Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Problem polega na tym, że kiedy ustawie sobie cienie i w area light ustawie wieksze radius, tak aby cienie byłt widoczne, to na niektorych modelach pojawiaja sie dziwne czarne kropki i paski, zauwazylem ze dzieje sie tak tylko przy tym swietle - mr omni+ zwiekszony radius w area light, moze ktos wie jak to rozwiazac?

  • Odpowiedzi 15
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Sample nic nie dajA;/

daje screena, i od razu pisze że to nawet bez tekstury się tak dzieje i nie tylko w tym modelu;/

Napisano
  • Autor

Dodam, że po dużym zbliżeniu zauważyłem, że te czarne linie biegną po liniach siatki;/

Napisano

Hmmm coz chyba wiem o co chodzi a raczej sie spotkalem z takim czyms ... jesli dales raytrace i nadal masz ten syf to powiedz jeszcze jaka to wersja mentala... w mr 3.4 czesto mi sie taki syf robil i do dzis nie wiem od czego ale zawsze pomagalo utworzenie nowej sceny i przemergowanie tam wszystkiego. Jesli to SSS to mozliwe ze za maly procent lighmapy ale raczej to nie to bo bledy w sss i tak inaczej troche wygladaly. Sproboj z tym mergowaniem.

Napisano
  • Autor

Tak cienie to raytrace, i zauwazyłem, że po wyłączeniu w ustawieniach rendera scaneline(jest coś takiego chyba w zakładce common albo render nie pamietam), to troche pomaga. Render to chyba MR 3.6 z najnowszego 3ds max 2009

Napisano

LOL

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale czy Ty chciałeś renderować shader mentalowski w scanline? :D

Napisano
  • Autor

Heh, jeśli chciałbym wyrenderować mentalowy shader to otrzymałbym nic;p, takim amatorem nie jestem;p. Nie chodzi o scaneline ale algorytmy renderingu: opcje renderingu-> zakładka renderer->zjezdzamy nizej i widzimy render alghoritms, a tam poniżej standardowo jest zaznaczone scaneline

Napisano

bepi: czasami każdy silnik renderujący odrobinę głupieje. Ten błąd nie wygląda mi na nic nadzwyczajnego. Wywal wszystkie materiały i światła. Zostaw czystą geometrię (najlepiej zmerguj samą geometrię do nowej sceny), potem ustaw na nowo jedno światło bez cieni (render), potem z cieniami ale bez area shadows tylko ostre cienie (render) a potem ustaw area. Jak wyskoczą kropki to wina geometrii (podwójne face'y, jakieś syfki w siatce). Jak nie wyskoczą to wrzucaj shader i testuj dalej.

 

Pozdrawiam

Napisano

*MR nie obsługuje standartowego maxowego area shadows (wyskakuje niby że błąd). MR Raytrace dziala na podobnej zasadzie (włąsny algorytm area shadows , miekkie cienie poprzez zwiększanie radiusa lighta itp) więc takie wyniki mogą być niemiarodajne. To wszystko wygląda na typowy mentalowski bug. Niekiedy dzieje się tak kiedy MR'owskie shadery lub Gi używane są na obiektach umiejsowionych na negatywnych osiach współrzędnych w maxie lub obiektach "zmirrorowanych" . Jesli merge nie pomoze exportuj obiekty do obj albo 3ds i w nowej scenie sprobuj zaimportować

_BB

Napisano

Czy ta ręka to fast skin?

Jeśli tak to zwiększ sampling fast skina..

Napisano

Ponieważ wolę nie zarzucać nowym wątkiem, podpinam się pod ten. Aż głupio pytać mi o taką rzecz, ale już niemam siły dłużej z tym bezskutecznie walczyć- dlaczego ustawiając target area nad modelem (budynków) uzyskuję dziwny efekt, mianowicie ściany boczne są sowicie oświetlone, a dachy pozostają czarną dziurą ?

Na drodze licznych prób i podejść wycelowałam to światło centralnie w jeden z dachów, ale nic z tego, pozostaje niezmiennie czarny.

Zwiększanie natężenia światła, manipulowanie jego (i jego celu) położeniem, zwiększanie liczby bounces w light tracerze i zwiększanie wartości dla global multiplier, grzebanie w exposure itp nie pomogły NIC.

(Trochę podobną sytuację miałam kiedyś przy zastosowaniu daylight, znaczy dachy były oświetlone, ale ciemniejsze niż ściany, co jak na mój chłopski rozum jest dziwne- jeżeli światła były ponad modelem, to płaszczyzny górne powinny być najjaśniejsze... dlaczego tak się dzieje ? może to to, że dachy nie otrzymują odbić światła od innych powierzchni oświetlonych ?)

Napisano

Nie no jeżeli pada na nie centralnie światło to żadne odbicia do szczęscia im nie są potrzebne.

A czarne mogą być np: z rozsypanej siatki, lub z tego co przelotowo czytałem wcześniej używasz na zmianę MR i scanline I możesz masz materiał MR a renderer scanline lub na odwrót.

Po długisz przebojach najłatwiesze sposoby staja się najtrudniejsze:)

Może też być jeden poli odwrócony "flip" ,jak mowi tweety w takich sytuacjach najlepiej zacząć scenę od "gołego" modelu

Edytowane przez gregorjan

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności