Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Czy jest mozliwosc zapisania calej sceny z "texturami", ale do pliku obj czy 3ds.

 

Dokladniej chodzi mi o to ze potrzebuje otworzyc scene z nowszego maxa w starym maxie.

No i chcialbym zeby byly przypisane wlasnie textury?

 

Jest jakas mozliwosc?? Z gory dzieki

Edited by Pavulon 13
  • Replies 9
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted

bo chodzi o to ze jest bardzo duzo elemtow..i trzeba by bylo kazdemu od poczatku znowu przypisywac material..a chodzi tu glownie o czas....

 

No i czy wlasnie jest mozliwosc zeby jakos to zaimportowac/otworzyc juz z przypisanymi materialami...??

Posted

skopiuj katalog ze sceną tam gdzie chcesz, odpal z nowego maxa i podaj mu sciezkę do textur jak wyskoczy na początku ze ich brakuje..

 

Albo customize->configure user path

 

A jak chcesz scene wyeksportowac ze wszystkim to file->archive

Posted

ja potrzebuje plik z maxa 2009 odpalic w 2008.

Dlatego tu jest problem zeby wlasnie byly te textury przypisane obiektom.

 

A pliku zarchiwizowanego przy maxie 2009 nie odpale w maxie 2008.

Posted

Co do możliwości zapisu obiektów/scen wraz z texturami miałbym też pytanko.

 

Czy można zapisać sobie gotowe obiekty, wraz z texturkami po to żeby można było je zaimportować do jakieś sceny? ściągnąłem sobie ostatnio scenkę, w której wszystko było już na miejscu, gotowe do renderu - otexturowane, a w edytorze materiałów nie było nic. Materiały były zgrupowane w "materials group". Chciałbym sobie tak zapisać jakieś bardziej skomplikowane obiekty, które ciężko obłożyć texturką, np kwiaty doniczkowe, meble itp.

Posted

Pavulon, ja bym spróbował tak: archive it, potem osobno sobie exportować jakoś sprytnie to wszystko, tylko np nie wiem czy jakiś format przechowuje materiały mentalowe, brazilowe czy v-rayowe... i tu jest problem

 

jeszcze jeden pomysł, nie wiem czy tak się da, nie mam 2 wersji maxów by sprawdzić, czy nie da si merge'ować nowszej sceny w starszym maxie?

Posted (edited)

Tak jak Xiz0r wspomniał. Probowales w starszej wersji maxa opcji File--> Merge i wskazac plik *.max z nowszej wersji? Jesli odczyta to wskazujesz wszystkie obiekty i kliaksz Merge. Bedziesz mial wszystko ładnie wrzucone w scene wraz z materialami (nie bedzie ich w edytorze materiału, ale na obiektach jak najbardziej).

Edited by Mr_SAN
Posted

Z tego co wiem eksportujac do obj tworzysz dwa pliki, jeden z geometria (obj) i drugi z materialami(mtl), bodajzie w mtlu zapisane sa nazwy tekstur wykorzystywanych w scenie. Jesli sie nie mysle, to wystarczy trzymac obj, mtl i tekstury w jednym folderze a po zaimportowaniu max zobaczy wszystko jak nalezy.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy