Napisano 31 Sierpień 200816 l Czy jest mozliwosc zapisania calej sceny z "texturami", ale do pliku obj czy 3ds. Dokladniej chodzi mi o to ze potrzebuje otworzyc scene z nowszego maxa w starym maxie. No i chcialbym zeby byly przypisane wlasnie textury? Jest jakas mozliwosc?? Z gory dzieki Edytowane 31 Sierpień 200816 l przez Pavulon 13
Napisano 31 Sierpień 200816 l textur nie zapiszesz w obj czy 3ds, mozesz zapisac materialy z texturami do pliku i pozniej importowac do maxa.
Napisano 31 Sierpień 200816 l Autor bo chodzi o to ze jest bardzo duzo elemtow..i trzeba by bylo kazdemu od poczatku znowu przypisywac material..a chodzi tu glownie o czas.... No i czy wlasnie jest mozliwosc zeby jakos to zaimportowac/otworzyc juz z przypisanymi materialami...??
Napisano 31 Sierpień 200816 l skopiuj katalog ze sceną tam gdzie chcesz, odpal z nowego maxa i podaj mu sciezkę do textur jak wyskoczy na początku ze ich brakuje.. Albo customize->configure user path A jak chcesz scene wyeksportowac ze wszystkim to file->archive
Napisano 31 Sierpień 200816 l Autor ja potrzebuje plik z maxa 2009 odpalic w 2008. Dlatego tu jest problem zeby wlasnie byly te textury przypisane obiektom. A pliku zarchiwizowanego przy maxie 2009 nie odpale w maxie 2008.
Napisano 31 Sierpień 200816 l Pavulon 13 napisał: ja potrzebuje plik z maxa 2009 odpalic w 2008. no to plik .max w wersji wstecznej nie za bardzo otworzysz...
Napisano 9 Czerwiec 200915 l Co do możliwości zapisu obiektów/scen wraz z texturami miałbym też pytanko. Czy można zapisać sobie gotowe obiekty, wraz z texturkami po to żeby można było je zaimportować do jakieś sceny? ściągnąłem sobie ostatnio scenkę, w której wszystko było już na miejscu, gotowe do renderu - otexturowane, a w edytorze materiałów nie było nic. Materiały były zgrupowane w "materials group". Chciałbym sobie tak zapisać jakieś bardziej skomplikowane obiekty, które ciężko obłożyć texturką, np kwiaty doniczkowe, meble itp.
Napisano 9 Czerwiec 200915 l Pavulon, ja bym spróbował tak: archive it, potem osobno sobie exportować jakoś sprytnie to wszystko, tylko np nie wiem czy jakiś format przechowuje materiały mentalowe, brazilowe czy v-rayowe... i tu jest problem jeszcze jeden pomysł, nie wiem czy tak się da, nie mam 2 wersji maxów by sprawdzić, czy nie da si merge'ować nowszej sceny w starszym maxie?
Napisano 9 Czerwiec 200915 l Tak jak Xiz0r wspomniał. Probowales w starszej wersji maxa opcji File--> Merge i wskazac plik *.max z nowszej wersji? Jesli odczyta to wskazujesz wszystkie obiekty i kliaksz Merge. Bedziesz mial wszystko ładnie wrzucone w scene wraz z materialami (nie bedzie ich w edytorze materiału, ale na obiektach jak najbardziej). Edytowane 9 Czerwiec 200915 l przez Mr_SAN
Napisano 9 Czerwiec 200915 l Z tego co wiem eksportujac do obj tworzysz dwa pliki, jeden z geometria (obj) i drugi z materialami(mtl), bodajzie w mtlu zapisane sa nazwy tekstur wykorzystywanych w scenie. Jesli sie nie mysle, to wystarczy trzymac obj, mtl i tekstury w jednym folderze a po zaimportowaniu max zobaczy wszystko jak nalezy.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto