Skocz do zawartości

[WIP-animacja] Retro Robot - update 21.12.08


sly

Rekomendowane odpowiedzi

Editable poly/mesh zawiera informacje o mapowaniu a unwrap służy tylko do wprowadzenia zmian -> więc jak attach'ujesz z poziomu editable poly to nic nie zniknie, ot się nałoży i da możliwość rozłożenia w jednym kwadracie mapowania.

 

Ogólnie mam wrażenie że jeszcze jesteś na bakier z teorią więc doradzam krótką, treściwą lekturę na przykładzie o identycznym charakterze jak ten robot. Obecnie max ma więcej narzędzi ale podstawy się nie zmieniły, no i trzeba je znać :).

 

http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc/tex_sword1.asp

http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc/tex_armour1.asp

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 122
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gotham - jesteś kochany...:) czytałem ten Kluczowy tutorial już (podczas modelowania) ... pomocny i naprawdę pouczający...

własnie, wiem jak zmapować na raz cały obiekt... ale chcę zrobić każdy osobno... na innej mapie nogi-ręce, na innej korpus, innej głowę, innej naramienniki-nałokietniki-stopy...itp. takimi grupami, bo i tak chcę je mieć w hi-res, a mój komp w programi 2D nie wyrobi się przy większych mapach... jak już zrobię jakiś element na cacy, to zostanie nienaruszony...:)

 

mam nadzieję że to nie grzech, pracować w ten sposób...

 

za Twoją radą doprowadziłem Kratkę do ładu, mam nadzieję...:

retro_robot_8.jpg

 

retro_robot_9.jpg

 

nawiasem (palma mi odbija już...) - za dużo werteksów wciągnąłem...

nie sądziłem że nauczę się tak wiele w tak krótkim czasie..

 

bez waszej pomocy, szukałbym po omacku...

 

więc jak już doprowadzę do końca projekt to tak, żebyście się nie wstydzili..za ucznia..:)

 

pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee zbyt lukrowo przypostowałeś.... Prowokujesz :>...

 

Mapowanie jest nadal do pupy, litania:

 

Wielkość checkera jest niezwykle zróżnicowana, stopa i łydka np. ;), no chyba że chcesz zastosować na stopę teksturę dwa razy mniejszą, ale wtedy powinieneś na nią wrzucić checkera dwa razy mniejszego- tak samo jak stosujesz tekstury nie kwadratowe- np. 2/1 to wrzucasz checkera np. 50/25.

 

Szwy się mnożą w przedziwnych miejscach, na plecach nawet widać że idą sobie i skręcają pod kątem prostym. Po co?

 

Rozciągnięcia są niemal wszędzie (zainteresuj się optymalizacją kątową- w maxie to relax na edge np. ;) ) a nawet zaginają jak na miednicy.

 

A co do podziału tekstur na elementy to nie bronię, większość osób na początku tak kombinuje więc również możesz :). W przypadku takiego robota warto by było chociaż posegregować po typach metalu.

 

Ale na pewno jest lepiej niż było :).

 

Pozdrawiam,

Edytowane przez Gotham
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mnie ostudziłeś... masz rację, zagięcia na miednicy naprawiłem.. RelaxDialog bardzo przydatny...

 

retro_robot_10.jpg

 

ślimaczę się - wiem... ale wiesz, ja dużo palę..

 

wielkość czekera odpowiada wielkosci mapy-widze proporcje... a rodzaje metali będą właśnie w grupach.

 

nie będę już słodził i prowokował.

 

zabiorę się za lokacje w następnym podejściu...

 

miałeś rację z tymi 2 miesiącami...

 

pozdrawiam - dzięki za poświęcony czas...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postuje bo mam niezwykle rzadkie przeczucie (mam na myśli niezwykle, niezwykle rzadkie przeczucie) że dobrniesz do końca projektu. Co prawda jeszcze bardzo daleko i czeka jeszcze ogromna sterta kompromisów (na pedantyzm można sobie pozwolić robiąc w zespołach) ale... ;)

 

A i z ważnych tipów, wyprodukuj animatyk :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za Wiarę..

 

animatyk prawie gotowy, jasnowidzu..

 

naprawdę zależy mi na skończeniu tej animacji... dlatego wdzięczny jestem za Tipsy...(jak już będę odbierał Oskara to podziękuję Wam z mównicy...)

 

pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ania - dzięki... aaa, PS... no tak, to ma sens..;) A co z kurą..Ania...

 

następne podejście to będzie enviroment, nie wiem czy dziś, bo jakaś praca jest, ale w najbliższych dniach.

 

stay tuned...(czyli - bądźcie Tuńczykami..?).

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mapowanie bywa upierdliwe ale jak już przebijesz się przez to i robot nabierze kolorków to zacznie się prawdziwa zabawa :) Oświetlanko, animowanko, kadrowanko... oj będzie się działo :) Trzymam kciuki za postępy prac. Widać, jak chłoniesz wiedzę - podejrzewam, że przy końcu projektu Twoja głowa będzie już całkiem nieźle nasiąknięta drobinkami informacji ze świata grafiki 3d. A to cieszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa, dzięki..

nie, no nie będzie czerni... raczej czerwień i zieleń.. i fiolet, ale nieważne.. w poście niewyraźnie napisałem że to animacja kamery (tylko)..:)

 

czernie czasem pozostawiają miejsce dla wyobraźni - obrazek nie opisuje wszystkiego, a mózg działa i sobie dopowiada szczegóły..:) - no ale wiadomo, że czerń w plamie to Dziura... blle..

 

jakiś czas muszę porobić coś innego więc jak tylko coś wrzucę to mam nadzieję jakieś konkrety...

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cool

troche sie rozjezda perspektywa tla, ale moze to zamiezaone bo nawety fajnie wyglada

widze tu jeszcze jakies oryginalne volume lighty i przydaly by sie jednak delikatne texturki i jakis kurz morze zeby orzywic scene, frowajaca gazeta lub deszcz

nie zmienal bym tez ogniskowej podczas zblizania bo ten trick nadaje dynamizmu, a z tego co rozumiem w filmie ta scena ma byc raczej spokojna

no i koniecznie gdzies bym wpakowal ksiezyc, jakne w tej scenie to w innej :)

blura zmien tak jak wspomniales na jakiegos bardziej bajeranckie, sa takie pluginy do AE jak znasz :P

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze mam problem... mały...

renderując MentalRay'em nie działa MotionBlur z zakładki Properties Danego Obiektu... nie mam mocnego kompa żeby użyć motion blura z Camery...

czy jest jakaś alternatywa..?

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to miło słyszeć :) a co do problemu: Skoro MB z camera efffects jest niedopuszczalny czasowo to najlepiej przerzuć to na compo, przy zapisywaniu plików wybierz .rpf, w setup wybierz dodatkowe kanały które potrzebujesz (pewnie velocity się przyda ;P) i potem w Combustion czy AF nałóż motion blur (dokładnie gdzie kliknąć nie powiem, bo nie pamiętam a tych softów nie mam pod ręką).

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki... przydatne..

Ttaaddeekk już mi polecił TimeWarpa w AE... też zadziała...

co do Combustion... bluźnierca..!! - nie wolno tego używać..:)

 

gotham - przed chwilą:

"ttaaddeekk 13:16:50

gotham Ci pojechal ostro :/

sly 13:17:00

no.. i dobrze...

sly 13:17:11

fajnie że tak wjeżdża na ambicje..

ttaaddeekk 13:17:21

noo, spoko ziom jest"

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary, finiszuj juz bom kurde bele ciekaw :D Masz mozliwość pokazania zanimowanego statysty? Ach tak, właśnie czytałem Twój wątek na temat storybordu tej pracki.....mam pytanie: oglądałeś WALL-E-go za wczasu czy to przypadek :>? Robote dobrą robisz tylko ja do scenariusza pytam ;) Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomysł urodził się 20czerwca jakoś ok godz. 22:22... z tego co pamiętam to nie słyszałem wtedy o wall-e'm...do dziś go nie widziałem, ale zamierzam.. jakoś nie pociągają mnie szczególnie Roboty, ale nie potrafię wymodelować jeszcze postaci więc to "bezpieczne" rozwiązanie... ta animacja ma służyć mojej nauce 3d i tyle.

renderuję fragment dla Ciebie.. za 30 minut się zliczy, dodam jakieś tło i wrzucę...

 

pozdrawiam, dzięki za zainteresowanie.

 

[edit] - ort. :/

Edytowane przez sly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem gości, właśnie renderuje... jeszcze na serwer i pokażę...

pierwsze ujęcie planuję mniej więcej w takim klimacie... to próbka tylko...

glowowo-blurowo trochę, wiem... ale nie dążę do realizmu zbytnio...

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tekstura podłoża do wymiany, to wiem... blur rozciągnę na pewno.. a całe ujęcie będzie wolniejsze - dwa razy dłuższe...

 

[skasowany] - scena po AE/czysty render - 10MB

 

pozdrawiam.

 

P.S. nie wiem jak długo to będzie na serwerze.

Edytowane przez sly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ju zasysam zatem ;)

 

Edit: Staryy, ładnie to wygląda juz na chwilę obecną ! Walcz qrde bele dalej bo warto! pytanie: Dofa całkowicie z maxa dałeś czy jakiś srix-afx zaprzęgnięty do tego?

 

PS: jezeli ujecie z tego co wnioskuję miałobybyć przerywnikiem to moze lepiej bedzie wyrenderować ze statycznej kamery? ot taka myśl ? :>?

 

Pozdro 600 100 900

Edytowane przez JmTm00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JmTm00 - DOF to Z-Depth wyrenderowany z Maxa, w afterze użyty w filtrze LensBlur; dodatkowo Z-Depth może przydać się do innych udziwnień, bo jest monochromatyczny, można pokolorować; nałożyć; mgłę z niego wytworzyć; pobawić się z filtrem Glas i nałożyć; wiele opcji;

 

Kadr nie ma być przerywnikiem, będzie dłuższy i poznamy w nim bohatera, wracającego z pracy - czyli w kadrze będzie jeszcze bohater, miasto w tle będzie ożywione, pompujące, dymiące, parujące - pracujące.

 

Nie będzie ze statycznej kamery, nie widzę sensu robić czegoś w 3d i nie pokazywać przestrzeni... stąd na pierwszym planie słup...:)

 

pozdrawiam.

 

aaaaaaa: zapomniałem dodać, właśnie wróciłem z kina, byliśmy na Wall-e'm.... faaajny film.. ale przed pokazem zapodali też fajną animację z Magikiem i Królikiem.

Edytowane przez sly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta bajka z magikiem i krolikiem to presto od pixara, a co do twojej animki to nie podoba mi sie tlo miasta, dziwnie sie rusza podczas ruchu kamery i ten DOF tez taki dziwny jest. kolorystyka mi sie rowniez nie podoba, a na ziemi jakis szum jest. animacja robota nawet fajna, chociaz wygląda ją te szczotki jakby sie iskrzyly na poczatku. wydaje mi sie ze lepiej bedzie wygladac tak jak jest w renderze bez efektow w AFX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tomaszu - co do szumu to masz tację... co do kolorystyki to się nie wypowiem bo mam B/W monitor... iskry - fakt, tak to wygląda i koniecznie trzeba zmienić...DOF dziwny też... nie wiem co zrobić, jestem w kropce... Tło miasta będzie inne, zapewniam że na razie to szkic wstawiłem... bo to nie finalny efekt...

 

dzięki za komentaż.

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tekstura podłoża do wymiany, to wiem... blur rozciągnę na pewno.. a całe ujęcie będzie wolniejsze - dwa razy dłuższe...

 

KlipQuickTime - scena po AE/czysty render - 10MB

 

pozdrawiam.

 

P.S. nie wiem jak długo to będzie na serwerze.

 

juz nie ma :( mozna jeszcze gdzies to zobaczyc? dawno nie zagladalem na max3d ...

 

jak postepy? kalais czeka na jakis update :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś tam robię...

 

poprzednio próbowałem dodawać Volume Light w AE, ale tak wygląda prosto z 3D i mnie zadowala, dodam jeszcze zdeformowaną mgłę... i całość pokoloruję.

44.jpg

 

a to poprawione oczy robota i nowa textura.

45_1.jpg

 

opis jest błędny... powinno być:

Wall-e + Terminator + H.A.L. + kotek ze Shrek'a...

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha.. wiedziałem... że taki ruch się nie spodoba w tym przypadku.. ale specjalnie nawet rigowałem model tak żeby się ładnie wyginał... może to błąd.. ale od początku tak miało być.:)

 

No ale ta zajawka to przesadzony, ziomuś... w animacji robot będzie miał skromniutkie ruchy...

 

pozdrawiam.

 

P.S. nie bardzo wiem co to jest Mocapu... ale ostatnio myję się regularnie...

 

P.S.2. Autorski patent na ruch juz mam... podpatrzyłem go w jakimś filmie...

 

P.S.3. tak serio... ruch będzie jaki będzie... na razie planuję spokojny, ludzki ruch...

Edytowane przez sly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki... chyba tak zrobię, choć to tylko szkic...

ale projekt czeka na "swój czas", aktualnie jestem zajęty ... - stay tooned... czyli "bądźcie Tuńczykami"...

 

niebawem przysiądę i skończę całość.

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie poddaj się, Bierz życie jakim jest

I pomyśl, że na drugie nie masz szans

 

Po co ten stres. Myślisz, że nie masz nic

Każdy ma - nawet ty. Czasem trzeba to po prostu znaleźć

Miłość, noc i deszcz, życie też. Dlatego warto starać się

Powiedz, czy naprawdę nic nie jesteś wart

Znajdź to w sobie. Tak

 

Nie poddaj się. Bierz życie jakim jest

I pomyśl, że na drugie nie masz szans

 

Ten kraj jest jak psychodeliczny lot. Czujesz, że nie zmienisz nic...

Spróbuj wziąć z tego coś. To przecież twoje życie jest

Popelniaj błędy i naprawiaj je

Gdy dotkniesz dna, odbijaj się

Wykorzystaj czas. Drugiego już nie będziesz miał

 

Nie poddaj się. Bierz życie jakim jest

I pomyśl, że na drugie nie masz szans

 

Odetchnij więc, zastanów się, znajdź jego sens

Bierz życie takim jakie jest

I ciągle szarp i zmieniaj je, przed siebie idź

Bierz życie takim jakie jest. I zmieniaj je i ciągle walcz.

Przed siebie idź...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie poddaj się, Bierz życie jakim jest

I pomyśl, że na drugie nie masz szans

 

Po co ten stres. Myślisz, że nie masz nic

Każdy ma - nawet ty. Czasem trzeba to po prostu znaleźć

Miłość, noc i deszcz, życie też. Dlatego warto starać się

Powiedz, czy naprawdę nic nie jesteś wart

Znajdź to w sobie. Tak

 

Nie poddaj się. Bierz życie jakim jest

I pomyśl, że na drugie nie masz szans

 

Ten kraj jest jak psychodeliczny lot. Czujesz, że nie zmienisz nic...

Spróbuj wziąć z tego coś. To przecież twoje życie jest

Popelniaj błędy i naprawiaj je

Gdy dotkniesz dna, odbijaj się

Wykorzystaj czas. Drugiego już nie będziesz miał

 

Nie poddaj się. Bierz życie jakim jest

I pomyśl, że na drugie nie masz szans

 

Odetchnij więc, zastanów się, znajdź jego sens

Bierz życie takim jakie jest

I ciągle szarp i zmieniaj je, przed siebie idź

Bierz życie takim jakie jest. I zmieniaj je i ciągle walcz.

Przed siebie idź...

 

trafne.

możnaby rzec - kwintesencja pomysłu na moją animację...

pozdrawiam.

 

[edit] skoro już tu jestem.. - dziś pracowałem nad chodem bipeda, oto rezultat:

http://vimeo.com/2001782

pozdrawiam.

Edytowane przez sly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie wygląda ten chód najlepiej, parę uwag:

- ręce powinny się trochę zginać w łokciach

- prawa ręka w ogóle się nie rusza

- miednica przesuwa się po linii prostej, podczas gdy powinna poruszać się trochę góra-dół

- góra z kolei (klatka piersiowa) za bardzo obraca się po osi równoległej do kierunku patrzenia kamery, powinna obracać się w takim samym stopniu ale po wokół osi biegnącej w górę

tu jest całkiem fajny sad walk:

http://pl.youtube.com/watch?v=VLpF4WzdJiI

 

popracuj też nad krzywymi, wygląda troszeczkę za bardzo jak robot..

popatrz na ruch lewej ręki tego gościa:

http://pl.youtube.com/watch?v=TKMRnfstxoQ

może nawet za miękko porusza sie ta ręka, ale fajnie się ogląda...

 

mam nadzieję że to nie za dużo krytyki :)

powodzenia!

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedź.

 

popracuję jeszcze... prawa ręka nie rusza się zbytnio, bo będzie trzymał "walizkę"... i to będzie wyzwanie dla mnie...

ruch kręgosłupa muszę poprawić..

 

krzywe.. fajnie by było.. ale nie mogę tych krzywych znaleść.. serio.. zaczynam dopiero animować.. i szczerze - wiem jak bym chciał i gdzie "zmiękczyć" klucz, ale gdzie taki view cholerny znajdę..?? chcę trochę zwolnić ruch i do dego zmienić dynamikę...- początek kroku powolny i dopiero w 80% kroku przyśpieszenie na postawienie nogi - takie człapanie..jakby "ciąganie" nóg za sobą, tylko nie wiem jak teraz stworzone klucze zmodyfikować...

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności