Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Czy jest mozliwosc zapisania calej sceny z "texturami", ale do pliku obj czy 3ds.

 

Dokladniej chodzi mi o to ze potrzebuje otworzyc scene z nowszego maxa w starym maxie.

No i chcialbym zeby byly przypisane wlasnie textury?

 

Jest jakas mozliwosc?? Z gory dzieki

Edytowane przez Pavulon 13

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 2,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

textur nie zapiszesz w obj czy 3ds, mozesz zapisac materialy z texturami do pliku i pozniej importowac do maxa.

Napisano
  • Autor

bo chodzi o to ze jest bardzo duzo elemtow..i trzeba by bylo kazdemu od poczatku znowu przypisywac material..a chodzi tu glownie o czas....

 

No i czy wlasnie jest mozliwosc zeby jakos to zaimportowac/otworzyc juz z przypisanymi materialami...??

Napisano

skopiuj katalog ze sceną tam gdzie chcesz, odpal z nowego maxa i podaj mu sciezkę do textur jak wyskoczy na początku ze ich brakuje..

 

Albo customize->configure user path

 

A jak chcesz scene wyeksportowac ze wszystkim to file->archive

Napisano
  • Autor

ja potrzebuje plik z maxa 2009 odpalic w 2008.

Dlatego tu jest problem zeby wlasnie byly te textury przypisane obiektom.

 

A pliku zarchiwizowanego przy maxie 2009 nie odpale w maxie 2008.

Napisano
ja potrzebuje plik z maxa 2009 odpalic w 2008.

 

no to plik .max w wersji wstecznej nie za bardzo otworzysz...

Napisano

Co do możliwości zapisu obiektów/scen wraz z texturami miałbym też pytanko.

 

Czy można zapisać sobie gotowe obiekty, wraz z texturkami po to żeby można było je zaimportować do jakieś sceny? ściągnąłem sobie ostatnio scenkę, w której wszystko było już na miejscu, gotowe do renderu - otexturowane, a w edytorze materiałów nie było nic. Materiały były zgrupowane w "materials group". Chciałbym sobie tak zapisać jakieś bardziej skomplikowane obiekty, które ciężko obłożyć texturką, np kwiaty doniczkowe, meble itp.

Napisano

Pavulon, ja bym spróbował tak: archive it, potem osobno sobie exportować jakoś sprytnie to wszystko, tylko np nie wiem czy jakiś format przechowuje materiały mentalowe, brazilowe czy v-rayowe... i tu jest problem

 

jeszcze jeden pomysł, nie wiem czy tak się da, nie mam 2 wersji maxów by sprawdzić, czy nie da si merge'ować nowszej sceny w starszym maxie?

Napisano

Tak jak Xiz0r wspomniał. Probowales w starszej wersji maxa opcji File--> Merge i wskazac plik *.max z nowszej wersji? Jesli odczyta to wskazujesz wszystkie obiekty i kliaksz Merge. Bedziesz mial wszystko ładnie wrzucone w scene wraz z materialami (nie bedzie ich w edytorze materiału, ale na obiektach jak najbardziej).

Edytowane przez Mr_SAN

Napisano

Z tego co wiem eksportujac do obj tworzysz dwa pliki, jeden z geometria (obj) i drugi z materialami(mtl), bodajzie w mtlu zapisane sa nazwy tekstur wykorzystywanych w scenie. Jesli sie nie mysle, to wystarczy trzymac obj, mtl i tekstury w jednym folderze a po zaimportowaniu max zobaczy wszystko jak nalezy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.