Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Maya 2008 .

W trakcie modelowania w mayi chciałbym raz poraz włączyc sobie podgląd

jak to wszystko wygląda wygładzone . Jaki skrót do tego jest ?

Subdiv Proxy czy to jest to ? bo jakos dziwnie działa pokazuje sie jakas otoczka a chciałbym widziec bez niej . Wyczytałem ze jest jakas komenda subdivDisplaySmoothness -s 1..3 ale umnie nie działa

  • Odpowiedzi 16
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Generalnie hotkey'e do wygładzania (właściwie to do przełączania poly/subDiv) masz pod klawiszami 1, 2, 3, które reprezentują odpowiednie poziomy.

Edytowane przez piotrek

Napisano
  • Autor

wiem ze nie zwiazene z tematem postu , ale przy okazji zapytam , jak wyłączyc zeyby nie zaznaczały niewidoczne facy verteksy itp.(oczywiście maya)

Edytowane przez grizleyd

Napisano

Display -> Polygons -> Backface Culling.

W preferencjach też można to ustawić. Możliwe, że jeszcze w kilku innych miejscach.

Napisano

tak jak pisze piotrek, zaznacz to sobie na stałe bo cholernie wkurza (czyż nie :D?)

Napisano

ooo... trzeba to sprawdzić ;) mnie aż tak bardzo to to nie wkurza ale przyznam się, że już ze dwa razy szukałem opcji do tego :D

 

i btw a znacie coś na to: kiedy z szybkiego menu(RMB) wybiorę wertexy, poly czy cokolwiek i zaznaczam sobie coś, to jeśli jest jakiś obiekt za tym czymś co zaznaczam to ten obiekt też mi się zaznacza? :)

Napisano

kiedy z szybkiego menu(RMB) wybiorę wertexy, poly czy cokolwiek i zaznaczam sobie coś, to jeśli jest jakiś obiekt za tym czymś co zaznaczam to ten obiekt też mi się zaznacza?

 

Poszukałem i znalazłem takie coś:

Window -> Settings/Preferences -> Preferences -> Selection -> Modiefiers -> Ignore selection priority

 

Ale to może powodować efekty uboczne, jeśli w innych miejscach Maya z tego korzystałeś. Np. jeśli masz obiekt poly i w nim jakieś jointy, to próbując wszsytko zaznaczyć tym prostokątem przeciągając kursor po ekranie, zaznaczą się tylko Jointy (przy domyślnych ustawieniach).

Napisano
  • Autor

taka mała podpowiedz jak by ktoś nie wiedział

Window -> Settings/Preferences -> Preferences -> Selection -> Modiefiers -> Whole face

bardzo ulatwia zaznaczanie face nie trzeba celować w sam srodek tej kropki ;)

Napisano

W tych priorytetach selekcji warto wybrac fabryczny preset: Animation

Wtedy wierzcholki sa wyzej niz obiekty i nie powinny sie pojawiac zadne anomalie.

 

A co do glownego tematu do podgladu geometrii oprocz klawiszy 1, 2, 3 przydaja sie jeszcze pgUP/ pgDown (o ile ktos ich sobie nie pozmienial:). Domyslnie zwieksza sie lub zmniejsza nimi stopien wygladzania podgladanej powierzchni.

 

Pozdr.

Napisano

grizleyd tak ale jak malujesz artizenem selekcje to on i tak używa kropek mimo że ich nie ma :)

 

Backface Culling biednie działa, poczekam na 2009 tam to jest już 'dobrze' rozwiązane ^^

 

zobaczę czy ten Animation preset pomoże :)

 

thx

Napisano

ja to napisalem sobie kiedys taki maly skrypt,

podpiety pod klawisz albo wrzucony na shelfa powoduje wlaczenie/wylaczenie backface cullingu jesli zaznaczone sa poligonowe obiekty.

Dodatkowo - jesli zaznaczona jest kamera to wlacza / wylacza jej resolution gate,

nie trzeba juz lazic po menu zeby zobaczyc czy wszystko zmiesci sie w kamerze.

 

 

 

 

int $czy_wys;

$selekcja_wys = `ls -sl -fl`;

 

 

for ($kolejny_wys in $selekcja_wys)

{

string $szejpy_z_selekcji[] = `listRelatives $kolejny_wys`;

catch($rodzaj_szejpa_z_selekcji[0] = `nodeType $szejpy_z_selekcji[0]`);

if ( $rodzaj_szejpa_z_selekcji[0] == "camera") {

$czyWyswietlone = `camera -q -displayResolution $kolejny_wys`;

if ($czyWyswietlone) camera -e -displayFilmGate off -displayResolution 0 -overscan 1.33 $kolejny_wys;

else camera -e -displayFilmGate off -displayResolution 1 -overscan 1.33 $kolejny_wys;

$czyWyswietlone= (!$czyWyswietlone);

print ("display film gate " + $czyWyswietlone + " on camera: " + $kolejny_wys);

 

}

else {

$czy_wys = getAttr ($kolejny_wys + ".backfaceCulling");

switch ($czy_wys)

{

case 0: setAttr ($kolejny_wys + ".backfaceCulling", 3); print ("backface 3"); break;

case 1: setAttr ($kolejny_wys + ".backfaceCulling", 0); print ("backface 0"); break;

case 2: setAttr ($kolejny_wys + ".backfaceCulling", 0); print ("backface 0"); break;

case 3: setAttr ($kolejny_wys + ".backfaceCulling", 0); print ("backface 0"); break;

default: break;

}

}

};

 

 

Na jednej scenie zawiesza mi on jednak maje i niewiem czy to wina programu / zbyt skomplikowanej sceny czy skryptu.

Ale moze komus sie przyda, szczegolnie ta funkcja od kamer ;]

Pozdr,

Edytowane przez ca mel

Napisano
  • Autor

to mam jeszcze 2 pytania , jaki skrót albo w ktorym menu jest invert selection, no i 2) Co daje usuwanie histori , jak dodac skrypt mel'a do shelv alby bylo tam usuwani histori .(bo gdy klikne z zakladce objektów) select node - delete history to mel mi tego nie rejestruje i nie wiem jakie komendy trzeba użyc :D

Napisano

1 chyba będzie w Edit -> Invert Selection

2. Edit-> delete by type -> history

żeby dodać to do shelfa lub cokolwiek innego przy wybieraniu pozycji z menu wciśnij Ctrl+Shift (chyba :) ) i pojawi się ikonka na shelfie

a usuwanie historii daje to że nie ma histrii :)

jak sobie pomodelujesz to każda oparacja dodaje nod i może tego być napradę sopro co zwiększa prawdopodobieństwo crashu a i tak zazwyczaj nie jest to potrzebne, przed symulacjami, rigowaniem i innymi takimi opracjami warto oczyścić obiekt z niepotrzebnej histrii bo to może powodować błędy

 

a jak dodać skrypt do shelfa masz tutaj klik

Napisano

Odśmieca pamięć usuwanie historii. Ja zawszesobie podpinam pod ` usunięcie całej historii.

 

Ivers lelection można też chyba zrobić wciskając Shifl, ctrl albo ich kombinację i normalnie przeciągając myszą z w viewporcie nad obiektem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności