Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Poszukuje jakieś Tutoriale wizualek architektonicznych które pokażą,jak zrobić wizualke w 3ds Max i V-ray od początku do końca,czyli od importu projektu wykonanego w AutoCad przez podniesienie go do wersji 3d.Obecnie funkcji 3d Maxa ucze sie z Biblii Murdocka,ale szukam też jakieś książki która skoncentruje sie głównie na wizualkach,wiec może jakiś przykład ksiązki?

Dziękuje i pozdrawiam

  • Odpowiedzi 37
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dzięki za linki:-)

Tzn importować z Cada wiem jak,chodzi Mi jak mam u podstawy rysunek z cada,zeby mogł sie wzorować jakimi figurami buduje sie inne obiekty i przekształca je,bo biblia pokazuje funkcje maxa,a ja chcialbym jak najwiecej tutoriali stricto z wizualek wnętrz jak i samych budynkow.Dzieki

Napisano

link ktory podales nie dziala ale domyslam sie ze chodzi o plytki interiors/exteriors

Na nich sa pliki ze scena i textury do wyrendernowania, sceny oswietlone i gotowe do renderngu :) Zawsze moze sobie podgladac jak zrobic podobnie :)

Napisano

O archext/int wypowiem sie tak:

sa swietne na taki wczesny midlevel.

Jak nie wiesz jeszcze nic o vrayu, to sobie narazie daruj, bedziesz w ciemno kopiowac ustawienia nie wiedzac w ogole co robisz.

Jak juz przerobiles pare testowych scenek, obczytales maunal na spot3d i rednery wychodza ci "jako tako, ale wciaz czegos brakuje" to wg mnie z ogladania jak oni poustawiali te sceny pozwoli ci sie zapoznac z przydatnymi technikami.

A pozniej to juz testy i testy i masz skilla :)

Napisano

Huh, nie ma takiego kursu, z tego co sie orietuje.

Te ksiazki z Dats sam chetnie bym obaczyl dokladnie, na evermotion jest jeden rozdzial do obejzenia za darmo:

http://evermotion.org/?unfold_exclusive=230&unfold=exclusive

 

robienie wizualki to w zasadzie 5 krokow:

- import planow (jesli sie je ma)

- modelowanie

- materialy

- oswietlenie

- rendering

 

wg mnie o wiele latwiej szukac informacji do poszczegolnych etapow (zwlaszcza ze 3 ostatnie mozna zgrupowac w 1 - nauke renderera) niz szukac jednego magicznego kursu.

Napisano

No wiec tego sie bede trzymać:-)

Dałem sobie rok,zeby sie nauczyć,ponad 20h tygodniowo spedzam z 3ds max i szczeze,z wielką przyjemnością:-)))

A co sądzicie o biblii Murdocka?Jak narazie to moje jedynie źródło nauki.

Obecnie na etapie "rysowanie i edycja dwuwymiarowych splajnów"

Nic,wracam do nauki:-)Pozdrawiam i wciaz prosze o tutoriale krok po kroku jesli takowe ktoś ma,pozdrawiam:-)

Napisano

Własnie udalo Mi sie zdobyć w PDF "realistic architectural visualization"-Cusson i Cardaso bez DVD jeszcze,no i kilka częsci z serii Evermotion

Napisano

Co do ksiazek 3DATS to zdecydowanie polecam pierwsza jest dla zdecydowanych poczatkujacych ... opisy modyfikatorów w maksie ale tez masa wskazówek gdzie nigdzie nie znajdzie sie wlasnie mi przyszedl drugi tom i jest wypakowany po uszy zagadnieniami o wizkach tak wiec jesli jezyk nie jest bariera to zdecydowanie polecam te ksiazki

Napisano

odświeżam watek ;p

 

...no własnie kazdy ma tam jakies swoje tajemnice, wieksze lub mniejsze. Jesli chodzi o typowy architektoniczny modelling na podstawie kresek z CADa w maxie sam mam swoj sposob... niestety jestem niemal pewny ze ktos tutaj na forum potrafi zrobić to samo w 2x krotszym czasie, a dzis wlasnie szybkosc + jakosc = sukces, a nie tylko jakosc :)

Napisano
hehe myslalem ze to wy sie podzielicie, przeciez 90% tego forum to PRO

 

przeiciez nawet nie napisales tego w swoim poscie. Ja tez bym sie ucieszyl jakby ktos mi pokazal swoj workflow, niby robie wizki, ale przy modelowaniu z rzutow marnuje tony czasu.

Napisano
no to juz nie rozumiem, odkopujesz tylko temat zeby napisac ze masz dobry i szybki sposob ?

 

Ja wlasnie napisalem ze moj sposob jest powolny, a że ludzie tutaj znaja jakies lepsze techniki. Zrobimy tak, ja napisze mniejwiecej jak robie, a potem dołozycie cos od siebie?

 

1. Wyczyszczam rzuty/elewacje w samym CADzie, tworzę warstwy do importu 1,2,3.... itd, na ktore nanosze "idealne" kreski pod 3d....

2. Importuje w maxie w milimetrach tylko te wybrane warstwy, units w maxie ustawiam mm

3. Wchodze na edit spline i welduje wierzcholki

4. I teraz clonuje warstwy iles razy, a nastepnie extruduje (np 5mm)

5. Tam gdzie się "niezapelnilo" właze w edycje splineow, wywalam niepotrzebne i znowu extrude... dopoki nie zapelnie np calej elewacji

6. Nastepnie rozdzielam elementy przypisujac rozne kolory, nazwy itd... czesto mozna tutaj sie zwyczajnie pogubic, np na elewacji jakiegos biurowca (wtedy warto jechac warstwami)

7. Teraz wpisuje prawidłowe wartosci grubosci extrude (np belki grubosci 20mm, a szyby 0,5mm)

8. Potem uzywajac referencji lub linii pomocniczych (czesto doimportowywuje nowo dorysowane...) odpowiednio przekrecam o 90stopni, z uzyciem 2/5D Snapa... oraz 3D snapa łączę całość w kupe, doklejam gdzieniegdzie boxy, zaklejam dziurki, edytuje poly, welduje sklejam itd.. Przypisuje grupy poly oraz ID pod materiały itd.....

 

Czasem budynek bazuje na rzutach, wycinajac potem okienka i drzwi (niestety booleanem ale tym nowym...) ale czesciej bazuje na elewacjach i z nich tworze bryłe.

 

Osobiscie szukam rozwiazania w ktorym mozna by pominać mozolne czyszczenie rysunku w cadzie a potem selekcjonowanie w maxie. Jakby bylo narzedzie ktore samo utworzy poligony na wszystkich przestrzeniach powstałych pomiedzy splineami.... poly boostem nie potrafie lub sie nie da.. :(

 

To teraz czekam na wasze poprawki i sposoby, pozdrawiam

Napisano

jaki to nowy boolean? sposób zawiły. niby wszyscy robią podobnie ale każdy troche inaczej. nie lepiej po prostu obrysować splinem w maxie wyczyszczonych rusunków ? i extrudować na odpowiednie grubości. A same rysunki nie lepiej ustawić od razu o 90 stopni zamiast potem te bryły ?

Napisano

No to ja robie tak ze czyszcze wszystkie niepotrzebne pierdoly w autocadzie, importuje do maxa i jade splineami, pozniej extrude i np pozniej bridge jezeli okna nie sa od podlogi do sufitu. Jezeli exterior to ukladam elewacje i modeluje z plane tne i wycinam np okna itp kazda sciane osobno, pozniej je razem ze soba skladam i to wszystko :)

Napisano

Wstyd się przyznać, ale od punktu 2 się zgubiłem...

 

Ja robie to tak: rysunek wyczszczony w CAD ze śmieci niepotrzebnych, i przygotowany (tzn. wszystko co mam zamiar extrudowac zmienione na polilinie - nie musze nic obrysowywać) importuję dostosowując odpowiednio jednostki (cm).

 

Extruduję, wycinam dziury na drzwi / okna itp. Wstawiam okna i drzwi (posiłkując się cadem i elewacją / przekrojem). Bridge tak jak hcpiter gdzie trzeba itp

 

później dzielę i rządzę :) (tzn przypisuje mapowania ustawiam textury itp)

 

generalnie nie widze mozliwosci szybszego modelowania w samym 3D Studio.

 

a ostatnio bawie się revitem... w 30minut można z planu 2d w CAD zrobic bryłę domku jednorodzinnego w 3d Studio (nie licząc mapowania itp) z wyciętymi drzwiami, oknami itp. Obiecująco jak powalczę jeszcze troche i rozkminię jak to zastosować zeby przyjemnie było - dam znać :)

Napisano
jaki to nowy boolean? sposób zawiły. niby wszyscy robią podobnie ale każdy troche inaczej. nie lepiej po prostu obrysować splinem w maxie wyczyszczonych rusunków ? i extrudować na odpowiednie grubości. A same rysunki nie lepiej ustawić od razu o 90 stopni zamiast potem te bryły ?

 

Nowy boolean wystepuje jako wbudowany w maxa od wersji 2008 i nazywa sie Proboolean, powoduje mniej bugow, ale wciaz je robi :) Obrysowywanie w samym maxie splineami sprawia sporo problemow, np wcisniecie scrolla powoduje przerwanie edycji, w Cadzie tak nie ma. Maxowe splines są jakos tragicznie nieprzyjazne.

 

hcpiter >> Tniesz planea.. moze i dobre ale do bardziej zlozonych elewacji moze i tu byc problem

 

Loki >> sorki ze tak malo czytelne ale to nie tutorial hehe :) No wlasnie z tego co widze wasze metody nie sa wiele szybsze. Niestety producent powinien, zamiast dodawania kolejnych numerkow do naszego Maxa, postarac sie takze o jego rozbudowe w przydatne narzedzia. Nie wiem co to revit?... Ale widzialem jak w Sketchupie szybko sie wycina i modeluje.... czasami mam wrażenie ze nasz 3DS troszke zatrzymal sie w czasie jakies 5 lat temu.... :/

Napisano

no ale co wiecej potrzeba do vizualek jak tylko podstawowe narzędzia edit poly ? extrude,connect , bridge, bevel, cap, pozniej move rotate i scale. W spline`ach tez za duzo nie trzeba trim, filet, chapfer itp wszysko jest :)

Napisano
Obrysowywanie w samym maxie splineami sprawia sporo problemow, np wcisniecie scrolla powoduje przerwanie edycji,

 

wcisnij "I" ulatwia bardzo zycie zwlaszcza przy splajnach.

 

czasami mam wrażenie ze nasz 3DS troszke zatrzymal sie w czasie jakies 5 lat temu

tak jakby...

Napisano

hcpiter >> nie chodzi mi o narzedzia, tylko o automatyke i opcje przyspieszajace modelling, gdyby wszystko było super to takie plugi jak "Poly boost" były by zbedne. Zobacz tutaj http://pl.youtube.com/watch?v=bXbyrZnqxOM&feature=channel niby podobne narzedzia ale w lepszym wydaniu, w maxie nie da sie kopiowac rectangla automatycznie snapowanego do kazdej powierzchni, wycinanie otworow tez wymaga wiecej klikniec o to mi tylko chodzi, juz wyszlo tyle wersji maxa ze mogliby to ulepszyc :)

 

Mirach nie wiedzialem o tym "I" :D thx :)

 

A tak btw, ciekawe co nowego wprowadza w maxie 2011 ;>

Napisano

Wiesz, to kwestia tez tego ze Max to stara kobyla do wszystkiego. Ostatnio coraz popularniejsza w wizkach, i troche to widac, dorzucaja jakies narzedzia. Ale moja teoria jest taka, ze ich kod na ktorym opiera sie caly Max jest taki stary i zamotany, ze dodanie jakis rewolucyjnych zmian jest cholernie ciezkie.

