Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Wie ktoś może jak ustawiac w extrude modyfikatorze kierunek extrudowania?

na obrazku widać ze modyfikator extruduje mi wg. wektora Z, a chcialbym zmienic na Y.

 

obrocenie pivot nic nie zmienilo

 

extrude.png

  • Odpowiedzi 16
  • Wyświetleń 2,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hmm, narysuj jeszcze raz tą linię i spróbuj. Przed chwilą zrobiłem to u siebie i działa prawidłowo.

Napisano

tez sie kiedys spotkalem z taka awaria u mnie powodem byl import z *.dwg

rysowales splinke w maxie?

Napisano
  • Autor

Tez import z dwg, ale polylini.

Jedyne rozwiązanie które mi się udało, to jest obrócenie wszystkich vertexow, ale moze jest jakiś bardziej inteligentny sposób na to?

Napisano

szybciej byłoby tą linię narysować od nowa w maksie;)

Napisano

Spróbuj konwertować linię do poly, zaznaczyć wszystkie krawędzie i przeciągnąć z Shiftem w wybranym kierunku.

Napisano

pierwszy hehe najinteligentniejszy sposob to rysowac w maxie hehe

drugi tez dobry to rysowac w odpowiedniej plaszczyznie eksport do dwg i obrót po imporcie w maxie

trzeci taki spoko to ekstrudowac i exportowac do *.3ds zalezy do czego ci potrzeba

ale z tym obracaniem verteksow to ciekay pomysl A duzo tych punktow miales LOL

Napisano

jak się skonwertuje ją do poly to zniknie..

można przeciagnac z shiftem linie, dac cross selection a pozniej surface

 

w maxie tez można ten problem wywołać - rysując linie w jednym viewporcie i przełączyć się do drugiego

Napisano

czyli bo nie rozumiem ? mozna sterowac kierunkiem ekstrudowania przez zmiane viewportu Sam bym sobie sprawdzil ale renderuje scenke juz druga dobe i troche mi muli

Napisano

selekcja spline i obroc linie (90 stopni w odpowiednim kierunku)

Napisano
  • Autor

narysować od nowa nie jest szybciej, załączylem przykładowo obrazek z prymitywna krzywą i w danym przypadku moglo by być szybciej

 

Sposob z crossection był pierwszym pomyslem krory mi przyszedl do głowy, ale problem jest glebszy niz sie wydaje, bo nie chodzi o sam efekt koncowy a o kierunek. Przykladowo outline tez robi sie nie poprawnie, pewnie wykorzystuje ten sam parametr kierunku

 

zamiana lini na poly jest głupotą :P

 

slekcja spline i obroc jest identycznym sposobem co i zaznaczenie verteksow i obrocenie

Napisano
slekcja spline i obroc jest identycznym sposobem co i zaznaczenie verteksow i obrocenie

 

nie wiem jak ty obracasz te vertexy ale nie powiedzialbym ze efekt jest identyczny :)

Napisano
  • Autor
nie wiem jak ty obracasz te vertexy ale nie powiedzialbym ze efekt jest identyczny :)

 

ten sam

tensam.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności