Pussik Napisano 10 Luty 2004 Napisano 10 Luty 2004 Weapons Supply Track (WST-01) to jeden z wielu pojazdów, do mojej animacji [...] jako, że będzie ich wiele, głównym ogranicznikiem jest liczba polygonów. Tak więc za zadanie postawiłam sobie wymodelować pojazd nie przekraczający 10 000 poly. Oto dotychczasowe efekty: 8879 polygonów Niestety musiałam często iść na kompromis, to postanowiłam wymodelować także bardziej szczegółowe modele: 13 245 polygonów Światła jeszcze do poprawy (jedno ma 1220 poly ;P) I najbardziej wypasiona wersja. ;P Pewnie przy niej najwięcej jeszcze popracuje. :-) W animacji prawdopodobnie się nie znajdzie. 31 157 polygonów
leander Napisano 10 Luty 2004 Napisano 10 Luty 2004 A ten pojazd istnieje w rzeczywistości? Trochę dziwny ma przód, taki.. niedzisiejszy.
Badyl Napisano 10 Luty 2004 Napisano 10 Luty 2004 o rany! gdzie w tym swiatle zmiescilło sie 1220 poly :O:O ?? powidzenia w pracy :)
Pussik Napisano 10 Luty 2004 Autor Napisano 10 Luty 2004 Późno już było i zapomniałam wspomnieć o tematyce animacji. Krótko mówiąc chodzi o wojne postnukearną (fabuła w toku). Będą 3 poziomy zaawansowania maszyn ta prezentowana, jest tak jakby przerobioną ciężarówką cywilną, prezentuje najniższy stopień zaawansowania. Oczywiście nie istnieje w rzeczywistości.
Batou Napisano 10 Luty 2004 Napisano 10 Luty 2004 Klimat mi pasuje :) W końcu Fallout to jedna z moich ulubionych gier. Życzę powodzenia. [soczek]
kozioo Napisano 10 Luty 2004 Napisano 10 Luty 2004 Mi ten przód nie pasuje:/ Tym pojazdu jest taki kaciaty, a tylko kabina jest lekko obła. Wg mnie mogłabyś to zmienić.
snakeq Napisano 10 Luty 2004 Napisano 10 Luty 2004 Post nuklearny klimat :), dzisiaj na Kossie miałem wywód na temat postkomunistów :D. Hmmm... modelik jak widać nawet fajny, tylko te widełki jakoś mi z przodu nie pasują i jakieś szpary by się przydały po bokach (strzelnicze). Będe tu zaglądał :cool:
Pussik Napisano 10 Luty 2004 Autor Napisano 10 Luty 2004 Hmm... no faktycznie bardziej kanciasty przód powinien być. Popracuje nad tym. :-) Szpary strzelnicze... to raczej pojazd dostawczy, a działko jest samoobronne. Pomyśle nad tym. :-) Pod wieczor dam kolejne rendery. Update: Narazie tyle. Teraz zabieram się za reinstall systemu i format. Później zrealizuje koncepcje kabiny. :-)
MareG Napisano 11 Luty 2004 Napisano 11 Luty 2004 Coz to za pojazd? Moze ta jakas przerobka Jassie\'go James\'a z \"Monster Garage\" ?! :) Duzo tu niekonsekwencji widze... Na ta otwierana klape, zdefiniuj dodatkowa grupe wygladzania, zeby kant zagięcia sie pokazal. Sam model raczej niezbyt oszczednie zbudowany (wrecz przeciwnie) - te gazienice mozna zalatwic textura z bumpem, zamiast to modelowac! Kabina jak ulepiona z plasteliny (jak ze starego Ziła)- zupelnie nie pasuje do reszty. W dodatku marnotrawisz tyle scianek!Zrob ja kanciasta, jak reszta to zaoszczedzisz mnostwo poligonow! Po co te wajchy maja tak bardzo okragle koncowki - to sie zalatwia z kilkunastu poligonow... (teraz bardziej na luzie) Pussiku: to bardzo niekonomiczy projekt - na chwile obecna wchodzenie z taka oferta do UE jest podcinaniem galezi na ktorej sie siedzi, i my - podatnicy bedziemy musieli za to zaplacic!!! :D ;P pozdrowionka Marek
mkk3a Napisano 11 Luty 2004 Napisano 11 Luty 2004 batou, pussik - jesli lubicie takie klimaty to moga wam sie spodobać opowiadania Philipa Dicka. połowa z nich dzieje sie po 3 wojnie swiatowiej, jakiej wojnie atomowej czy czymś podobnym :) moze zaczerpniecie stamtąd kilka fajnych pomysłów. polecam \"sniadanie o zmierzchu\"
Nekro Napisano 11 Luty 2004 Napisano 11 Luty 2004 Wydaje mi się że kabina jest niepotrzebnie gładzona, przez to że użyłaś na niej smootha nie pasuje do reszty. Model nie jest spujny, bardziej wygląda na zlepek części niż pojazd (nie tyczy się gonsinnic bo te są zrobione dobrze.)
Pussik Napisano 11 Luty 2004 Autor Napisano 11 Luty 2004 Więc po kolei: Kabina z meshsmoothem ma 431 poly. Ale będzie oczywiście zrobiona od nowa i będzie kanciasta. Już mam projekt jest w trakcie realizacji. ;) MareG, wspominałeś o bumpie na gąsiennicach. Przecież on jest ! :> W wersji low poly. Dzięki bump mappingowi zaoszczędzilam 1200 poly. Otwierana klapa była zrobiona przez proste przesunięcie 8 vertexów, tylko po to aby ukazać, że coś jest w środku. Finalna wersja będzie oczywiscie lepsza i o kącie zgięcia nie zapomnialam.
MC-Maxim Napisano 11 Luty 2004 Napisano 11 Luty 2004 Fajne !!!! :D Tylko ta kabina zeczywiscie rzuciła mi sie w oczy. Jej zaokraglenie nie pasuje do reszty ... pozatym jest super ;) Naprawde Cie podziwiam i pozdrawiam Pusiku :P
kru Napisano 12 Luty 2004 Napisano 12 Luty 2004 jesli jeden pojazd ma miec 10000 polly to jaki budzet polly przyjelas na cala scene? (i czy jestes pewna ze twoj komp to pociagnie)
Pussik Napisano 12 Luty 2004 Autor Napisano 12 Luty 2004 4mln. Nie pytajcie jak zamierzam to zrobić. Ale będzie tylko kilka ujęć pokazujących wszystko naraz (takie ujęcia są najfajniejsze).
Gość _Kreska_ Napisano 12 Luty 2004 Napisano 12 Luty 2004 ulala, to nie licząc sceny samych pojazdów bedzie 400, niezła scenka batalistyczna sie szykuje:)
Gość User190 Napisano 12 Luty 2004 Napisano 12 Luty 2004 Ekhm.. takie.. yyy.. bardzo proste.... Słabiutko.. pozdrawiam!!
l_lewandowski Napisano 12 Luty 2004 Napisano 12 Luty 2004 Witam! Moim zdaniem jest tu blad merytoryczny! W modelowaniu Low Poly powinno sie do maximum ograniczac ilosc face\'ow, a tutaj widze, ze jest ich juz dosc sporo! Chyba niepotrzebnie skupiasz sie na kolach i na wszystkich tych elementach we wnetrzu gasienic - tego i tak specjalnie nie widac, a ilosc scianek rosnie! Wiecej powierzchni na kadlub, mniej na podwozie! Co do modelu, to jest za obly! Jeszcze nie widzialem pojazdu wojskowego z takim designem! Uciekaj raczej w ostre kanty! Kola wygladaja jak z plastyku, chyba jest tam zbedne wygladzanie - zamiast tego moze lepiej doloz szczerbienia na nich... - na takich gladkich kolkach gasienice sie nie obroca ani razu i pojazd nigdy by nie ruszyl z miejsca! Final: - jak na low poly za duzo faceow... - jak na medium poly, brzydko wyglada... PS. Mam nadzieje, ze Cie nie zraze... Pozdrawiam!
Pussik Napisano 12 Luty 2004 Autor Napisano 12 Luty 2004 Powiedzmy, że jak dobrze pójdzie to ktoś udostępni mi fajną pracownie komputerową. \'blad merytoryczny\' :) Z tego co mi wiadomo to tylko koło napędowe posiada zębatke. Z kołami jeszcze coś zrobie, a z gąsiennicą .. to się zobaczy. Moge jeszcze uciąć 590 poly (5x118) bo i tak pewnego elementu nie widać.
Master Kiełbaster Napisano 12 Luty 2004 Napisano 12 Luty 2004 Już wiemy czemu pixar bierze rozwód z disneyem - chce udostępnić Pussikowi studio
Nekro Napisano 12 Luty 2004 Napisano 12 Luty 2004 4mln Poly - Powiedz może jak zamierzasz to zrenderować, jakiś pluginów masz zamiar użyć i co najważniejsze jak masz zamiar u siebie na kompie stworzyć tą całą scene.
kru Napisano 12 Luty 2004 Napisano 12 Luty 2004 po pierwsze sęk w tym ze pracownia komputerowa przyda ci sie tylko w czasie renderingu (jesli myslisz o sieciowym renderingu) po drugie - na ile tygodni ci ja udostepnia? :P same ustawienie scen - stworzenie animacji i tak bedzie musial ciagnac jeden komp. w przypadku taaaakich siatek to ( no nie wiem moze masz super wypasny sprzet) w gre wchodzi chyba tylko ustawienie wyswietlania obiektow jako boxy. - nie jest to najwygodniejsze... no coz - pozostaje rzyczyc powodzenia :|
kozioo Napisano 12 Luty 2004 Napisano 12 Luty 2004 Myśle ze troszke przesadzacie. Jak robiłem hummerka to w pewnym momencie (przed małą optymalizacją;)) miałem około 2 mln poly i render bez jakiś wypaśnych ustawień GI i dużych texturek trwał od 2 do 4 godzin (w zależności od humoru kompa:D). Więc render 4 mln poly powinien sie w 10 godzinach zamknąć, a to na dużą scenke jest dopuszczalne. IMO
MareG Napisano 12 Luty 2004 Napisano 12 Luty 2004 czy ja dobrze widze? - 4mln fejsow!!!! To bardzo bardzo, bardzo duzo! Pamietam ze moja praca na zaszlorocznej bitwie miala ok 2.2mln wliczajac mapy displacement\'u - nie chcialo mi sie to policzyc w fR na 1,5GB RAMu i trzeba bylo liczyc na dwa razy - z wlaczonym i bez displacementu potem montowac w PSie... Mowie tu o stillu - o animacji to juz mowy nie ma.. Kru ma racje, renderfarma swoja droga, ale trzeba scene wybudowac i ustawic animacje... No coz zobaczymy jak Ci to bedzie wychodzilo - zycze wytrwalosci! A zreszta ja tam wole fotografowac:) Taki \"rendering\" przynajmniej jest bez ograniczen, sa kaustyki, GI, areashadows itd. itp. - a to wszystko w ulamkach sekund :D pozdrowionka
Lopss Napisano 14 Luty 2004 Napisano 14 Luty 2004 Witam !!! Ja mysle ze sie czepiacie, przeciez nawet jesli nie uda sie wbudowac w scene 400 pojazdow to z 20ma bedzie tak samo ok, a moze nawet lepiej bo nie wyjdzie totalny chaos. Jesli zas chodzi o rendering 4 mln fc to przeciez wszystko zalezy od kompa nie od samego ramu, ja sam pracuje nad animacja ktora z zalozen miala miec 2mln ale widze ze chyba sie nie zmieszcze bo wyjdzie mi jakies 7mln :) a narazie mam 0,5 mln czesciowo z texturami i pierwszy render wychodzi mi minute reszta szybciej wiec mysle ze jak Pussik bedzie dysponowla dobrym sprzetem to jej sie uda. Ogolnie super podoba mi sie to co robisz. :) Ja osobiscie chcialbym zobaczyc koncowy efekt a jak nawet nie animacje to chociaz poszczegolne rendery tylko ta kabina...:P pozdr lopss
Traitor Napisano 14 Luty 2004 Napisano 14 Luty 2004 A mnie zastanawia ten \"dekielek\" na gorze wozu. Ile on ma scianek? bo chyba duzo za duzo i zdaje sie ma jeszcze podzialy na wysokosci. To raczej nie jest oszczednosc, a przeciez wystarczylby ok 50 fejsowy. Podobnie w bagaznkiu na rakiety. Rakiety posiadaja zdecydowanie za duzo scianek. Pocwicz nad optymizacja modeli. Pozdrawiam
Pussik Napisano 14 Luty 2004 Autor Napisano 14 Luty 2004 Słuszne spostrzeżenie Traitor. [soczek] Pewnie zapomniałam zmienić ilość segmentow. Ma 5 zamiast 1 na wys. :/ W obwodzie - 30. Rakiety będą wykorzystane tylko dla jednej sceny i w jednym pojeździe. Scena będzie przedstawiać załadunek/rozładunek ciężarówki. Rakieta ma 91 poly. Heh, moze wreszcie zrobie tą kabine. Rysunek na biurku, a GeForce FX w oknie Maxa. Dziś ukończyłam pierwszego WIPa.
Master Kiełbaster Napisano 14 Luty 2004 Napisano 14 Luty 2004 proponuję zoptymalizować ten model 10x nie straci zbytnio na jakości.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się