Napisano

Revit to cos a'la ArchiCAD. Mnustwo gotowych, bardzo przyjaźnie modyfikowalnych elementów (ściany, drzwi itp) fajny interfejs do robienia dachów (zamiast układać dach 3-4h da się to zrobic w 5minut praktycznie "z palca") - reklama jak najbardziej nie sponsorowana :)

Napisano

giegu- tak to racja ze max zaspal troszke no ale dlatego sa takie plugi jak PB jednak przyklad pokazany z UT nietrafny poniewaz akurat SketchUp jest bardziej do konceptu niz samej wizualizacji poza tym pokazane wycinanie okien i drzwi jest strasznie meczace i nie dokladne bo nawet nie mozna snapowac do planu. Kazdy program ma swoje plusy i minusy jednak wydaje mi sie ze max jako program do vizek sprawdza sie dobrze (omijajac te debilne bledy, wysypywanie sie na wiekszych scenach i niekomatybilnosc pluginow z 32bit wersji:p) Max ma duza biblioteke tutoriali jak i spora liczbe dostepnych rendererow :) No i cad plany sie milo importuje :)

Napisano

No wlasnie, glowny kod programu jest stara konstrukcja. Dlatego nic w zasadzie sie nie zmienia, ale kto wie, moze juz tam informatycy z autodeska tworzą nowy kod przypominajacy zarazem maxa, a jednoczesnie maye, cinema4d czy czy Zbrusza :)

 

Przeciez najnowszy AutoCAD jest baaardzo grubo odświeżony, swoja droga PS CS4 tez... wkoncu nadejdzie czas i na maxa :)

 

A Revit, jesli dziala na zasadzie jak archi to go niepolubie :) ale to bylby osobny watek....

Napisano

A właśnie, czy ktoś z was robi wizki (model/render) w innym sofcie niż max (albo zna kogoś takiego)? Tak z czystej ciekawości pytam.

Napisano

Znajomy z akademika robi w Sketchup + Artlantis (w biurze architektonicznym) i wychodzą mu całkiem fajnie (przy bardzo krótkich czasach pracy). Jedyny ból to trawniki - nie ma displace chyba.

Napisano

Niektorzy robia jeszcze bryly w Cadzie :D albo w ArchiCadzie... z tym ze ten drugi to ciezko nazwac modelowaniem. W sketchupie sporo ludzi robi architekture.... o innych nie slyszalem

Napisano

Modo o dziwo sie zrobilo popularne wsrod architektow troche. Z tego co pamietam to w 3 pojawily sie IESy i jakies pomoce z importem exportem planow. Sam nigdy nic tam nie robilem, ale mozna na luxology znalesc troche vizek.

Napisano

Sam w sobie 3ds max jest powolnym narzedziem do modelowania szczeóglnie zaawansownaych wizek, ale jest na rynku tyle pluginow co ułatwiaja życie hmmm bo nikt mi nie powie ze renderuje w maxowskim rendererze kazdy ma vray-a. A co do pluginow do niedanwa rownież dach modelowałem pare h ale od jakiegoś czasu zajmuje mi to 2-3 min http://www.batzal.com/index.php?page=showcase

 

A co do sedna sprawy jesli sie ktos chce nauczyc vraya to tu są wg mnie jedne z najlepszych tutkow wytlumaczone jes wszystko od A do Z i jeszcze robi osiwetla specjalnie krok po kroku interiror i exteriror. palce lizać BTW ten autor (Brian Smith) jest rownież autorem ksiazek wszystkich 3dats

 

http://commerce.vismasters.com/catalog/viewproduct.aspx?product=4457

Napisano

Oczywiscie ze nic dziwnego sam go też używam.... mowiac o maxowskim rendererze miałem na myśli scanline, ale jak to mowią o gustach sie nie dyskutuje :)))

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności