Pavulon 13 Posted August 31, 2008 Posted August 31, 2008 (edited) Czy jest mozliwosc zapisania calej sceny z "texturami", ale do pliku obj czy 3ds. Dokladniej chodzi mi o to ze potrzebuje otworzyc scene z nowszego maxa w starym maxie. No i chcialbym zeby byly przypisane wlasnie textury? Jest jakas mozliwosc?? Z gory dzieki Edited August 31, 2008 by Pavulon 13
zgred Posted August 31, 2008 Posted August 31, 2008 textur nie zapiszesz w obj czy 3ds, mozesz zapisac materialy z texturami do pliku i pozniej importowac do maxa.
Pavulon 13 Posted August 31, 2008 Author Posted August 31, 2008 bo chodzi o to ze jest bardzo duzo elemtow..i trzeba by bylo kazdemu od poczatku znowu przypisywac material..a chodzi tu glownie o czas.... No i czy wlasnie jest mozliwosc zeby jakos to zaimportowac/otworzyc juz z przypisanymi materialami...??
Levus Posted August 31, 2008 Posted August 31, 2008 skopiuj katalog ze sceną tam gdzie chcesz, odpal z nowego maxa i podaj mu sciezkę do textur jak wyskoczy na początku ze ich brakuje.. Albo customize->configure user path A jak chcesz scene wyeksportowac ze wszystkim to file->archive
Pavulon 13 Posted August 31, 2008 Author Posted August 31, 2008 ja potrzebuje plik z maxa 2009 odpalic w 2008. Dlatego tu jest problem zeby wlasnie byly te textury przypisane obiektom. A pliku zarchiwizowanego przy maxie 2009 nie odpale w maxie 2008.
Levus Posted August 31, 2008 Posted August 31, 2008 ja potrzebuje plik z maxa 2009 odpalic w 2008. no to plik .max w wersji wstecznej nie za bardzo otworzysz...
xedo Posted June 9, 2009 Posted June 9, 2009 Co do możliwości zapisu obiektów/scen wraz z texturami miałbym też pytanko. Czy można zapisać sobie gotowe obiekty, wraz z texturkami po to żeby można było je zaimportować do jakieś sceny? ściągnąłem sobie ostatnio scenkę, w której wszystko było już na miejscu, gotowe do renderu - otexturowane, a w edytorze materiałów nie było nic. Materiały były zgrupowane w "materials group". Chciałbym sobie tak zapisać jakieś bardziej skomplikowane obiekty, które ciężko obłożyć texturką, np kwiaty doniczkowe, meble itp.
Orangegraphics Posted June 9, 2009 Posted June 9, 2009 Pavulon, ja bym spróbował tak: archive it, potem osobno sobie exportować jakoś sprytnie to wszystko, tylko np nie wiem czy jakiś format przechowuje materiały mentalowe, brazilowe czy v-rayowe... i tu jest problem jeszcze jeden pomysł, nie wiem czy tak się da, nie mam 2 wersji maxów by sprawdzić, czy nie da si merge'ować nowszej sceny w starszym maxie?
Mr_SAN Posted June 9, 2009 Posted June 9, 2009 (edited) Tak jak Xiz0r wspomniał. Probowales w starszej wersji maxa opcji File--> Merge i wskazac plik *.max z nowszej wersji? Jesli odczyta to wskazujesz wszystkie obiekty i kliaksz Merge. Bedziesz mial wszystko ładnie wrzucone w scene wraz z materialami (nie bedzie ich w edytorze materiału, ale na obiektach jak najbardziej). Edited June 9, 2009 by Mr_SAN
Meri Posted June 9, 2009 Posted June 9, 2009 Z tego co wiem eksportujac do obj tworzysz dwa pliki, jeden z geometria (obj) i drugi z materialami(mtl), bodajzie w mtlu zapisane sa nazwy tekstur wykorzystywanych w scenie. Jesli sie nie mysle, to wystarczy trzymac obj, mtl i tekstury w jednym folderze a po zaimportowaniu max zobaczy wszystko jak nalezy.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now