Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Weapons Supply Track (WST-01) to jeden z wielu pojazdów, do mojej animacji [...] jako, że będzie ich wiele, głównym ogranicznikiem jest liczba polygonów. Tak więc za zadanie postawiłam sobie wymodelować pojazd nie przekraczający 10 000 poly. Oto dotychczasowe efekty:

 

 

low.jpg

 

8879 polygonów

low-siatka.jpg

 

 

Niestety musiałam często iść na kompromis, to postanowiłam wymodelować także bardziej szczegółowe modele:

 

medium.jpg

 

13 245 polygonów

Światła jeszcze do poprawy (jedno ma 1220 poly ;P)

 

medium-siatka.jpg

 

I najbardziej wypasiona wersja. ;P Pewnie przy niej najwięcej jeszcze popracuje. :-) W animacji prawdopodobnie się nie znajdzie.

 

high.jpg

 

31 157 polygonów

 

high-siatka.jpg

 

  • Odpowiedzi 30
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Późno już było i zapomniałam wspomnieć o tematyce animacji.

Krótko mówiąc chodzi o wojne postnukearną (fabuła w toku). Będą 3 poziomy zaawansowania maszyn ta prezentowana, jest tak jakby przerobioną ciężarówką cywilną, prezentuje najniższy stopień zaawansowania.

Oczywiście nie istnieje w rzeczywistości.

Napisano

Post nuklearny klimat :), dzisiaj na Kossie miałem wywód na temat postkomunistów :D. Hmmm... modelik jak widać nawet fajny, tylko te widełki jakoś mi z przodu nie pasują i jakieś szpary by się przydały po bokach (strzelnicze). Będe tu zaglądał :cool:

Napisano

Hmm... no faktycznie bardziej kanciasty przód powinien być. Popracuje nad tym. :-)

 

Szpary strzelnicze... to raczej pojazd dostawczy, a działko jest samoobronne. Pomyśle nad tym. :-)

 

Pod wieczor dam kolejne rendery.

 

Update:

 

rakiety.jpg

 

Narazie tyle. Teraz zabieram się za reinstall systemu i format.

Później zrealizuje koncepcje kabiny. :-)

 

Napisano

Coz to za pojazd?

Moze ta jakas przerobka Jassie\'go James\'a z \"Monster Garage\" ?! :)

Duzo tu niekonsekwencji widze...

Na ta otwierana klape, zdefiniuj dodatkowa grupe wygladzania, zeby kant zagięcia sie pokazal.

Sam model raczej niezbyt oszczednie zbudowany (wrecz przeciwnie) - te gazienice mozna zalatwic textura z bumpem, zamiast to modelowac!

Kabina jak ulepiona z plasteliny (jak ze starego Ziła)- zupelnie nie pasuje do reszty. W dodatku marnotrawisz tyle scianek!Zrob ja kanciasta, jak reszta to zaoszczedzisz mnostwo poligonow!

Po co te wajchy maja tak bardzo okragle koncowki - to sie zalatwia z kilkunastu poligonow...

 

(teraz bardziej na luzie)

Pussiku: to bardzo niekonomiczy projekt - na chwile obecna wchodzenie z taka oferta do UE jest podcinaniem galezi na ktorej sie siedzi, i my - podatnicy bedziemy musieli za to zaplacic!!! :D ;P

pozdrowionka

Marek

 

 

 

Napisano

batou, pussik - jesli lubicie takie klimaty to moga wam sie spodobać opowiadania Philipa Dicka. połowa z nich dzieje sie po 3 wojnie swiatowiej, jakiej wojnie atomowej czy czymś podobnym :)

moze zaczerpniecie stamtąd kilka fajnych pomysłów.

polecam \"sniadanie o zmierzchu\"

Napisano

Wydaje mi się że kabina jest niepotrzebnie gładzona, przez to że użyłaś na niej smootha nie pasuje do reszty.

 

Model nie jest spujny, bardziej wygląda na zlepek części niż pojazd (nie tyczy się gonsinnic bo te są zrobione dobrze.)

Napisano

Więc po kolei:

 

Kabina z meshsmoothem ma 431 poly. Ale będzie oczywiście zrobiona od nowa i będzie kanciasta. Już mam projekt jest w trakcie realizacji. ;)

 

MareG, wspominałeś o bumpie na gąsiennicach. Przecież on jest ! :> W wersji low poly. Dzięki bump mappingowi zaoszczędzilam 1200 poly.

 

Otwierana klapa była zrobiona przez proste przesunięcie 8 vertexów, tylko po to aby ukazać, że coś jest w środku. Finalna wersja będzie oczywiscie lepsza i o kącie zgięcia nie zapomnialam.

Napisano

Fajne !!!! :D Tylko ta kabina zeczywiscie rzuciła mi sie w oczy. Jej zaokraglenie nie pasuje do reszty ... pozatym jest super ;) Naprawde Cie podziwiam i pozdrawiam Pusiku :P

Napisano

jesli jeden pojazd ma miec 10000 polly to jaki budzet polly przyjelas na cala scene?

(i czy jestes pewna ze twoj komp to pociagnie)

Napisano

4mln.

 

Nie pytajcie jak zamierzam to zrobić.

 

Ale będzie tylko kilka ujęć pokazujących wszystko naraz (takie ujęcia są najfajniejsze).

Gość _Kreska_
Napisano

ulala, to nie licząc sceny samych pojazdów bedzie 400, niezła scenka batalistyczna sie szykuje:)

Gość User190
Napisano

Ekhm.. takie.. yyy.. bardzo proste.... Słabiutko.. pozdrawiam!!

Napisano

Witam!

Moim zdaniem jest tu blad merytoryczny!

W modelowaniu Low Poly powinno sie do

maximum ograniczac ilosc face\'ow, a tutaj

widze, ze jest ich juz dosc sporo! Chyba

niepotrzebnie skupiasz sie na kolach i na

wszystkich tych elementach we wnetrzu

gasienic - tego i tak specjalnie nie widac,

a ilosc scianek rosnie! Wiecej powierzchni

na kadlub, mniej na podwozie!

Co do modelu, to jest za obly! Jeszcze nie

widzialem pojazdu wojskowego z takim

designem! Uciekaj raczej w ostre kanty!

Kola wygladaja jak z plastyku, chyba jest

tam zbedne wygladzanie - zamiast tego

moze lepiej doloz szczerbienia na nich...

- na takich gladkich kolkach gasienice sie

nie obroca ani razu i pojazd nigdy by nie

ruszyl z miejsca!

Final:

- jak na low poly za duzo faceow...

- jak na medium poly, brzydko wyglada...

PS. Mam nadzieje, ze Cie nie zraze...

Pozdrawiam!

Napisano

Powiedzmy, że jak dobrze pójdzie to ktoś udostępni mi fajną pracownie komputerową.

 

 

 

\'blad merytoryczny\'

:) Z tego co mi wiadomo to tylko koło napędowe posiada zębatke.

 

Z kołami jeszcze coś zrobie, a z gąsiennicą .. to się zobaczy. Moge jeszcze uciąć 590 poly (5x118) bo i tak pewnego elementu nie widać.

Napisano

4mln Poly - Powiedz może jak zamierzasz to zrenderować, jakiś pluginów masz zamiar użyć i co najważniejsze jak masz zamiar u siebie na kompie stworzyć tą całą scene.

Napisano

po pierwsze sęk w tym ze pracownia komputerowa przyda ci sie tylko w czasie renderingu (jesli myslisz o sieciowym renderingu)

 

po drugie - na ile tygodni ci ja udostepnia? :P

 

same ustawienie scen - stworzenie animacji i tak bedzie musial ciagnac jeden komp. w przypadku taaaakich siatek to ( no nie wiem moze masz super wypasny sprzet) w gre wchodzi chyba tylko ustawienie wyswietlania obiektow jako boxy. - nie jest to najwygodniejsze...

 

no coz - pozostaje rzyczyc powodzenia :|

Napisano

Myśle ze troszke przesadzacie. Jak robiłem hummerka to w pewnym momencie (przed małą optymalizacją;)) miałem około 2 mln poly i render bez jakiś wypaśnych ustawień GI i dużych texturek trwał od 2 do 4 godzin (w zależności od humoru kompa:D). Więc render 4 mln poly powinien sie w 10 godzinach zamknąć, a to na dużą scenke jest dopuszczalne. IMO

Napisano

czy ja dobrze widze? - 4mln fejsow!!!! To bardzo bardzo, bardzo duzo! Pamietam ze moja praca na zaszlorocznej bitwie miala ok 2.2mln wliczajac mapy displacement\'u - nie chcialo mi sie to policzyc w fR na 1,5GB RAMu i trzeba bylo liczyc na dwa razy - z wlaczonym i bez displacementu potem montowac w PSie... Mowie tu o stillu - o animacji to juz mowy nie ma..

Kru ma racje, renderfarma swoja droga, ale trzeba scene wybudowac i ustawic animacje...

No coz zobaczymy jak Ci to bedzie wychodzilo - zycze wytrwalosci!

 

A zreszta ja tam wole fotografowac:) Taki \"rendering\" przynajmniej jest bez ograniczen, sa kaustyki, GI, areashadows itd. itp. - a to wszystko w ulamkach sekund :D

 

pozdrowionka

Napisano

Witam !!!

Ja mysle ze sie czepiacie, przeciez nawet jesli nie uda sie wbudowac w scene 400 pojazdow to z 20ma bedzie tak samo ok, a moze nawet lepiej bo nie wyjdzie totalny chaos. Jesli zas chodzi o rendering 4 mln fc to przeciez wszystko zalezy od kompa nie od samego ramu, ja sam pracuje nad animacja ktora z zalozen miala miec 2mln ale widze ze chyba sie nie zmieszcze bo wyjdzie mi jakies 7mln :) a narazie mam 0,5 mln czesciowo z texturami i pierwszy render wychodzi mi minute reszta szybciej wiec mysle ze jak Pussik bedzie dysponowla dobrym sprzetem to jej sie uda.

 

Ogolnie super podoba mi sie to co robisz. :)

Ja osobiscie chcialbym zobaczyc koncowy efekt a jak nawet nie animacje to chociaz poszczegolne rendery

 

tylko ta kabina...:P

 

pozdr lopss

Napisano

A mnie zastanawia ten \"dekielek\" na gorze wozu. Ile on ma scianek? bo chyba duzo za duzo i zdaje sie ma jeszcze podzialy na wysokosci. To raczej nie jest oszczednosc, a przeciez wystarczylby ok 50 fejsowy. Podobnie w bagaznkiu na rakiety. Rakiety posiadaja zdecydowanie za duzo scianek. Pocwicz nad optymizacja modeli. Pozdrawiam

Napisano

Słuszne spostrzeżenie Traitor. [soczek] Pewnie zapomniałam zmienić ilość segmentow. Ma 5 zamiast 1 na wys. :/

W obwodzie - 30.

 

Rakiety będą wykorzystane tylko dla jednej sceny i w jednym pojeździe. Scena będzie przedstawiać załadunek/rozładunek ciężarówki. Rakieta ma 91 poly.

 

Heh, moze wreszcie zrobie tą kabine. Rysunek na biurku, a GeForce FX w oknie Maxa. Dziś ukończyłam pierwszego WIPa.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności