eco Napisano 27 Lipiec 2008 Share Napisano 27 Lipiec 2008 Witam Mam takie pytanie - czy jest jakiś sposób by automatycznie połączyć dwie powierzchnie w sposób jak na obrazku ? -nie chodzi mi o tricki w rodzaju wydluzenia krawedzi i przyciecia tylko o automat w rodzaju fillet i chamfer - w sumie to odpowiedzia jest brak takiej opcji przy edycji polygonow ale zawsze warto zapytac ? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 27 Lipiec 2008 Share Napisano 27 Lipiec 2008 zweldowac wierzcholki :] no to juz na zapas powiem ze opcja weld badz terget weld w editable poly badz editable mesh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eco Napisano 27 Lipiec 2008 Autor Share Napisano 27 Lipiec 2008 hehe - zle mnie zrozumiales :)- moze obrazek zle to pokazuje ale edgs'y ktore maja sie polaczyc sa na roznych wysokosciach - jezeli bede laczyc wierzcholki to zmienie faktyczne nachylenie powierzchni (jednej lub drugiej a jezeli uzyje collapse to obydwu) - mi chodzi o to, by podczas laczenia widoczny "ubytek" zostal nadbudowany zgodnie z ustawieniem plaszczyzn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 27 Lipiec 2008 Share Napisano 27 Lipiec 2008 O_o, to chyba jakieś bardziej skomplikowana operacja, jeśli chcesz automat. Pewnie dałoby się jakiś skrypcik do tego napisać. Hmm... Plugin możliwe że istnieje. Taka operacja to normalka w programach CAD np. a tutaj to nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eco Napisano 27 Lipiec 2008 Autor Share Napisano 27 Lipiec 2008 no dokladnie - piekna i prosta funkcja jaka podpatrzylem chocby w Rhino- dziwi mnie ze taka operacja nie jest wpisana do narzedzia "Bridge" . "Fillet" albo "Chamfer" -wydaje sie pochodna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 27 Lipiec 2008 Share Napisano 27 Lipiec 2008 Tylko wiesz - NURBSy to są parametryczne krzywe opisane równaniami, więc stosunkowo łatwo analitycznie jest wyznaczyć tzw. przedłużenie krzywej. Tutaj masz polygony, też jest to możliwe, ale sprawa jest nieco bardziej skomplikowana i już nie tak czysta matematycznie. Trzeba by przesuwać viertexy w odpowiednim kierunku prostopadle do normalnej face'a... Ale co, gdy face nie jesst płaski? W sumie może nie takie trudne, jeśli pominiemy nonplanar faces. Nie wiem. Pewnie ktoś to kiedyś wymiślił i napisał taką funkcę ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 27 Lipiec 2008 Share Napisano 27 Lipiec 2008 matematycznie też proste tylko czasami powodowało by pewnie rozjeżdżanie wierzchołków (bo przecież dwa facy nie zawszę muszą mieć wspólną krawędź) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 28 Lipiec 2008 Share Napisano 28 Lipiec 2008 W maxie tego typu operacje da się wykonywać jedynie na krzywych operacjami trim i extend. Jeżeli nie masz bardzo skomplikowanej siatki to można tak to spróbować ugryźć. Operacja prosta nie jest ;). Tworzymy krzywe z bocznych edgów - create shape from edge. Przycinamy i rozszerzamy krzywe do uzyskania oczekiwanego rezultatu (trim i extend). Przesuwamy vertexy polygonów do tak powstałej krzywej snapem i weldujemy. Metoda iście karkołomna, ale nic prostszego nie jestem w stanie wymyślić. Jeżeli edge łączone nie są równoległe operacje trzeba przeprowadzić niezależnie dla każdego z boków. Jeżeli edge łączone nie są równej długości, to operacja w ogóle nie jest jednoznaczna chyba (musi nastąpić skalowanie krawędzi). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eco Napisano 28 Lipiec 2008 Autor Share Napisano 28 Lipiec 2008 ...dzieki Hynol - do tej pory przy tego typu zagwostkach tak wlasnie postepowalem ale to tak jak mowisz kosztuje nieco czasu a efekt i tak jest na tyle prosty, ze az mnie zastanawia dlaczego nie ma automatu do takich zadan...- panowie programisci wymyslaja modyfikatory ktorych prawie nikt nie wykorzystuje a tymczasem takie podstawowe ulatwienia nadal czekaja na kolejne odslony programu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tores Napisano 29 Lipiec 2008 Share Napisano 29 Lipiec 2008 Ja robię tak: 1. Zaznaczam linię i zmieniam układ współrzędnych na "Local" dzięki czemu przesuwają się one równolegle do płaszczyzny. 2. Rozciągam płaszczyznę "A" tak aby przeszła za tą drugą "B" i selekcjonuję ją. 3. Włączam widok równoległy do płaszczyzny "B" czyli z jej boku. 4. Włączam opcję "Quickslice" i mając włączony "Snap To Vertex Toggle" zaznaczam dwa wierzchołki na płaszczyźnie "B". Dzięki temu płaszczyzna "A" przecięta zostaje linią, która leży na płaszczyźnie "B". 5. Usuwamy zbędną płaszczyznę i dosuwamy linię z płaszczyzny "B" po osi lokalnej do powstałej linii na płaszczyźnie "A" i gotowe. Można jeszcze zaznaczyć dwie linie i użyć "Bridge". Problem może być jak nie da się szybko włączyć widoku z boku. Wtedy trzeba sobie zrobić szybciutko nowy układ współrzędnych na płaszczyźnie "B" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eco Napisano 29 Lipiec 2008 Autor Share Napisano 29 Lipiec 2008 (edytowane) ...ja bym powiedzial ze prawdziwy problem bylby, gdybys chcial wykorzystac ta metode przy bardziej skompikowanym ksztalcie o zmiennych wysokosciach scianek lub kiedy kolejne, sasiadujace scianki zakrzywialyby sie w luk. Oczywiscie metoda sprawdza sie przy tym jednym pierwotnie przedstawionym przeze mnie problemie - ale celowo umiescilem taki przypadek by pokazac ogolne zalozenie- a w tekscie przy obrazkach opisalem ta sama metode, ktora podales - mimo to dzieki za udzial w dyskusji Edytowane 29 Lipiec 2008 przez eco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tores Napisano 30 Lipiec 2008 Share Napisano 30 Lipiec 2008 a w tekscie przy obrazkach opisalem ta sama metode, ktora podales - mimo to dzieki za udzial w dyskusji Kurcze nie widzę tego nigdzie bo przecież bym nie pisał Gdybyś napisał że chcesz połączyć powierzchnie krzywe a nie płaszczyzny to nie zabierałbym wogóle głosu bo goły max raczej do tego się nie nadaje. Piotrek miał rację, że na nurbsach można coś takiego zrobić. Zainstaluj sobie pakiet Powernurbs i możesz pracować jak w Rhino. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eco Napisano 3 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 3 Sierpień 2008 Kurcze nie widzę tego nigdzie bo przecież bym nie pisał ...nie chodzi mi o tricki w rodzaju wydluzenia krawedzi i przyciecia... -wiem ze baardzo ogolnikowo ;) ...co do pisania to dobrze ze wpisales ta metode bo zrobiles to dokladniej ode mnie, wiec moze ktos ja wykorzysta- a Power Nurbs... kuurde a ja myslalem ze max to taki extra program co sie potrafi obyc bez przedluzaczy ;) -chodzi o to ze kolejne, coraz nowsze edycje powiny (przynajmniej mi sie tak wydaje) zawierac rozwiazania, ktore sprawdzily sie np w programach konkurencyjnych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 3 Sierpień 2008 Share Napisano 3 Sierpień 2008 Odstaw na bok maxa i przerzuć się na programy konkurencyjne. Jeśli wydają się lepsze, po co korzystać z czegoś innego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 4 Sierpień 2008 Share Napisano 4 Sierpień 2008 eco i tak właśnie jest np do booleana dodali nową wersją :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 4 Sierpień 2008 Share Napisano 4 Sierpień 2008 kuurde a ja myslalem ze max to taki extra program co sie potrafi obyc bez przedluzaczy a ja myslalem ze Max to taka platforma do doinstalowywania coolerskich pluginow :) Jakos w tym momencie nie wyobrazam sobie roboty na maxie bez Polyboosta, Texportera, skryptow do UnWrapa, Color Correcta, no i vraya nieszczesnego :) Pewnie mozna by bylo jeszcze wymieniac :) Tak, tez mysle o przesiadce, niestety praca mnie trzyma w Maxie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się