Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Czy jest mozliwosc zapisania calej sceny z "texturami", ale do pliku obj czy 3ds.

 

Dokladniej chodzi mi o to ze potrzebuje otworzyc scene z nowszego maxa w starym maxie.

No i chcialbym zeby byly przypisane wlasnie textury?

 

Jest jakas mozliwosc?? Z gory dzieki

Edytowane przez Pavulon 13

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 2,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

textur nie zapiszesz w obj czy 3ds, mozesz zapisac materialy z texturami do pliku i pozniej importowac do maxa.

Napisano
  • Autor

bo chodzi o to ze jest bardzo duzo elemtow..i trzeba by bylo kazdemu od poczatku znowu przypisywac material..a chodzi tu glownie o czas....

 

No i czy wlasnie jest mozliwosc zeby jakos to zaimportowac/otworzyc juz z przypisanymi materialami...??

Napisano

skopiuj katalog ze sceną tam gdzie chcesz, odpal z nowego maxa i podaj mu sciezkę do textur jak wyskoczy na początku ze ich brakuje..

 

Albo customize->configure user path

 

A jak chcesz scene wyeksportowac ze wszystkim to file->archive

Napisano
  • Autor

ja potrzebuje plik z maxa 2009 odpalic w 2008.

Dlatego tu jest problem zeby wlasnie byly te textury przypisane obiektom.

 

A pliku zarchiwizowanego przy maxie 2009 nie odpale w maxie 2008.

Napisano
  Pavulon 13 napisał:
ja potrzebuje plik z maxa 2009 odpalic w 2008.

 

no to plik .max w wersji wstecznej nie za bardzo otworzysz...

Napisano

Co do możliwości zapisu obiektów/scen wraz z texturami miałbym też pytanko.

 

Czy można zapisać sobie gotowe obiekty, wraz z texturkami po to żeby można było je zaimportować do jakieś sceny? ściągnąłem sobie ostatnio scenkę, w której wszystko było już na miejscu, gotowe do renderu - otexturowane, a w edytorze materiałów nie było nic. Materiały były zgrupowane w "materials group". Chciałbym sobie tak zapisać jakieś bardziej skomplikowane obiekty, które ciężko obłożyć texturką, np kwiaty doniczkowe, meble itp.

Napisano

Pavulon, ja bym spróbował tak: archive it, potem osobno sobie exportować jakoś sprytnie to wszystko, tylko np nie wiem czy jakiś format przechowuje materiały mentalowe, brazilowe czy v-rayowe... i tu jest problem

 

jeszcze jeden pomysł, nie wiem czy tak się da, nie mam 2 wersji maxów by sprawdzić, czy nie da si merge'ować nowszej sceny w starszym maxie?

Napisano

Tak jak Xiz0r wspomniał. Probowales w starszej wersji maxa opcji File--> Merge i wskazac plik *.max z nowszej wersji? Jesli odczyta to wskazujesz wszystkie obiekty i kliaksz Merge. Bedziesz mial wszystko ładnie wrzucone w scene wraz z materialami (nie bedzie ich w edytorze materiału, ale na obiektach jak najbardziej).

Edytowane przez Mr_SAN

Napisano

Z tego co wiem eksportujac do obj tworzysz dwa pliki, jeden z geometria (obj) i drugi z materialami(mtl), bodajzie w mtlu zapisane sa nazwy tekstur wykorzystywanych w scenie. Jesli sie nie mysle, to wystarczy trzymac obj, mtl i tekstury w jednym folderze a po zaimportowaniu max zobaczy wszystko jak nalezy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności