Skocz do zawartości

Model3d: Tekno Bowling Master


kultys

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Geometria jak do gierki spoko, ale lepiej by było gdybyś zróżnicował i stonował troche kolor oparć, stolik również prosi sie o jakieś normalki (albo przynajmniej speculara) Lepiej też pokazać screen z texturami z viewporta nizeli oświetlać tak jak pokazałeś na obrazku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że na pewno możesz użyć vertex coloru do wypalenia aoc.

Jakiekolwiek ambient occlusion poprawi to od razu o 200%

Pograj trochę światłami.

Tzn. poukrywaj w cieniach niedoróbki, tylko punktowo pooświetlaj newragiczne miejsca.

Bo straszna bida teraz jest niestety.

Sufit zrób ciemniejszy, daj jakieś lampy tam.

Generalnie pooglądaj bowlingowe sale - jak tam jest architektura rozwiązana.

Dasz ciekawszą architektura od razu to popchnie do przodu.

Teraz masz boxa z powstawianymi do środka mebelkami.

Nuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie tylko boxa, teraz z innej perspektywy pokarzę. Co do świateł jak najbardziej się zgadzam, końcowo przyciemnię wszystko i dam parę świateł i lampy. Na screenie poniżej przy okazji testuję różne efekty, ale chcę pokazać skierowanie w inną stronę sali.

 

ddbe0b2821992722b9af303859dbdb54.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 3d się zbytnio nie znam, nie wiem jakie masz tu ograniczenia i wytyczne, ale z punktu widzenia grafiki jako takiej strasznie brakuje mi tu ładnego, miękkiego rendera tego wszystkiego oraz wspomnianego wcześniej oświetlenia - cieni własnych i rzuconych, choćby blobów na ziemi pod stolikami które zbudowałyby przestrzeń. teraz wszystkie stoliki i krzesełka po prostu lewitują nad tą podłogą (która, na marginesie, ma się do stylu mebli (trochę fastfoodowego) jak pięść do nosa. do kompletnego miszmaszu brakuje tylko barokowego żyrandola ;))

troszkę puste są ściany, można by je trochę urozmaicić dając jakieś półkolumienki, stoliki barowe czy też wnęki ze stolikami i jakąś aranżacją do nich). i nie chodzi mi tu o wrzucenie jakiejś tapety oczywiście.

meble i sprzęt są dość agresywne w kolorystyce - lepsza w odbiorze byłaby jakaś stonowana tekstura podłogi (może pokombinować jedynie z wydzieleniem obszarów użyteczności jedynie np jakimiś pasami? - tu się gra, tu się siedzi przy stolikach itp nawet symboliczne uporządkowało i urozmaiciło by to przestrzeń), ścian (i blatów) bo teraz się wszystko dość mocno mieni.

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie musisz tego pokazywać np z drugiego końca sali:

Spróbuj np. całą teksturę zmapować "z kamery" - coś jak camera map chyba.

W skrócie to namaluj widok z miejsca w którym kamera spędzi najwięcej czasu - z cieniami światłami, refleksami nawet - i zmapuj to na model.

Coś jak matte painting na modelu.

Playable area może mieć własne tekstury.

 

Problem jaki ja tu widzę - nie bazujesz sie na referencjach.

Spróbuj znależć fajny klub bowlingowy i zrobić cos podobnego.

To co napisałem o boxie - nadal aktualne, pomimo że może model może bardziej skomplikowany.

To co sie liczy to jak się model odbiera - a ja przynajmniej odbieram jak boxa z paroma propsami.

 

Z bardziej konkretnych rzeczy - takiego stolika z kulkami w życiu nie widziałem a ma paru tego typu lokalach byłem.

Zwykle to wygląda tak:

http://www.marquette.edu/amu/annex/images/bowlingcenter2.jpg

 

I model prostszy i lepiej się wpasowywuje.

Znowu: wiem że może gdzieś kiedyś taki stolik z kulkami był.

Ale takie są (chyba) rzadkoscią - i to kolejna rzecz która "łamie iluzję".

Stoliki i krzesła także - spróbuj zrobić wszystko bardziej w boxy idące - a nie wystajace i barsdzo "lekkie". I mniej polys i bedzie wszystko s tego samego świata.

I "nowocześniejsze".

Jak tutaj:

http://www.hongkonghustle.com/wp-content/photos/bowling_in_Hong_Kong.jpg

Nie rób jak tutaj:

http://www.chestnutsquare.net/images/bowling/bowling1.jpg

 

Kolejna rzecz:

Zajrzyj na forum architektów tutaj. Zobaczysz że to co sprawia że nawet parę boxów wyglada jak budynki to ambient occlusion i światła.

Bez aoc i dobrego oświetlenia nie ruszysz z tym dalej.

 

I powtarzam: pracuj z solidna bazą referencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności