kultys Napisano 23 Sierpień 2008 Napisano 23 Sierpień 2008 (edytowane) No to ja delikatnie z lowpoly, tutaj screeny nie z modeli ale już w grze: http://www.gamedev.pl/projects.php?x=view&id=413 Edytowane 21 Maj 2009 przez kultys
JmTm00 Napisano 23 Sierpień 2008 Napisano 23 Sierpień 2008 Geometria jak do gierki spoko, ale lepiej by było gdybyś zróżnicował i stonował troche kolor oparć, stolik również prosi sie o jakieś normalki (albo przynajmniej speculara) Lepiej też pokazać screen z texturami z viewporta nizeli oświetlać tak jak pokazałeś na obrazku.
Bruneq Napisano 24 Sierpień 2008 Napisano 24 Sierpień 2008 trzeba pamietac ze jak jest to do gry, to nie kazda obsluguje normalmapy itp....wiekszosc, ale nie kazda!pokaz textury, bo modeli nie ma co oceniac, kazdy kiedys wstawil boxa...
kultys Napisano 21 Maj 2009 Autor Napisano 21 Maj 2009 (edytowane) Garść nowych screenów z uwzględnieniem waszych postrzeżeń: http://www.gamedev.pl/projects.php?x=view&id=413 Pamiętajcie że to już z gry ;) Edytowane 21 Maj 2009 przez kultys
gutekfiutek Napisano 26 Maj 2009 Napisano 26 Maj 2009 Myślę że na pewno możesz użyć vertex coloru do wypalenia aoc. Jakiekolwiek ambient occlusion poprawi to od razu o 200% Pograj trochę światłami. Tzn. poukrywaj w cieniach niedoróbki, tylko punktowo pooświetlaj newragiczne miejsca. Bo straszna bida teraz jest niestety. Sufit zrób ciemniejszy, daj jakieś lampy tam. Generalnie pooglądaj bowlingowe sale - jak tam jest architektura rozwiązana. Dasz ciekawszą architektura od razu to popchnie do przodu. Teraz masz boxa z powstawianymi do środka mebelkami. Nuda.
kultys Napisano 26 Maj 2009 Autor Napisano 26 Maj 2009 No nie tylko boxa, teraz z innej perspektywy pokarzę. Co do świateł jak najbardziej się zgadzam, końcowo przyciemnię wszystko i dam parę świateł i lampy. Na screenie poniżej przy okazji testuję różne efekty, ale chcę pokazać skierowanie w inną stronę sali.
gabahadatta Napisano 26 Maj 2009 Napisano 26 Maj 2009 na 3d się zbytnio nie znam, nie wiem jakie masz tu ograniczenia i wytyczne, ale z punktu widzenia grafiki jako takiej strasznie brakuje mi tu ładnego, miękkiego rendera tego wszystkiego oraz wspomnianego wcześniej oświetlenia - cieni własnych i rzuconych, choćby blobów na ziemi pod stolikami które zbudowałyby przestrzeń. teraz wszystkie stoliki i krzesełka po prostu lewitują nad tą podłogą (która, na marginesie, ma się do stylu mebli (trochę fastfoodowego) jak pięść do nosa. do kompletnego miszmaszu brakuje tylko barokowego żyrandola ;)) troszkę puste są ściany, można by je trochę urozmaicić dając jakieś półkolumienki, stoliki barowe czy też wnęki ze stolikami i jakąś aranżacją do nich). i nie chodzi mi tu o wrzucenie jakiejś tapety oczywiście. meble i sprzęt są dość agresywne w kolorystyce - lepsza w odbiorze byłaby jakaś stonowana tekstura podłogi (może pokombinować jedynie z wydzieleniem obszarów użyteczności jedynie np jakimiś pasami? - tu się gra, tu się siedzi przy stolikach itp nawet symboliczne uporządkowało i urozmaiciło by to przestrzeń), ścian (i blatów) bo teraz się wszystko dość mocno mieni. pozdrawiam :)
gutekfiutek Napisano 27 Maj 2009 Napisano 27 Maj 2009 Jak nie musisz tego pokazywać np z drugiego końca sali: Spróbuj np. całą teksturę zmapować "z kamery" - coś jak camera map chyba. W skrócie to namaluj widok z miejsca w którym kamera spędzi najwięcej czasu - z cieniami światłami, refleksami nawet - i zmapuj to na model. Coś jak matte painting na modelu. Playable area może mieć własne tekstury. Problem jaki ja tu widzę - nie bazujesz sie na referencjach. Spróbuj znależć fajny klub bowlingowy i zrobić cos podobnego. To co napisałem o boxie - nadal aktualne, pomimo że może model może bardziej skomplikowany. To co sie liczy to jak się model odbiera - a ja przynajmniej odbieram jak boxa z paroma propsami. Z bardziej konkretnych rzeczy - takiego stolika z kulkami w życiu nie widziałem a ma paru tego typu lokalach byłem. Zwykle to wygląda tak: http://www.marquette.edu/amu/annex/images/bowlingcenter2.jpg I model prostszy i lepiej się wpasowywuje. Znowu: wiem że może gdzieś kiedyś taki stolik z kulkami był. Ale takie są (chyba) rzadkoscią - i to kolejna rzecz która "łamie iluzję". Stoliki i krzesła także - spróbuj zrobić wszystko bardziej w boxy idące - a nie wystajace i barsdzo "lekkie". I mniej polys i bedzie wszystko s tego samego świata. I "nowocześniejsze". Jak tutaj: http://www.hongkonghustle.com/wp-content/photos/bowling_in_Hong_Kong.jpg Nie rób jak tutaj: http://www.chestnutsquare.net/images/bowling/bowling1.jpg Kolejna rzecz: Zajrzyj na forum architektów tutaj. Zobaczysz że to co sprawia że nawet parę boxów wyglada jak budynki to ambient occlusion i światła. Bez aoc i dobrego oświetlenia nie ruszysz z tym dalej. I powtarzam: pracuj z solidna bazą referencji.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się