasu, więc znowu się bawię: Sypialnia, max9, mental.. światło: sun&sky + doświetlenie z niewidocznych drzwi mr area. materiały w większości arch&design, wszystkie samorobne. To jest moja druga tu praca i druga zabawa z mentalem. Proszę o rady i sugestie. Enjoy!
hcpiter Napisano 16 Czerwiec 2008 Napisano 16 Czerwiec 2008 co pierwsze drazni to straszne plamy i takie ziarniste, material na lozku to taka dentka, guma czy linoleum. Narazie malo zeby mowic o czyms wiecej ale lozko takie srednio wygladajace. Co do dzizajnu sie nie wypowiadam bo kazdy ma swoj gust ;)
tomdv Napisano 16 Czerwiec 2008 Napisano 16 Czerwiec 2008 Moim zdaniem mało ciekawy kadr. Trochę pusto w tym pomieszczeniu, niewiele widać. Fajne wyro.
Neiraa Napisano 16 Czerwiec 2008 Autor Napisano 16 Czerwiec 2008 Kadr taki, bo tu będzie co nieco nawstawiane, ale narazie tylko tyle, bo tyle mam :P Ziarno to fakt, bo ustawienia dość niskie.
Sebastian Ozga Napisano 17 Czerwiec 2008 Napisano 17 Czerwiec 2008 Wspomniany materiał gumy, poduszka wygląda jakby była nadmuchana (sztywna), bump na podłodze za bardzo ziarnisty. Firanki mają jakąś opacity map, czy ustawioną przezroczystość? Aha, jeszcze materac kanciasty. Powodzenia życzę.
loko Napisano 17 Czerwiec 2008 Napisano 17 Czerwiec 2008 Oooo, postępy robisz :) No widać zmiania maxa pozytywna. Narazie mało ale łóżko fajne. Na gadu Ci napisze jak zrobić fajne zasłony.
hcpiter Napisano 17 Czerwiec 2008 Napisano 17 Czerwiec 2008 Na gadu Ci napisze jak zrobić fajne zasłony. Napisz tutaj, Ja np chetnie dowiem sie jak zrobic fajne zaslony
Neiraa Napisano 17 Czerwiec 2008 Autor Napisano 17 Czerwiec 2008 Sebastian tam nie ma opacity tylko transparency i transculency. I mam tam nie mam wstawionych. Bump nie jest ziarnisty tylko wyłazi ziarno rendera. dzięki narazie za wskazówki :P
Temporal Napisano 17 Czerwiec 2008 Napisano 17 Czerwiec 2008 ciemno, plamy, ziarno (jakim cudem na interpolacji nieradiusowej?), laczenia scian i sufity (albo to od AO albo w co bardziej obstawiam od interpolacji nieradiusowej). Dodaj moze najpierw z pare jeszcze modeli i jak scena bedzie kompletna to wez sie za clay'a a pozniej za tworzenie materialkow i finalny render. A i moze policz to na radiusach dluzej bedzie ale i efekt lepszy ;].
Neiraa Napisano 20 Czerwiec 2008 Autor Napisano 20 Czerwiec 2008 Czasu mało, dlatego postępów niewiele. Nie jestem w stanie rozgryźć tego ziarna, bo toto jednak nie od renderu zależy. Kombinowałam w parametrach bumpu i reflectu materiałów, ale jak widać nie oświeciło mnie. Co do plam to niestety też nie wygrałam z nimi jeszcze, robiłam na radiusach i bez ale jeszcze nie znalazłam odpowiednich ustawień. Tym razem wywaliłam zupełnie AO. Podobnie jak dętkę i zasłony, bo nie miałam czasu na dłubanie przy nich. Jeśli ktoś wie skąd ta ziarnistość i jak się pozbyć tych plam, to chętnie sie dowiem. Widok za oknem poglądowy.
patry Napisano 20 Czerwiec 2008 Napisano 20 Czerwiec 2008 Napisz jakich świateł używasz i z jakimi ich ustawieniami. Czy oświetlasz samymi fotonami, czy może sam FG, czy mix obydwóch metod? Co do ziarna - chodzi Ci o to na podłodze? Jak na moje słabe oko, to musisz dać więcej sampli w materiale podłogi lub włączyć coś jak "interpolation method", co zmniejszy ziarno - przyśpieszy rendering, ale stracisz detal :) Co do plam - najpierw muszę wiedzieć to, o co zapytałem powyżej :)
Neiraa Napisano 20 Czerwiec 2008 Autor Napisano 20 Czerwiec 2008 Juz odpowiadam. Światla to mr sun&sky i jedno area omni doświetla zza kamery, z niewidocznych drzwi. Używam samego FG. Dzięki za podpowiedzi, spróbuję zwalczyć to ziarno.
Neiraa Napisano 23 Czerwiec 2008 Autor Napisano 23 Czerwiec 2008 Wrzucam up'a, żeby nie było że się calkiem opieprzam, ekhem...lenię. Ziarno na drewnie zwalczyłam, ale nie do końca, w każdym razie działa. Dzięki Patry. Jeszcze nie pozbyłam się plam, ale też czasu nie miałam na walkę z radiusami. W każdym razie dodałam nieco sprzętów i innych dupereli, jeszcze dojdzie stolik i lampa, no i widok za oknem.
ndru Napisano 23 Czerwiec 2008 Napisano 23 Czerwiec 2008 Ladne to. Male uwagi - nie wiem czy marmur jest az tak odblaskowy - odbicia na regale za lozkiem, sa ciut za mocne. Zwykle marmurowe przedmioty maja od razu scinane krawedzie, bo sa podatne na obtluczenia - moze maly bevel na tych polkach by sie przydal - na razie wygladaja jakby mogly ciac maslo. Nie wiem co sie dzieje z zaglowkiem lozka - lewituje? :) Nie jestem tez przekonany co do materialu samego drewna na lozku, ale tez nie znam sie na luksusach:) W rogu przy suficie zaczyna wyrastac grzyb na kamieniu, ciut nie pasuje do przepychu calego pomieszczenia. Przeciagi jakies sa w tym pokoju - okno zamkniete, a firanka wyraznie powiewa na wietrze, hmm. Powiem tez szczerze, ze bardziej podobalo mi ze otoczenie za oknem na poprzednim upie. Powodzenia
Neiraa Napisano 23 Czerwiec 2008 Autor Napisano 23 Czerwiec 2008 Bump i lekki bevel będzie, ale nie zdążyłam narazie zrobić mapy do bump'a na tą ściankę, więc nie ma. Zagłówek nie lweituje, jest łączony metalowym elementem, ale ten jest lepiej widoczny na poprzednich pustych renderach. Grzyb to własnie te nieszczęsne plamy :D Co do okna, to nie wykluczone, że je uchylę nieco, ale narazie sama firana mi się nie podoba. Otoczenie za oknem będzie, tylko narazie go nie wstawiłam. niestety cierpie na chronichny brak czasu.
ndru Napisano 23 Czerwiec 2008 Napisano 23 Czerwiec 2008 W takim razie czekam niecierpliwie na upa. Jesli chodzi o czas, to moze klub jakis sie zalozy :) Powodzonka
patry Napisano 23 Czerwiec 2008 Napisano 23 Czerwiec 2008 Jeśli używasz samego FG do oświetlenia, to daj duże radiusy (włącz coś jak radii in pixels) np. max/min-50/10, wtedy render będzie szybszy i bez plam, a shading poprawisz poprzez AO :) O, i materiał liści nie bardzo :) Dodaj im jakiegoś translucent'a i reflecta :) Powinno byc lepiej ;)
Neiraa Napisano 23 Czerwiec 2008 Autor Napisano 23 Czerwiec 2008 Dzieki raz jeszcze. Wieczorem może podłubię to poprawię toto. A roślinka nawet nie dostała jeszcze kory, hihi. Ale wszystko będzie, tylko powoli...
Temporal Napisano 23 Czerwiec 2008 Napisano 23 Czerwiec 2008 pokaz ustawienia samego FG to cos sie poradzi i ja tylko od siebie powiem teraz ze te radiusy patrego to troche przesadzone raczej bym poszedl w mniejsze i w wieksza ilosc sampli FG a ao sobie darowal albo nim podcieniowal tylko troche a nie na nim opieral shading sceny bo kupa wyjdzie
Neiraa Napisano 23 Czerwiec 2008 Autor Napisano 23 Czerwiec 2008 No własnie AO nieco sztucznie wychodzi, naturalnie cienie nie tak się układają, więc robię bez tego albo tylko w niektórych miejscach. To pokombinuję jeszcze z radiusami.
Temporal Napisano 23 Czerwiec 2008 Napisano 23 Czerwiec 2008 tak czy siak screen z viewportu z ustawieniami by nie zaszkodzil
Neiraa Napisano 24 Czerwiec 2008 Autor Napisano 24 Czerwiec 2008 Kolejny mały up. Na zabawę radiusami nie znalazłan narazie czasu. No i marzą mi się jakieś fajne firany, muszę pokminić z clothem albo cuś. Jeśli chodzi o sprzęty to już wszystko. czy ktos może wie co tutaj się stało? miałam tak kilka razy:
Krystian Napisano 24 Czerwiec 2008 Napisano 24 Czerwiec 2008 Mam pytanie: co jest na ścianach? Metaloplastyka???
hcpiter Napisano 25 Czerwiec 2008 Napisano 25 Czerwiec 2008 na kazdej ze scian :] Poza tym scena lezy i kwiczy, poczawszy od modeli a skonczywszy na samym renderze. Ten egg chair jak nie egg :p
Neiraa Napisano 25 Czerwiec 2008 Autor Napisano 25 Czerwiec 2008 Uh, kolejny uprzejmy się znalazł. Może by tak konkretniej panowie, bo zjechać bez sensu to każdy potrafi. Po to jest ten wątek, żeby się czegoś uczyć, a ja wolałabym jednak konstruktywne opinie a nie po bandzie dla zasady. a tak btw, to czekałam na Twój kolejny komentarz Hcpiter, nie zawiodłam się =]
hcpiter Napisano 25 Czerwiec 2008 Napisano 25 Czerwiec 2008 a tak btw, to czekałam na Twój kolejny komentarz Hcpiter, nie zawiodłam się =] ohh czuje sie zaszczyscony. Napisze wiecej konkretnych slow wieczorem ;]
Selena Napisano 25 Czerwiec 2008 Napisano 25 Czerwiec 2008 "leży i kwiczy" to ulubiony zwrot który panuje tutaj na forum:) a konstruktywnej wypowiedzi nie doczekasz się chyba ze opieprzysz....no ok...są wyjątki.... ogólnie pokój ładny, ściany wydają się z metalu...nie wiem czy użyłaś normal mapę czy bump...ale nie wygląda to dobrze...faktura jest zla.., może spróbuj coś matowego? natomiast jeśli chodzi o fotel...zależy co za materiał miał być...jeśli coś miekkiego nie powinno być połysku...a tak to nie mam się czego przyczepić...bardzo ładne:)
Neiraa Napisano 25 Czerwiec 2008 Autor Napisano 25 Czerwiec 2008 Dobra, ja chyba mam coś nie tak z percepcją, ale skoro widzicie tam metal to widocznie jest tak. Chdzi o ściany czy o toto za łóżkiem, czy o oba? Tam jest bump map i glossines map, z arroway'a wzięte. A fotel obity jest skórą, starą, taką vintage. Selena nie jest trak źle z tym forum, kilku pomocnych się znalazło, ale to pewnie te wyjątki. Dzięki za opinię :]
Krystian Napisano 25 Czerwiec 2008 Napisano 25 Czerwiec 2008 To może po kolei: tak chodziło mi o ściany i o to coś za łóżkiem... Takie przepalenie zdaża się przy prześwietlonym zdjęciu lub przy matowych szybach... Zbyt dużo elementów się błyszczy.... Naczynia na tacy, nie "trzymają" proporcji.... Klosze lampy, jakby trochę za płaskie.... i nie piszę tego złośliwie, takie mam odczucia... ale na tę kawę w tej sypialni, chętnie dałbym się zaprosić.... Pozdrawiam
Krystian Napisano 25 Czerwiec 2008 Napisano 25 Czerwiec 2008 Acha, jeśli chodzi o te kolorowe kwadraty o które pytałaś to niestety nie wiem... sorry
Temporal Napisano 25 Czerwiec 2008 Napisano 25 Czerwiec 2008 ta sciana co niby metalowa jest to moim zdaniem lepiej by wygladala gdyby wielkosc tej tekstury z bumpem zmniejszyc albo z tilowac bo te nierownosci za wielkie sa ... a i ta zaslonka troche za bardzo przeswituje tak jakby sama z siebie nawet bez mocnego swiatla byla wykokana z przezroczystego materialu
Neiraa Napisano 25 Czerwiec 2008 Autor Napisano 25 Czerwiec 2008 ok. Krystian dzięki za uszczegółowienie komentarza. Dalej nie czuję o co biega z tym metalem, mam takie płyty na podłodze w domu i dokładnie tak odbijają światło. To za łóżkiem rzeczywiście narazie jest do wymiany. A przepalenia bywaja takie nie tylko na przeswietlonych zdjęciach, ale przy poprawnej expozycji również, kiedy światło mierzone jest na resztę pomieszczenia, to się zdarza. A na kawę (wirtualną) zaprosze jak skończę tą sypialnię. Temporal jak zawsze dzięki, i jak zawsze popracuję nad tym. Ale jeśli chodzi o zasłone-firanę to ona jest przezroczysta, to muślin ma być.
Krystian Napisano 25 Czerwiec 2008 Napisano 25 Czerwiec 2008 ok. Krystian dzięki za uszczegółowienie komentarza. Dalej nie czuję o co biega z tym metalem, mam takie płyty na podłodze w domu i dokładnie tak odbijają światło. To za łóżkiem rzeczywiście narazie jest do wymiany. A przepalenia bywaja takie nie tylko na przeswietlonych zdjęciach, ale przy poprawnej expozycji również, kiedy światło mierzone jest na resztę pomieszczenia, to się zdarza. A na kawę (wirtualną) zaprosze jak skończę tą sypialnię. Tak, ale światło na podłodze i cienie wyglądałyby inaczej... nie sądzisz?
hcpiter Napisano 25 Czerwiec 2008 Napisano 25 Czerwiec 2008 Najpierw do Pani Seleny Prosze e bardzo ! :) czy tak wyglada konstruktywna krytyka ???? Pasuje ? Wiec :) Ogolnie scena jest slaba i nie trzyma sie kupy, no ale wkoncu to wip wiec jest do tego by sie uczyc ;] Co do samego renderu i bledow na podlodze to nie pomoge bo wedlug mnie MR do wizek nie jest stworzony ;] I np w Vrayu mozna szybciej pojac te wszystkie opcje a efekt bedzie napewno lepszy Co do samej sceny to nie wiem jakie bylo zalozenie np z ta sciana ? Ten tilling jest specjalnie taki i wogole z czego jest ta sciana ? Textira wyglada jakby miala imitowac grzyba na scianie ;) Material na egg`u wyglada bardzo slabo, podobnie jak poduszki, marmur raczej tak nie odbija sie ? a tym bardziej nie ma takich wglebien albo odbija jak szklo albo jest kamienne :) Ogolnie polecam nie odbijac komentarzy tlumaczac ze tak ma byc czy tak jest w realu ;] Cwicz duzo oswietlenie scen ogolnie, polecam szczegolnie caly watek Light Contest (http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=10885), gdzie mozna sie naprawde duzo nauczyc, sciagaj scenki patrz na ustawienia :) to pomaga naprawde :] A co do samego wnetrza to nieladne, nic nie pasuje mi ;] pozdrawiam !
Neiraa Napisano 26 Czerwiec 2008 Autor Napisano 26 Czerwiec 2008 Jestem pod wrażeniem Hcpiter :] to naprawde porządny komentarz! I zgadzam się w 80% z tym co napisałeś. Te 20% to MR, uważam że daje lepsze efekty niz Vray, ale to chyba odwieczna polemika na tym forum, co kto woli; no i kwestia nauki: ja teorię przeryłam juz na wszystkie strony, przerobiłam milion scen i trylion tutków (ok, przesadziłam). A teraz czas na wlasne doświadczenia, bo bez tego nikt nie jest w stanie robić dobrych wizek. No więc właśnie doświadczam empirycznie ;P A co do samego wnętrza, to już mój design i mi tam wszystko pasuje. Dzięki i pozdrawiam!
Temporal Napisano 26 Czerwiec 2008 Napisano 26 Czerwiec 2008 Eeee tam kazdy render nadaje sie do vizek to fakt ze vray jest jak zrobiony pod tym katem ale to nie jest zasada i w mr czy innym renderze smialo mozna renderowac wnetrza ba nawet w maxwellu mozna xD. Wedlug mnie scena nie jest taka tragiczna jak pisze hcpiter poprostu jak kazdy wipek ma jakies niedociagniecia i po to jest watke by wytykac a autor ma sie starac poprawic. Wiec gadanie ze jest okropnie to przesada choc niby kazdy ma prawo do wlasnego zdania mi sie tam pracka podoba i mysle ze niedlugo bedzie to wygladac bardzo dobrze.
Neiraa Napisano 28 Czerwiec 2008 Autor Napisano 28 Czerwiec 2008 No to jedziemy dalej. Poprawiłam to i owo. Ten marmur to nie ma być marmur tylko trawertyn, to tak dla zainteresowanych czemu on ma nierówności. No i tym razem nie wyretuszowałam tych cholernych kwadracików, tak to g. wygląda. Nikt nie wie co to jest i jak się tego pozbyć? Wygląda to na coś związanego z odbiciami.
Krystian Napisano 28 Czerwiec 2008 Napisano 28 Czerwiec 2008 Noooo... już lepiej. Jak dla mnie. Ale... czy naprawdę sypialnia koło dzwonnicy, to dobry pomysł? Wkleiłaś to chyba na siłę... kierunek światła coś jakby nie pasuje.... To tak na szybko... jeszcze pooglądam...
Krystian Napisano 28 Czerwiec 2008 Napisano 28 Czerwiec 2008 (edytowane) No i nadal te klosze tej lampy.... płaskie.... Edytowane 28 Czerwiec 2008 przez Krystian
Neiraa Napisano 28 Czerwiec 2008 Autor Napisano 28 Czerwiec 2008 Tło jest zamierzone, bo uwielbiam tamto miejsce i chciałabym mieć taki widok z okna. Eee..co Ty z tymi kloszami? Toż to lathem robione i jest idealnie okrągłe, nie wiem, może kwestia kamery, ale ja tego nie widzę.
Neiraa Napisano 29 Czerwiec 2008 Autor Napisano 29 Czerwiec 2008 Bawiłam się oświetleniem wieczornym, mniejsza z tym, bo narazie nie ksończyłam prób, ale pojawiły się wściekłe kwadraty w niespotykanej dotą liczbie! To musi mieć związek ze światłami i odbiciem, ale za cholere nie wiem jak toto zwalczyć. ktos coś wie??
patry Napisano 29 Czerwiec 2008 Napisano 29 Czerwiec 2008 http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=170630&page=1&pp=15 http://area.autodesk.com/index.php/forums/viewthread/511/ http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=303284 Myślę, że w którymś z tych linków znajdziesz odpowiedź ;)
Krystian Napisano 29 Czerwiec 2008 Napisano 29 Czerwiec 2008 Widzę, że zaproszenia na kawę nie będzie.... Dziwi mnie tylko dlaczego mistrzowie tego gatunku nie chcą Ci pomóc.... Jak już Ci pisałem, nie wiem dlaczego tak się dzieje.... sorry..... Może zapytaj Baksińskiego.....
ttaaddeekk Napisano 29 Czerwiec 2008 Napisano 29 Czerwiec 2008 Baksińskiego - takie kombo Baginskiego i Beksinskiego ? to by bylo dopiero :D
hcpiter Napisano 29 Czerwiec 2008 Napisano 29 Czerwiec 2008 Baksińskiego - takie kombo Baginskiego i Beksinskiego ? to by bylo dopiero :D to taky myx jest :D Btw jest tutaj na forum mozna pytac o cos Baginskiego ? Bo Beksinskiego to napewno nie :]
Neiraa Napisano 29 Czerwiec 2008 Autor Napisano 29 Czerwiec 2008 Oo..to by było dopiero! :] Dzięki, poszukam, poczytam, popytam... Krystian zaproszenie będzie, widzisz, że wersję wieczornę szykuję ;D tylko niech kwadraty znikną.
Neiraa Napisano 11 Lipiec 2008 Autor Napisano 11 Lipiec 2008 No to skończyłam nareszcie to. Nic nie wycisnę z tego więcej. Jeśli chodzi o te bugi to szukałam odpowiedzi chyba wszędzie i nie znalazłam nic w 100% satysfakcjonujacego, ale jakoś wymysliłam, że chodzi tu o ilość glossy samples i fast interpolation. Mianowicie fast musiałam całkiem wyłączyć a ilość sampli ograniczyć, więc niestety efekt nie jest oszałamiający :P No i nadal nie wiem czemu to się tak robi, ale trudno. Daję tez wersję wieczorną, niestety widok za oknam inny, ot ciut surrealizmu. Zapraszam na kawę! Tym razem już chyba dam to do FW. Dzięki wszystkim za wsparcie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się