Jump to content

Szybkie podgląd podczas modelowania


grizleyd

Recommended Posts

Maya 2008 .

W trakcie modelowania w mayi chciałbym raz poraz włączyc sobie podgląd

jak to wszystko wygląda wygładzone . Jaki skrót do tego jest ?

Subdiv Proxy czy to jest to ? bo jakos dziwnie działa pokazuje sie jakas otoczka a chciałbym widziec bez niej . Wyczytałem ze jest jakas komenda subdivDisplaySmoothness -s 1..3 ale umnie nie działa

Link to comment
Share on other sites

ooo... trzeba to sprawdzić ;) mnie aż tak bardzo to to nie wkurza ale przyznam się, że już ze dwa razy szukałem opcji do tego :D

 

i btw a znacie coś na to: kiedy z szybkiego menu(RMB) wybiorę wertexy, poly czy cokolwiek i zaznaczam sobie coś, to jeśli jest jakiś obiekt za tym czymś co zaznaczam to ten obiekt też mi się zaznacza? :)

Link to comment
Share on other sites

kiedy z szybkiego menu(RMB) wybiorę wertexy, poly czy cokolwiek i zaznaczam sobie coś, to jeśli jest jakiś obiekt za tym czymś co zaznaczam to ten obiekt też mi się zaznacza?

 

Poszukałem i znalazłem takie coś:

Window -> Settings/Preferences -> Preferences -> Selection -> Modiefiers -> Ignore selection priority

 

Ale to może powodować efekty uboczne, jeśli w innych miejscach Maya z tego korzystałeś. Np. jeśli masz obiekt poly i w nim jakieś jointy, to próbując wszsytko zaznaczyć tym prostokątem przeciągając kursor po ekranie, zaznaczą się tylko Jointy (przy domyślnych ustawieniach).

Link to comment
Share on other sites

W tych priorytetach selekcji warto wybrac fabryczny preset: Animation

Wtedy wierzcholki sa wyzej niz obiekty i nie powinny sie pojawiac zadne anomalie.

 

A co do glownego tematu do podgladu geometrii oprocz klawiszy 1, 2, 3 przydaja sie jeszcze pgUP/ pgDown (o ile ktos ich sobie nie pozmienial:). Domyslnie zwieksza sie lub zmniejsza nimi stopien wygladzania podgladanej powierzchni.

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

ja to napisalem sobie kiedys taki maly skrypt,

podpiety pod klawisz albo wrzucony na shelfa powoduje wlaczenie/wylaczenie backface cullingu jesli zaznaczone sa poligonowe obiekty.

Dodatkowo - jesli zaznaczona jest kamera to wlacza / wylacza jej resolution gate,

nie trzeba juz lazic po menu zeby zobaczyc czy wszystko zmiesci sie w kamerze.

 

 

 

 

int $czy_wys;

$selekcja_wys = `ls -sl -fl`;

 

 

for ($kolejny_wys in $selekcja_wys)

{

string $szejpy_z_selekcji[] = `listRelatives $kolejny_wys`;

catch($rodzaj_szejpa_z_selekcji[0] = `nodeType $szejpy_z_selekcji[0]`);

if ( $rodzaj_szejpa_z_selekcji[0] == "camera") {

$czyWyswietlone = `camera -q -displayResolution $kolejny_wys`;

if ($czyWyswietlone) camera -e -displayFilmGate off -displayResolution 0 -overscan 1.33 $kolejny_wys;

else camera -e -displayFilmGate off -displayResolution 1 -overscan 1.33 $kolejny_wys;

$czyWyswietlone= (!$czyWyswietlone);

print ("display film gate " + $czyWyswietlone + " on camera: " + $kolejny_wys);

 

}

else {

$czy_wys = getAttr ($kolejny_wys + ".backfaceCulling");

switch ($czy_wys)

{

case 0: setAttr ($kolejny_wys + ".backfaceCulling", 3); print ("backface 3"); break;

case 1: setAttr ($kolejny_wys + ".backfaceCulling", 0); print ("backface 0"); break;

case 2: setAttr ($kolejny_wys + ".backfaceCulling", 0); print ("backface 0"); break;

case 3: setAttr ($kolejny_wys + ".backfaceCulling", 0); print ("backface 0"); break;

default: break;

}

}

};

 

 

Na jednej scenie zawiesza mi on jednak maje i niewiem czy to wina programu / zbyt skomplikowanej sceny czy skryptu.

Ale moze komus sie przyda, szczegolnie ta funkcja od kamer ;]

Pozdr,

Edited by ca mel
Link to comment
Share on other sites

to mam jeszcze 2 pytania , jaki skrót albo w ktorym menu jest invert selection, no i 2) Co daje usuwanie histori , jak dodac skrypt mel'a do shelv alby bylo tam usuwani histori .(bo gdy klikne z zakladce objektów) select node - delete history to mel mi tego nie rejestruje i nie wiem jakie komendy trzeba użyc :D

Link to comment
Share on other sites

1 chyba będzie w Edit -> Invert Selection

2. Edit-> delete by type -> history

żeby dodać to do shelfa lub cokolwiek innego przy wybieraniu pozycji z menu wciśnij Ctrl+Shift (chyba :) ) i pojawi się ikonka na shelfie

a usuwanie historii daje to że nie ma histrii :)

jak sobie pomodelujesz to każda oparacja dodaje nod i może tego być napradę sopro co zwiększa prawdopodobieństwo crashu a i tak zazwyczaj nie jest to potrzebne, przed symulacjami, rigowaniem i innymi takimi opracjami warto oczyścić obiekt z niepotrzebnej histrii bo to może powodować błędy

 

a jak dodać skrypt do shelfa masz tutaj klik

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy