francez Napisano 19 Czerwiec 2008 Napisano 19 Czerwiec 2008 (edytowane) Witam Wrzucam mój pierwszy model zrobiony w maxie ;) Robiłem go 3 tygodnie, czyli w sumie cały okres odkąd mam stycznośc z tym programem. Render nie jest wyszukany bo lepszego na razie nie potrafie zrobic. Korzystałem troche z tutka troche freestylowałem, oto efekt: Edytowane 20 Czerwiec 2008 przez francez
Tomala Napisano 19 Czerwiec 2008 Napisano 19 Czerwiec 2008 Coś podejrzanie za dobry ten model jak na 3 tyg styczności z maxem. No chyba że wcześniej miałeś jakieś doświadczenia z grafiką 3d w innych softach.
francez Napisano 20 Czerwiec 2008 Autor Napisano 20 Czerwiec 2008 Hmm... zajmuje sie grafiką, ale zawsze to było 2d. A model można na pewno wykonac znacznie lepiej niż ja to zrobiłem.
Kimmi Napisano 20 Czerwiec 2008 Napisano 20 Czerwiec 2008 Mi też ten model wydaje się za dobry jak na "nowicjusza". Pokaż może siateczki.
francez Napisano 20 Czerwiec 2008 Autor Napisano 20 Czerwiec 2008 Nie ma sprawy tylko poprawie "podwozie"... i bede chyba musiał coś zrobic z poligonami w kończynach bo zdecydowanie za dużo ich na moje oko ;)
Gomez Napisano 20 Czerwiec 2008 Napisano 20 Czerwiec 2008 Pokaz siatki zanim poprawisz i screeny ze zwyklym materialem ze sporym specularem. Macki powinny byc okragle a nie takie kanciaste bo nie pasuja do modelu. Ja tez nie wierze zebys to zrobil w 3 pierwszych tyg pracy w maxie. Ja tez robilem 2d zanim zaczalem 3d i wiem ze to nie wystarczy. Poza tym jesli robiles wczesniej 2d to powinienes zauwazyc ze kanciaste macki nie pasuja do okraglej "glowy". Macki mogles zrobic ale glowy nie.
francez Napisano 20 Czerwiec 2008 Autor Napisano 20 Czerwiec 2008 (edytowane) Siatki wrzucone. Macki są kanciaste ponieważ mają za dużo poly, żebym je miał włączyc na sudivision (komp mi przy nich tak zamula, że musze je od razu zamienic w boxy). A maxem to zajmuje sie nawet krócej niż 3 tyg ;) Model robiłem jakieś... 40h także już z czasu pracy wynika, że jestem noobem. Poza tym siatka w niektórych miejscach musi zostac poprawiona jeszcze. Ale oczekuje na jakieś sugestie z Waszej strony. Mam takie pytanie: Przeciąłem stfora na pół i zdołu przecinają mi się bryły przez podwozie (to sie chyba nazywa intersection) czy takie coś może zostac? Czy powinienem to połączyc? Edytowane 20 Czerwiec 2008 przez francez
Ania Napisano 20 Czerwiec 2008 Napisano 20 Czerwiec 2008 Pokaż jak wyglądają z bliska te macki, może się coś wymyśli na ilość poly (ich siatke pokaż) Jak na pierwszy model to bardzo fajnie.
francez Napisano 20 Czerwiec 2008 Autor Napisano 20 Czerwiec 2008 Chyba za dużo extrudów porobiłem, domyślam się, że kostki składowe są zbyt przełądowane. Poza tym w każdej macce jest około 60/70 takich razy 12 członków to... ho ho. Możecie mi powiedziec jak sie sprawdza ile poly ma dany element?
KamillM Napisano 20 Czerwiec 2008 Napisano 20 Czerwiec 2008 Wciśnij 7 i zaznacz część obiektu, którą chcesz sprawdzić. Imo trochę za małe chamfery są, nienaturalnie ostro się te części kończą.
Ania Napisano 20 Czerwiec 2008 Napisano 20 Czerwiec 2008 (edytowane) czerwonym zaznaczyłam które loopy bym usunęła w pierwszej kolejności, zielonym wstawiłam loopa który by zastępował te dwa obok. Może zrobi się odrobinę okręglej, ale nie mocno, bo niektóre twoje loopy są w miejscach gdzie to nie robi różnicy. Przy tym zielonym zrobi się okręglej, przy innych wykreślonych zostanie mniej więcej jak było. Zastanów się czy nie chcesz tego ustawić jako kopię Instance wzdłóż ścieżki, zamiast modelować z jednego obiektu. Wtedy na pewno komputer będzie mniej obciążony. Te cienkie rurki przecież można wetknąć kawałek w następny element, nie będzie z daleka widać że to nie jest z jednego kawałka. Edytowane 20 Czerwiec 2008 przez Ania
Gomez Napisano 20 Czerwiec 2008 Napisano 20 Czerwiec 2008 Sluchaj kobiety :) Odnosnie posta #7, mozesz to zostawic chyba ze chcesz zeby od dolu wygladalo bardzo szczegolowo i dokladnie.
francez Napisano 20 Czerwiec 2008 Autor Napisano 20 Czerwiec 2008 Chyba masz racje. Postaram się nanieśc poprawki. Mam jeszcze pytanie odnośnie mojego poprzedniego posta gdzie przecinają mi się bryły od spodu meduzy. Czy tak może zostac? Czy to jest błąd? http://www.max3d.pl/forum/attachment.php?attachmentid=55904&d=1213956655
M4rcus Napisano 20 Czerwiec 2008 Napisano 20 Czerwiec 2008 moj bismarck ma niecaly milion vertexow, wyluzuj:P po drugie - chodzi o te boty co byly w matrixie?
francez Napisano 20 Czerwiec 2008 Autor Napisano 20 Czerwiec 2008 Dokładnie Marcus ;) A jak da sie sprawdzic ile ma poly obiekt?
Gomez Napisano 20 Czerwiec 2008 Napisano 20 Czerwiec 2008 Perspective>configure>statistics mozesz wlaczyc na stale statystyki ilosc poly itp. Iloscia poly sie nie przejmuj zbytnio. jak masz Turbosmooth albo Meshsmoots to sa opcje Render Iterations, wtedy wygladza dopiero podczas renderu a w oknie masz luz. Na twoje pytanie odpowiedzialem post przed toba chyba ze uwazasz ze za cienki jestem to ci nie bede podpowiadac. Pozdro.
francez Napisano 20 Czerwiec 2008 Autor Napisano 20 Czerwiec 2008 sorki racja, nie przykumałem ;) thx
Oleksiak Napisano 23 Czerwiec 2008 Napisano 23 Czerwiec 2008 Najpierw powitam forumowiczów bo dawno nie pisałem (nabijam skilla w "szopie" :P), a przy okazji pozwolę sobie wyrazić moje zdanie, że "korzystanie trochę z tutka", a zrzynanie z tutka to dwie różne rzeczy i "chwalenie" się umiejętnościami w takiej sytuacji mija się z celem. http://www.3d-palace.com/index.php?page=apu_shop (z tego co pamiętam nie naruszam regulaminu :P)
ndru Napisano 23 Czerwiec 2008 Napisano 23 Czerwiec 2008 Hmm, to ze jest tutek o podobnej tematyce nie swiadczy jeszcze o tym, ze ktos z niego zerznal. Jednak jesli tak jest faktycznie to wstyd wielki dla franceza.
Oleksiak Napisano 23 Czerwiec 2008 Napisano 23 Czerwiec 2008 Uważam że zrzynanie z tutka ma jak najbardziej sens gdy człowiek się uczy i stara się coś zrozumieć i wkuć to do swojego łba - tak jak ja to robię :P - ale jaki sens jest pokazywanie tego na forum ? Francez bez obrazy ale nie widzę sensu zamieszczania na forum pracy która nawet w połowie nie jest dziełem Twojej fantazji i pokazem umiejętności, a jedynie dowodem że potrafisz klikać myszką w ten sam sposób co koleś/babka w tutku. Dodaj "coś od siebie" nadaj temu jakiś autorski klimat a będzie co krytykować, bo póki co to Ania poprawiła "instruktora" - czy jak go tam nazwać :P
francez Napisano 24 Czerwiec 2008 Autor Napisano 24 Czerwiec 2008 (edytowane) Oglądałem ten tutek i ta postac jest cześciowo wykonana według wskazówek instruktora (przecież wspomniałem o tym!). Ale nie wrzuciłem, go po to, żeby sie chwalic jaką fantazją i techniczną sprawnością zabłysnąłem. Wykonałem ten model, żeby nabrac technicznego skilla, a postępowanie wg zaleceń instruktora było brane tylko z grubsza. Poza tym ten model jest stworzony jako coś wyjściowego i nie chciałem na tym poprzestac, tylko skompilowac jakąs ciekawą scenę. Oczywiście dalsza praca zakłada freestale bez tutków ;) Edytowane 24 Czerwiec 2008 przez francez
Luki Luki Napisano 24 Czerwiec 2008 Napisano 24 Czerwiec 2008 e, no bez jaj, widzialem totalne gnioty zrobione na podstawie tutoriali, co dowodzi ze nie wystarczy miec napisane co i jak, ale przeciez potrzebne jest jeszcze wlasne oko, ktorego nie da sie kupic. Przeciez nikt nie krytykuje ludzi ktorzy modeluja samochody, tylko wszyscy raczej podziwiaja dokladnosc (badz wytykaja jej brak) z jaka zostalo odwzorowane to co na refkach. Model moznaby poprawic w kilku miejscach, ale jak na 3 tygodnie w 3d to tylko podziwiac.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się