Skocz do zawartości

POJAZD 3D: PORSCHE 911/993 GT2 Road Version


Bzyku

Rekomendowane odpowiedzi

Wsumie nie skonczylem jeszcze ostatniego projektu no ale na czas testow lakierow itp. zaczne nowa machine z tej samej stajni co ostatnia tyle ze moim skromnym zdaniem najładniejsza 911. Prawdopodobnie bede w niej robil silnik, zawieszenie i podwozie ale to sie jeszcze zobaczy :).

 

Na poczatek tak to wygląda:

 

993GT2road.jpg

 

A narazizie co zajelo mi kilka godzinek (ok.3h) to obrysowanie krzywimi blueprintów pierwszy raz tak robie wiec zobaczymy czy to szybciej pójdzie.

 

 

krzywe.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 101
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Sikham hymmmm . To raczej bezsensu opisywac cos co bylo opisywane n- razy w roznych tutorialach itp. przeciez modelowanie na poligonach to modelowanie na poligonach.

Jedyna i dość znaczna roznica jest w narzedziach jakimi sie w danych softach uzywa. Wsumie takie cos mozna by pokazac.

Do czego one są, gdzie sie znajduja i gdzie moga sie przydac.

najwiekszą roznicą jest mozliwosc pracy w subD co sie przy takich kształtach jak chociazby ma porsche przydac.

Jak ktos chce to moge to pokazac.

Ale raczej produkcji całego niezabardzo mi sie chce opisywać i dokumentowac screenami ale jak pisalem wczesniej narzedzia i prace w subD moge opisac dokladniej jak chcesz (chcecie). :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra maly update wyrownalem nadwozie i zmeczylem ( spojlerek ) :).

Chociaz lotke zmienie bo jest za szeroka.

Szybko moze ale to poczatek, start zawsze jest fajny i szybki gorzej sie robi dalej i coraz wolniej (te szczegoly i szczegoliki).

 

1.

 

front.jpg

 

2.

 

dupcia.jpg

 

-------------------------------------------------

A sikham a krzywe wykozystalem tylko jak blueprinty_3d do ktorych mozna bylo snapem poprzyciagac punkty nic wiecej a standardowo zaczynam od zwyklego malego poligona i extruduje ile sie da i ile potrzeba. Jedynie podstawowa bryle dla zderzakow zrobilem nurbsami.

Jak zboku mialem obrys krzywą to ją zduplikowalem i loftowalem a potem zmienilem powierzchnie ma poly i poukladalem wiec nic wiecej z tymi krzywymi nie robie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe czy ja cos takiego powiedzialem, hymmmmmmmm raczej nie, a przynajmniej nie pamietam. A to ze dosc szybko to idzie to jest wina tego ze to moje wsumie trzecie porsche + czwarte w rhino ale to taka stara i inna bajka.

Ale co powiem to powiem ale napewno za nurbsy sie porządnie zabiore aby cos jeszcze tam fajnego zrobic i to bedzie piekne :) . Ale poly/subD zato podoba mi sie ze wzgledu na szybkosc produkcji jest nieporownywalnie szybsza do nurbsow hihi.

Ale narazie chce do końca rozszyfrowac poly i wogole XSI bo 3 miesiace to narazie w tym to podstawy.

A tak naprawde to chce sie nauczyc wreszcie dobrze oswietlac i texturowac bo samo modelowanie to nie wszystko.

A jutro raczej updatow nie bedzie bo poprostu mnie w domciu nima :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hac powiem i nazwe to tak. Podobno sa tylko dwa dobre poly/subD modelery, a są nimi LW i XSI i ja sie z tym zgodze, ale czy sie komus podoba interface itp. to juz zalezy od tego ktory go uzywa. Ogolnie mozna zrobic to samo co w maxie ale pracuje sie raczej wiecej na skrotach klawiatury niz cos tam klikajac na pulpicie przez to jak dlamnie przacuje sie wygodniej i szybciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak niepasuja bo to tak ma byc :) poprosty natym bedzie uszczelka albo z tego zrobie uszczelke. jeszcze teraz nie wiem jak to bedzie ale jak bedze robil to sie zobaczy :D teraz i tak musze zrobic tylni zderzak bo narazie mam tam jakas prowizorke, a potem tym sie zajme.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ostatnia część dzisiaj a dokladniej na wczoraj :) SWIATELKO , he juz prawie skonczone tylko jeszcze zarówke tam wcisne i END.

kozio wsumie pasuje do bmw z4 bo to jest od niej.

 

i lampeczka:

 

lampa.jpg

 

i siateczka:

 

lampaw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ciesze sie ze wam sie podoba staram sie jak moge. normalnie jak bym nie dawal go na forum to prawdopodobnie wiele elementow bylo by bardzo nie dopracowanych :) .

A uncle ucze sie poprostu poly i zastanawiam sie jak nieraz ulozyc siatke tak zeby bylo dobrze i narazie jest jak jest ale poczatki moje byly ciezkie wogole tego nie kumalem no az wreszcie to przyszlo :) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, juz troche poczytalem sobie o xsi, nawet sciagam jakiegos tuta na 7 cd :) jak dlugo sie uczyles ?? bo program nie jest prosty, to nie rhino ktory mozna opanowac w kilka godzin, no i z czego sie uczyles ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hac na pierwszy rzut oka moze nie jest prosty, tez wczesniej siedzialem w maxie moze bardziej traktowalem go jako rendera dla rhino. :) :D

A rhino ma swietny interface strasznie prosty, zeby jeszcze same nurbsy takie byly to by wogole bylo cooool, no ale tak nigdy nie bedzie.

No przeskok do XSI z maxa jest tylko na tyle ciezki ze trzeba sie przestawic prawie calkowicie na klawiature bo na niej jest wszystko co jest najbardziej potrzebne poprostu. jak troche w nim posiedzisz to zobaczysz ze to jest swietne rozwiazanie .

Wiec to tylko kwestia czasu i chęci a samo modelowanie niczym sie nie rozni uzywasz tych samych tutoriali co dla maxa mayki czy lw.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze rendery :)

A felgi są do d......y poprostu musza byc z randem wiec bedzie trzeba zrobic bo na tych wyglada jak na jakis zimowkach :).....

 

A hac w xsi czy wogole w poly to jakos będą 4 miesiace.

 

 

 

AO3.jpg

 

 

AO4.jpg

 

 

AO5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja czegaś takiego jeszcze nie widziałem.... powaga.

model jest poprostu bezbłędny. i jak mi juś 3d samochody trochę się przejadły. to na ten patrzę z przyjemnością. po części dlatego że uwielbiam ten samochód 8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lazac po necie znalazlem fajna stronke z felgami, co prawda cholernie drogie ale mozesz uzyc fotek jako obrazow refencyjnych http://www.wheelmax.com/20inchandup/index2.htm . Poza tym mam pytanie, czy to prawda ze w XSI mozna uzywac Geometry approximation w stosunku do poligonow ktore maja wiecej niz 4 wierzcholki? Chyba nie bede odkrywczy jesli stwierdze ze model jest idealny:D,mam nadzieje ze o ile bedziesz mial czas i checi to zrobisz jakiegos tutka.Pozdro:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak skończysz to porsche to wymodelujesz jakieś ładne auto? Bo to robisz bezblędnie więc może pokusiłbyś sie o firebirda, albo camaro... :] Stare oczywiście... A co do modelu to nic nowego nie wymyśle - pięknie Ci to idzie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no jak co to raczej nastepna bedzie jakias niesamowita maszyna np.

 

LANCIA STRATOS

stratos.jpg

 

PEUGEOT 205 T16

t16.jpg

 

To są maszynki dla typowych samobujców,

normalnie to nie wiem jak oni tym jeździli kiedys po szutrach itp. z takimi silnikami bez rzadnich dodatkowych ukladow wspomagajacych.

 

A co do tutoriala to zobaczymy jednego niedawno napisalem wiec moze i napisze drugiego :) :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności