grizleyd Napisano 7 Wrzesień 2008 Napisano 7 Wrzesień 2008 Maya 2008 . W trakcie modelowania w mayi chciałbym raz poraz włączyc sobie podgląd jak to wszystko wygląda wygładzone . Jaki skrót do tego jest ? Subdiv Proxy czy to jest to ? bo jakos dziwnie działa pokazuje sie jakas otoczka a chciałbym widziec bez niej . Wyczytałem ze jest jakas komenda subdivDisplaySmoothness -s 1..3 ale umnie nie działa
piotrek Napisano 7 Wrzesień 2008 Napisano 7 Wrzesień 2008 (edytowane) Generalnie hotkey'e do wygładzania (właściwie to do przełączania poly/subDiv) masz pod klawiszami 1, 2, 3, które reprezentują odpowiednie poziomy. Edytowane 7 Wrzesień 2008 przez piotrek 1
grizleyd Napisano 7 Wrzesień 2008 Autor Napisano 7 Wrzesień 2008 od rana tego szukałem dziekuje . jak moge to dam rep :)
Destroyer Napisano 7 Wrzesień 2008 Napisano 7 Wrzesień 2008 dokładnie 1 low poly 2 smooth mesh + low poly cage 3 smooth mesh tylko nie wiem czy od mayi 2008 to jest czy czasem nie od Ex2..
grizleyd Napisano 7 Wrzesień 2008 Autor Napisano 7 Wrzesień 2008 (edytowane) wiem ze nie zwiazene z tematem postu , ale przy okazji zapytam , jak wyłączyc zeyby nie zaznaczały niewidoczne facy verteksy itp.(oczywiście maya) Edytowane 7 Wrzesień 2008 przez grizleyd
piotrek Napisano 7 Wrzesień 2008 Napisano 7 Wrzesień 2008 Display -> Polygons -> Backface Culling. W preferencjach też można to ustawić. Możliwe, że jeszcze w kilku innych miejscach.
JmTm00 Napisano 7 Wrzesień 2008 Napisano 7 Wrzesień 2008 tak jak pisze piotrek, zaznacz to sobie na stałe bo cholernie wkurza (czyż nie :D?)
Destroyer Napisano 7 Wrzesień 2008 Napisano 7 Wrzesień 2008 ooo... trzeba to sprawdzić ;) mnie aż tak bardzo to to nie wkurza ale przyznam się, że już ze dwa razy szukałem opcji do tego :D i btw a znacie coś na to: kiedy z szybkiego menu(RMB) wybiorę wertexy, poly czy cokolwiek i zaznaczam sobie coś, to jeśli jest jakiś obiekt za tym czymś co zaznaczam to ten obiekt też mi się zaznacza? :)
piotrek Napisano 7 Wrzesień 2008 Napisano 7 Wrzesień 2008 kiedy z szybkiego menu(RMB) wybiorę wertexy, poly czy cokolwiek i zaznaczam sobie coś, to jeśli jest jakiś obiekt za tym czymś co zaznaczam to ten obiekt też mi się zaznacza? Poszukałem i znalazłem takie coś: Window -> Settings/Preferences -> Preferences -> Selection -> Modiefiers -> Ignore selection priority Ale to może powodować efekty uboczne, jeśli w innych miejscach Maya z tego korzystałeś. Np. jeśli masz obiekt poly i w nim jakieś jointy, to próbując wszsytko zaznaczyć tym prostokątem przeciągając kursor po ekranie, zaznaczą się tylko Jointy (przy domyślnych ustawieniach).
grizleyd Napisano 7 Wrzesień 2008 Autor Napisano 7 Wrzesień 2008 taka mała podpowiedz jak by ktoś nie wiedział Window -> Settings/Preferences -> Preferences -> Selection -> Modiefiers -> Whole face bardzo ulatwia zaznaczanie face nie trzeba celować w sam srodek tej kropki ;)
ca mel Napisano 7 Wrzesień 2008 Napisano 7 Wrzesień 2008 W tych priorytetach selekcji warto wybrac fabryczny preset: Animation Wtedy wierzcholki sa wyzej niz obiekty i nie powinny sie pojawiac zadne anomalie. A co do glownego tematu do podgladu geometrii oprocz klawiszy 1, 2, 3 przydaja sie jeszcze pgUP/ pgDown (o ile ktos ich sobie nie pozmienial:). Domyslnie zwieksza sie lub zmniejsza nimi stopien wygladzania podgladanej powierzchni. Pozdr.
Destroyer Napisano 7 Wrzesień 2008 Napisano 7 Wrzesień 2008 grizleyd tak ale jak malujesz artizenem selekcje to on i tak używa kropek mimo że ich nie ma :) Backface Culling biednie działa, poczekam na 2009 tam to jest już 'dobrze' rozwiązane ^^ zobaczę czy ten Animation preset pomoże :) thx
ca mel Napisano 8 Wrzesień 2008 Napisano 8 Wrzesień 2008 (edytowane) ja to napisalem sobie kiedys taki maly skrypt, podpiety pod klawisz albo wrzucony na shelfa powoduje wlaczenie/wylaczenie backface cullingu jesli zaznaczone sa poligonowe obiekty. Dodatkowo - jesli zaznaczona jest kamera to wlacza / wylacza jej resolution gate, nie trzeba juz lazic po menu zeby zobaczyc czy wszystko zmiesci sie w kamerze. int $czy_wys; $selekcja_wys = `ls -sl -fl`; for ($kolejny_wys in $selekcja_wys) { string $szejpy_z_selekcji[] = `listRelatives $kolejny_wys`; catch($rodzaj_szejpa_z_selekcji[0] = `nodeType $szejpy_z_selekcji[0]`); if ( $rodzaj_szejpa_z_selekcji[0] == "camera") { $czyWyswietlone = `camera -q -displayResolution $kolejny_wys`; if ($czyWyswietlone) camera -e -displayFilmGate off -displayResolution 0 -overscan 1.33 $kolejny_wys; else camera -e -displayFilmGate off -displayResolution 1 -overscan 1.33 $kolejny_wys; $czyWyswietlone= (!$czyWyswietlone); print ("display film gate " + $czyWyswietlone + " on camera: " + $kolejny_wys); } else { $czy_wys = getAttr ($kolejny_wys + ".backfaceCulling"); switch ($czy_wys) { case 0: setAttr ($kolejny_wys + ".backfaceCulling", 3); print ("backface 3"); break; case 1: setAttr ($kolejny_wys + ".backfaceCulling", 0); print ("backface 0"); break; case 2: setAttr ($kolejny_wys + ".backfaceCulling", 0); print ("backface 0"); break; case 3: setAttr ($kolejny_wys + ".backfaceCulling", 0); print ("backface 0"); break; default: break; } } }; Na jednej scenie zawiesza mi on jednak maje i niewiem czy to wina programu / zbyt skomplikowanej sceny czy skryptu. Ale moze komus sie przyda, szczegolnie ta funkcja od kamer ;] Pozdr, Edytowane 8 Wrzesień 2008 przez ca mel
grizleyd Napisano 8 Wrzesień 2008 Autor Napisano 8 Wrzesień 2008 to mam jeszcze 2 pytania , jaki skrót albo w ktorym menu jest invert selection, no i 2) Co daje usuwanie histori , jak dodac skrypt mel'a do shelv alby bylo tam usuwani histori .(bo gdy klikne z zakladce objektów) select node - delete history to mel mi tego nie rejestruje i nie wiem jakie komendy trzeba użyc :D
Destroyer Napisano 8 Wrzesień 2008 Napisano 8 Wrzesień 2008 1 chyba będzie w Edit -> Invert Selection 2. Edit-> delete by type -> history żeby dodać to do shelfa lub cokolwiek innego przy wybieraniu pozycji z menu wciśnij Ctrl+Shift (chyba :) ) i pojawi się ikonka na shelfie a usuwanie historii daje to że nie ma histrii :) jak sobie pomodelujesz to każda oparacja dodaje nod i może tego być napradę sopro co zwiększa prawdopodobieństwo crashu a i tak zazwyczaj nie jest to potrzebne, przed symulacjami, rigowaniem i innymi takimi opracjami warto oczyścić obiekt z niepotrzebnej histrii bo to może powodować błędy a jak dodać skrypt do shelfa masz tutaj klik
piotrek Napisano 8 Wrzesień 2008 Napisano 8 Wrzesień 2008 Odśmieca pamięć usuwanie historii. Ja zawszesobie podpinam pod ` usunięcie całej historii. Ivers lelection można też chyba zrobić wciskając Shifl, ctrl albo ich kombinację i normalnie przeciągając myszą z w viewporcie nad obiektem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się