grizleyd Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 Maya 2008 . W trakcie modelowania w mayi chciałbym raz poraz włączyc sobie podgląd jak to wszystko wygląda wygładzone . Jaki skrót do tego jest ? Subdiv Proxy czy to jest to ? bo jakos dziwnie działa pokazuje sie jakas otoczka a chciałbym widziec bez niej . Wyczytałem ze jest jakas komenda subdivDisplaySmoothness -s 1..3 ale umnie nie działa Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 (edited) Generalnie hotkey'e do wygładzania (właściwie to do przełączania poly/subDiv) masz pod klawiszami 1, 2, 3, które reprezentują odpowiednie poziomy. Edited September 7, 2008 by piotrek 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
grizleyd Posted September 7, 2008 Author Share Posted September 7, 2008 od rana tego szukałem dziekuje . jak moge to dam rep :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Destroyer Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 dokładnie 1 low poly 2 smooth mesh + low poly cage 3 smooth mesh tylko nie wiem czy od mayi 2008 to jest czy czasem nie od Ex2.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 Od 2008, bo chyba taką tylko mam. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
grizleyd Posted September 7, 2008 Author Share Posted September 7, 2008 (edited) wiem ze nie zwiazene z tematem postu , ale przy okazji zapytam , jak wyłączyc zeyby nie zaznaczały niewidoczne facy verteksy itp.(oczywiście maya) Edited September 7, 2008 by grizleyd Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 Display -> Polygons -> Backface Culling. W preferencjach też można to ustawić. Możliwe, że jeszcze w kilku innych miejscach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JmTm00 Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 tak jak pisze piotrek, zaznacz to sobie na stałe bo cholernie wkurza (czyż nie :D?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Destroyer Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 ooo... trzeba to sprawdzić ;) mnie aż tak bardzo to to nie wkurza ale przyznam się, że już ze dwa razy szukałem opcji do tego :D i btw a znacie coś na to: kiedy z szybkiego menu(RMB) wybiorę wertexy, poly czy cokolwiek i zaznaczam sobie coś, to jeśli jest jakiś obiekt za tym czymś co zaznaczam to ten obiekt też mi się zaznacza? :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 kiedy z szybkiego menu(RMB) wybiorę wertexy, poly czy cokolwiek i zaznaczam sobie coś, to jeśli jest jakiś obiekt za tym czymś co zaznaczam to ten obiekt też mi się zaznacza? Poszukałem i znalazłem takie coś: Window -> Settings/Preferences -> Preferences -> Selection -> Modiefiers -> Ignore selection priority Ale to może powodować efekty uboczne, jeśli w innych miejscach Maya z tego korzystałeś. Np. jeśli masz obiekt poly i w nim jakieś jointy, to próbując wszsytko zaznaczyć tym prostokątem przeciągając kursor po ekranie, zaznaczą się tylko Jointy (przy domyślnych ustawieniach). Link to comment Share on other sites More sharing options...
grizleyd Posted September 7, 2008 Author Share Posted September 7, 2008 taka mała podpowiedz jak by ktoś nie wiedział Window -> Settings/Preferences -> Preferences -> Selection -> Modiefiers -> Whole face bardzo ulatwia zaznaczanie face nie trzeba celować w sam srodek tej kropki ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ca mel Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 W tych priorytetach selekcji warto wybrac fabryczny preset: Animation Wtedy wierzcholki sa wyzej niz obiekty i nie powinny sie pojawiac zadne anomalie. A co do glownego tematu do podgladu geometrii oprocz klawiszy 1, 2, 3 przydaja sie jeszcze pgUP/ pgDown (o ile ktos ich sobie nie pozmienial:). Domyslnie zwieksza sie lub zmniejsza nimi stopien wygladzania podgladanej powierzchni. Pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Destroyer Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 grizleyd tak ale jak malujesz artizenem selekcje to on i tak używa kropek mimo że ich nie ma :) Backface Culling biednie działa, poczekam na 2009 tam to jest już 'dobrze' rozwiązane ^^ zobaczę czy ten Animation preset pomoże :) thx Link to comment Share on other sites More sharing options...
ca mel Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 (edited) ja to napisalem sobie kiedys taki maly skrypt, podpiety pod klawisz albo wrzucony na shelfa powoduje wlaczenie/wylaczenie backface cullingu jesli zaznaczone sa poligonowe obiekty. Dodatkowo - jesli zaznaczona jest kamera to wlacza / wylacza jej resolution gate, nie trzeba juz lazic po menu zeby zobaczyc czy wszystko zmiesci sie w kamerze. int $czy_wys; $selekcja_wys = `ls -sl -fl`; for ($kolejny_wys in $selekcja_wys) { string $szejpy_z_selekcji[] = `listRelatives $kolejny_wys`; catch($rodzaj_szejpa_z_selekcji[0] = `nodeType $szejpy_z_selekcji[0]`); if ( $rodzaj_szejpa_z_selekcji[0] == "camera") { $czyWyswietlone = `camera -q -displayResolution $kolejny_wys`; if ($czyWyswietlone) camera -e -displayFilmGate off -displayResolution 0 -overscan 1.33 $kolejny_wys; else camera -e -displayFilmGate off -displayResolution 1 -overscan 1.33 $kolejny_wys; $czyWyswietlone= (!$czyWyswietlone); print ("display film gate " + $czyWyswietlone + " on camera: " + $kolejny_wys); } else { $czy_wys = getAttr ($kolejny_wys + ".backfaceCulling"); switch ($czy_wys) { case 0: setAttr ($kolejny_wys + ".backfaceCulling", 3); print ("backface 3"); break; case 1: setAttr ($kolejny_wys + ".backfaceCulling", 0); print ("backface 0"); break; case 2: setAttr ($kolejny_wys + ".backfaceCulling", 0); print ("backface 0"); break; case 3: setAttr ($kolejny_wys + ".backfaceCulling", 0); print ("backface 0"); break; default: break; } } }; Na jednej scenie zawiesza mi on jednak maje i niewiem czy to wina programu / zbyt skomplikowanej sceny czy skryptu. Ale moze komus sie przyda, szczegolnie ta funkcja od kamer ;] Pozdr, Edited September 8, 2008 by ca mel Link to comment Share on other sites More sharing options...
grizleyd Posted September 8, 2008 Author Share Posted September 8, 2008 to mam jeszcze 2 pytania , jaki skrót albo w ktorym menu jest invert selection, no i 2) Co daje usuwanie histori , jak dodac skrypt mel'a do shelv alby bylo tam usuwani histori .(bo gdy klikne z zakladce objektów) select node - delete history to mel mi tego nie rejestruje i nie wiem jakie komendy trzeba użyc :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Destroyer Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 1 chyba będzie w Edit -> Invert Selection 2. Edit-> delete by type -> history żeby dodać to do shelfa lub cokolwiek innego przy wybieraniu pozycji z menu wciśnij Ctrl+Shift (chyba :) ) i pojawi się ikonka na shelfie a usuwanie historii daje to że nie ma histrii :) jak sobie pomodelujesz to każda oparacja dodaje nod i może tego być napradę sopro co zwiększa prawdopodobieństwo crashu a i tak zazwyczaj nie jest to potrzebne, przed symulacjami, rigowaniem i innymi takimi opracjami warto oczyścić obiekt z niepotrzebnej histrii bo to może powodować błędy a jak dodać skrypt do shelfa masz tutaj klik Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Odśmieca pamięć usuwanie historii. Ja zawszesobie podpinam pod ` usunięcie całej historii. Ivers lelection można też chyba zrobić wciskając Shifl, ctrl albo ich kombinację i normalnie przeciągając myszą z w viewporcie nad obiektem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now