Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam

 

Wrzucam mój pierwszy model zrobiony w maxie ;) Robiłem go 3 tygodnie, czyli w sumie cały okres odkąd mam stycznośc z tym programem. Render nie jest wyszukany bo lepszego na razie nie potrafie zrobic. Korzystałem troche z tutka troche freestylowałem, oto efekt:

Edytowane przez francez
  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Coś podejrzanie za dobry ten model jak na 3 tyg styczności z maxem. No chyba że wcześniej miałeś jakieś doświadczenia z grafiką 3d w innych softach.

Napisano

Nie ma sprawy tylko poprawie "podwozie"... i bede chyba musiał coś zrobic z poligonami w kończynach bo zdecydowanie za dużo ich na moje oko ;)

Napisano

Pokaz siatki zanim poprawisz i screeny ze zwyklym materialem ze sporym specularem. Macki powinny byc okragle a nie takie kanciaste bo nie pasuja do modelu.

 

Ja tez nie wierze zebys to zrobil w 3 pierwszych tyg pracy w maxie. Ja tez robilem 2d zanim zaczalem 3d i wiem ze to nie wystarczy. Poza tym jesli robiles wczesniej 2d to powinienes zauwazyc ze kanciaste macki nie pasuja do okraglej "glowy".

Macki mogles zrobic ale glowy nie.

Napisano (edytowane)

Siatki wrzucone. Macki są kanciaste ponieważ mają za dużo poly, żebym je miał włączyc na sudivision (komp mi przy nich tak zamula, że musze je od razu zamienic w boxy). A maxem to zajmuje sie nawet krócej niż 3 tyg ;) Model robiłem jakieś... 40h także już z czasu pracy wynika, że jestem noobem. Poza tym siatka w niektórych miejscach musi zostac poprawiona jeszcze. Ale oczekuje na jakieś sugestie z Waszej strony.

 

Mam takie pytanie:

 

Przeciąłem stfora na pół i zdołu przecinają mi się bryły przez podwozie (to sie chyba nazywa intersection) czy takie coś może zostac? Czy powinienem to połączyc?

Edytowane przez francez
Napisano

Pokaż jak wyglądają z bliska te macki, może się coś wymyśli na ilość poly (ich siatke pokaż)

 

Jak na pierwszy model to bardzo fajnie.

Napisano

Chyba za dużo extrudów porobiłem, domyślam się, że kostki składowe są zbyt przełądowane. Poza tym w każdej macce jest około 60/70 takich razy 12 członków to... ho ho. Możecie mi powiedziec jak sie sprawdza ile poly ma dany element?

Napisano (edytowane)

czerwonym zaznaczyłam które loopy bym usunęła w pierwszej kolejności, zielonym wstawiłam loopa który by zastępował te dwa obok.

 

Może zrobi się odrobinę okręglej, ale nie mocno, bo niektóre twoje loopy są w miejscach gdzie to nie robi różnicy. Przy tym zielonym zrobi się okręglej, przy innych wykreślonych zostanie mniej więcej jak było.

 

Zastanów się czy nie chcesz tego ustawić jako kopię Instance wzdłóż ścieżki, zamiast modelować z jednego obiektu. Wtedy na pewno komputer będzie mniej obciążony. Te cienkie rurki przecież można wetknąć kawałek w następny element, nie będzie z daleka widać że to nie jest z jednego kawałka.

Edytowane przez Ania
Napisano

Perspective>configure>statistics mozesz wlaczyc na stale statystyki ilosc poly itp. Iloscia poly sie nie przejmuj zbytnio. jak masz Turbosmooth albo Meshsmoots to sa opcje Render Iterations, wtedy wygladza dopiero podczas renderu a w oknie masz luz.

 

Na twoje pytanie odpowiedzialem post przed toba chyba ze uwazasz ze za cienki jestem to ci nie bede podpowiadac.

Pozdro.

Napisano

Hmm, to ze jest tutek o podobnej tematyce nie swiadczy jeszcze o tym, ze ktos z niego zerznal. Jednak jesli tak jest faktycznie to wstyd wielki dla franceza.

Napisano

Uważam że zrzynanie z tutka ma jak najbardziej sens gdy człowiek się uczy i stara się coś zrozumieć i wkuć to do swojego łba - tak jak ja to robię :P - ale jaki sens jest pokazywanie tego na forum ? Francez bez obrazy ale nie widzę sensu zamieszczania na forum pracy która nawet w połowie nie jest dziełem Twojej fantazji i pokazem umiejętności, a jedynie dowodem że potrafisz klikać myszką w ten sam sposób co koleś/babka w tutku. Dodaj "coś od siebie" nadaj temu jakiś autorski klimat a będzie co krytykować, bo póki co to Ania poprawiła "instruktora" - czy jak go tam nazwać :P

Napisano (edytowane)

Oglądałem ten tutek i ta postac jest cześciowo wykonana według wskazówek instruktora (przecież wspomniałem o tym!). Ale nie wrzuciłem, go po to, żeby sie chwalic jaką fantazją i techniczną sprawnością zabłysnąłem. Wykonałem ten model, żeby nabrac technicznego skilla, a postępowanie wg zaleceń instruktora było brane tylko z grubsza. Poza tym ten model jest stworzony jako coś wyjściowego i nie chciałem na tym poprzestac, tylko skompilowac jakąs ciekawą scenę. Oczywiście dalsza praca zakłada freestale bez tutków ;)

Edytowane przez francez
Napisano

e, no bez jaj, widzialem totalne gnioty zrobione na podstawie tutoriali, co dowodzi ze nie wystarczy miec napisane co i jak, ale przeciez potrzebne jest jeszcze wlasne oko, ktorego nie da sie kupic. Przeciez nikt nie krytykuje ludzi ktorzy modeluja samochody, tylko wszyscy raczej podziwiaja dokladnosc (badz wytykaja jej brak) z jaka zostalo odwzorowane to co na refkach.

 

Model moznaby poprawic w kilku miejscach, ale jak na 3 tygodnie w 3d to tylko podziwiac.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności