Napisano 7 Wrzesień 200816 l Maya 2008 . W trakcie modelowania w mayi chciałbym raz poraz włączyc sobie podgląd jak to wszystko wygląda wygładzone . Jaki skrót do tego jest ? Subdiv Proxy czy to jest to ? bo jakos dziwnie działa pokazuje sie jakas otoczka a chciałbym widziec bez niej . Wyczytałem ze jest jakas komenda subdivDisplaySmoothness -s 1..3 ale umnie nie działa
Napisano 7 Wrzesień 200816 l Generalnie hotkey'e do wygładzania (właściwie to do przełączania poly/subDiv) masz pod klawiszami 1, 2, 3, które reprezentują odpowiednie poziomy. Edytowane 7 Wrzesień 200816 l przez piotrek
Napisano 7 Wrzesień 200816 l dokładnie 1 low poly 2 smooth mesh + low poly cage 3 smooth mesh tylko nie wiem czy od mayi 2008 to jest czy czasem nie od Ex2..
Napisano 7 Wrzesień 200816 l Autor wiem ze nie zwiazene z tematem postu , ale przy okazji zapytam , jak wyłączyc zeyby nie zaznaczały niewidoczne facy verteksy itp.(oczywiście maya) Edytowane 7 Wrzesień 200816 l przez grizleyd
Napisano 7 Wrzesień 200816 l Display -> Polygons -> Backface Culling. W preferencjach też można to ustawić. Możliwe, że jeszcze w kilku innych miejscach.
Napisano 7 Wrzesień 200816 l tak jak pisze piotrek, zaznacz to sobie na stałe bo cholernie wkurza (czyż nie :D?)
Napisano 7 Wrzesień 200816 l ooo... trzeba to sprawdzić ;) mnie aż tak bardzo to to nie wkurza ale przyznam się, że już ze dwa razy szukałem opcji do tego :D i btw a znacie coś na to: kiedy z szybkiego menu(RMB) wybiorę wertexy, poly czy cokolwiek i zaznaczam sobie coś, to jeśli jest jakiś obiekt za tym czymś co zaznaczam to ten obiekt też mi się zaznacza? :)
Napisano 7 Wrzesień 200816 l kiedy z szybkiego menu(RMB) wybiorę wertexy, poly czy cokolwiek i zaznaczam sobie coś, to jeśli jest jakiś obiekt za tym czymś co zaznaczam to ten obiekt też mi się zaznacza? Poszukałem i znalazłem takie coś: Window -> Settings/Preferences -> Preferences -> Selection -> Modiefiers -> Ignore selection priority Ale to może powodować efekty uboczne, jeśli w innych miejscach Maya z tego korzystałeś. Np. jeśli masz obiekt poly i w nim jakieś jointy, to próbując wszsytko zaznaczyć tym prostokątem przeciągając kursor po ekranie, zaznaczą się tylko Jointy (przy domyślnych ustawieniach).
Napisano 7 Wrzesień 200816 l Autor taka mała podpowiedz jak by ktoś nie wiedział Window -> Settings/Preferences -> Preferences -> Selection -> Modiefiers -> Whole face bardzo ulatwia zaznaczanie face nie trzeba celować w sam srodek tej kropki ;)
Napisano 7 Wrzesień 200816 l W tych priorytetach selekcji warto wybrac fabryczny preset: Animation Wtedy wierzcholki sa wyzej niz obiekty i nie powinny sie pojawiac zadne anomalie. A co do glownego tematu do podgladu geometrii oprocz klawiszy 1, 2, 3 przydaja sie jeszcze pgUP/ pgDown (o ile ktos ich sobie nie pozmienial:). Domyslnie zwieksza sie lub zmniejsza nimi stopien wygladzania podgladanej powierzchni. Pozdr.
Napisano 7 Wrzesień 200816 l grizleyd tak ale jak malujesz artizenem selekcje to on i tak używa kropek mimo że ich nie ma :) Backface Culling biednie działa, poczekam na 2009 tam to jest już 'dobrze' rozwiązane ^^ zobaczę czy ten Animation preset pomoże :) thx
Napisano 8 Wrzesień 200816 l ja to napisalem sobie kiedys taki maly skrypt, podpiety pod klawisz albo wrzucony na shelfa powoduje wlaczenie/wylaczenie backface cullingu jesli zaznaczone sa poligonowe obiekty. Dodatkowo - jesli zaznaczona jest kamera to wlacza / wylacza jej resolution gate, nie trzeba juz lazic po menu zeby zobaczyc czy wszystko zmiesci sie w kamerze. int $czy_wys; $selekcja_wys = `ls -sl -fl`; for ($kolejny_wys in $selekcja_wys) { string $szejpy_z_selekcji[] = `listRelatives $kolejny_wys`; catch($rodzaj_szejpa_z_selekcji[0] = `nodeType $szejpy_z_selekcji[0]`); if ( $rodzaj_szejpa_z_selekcji[0] == "camera") { $czyWyswietlone = `camera -q -displayResolution $kolejny_wys`; if ($czyWyswietlone) camera -e -displayFilmGate off -displayResolution 0 -overscan 1.33 $kolejny_wys; else camera -e -displayFilmGate off -displayResolution 1 -overscan 1.33 $kolejny_wys; $czyWyswietlone= (!$czyWyswietlone); print ("display film gate " + $czyWyswietlone + " on camera: " + $kolejny_wys); } else { $czy_wys = getAttr ($kolejny_wys + ".backfaceCulling"); switch ($czy_wys) { case 0: setAttr ($kolejny_wys + ".backfaceCulling", 3); print ("backface 3"); break; case 1: setAttr ($kolejny_wys + ".backfaceCulling", 0); print ("backface 0"); break; case 2: setAttr ($kolejny_wys + ".backfaceCulling", 0); print ("backface 0"); break; case 3: setAttr ($kolejny_wys + ".backfaceCulling", 0); print ("backface 0"); break; default: break; } } }; Na jednej scenie zawiesza mi on jednak maje i niewiem czy to wina programu / zbyt skomplikowanej sceny czy skryptu. Ale moze komus sie przyda, szczegolnie ta funkcja od kamer ;] Pozdr, Edytowane 8 Wrzesień 200816 l przez ca mel
Napisano 8 Wrzesień 200816 l Autor to mam jeszcze 2 pytania , jaki skrót albo w ktorym menu jest invert selection, no i 2) Co daje usuwanie histori , jak dodac skrypt mel'a do shelv alby bylo tam usuwani histori .(bo gdy klikne z zakladce objektów) select node - delete history to mel mi tego nie rejestruje i nie wiem jakie komendy trzeba użyc :D
Napisano 8 Wrzesień 200816 l 1 chyba będzie w Edit -> Invert Selection 2. Edit-> delete by type -> history żeby dodać to do shelfa lub cokolwiek innego przy wybieraniu pozycji z menu wciśnij Ctrl+Shift (chyba :) ) i pojawi się ikonka na shelfie a usuwanie historii daje to że nie ma histrii :) jak sobie pomodelujesz to każda oparacja dodaje nod i może tego być napradę sopro co zwiększa prawdopodobieństwo crashu a i tak zazwyczaj nie jest to potrzebne, przed symulacjami, rigowaniem i innymi takimi opracjami warto oczyścić obiekt z niepotrzebnej histrii bo to może powodować błędy a jak dodać skrypt do shelfa masz tutaj klik
Napisano 8 Wrzesień 200816 l Odśmieca pamięć usuwanie historii. Ja zawszesobie podpinam pod ` usunięcie całej historii. Ivers lelection można też chyba zrobić wciskając Shifl, ctrl albo ich kombinację i normalnie przeciągając myszą z w viewporcie nad obiektem.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto