Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam ponownie :D

 

Dostałam nową zabawkę i odrobinę czasu, więc znowu się bawię:

Sypialnia, max9, mental.. światło: sun&sky + doświetlenie z niewidocznych drzwi mr area. materiały w większości arch&design, wszystkie samorobne.

 

To jest moja druga tu praca i druga zabawa z mentalem.

 

Proszę o rady i sugestie.

Enjoy!

 

r3ir4.jpg

  • Odpowiedzi 52
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

co pierwsze drazni to straszne plamy i takie ziarniste, material na lozku to taka dentka, guma czy linoleum.

Narazie malo zeby mowic o czyms wiecej ale lozko takie srednio wygladajace.

Co do dzizajnu sie nie wypowiadam bo kazdy ma swoj gust ;)

Napisano

Wspomniany materiał gumy, poduszka wygląda jakby była nadmuchana (sztywna), bump na podłodze za bardzo ziarnisty. Firanki mają jakąś opacity map, czy ustawioną przezroczystość?

Aha, jeszcze materac kanciasty.

 

Powodzenia życzę.

Napisano

Oooo, postępy robisz :) No widać zmiania maxa pozytywna. Narazie mało ale łóżko fajne.

Na gadu Ci napisze jak zrobić fajne zasłony.

Napisano

Sebastian tam nie ma opacity tylko transparency i transculency. I mam tam nie mam wstawionych. Bump nie jest ziarnisty tylko wyłazi ziarno rendera.

 

dzięki narazie za wskazówki :P

Napisano

ciemno, plamy, ziarno (jakim cudem na interpolacji nieradiusowej?), laczenia scian i sufity (albo to od AO albo w co bardziej obstawiam od interpolacji nieradiusowej). Dodaj moze najpierw z pare jeszcze modeli i jak scena bedzie kompletna to wez sie za clay'a a pozniej za tworzenie materialkow i finalny render. A i moze policz to na radiusach dluzej bedzie ale i efekt lepszy ;].

Napisano

Czasu mało, dlatego postępów niewiele.

Nie jestem w stanie rozgryźć tego ziarna, bo toto jednak nie od renderu zależy. Kombinowałam w parametrach bumpu i reflectu materiałów, ale jak widać nie oświeciło mnie.

Co do plam to niestety też nie wygrałam z nimi jeszcze, robiłam na radiusach i bez ale jeszcze nie znalazłam odpowiednich ustawień. Tym razem wywaliłam zupełnie AO. Podobnie jak dętkę i zasłony, bo nie miałam czasu na dłubanie przy nich.

 

Jeśli ktoś wie skąd ta ziarnistość i jak się pozbyć tych plam, to chętnie sie dowiem.

Widok za oknem poglądowy.

 

r4bze6.jpg

Napisano

Napisz jakich świateł używasz i z jakimi ich ustawieniami.

Czy oświetlasz samymi fotonami, czy może sam FG, czy mix obydwóch metod?

Co do ziarna - chodzi Ci o to na podłodze? Jak na moje słabe oko, to musisz dać więcej sampli w materiale podłogi lub włączyć coś jak "interpolation method", co zmniejszy ziarno - przyśpieszy rendering, ale stracisz detal :)

Co do plam - najpierw muszę wiedzieć to, o co zapytałem powyżej :)

Napisano

Juz odpowiadam.

Światla to mr sun&sky i jedno area omni doświetla zza kamery, z niewidocznych drzwi.

Używam samego FG.

 

Dzięki za podpowiedzi, spróbuję zwalczyć to ziarno.

Napisano

Wrzucam up'a, żeby nie było że się calkiem opieprzam, ekhem...lenię. Ziarno na drewnie zwalczyłam, ale nie do końca, w każdym razie działa. Dzięki Patry. Jeszcze nie pozbyłam się plam, ale też czasu nie miałam na walkę z radiusami. W każdym razie dodałam nieco sprzętów i innych dupereli, jeszcze dojdzie stolik i lampa, no i widok za oknem.

 

noweph7.jpg

Napisano

Ladne to.

Male uwagi - nie wiem czy marmur jest az tak odblaskowy - odbicia na regale za lozkiem, sa ciut za mocne. Zwykle marmurowe przedmioty maja od razu scinane krawedzie, bo sa podatne na obtluczenia - moze maly bevel na tych polkach by sie przydal - na razie wygladaja jakby mogly ciac maslo.

Nie wiem co sie dzieje z zaglowkiem lozka - lewituje? :) Nie jestem tez przekonany co do materialu samego drewna na lozku, ale tez nie znam sie na luksusach:) W rogu przy suficie zaczyna wyrastac grzyb na kamieniu, ciut nie pasuje do przepychu calego pomieszczenia.

Przeciagi jakies sa w tym pokoju - okno zamkniete, a firanka wyraznie powiewa na wietrze, hmm.

Powiem tez szczerze, ze bardziej podobalo mi ze otoczenie za oknem na poprzednim upie.

Powodzenia

Napisano

Bump i lekki bevel będzie, ale nie zdążyłam narazie zrobić mapy do bump'a na tą ściankę, więc nie ma. Zagłówek nie lweituje, jest łączony metalowym elementem, ale ten jest lepiej widoczny na poprzednich pustych renderach. Grzyb to własnie te nieszczęsne plamy :D Co do okna, to nie wykluczone, że je uchylę nieco, ale narazie sama firana mi się nie podoba. Otoczenie za oknem będzie, tylko narazie go nie wstawiłam.

 

niestety cierpie na chronichny brak czasu.

Napisano

Jeśli używasz samego FG do oświetlenia, to daj duże radiusy (włącz coś jak radii in pixels) np. max/min-50/10, wtedy render będzie szybszy i bez plam, a shading poprawisz poprzez AO :)

O, i materiał liści nie bardzo :) Dodaj im jakiegoś translucent'a i reflecta :) Powinno byc lepiej ;)

Napisano

Dzieki raz jeszcze. Wieczorem może podłubię to poprawię toto. A roślinka nawet nie dostała jeszcze kory, hihi. Ale wszystko będzie, tylko powoli...

Napisano

pokaz ustawienia samego FG to cos sie poradzi i ja tylko od siebie powiem teraz ze te radiusy patrego to troche przesadzone raczej bym poszedl w mniejsze i w wieksza ilosc sampli FG a ao sobie darowal albo nim podcieniowal tylko troche a nie na nim opieral shading sceny bo kupa wyjdzie

Napisano

No własnie AO nieco sztucznie wychodzi, naturalnie cienie nie tak się układają, więc robię bez tego albo tylko w niektórych miejscach. To pokombinuję jeszcze z radiusami.

Napisano

Kolejny mały up. Na zabawę radiusami nie znalazłan narazie czasu. No i marzą mi się jakieś fajne firany, muszę pokminić z clothem albo cuś. Jeśli chodzi o sprzęty to już wszystko.

 

r6hq1.jpg

 

czy ktos może wie co tutaj się stało? miałam tak kilka razy:

 

wtfgx8.jpg

Napisano

Uh, kolejny uprzejmy się znalazł. Może by tak konkretniej panowie, bo zjechać bez sensu to każdy potrafi. Po to jest ten wątek, żeby się czegoś uczyć, a ja wolałabym jednak konstruktywne opinie a nie po bandzie dla zasady.

 

a tak btw, to czekałam na Twój kolejny komentarz Hcpiter, nie zawiodłam się =]

Napisano

 

a tak btw, to czekałam na Twój kolejny komentarz Hcpiter, nie zawiodłam się =]

ohh czuje sie zaszczyscony.

Napisze wiecej konkretnych slow wieczorem ;]

Napisano

"leży i kwiczy" to ulubiony zwrot który panuje tutaj na forum:) a konstruktywnej wypowiedzi nie doczekasz się chyba ze opieprzysz....no ok...są wyjątki.... ogólnie pokój ładny, ściany wydają się z metalu...nie wiem czy użyłaś normal mapę czy bump...ale nie wygląda to dobrze...faktura jest zla.., może spróbuj coś matowego? natomiast jeśli chodzi o fotel...zależy co za materiał miał być...jeśli coś miekkiego nie powinno być połysku...a tak to nie mam się czego przyczepić...bardzo ładne:)

Napisano

Dobra, ja chyba mam coś nie tak z percepcją, ale skoro widzicie tam metal to widocznie jest tak. Chdzi o ściany czy o toto za łóżkiem, czy o oba? Tam jest bump map i glossines map, z arroway'a wzięte. A fotel obity jest skórą, starą, taką vintage.

 

Selena nie jest trak źle z tym forum, kilku pomocnych się znalazło, ale to pewnie te wyjątki. Dzięki za opinię :]

Napisano

To może po kolei: tak chodziło mi o ściany i o to coś za łóżkiem...

Takie przepalenie zdaża się przy prześwietlonym zdjęciu lub przy matowych szybach...

Zbyt dużo elementów się błyszczy....

Naczynia na tacy, nie "trzymają" proporcji....

Klosze lampy, jakby trochę za płaskie....

i nie piszę tego złośliwie, takie mam odczucia...

ale na tę kawę w tej sypialni, chętnie dałbym się zaprosić....

Pozdrawiam

Napisano

ta sciana co niby metalowa jest to moim zdaniem lepiej by wygladala gdyby wielkosc tej tekstury z bumpem zmniejszyc albo z tilowac bo te nierownosci za wielkie sa ... a i ta zaslonka troche za bardzo przeswituje tak jakby sama z siebie nawet bez mocnego swiatla byla wykokana z przezroczystego materialu

Napisano

ok.

Krystian dzięki za uszczegółowienie komentarza. Dalej nie czuję o co biega z tym metalem, mam takie płyty na podłodze w domu i dokładnie tak odbijają światło. To za łóżkiem rzeczywiście narazie jest do wymiany. A przepalenia bywaja takie nie tylko na przeswietlonych zdjęciach, ale przy poprawnej expozycji również, kiedy światło mierzone jest na resztę pomieszczenia, to się zdarza. A na kawę (wirtualną) zaprosze jak skończę tą sypialnię.

 

Temporal jak zawsze dzięki, i jak zawsze popracuję nad tym. Ale jeśli chodzi o zasłone-firanę to ona jest przezroczysta, to muślin ma być.

Napisano
ok.

Krystian dzięki za uszczegółowienie komentarza. Dalej nie czuję o co biega z tym metalem, mam takie płyty na podłodze w domu i dokładnie tak odbijają światło. To za łóżkiem rzeczywiście narazie jest do wymiany. A przepalenia bywaja takie nie tylko na przeswietlonych zdjęciach, ale przy poprawnej expozycji również, kiedy światło mierzone jest na resztę pomieszczenia, to się zdarza. A na kawę (wirtualną) zaprosze jak skończę tą sypialnię.

Tak, ale światło na podłodze i cienie wyglądałyby inaczej... nie sądzisz?

Napisano

Najpierw do Pani Seleny

Prosze e bardzo ! :) czy tak wyglada konstruktywna krytyka ???? Pasuje ?

Wiec :)

Ogolnie scena jest slaba i nie trzyma sie kupy, no ale wkoncu to wip wiec jest do tego by sie uczyc ;]

Co do samego renderu i bledow na podlodze to nie pomoge bo wedlug mnie MR do wizek nie jest stworzony ;] I np w Vrayu mozna szybciej pojac te wszystkie opcje a efekt bedzie napewno lepszy

Co do samej sceny to nie wiem jakie bylo zalozenie np z ta sciana ? Ten tilling jest specjalnie taki i wogole z czego jest ta sciana ? Textira wyglada jakby miala imitowac grzyba na scianie ;) Material na egg`u wyglada bardzo slabo, podobnie jak poduszki, marmur raczej tak nie odbija sie ? a tym bardziej nie ma takich wglebien albo odbija jak szklo albo jest kamienne :)

Ogolnie polecam nie odbijac komentarzy tlumaczac ze tak ma byc czy tak jest w realu ;]

Cwicz duzo oswietlenie scen ogolnie, polecam szczegolnie caly watek Light Contest (http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=10885), gdzie mozna sie naprawde duzo nauczyc, sciagaj scenki patrz na ustawienia :) to pomaga naprawde :]

A co do samego wnetrza to nieladne, nic nie pasuje mi ;]

pozdrawiam !

Napisano

Jestem pod wrażeniem Hcpiter :] to naprawde porządny komentarz! I zgadzam się w 80% z tym co napisałeś. Te 20% to MR, uważam że daje lepsze efekty niz Vray, ale to chyba odwieczna polemika na tym forum, co kto woli; no i kwestia nauki: ja teorię przeryłam juz na wszystkie strony, przerobiłam milion scen i trylion tutków (ok, przesadziłam). A teraz czas na wlasne doświadczenia, bo bez tego nikt nie jest w stanie robić dobrych wizek. No więc właśnie doświadczam empirycznie ;P

A co do samego wnętrza, to już mój design i mi tam wszystko pasuje.

Dzięki i pozdrawiam!

Napisano

Eeee tam kazdy render nadaje sie do vizek to fakt ze vray jest jak zrobiony pod tym katem ale to nie jest zasada i w mr czy innym renderze smialo mozna renderowac wnetrza ba nawet w maxwellu mozna xD. Wedlug mnie scena nie jest taka tragiczna jak pisze hcpiter poprostu jak kazdy wipek ma jakies niedociagniecia i po to jest watke by wytykac a autor ma sie starac poprawic. Wiec gadanie ze jest okropnie to przesada choc niby kazdy ma prawo do wlasnego zdania mi sie tam pracka podoba i mysle ze niedlugo bedzie to wygladac bardzo dobrze.

Napisano

No to jedziemy dalej. Poprawiłam to i owo. Ten marmur to nie ma być marmur tylko trawertyn, to tak dla zainteresowanych czemu on ma nierówności. No i tym razem nie wyretuszowałam tych cholernych kwadracików, tak to g. wygląda. Nikt nie wie co to jest i jak się tego pozbyć? Wygląda to na coś związanego z odbiciami.

 

r7postcc4.jpg

Napisano

Noooo... już lepiej. Jak dla mnie. Ale... czy naprawdę sypialnia koło dzwonnicy, to dobry pomysł? Wkleiłaś to chyba na siłę... kierunek światła coś jakby nie pasuje....

To tak na szybko... jeszcze pooglądam...

Napisano

Tło jest zamierzone, bo uwielbiam tamto miejsce i chciałabym mieć taki widok z okna.

 

Eee..co Ty z tymi kloszami? Toż to lathem robione i jest idealnie okrągłe, nie wiem, może kwestia kamery, ale ja tego nie widzę.

Napisano

Bawiłam się oświetleniem wieczornym, mniejsza z tym, bo narazie nie ksończyłam prób, ale pojawiły się wściekłe kwadraty w niespotykanej dotą liczbie! To musi mieć związek ze światłami i odbiciem, ale za cholere nie wiem jak toto zwalczyć.

ktos coś wie??

 

wtf1fs1.jpg

Napisano

Widzę, że zaproszenia na kawę nie będzie....

Dziwi mnie tylko dlaczego mistrzowie tego gatunku nie chcą Ci pomóc....

Jak już Ci pisałem, nie wiem dlaczego tak się dzieje.... sorry.....

Może zapytaj Baksińskiego.....

Napisano
Baksińskiego - takie kombo Baginskiego i Beksinskiego ? to by bylo dopiero :D

 

to taky myx jest :D

Btw jest tutaj na forum mozna pytac o cos Baginskiego ? Bo Beksinskiego to napewno nie :]

Napisano

Oo..to by było dopiero! :]

Dzięki, poszukam, poczytam, popytam...

 

Krystian zaproszenie będzie, widzisz, że wersję wieczornę szykuję ;D tylko niech kwadraty znikną.

Napisano

No to skończyłam nareszcie to. Nic nie wycisnę z tego więcej.

Jeśli chodzi o te bugi to szukałam odpowiedzi chyba wszędzie i nie znalazłam nic w 100% satysfakcjonujacego, ale jakoś wymysliłam, że chodzi tu o ilość glossy samples i fast interpolation. Mianowicie fast musiałam całkiem wyłączyć a ilość sampli ograniczyć, więc niestety efekt nie jest oszałamiający :P No i nadal nie wiem czemu to się tak robi, ale trudno.

Daję tez wersję wieczorną, niestety widok za oknam inny, ot ciut surrealizmu. Zapraszam na kawę!

Tym razem już chyba dam to do FW.

Dzięki wszystkim za wsparcie.

 

r8cz9.jpg

 

r8postgr7.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności