Skocz do zawartości

Speed modeling -Sesja nr.2 \"Wehikuł\"


Rekomendowane odpowiedzi

Speed modeling -Sesja nr.2

 

Witam wszystkich zainteresowanych tematem szybkiego modelowania.

 

Tematem sesji nr.2 jest \"Wehikuł\".

 

ograniczenia:

 

-powinien moc jezdzic po ziemi

-Nie moze to byc istniejacy wehikul ( wołga, maluch, abrams, itp... odpadaja)

-Musi miec wyeksponowana jednostke napedzajaca (np.: silnik zbity z desek lub maly osiolek :) )

-Musi miec miejsce dla \"kierowcy\"

-modelowanie max. 3 godziny + render, itp...

 

 

Caly sens zabawy polega na jak najszybszym stworzeniu modelu. Szybkie

modelowanie pozwoli wam na zobrazowanie pomyslu zanim ucieknie on z waszych glow.

 

Kilka zasad:

 

- Nie pokazujecie modeli podmalowanych recznie w programach do manipulacji 2d.

Jedynie czyste renderingi oraz zrzuty z ekranu.

-Texturowanie, oswietlenie, rendering nie wlicza sie w czas modelowania.

-Staracie sie pokazywac swoje modele w jak najlepszych katach, ujeciach, itp...

-Wszyscy uczestnicy pomagaja sobie nawzajem konstruktywna krytyka.

-Kazda sesja bedzie sie rozpoczynala w sobote rano nowym tematem.

-wszelkie techniki modelowania sa dozwolone (polygony, nurbs, itp...)

 

 

Milej zabawy

Tesaurus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Hehe. troche mnie zdziwila ta siatka, ale jak czlowiek kawy rano nie wypije to uwierzy we wszystko :)

 

Mam taką sugestię, żeby jak ktoś może to na jednym obrazku umieszczał kilka renderów pojazdu. Jeden duży, w rogach inne ujęcia. W końcu taka jest przewaga 3D nad 2D, że można zaprezentować obiekt z dowolnej kamery, rzutu, perspektywy. Szkoda się ograniczać do jednego, bo koncepciki fajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cóż, speedzik, trochę szybki (2h modeling+rendering w 5min na domyslnych ustawieniach), niestety, żeby nałorzyć meshsmoth tzreba troszkę nad siateczką popracować, jeżeli jeszce znajdę czas to postaram się to zrobić, woli wyjaśnienia, pojazd popsiada napęd magnetyczny, wewnętrzny pieścień posiada żyrostat (takie ustrojstwo w postaci dysku w drucianej kulce) do stabilizacji i pewności, że to zewnętrzny pierścień z oponą będzie się kręcił, brakuje jeszcze jednego wewnętrznego pierścienia, dzięki, któremu kabina powinna się wychylać na zakrętach oraz bieżnika opony i technicznych dodatków, ale to już może kiedyś w WIPie

 

render1.jpg

 

render2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedzialem wiele maszyn podobnej konstrukcji co zrobil Kowalski. Bardzo mi sie takie podobają, chć szkoda, że tak kanciato to wyszło :(, a po za tym bez GI marnie się prezentuje...(popraw to, czas ustawień śwatła i innych rzeczy przecież się nie liczy...)

Narazie najbardziej podoba mi się paca Kozia...:)

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tesaurus ja bym miał taką propozycję, żeby jedna sesja speed modelingu trwała 2 tygodnie. Z architekturą było tak, że w pierwszym tygodniu pojawiły się chyba 2 czy 3 pracki włącznie z Twoją, pomimo, że temat był na pierwszej stronie.

Dwa tygodnie to nie jest znów taka wielka różnica w porównaniu do jednego tygodnia, a zawsze więcej osób powinno znaleźć czas, żeby coś zrobić.

 

Co Ty na to??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skromny szybki modelik ;] Wings3d ~30minut. Troszke zagubilem dwa kryteria co do miejsca siedzacego i silnika, ale to chyba nie bedzie jedyny model, ktory tu zamieszcze. Jak cos mozna posta usunac ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, Dor pewnie mam rację, chociaż z Southpark oglądałem tylko film fabularny, orginalnie pomysł tego pojazdu znalazłem w książce R. Heinlein\'a \"Kot, który przenika ściany\", co prawda czytałem ją z 11 lat temu, ale jak tylko zobaczyłem temat Wehikuł od razu mi się przypomniał ten pojazd (wg autora miał 8-10m średnicy, co najmniej 6 osobową załogę, był pojazdem wojskowym/pseudowojskowym pościgowym i operował na Księżycu)

jak wystarczy mi sił i chęci to niedługo pokarzę wersję hi-poly z tym, że jej zrobienie to będzie jakieś 20h, więc do prezentowanych tutaj modeli już nie może być porównywana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DrSour

Jestem tu nowy wiec po pierwsze: Witam wszystkich.

3D interesuje sie od lipca, ale duzo w tym czasie nie zrobilem. Siedzialem 1 tydien w Maxie, 2-3 w Mayi i 2-3 w Cinemie (i przy tym zostalem).

Jest to moj pierszy speed i przy okazji pierwszy model bez uzywania tutkow i tym podobnych (robilem jakies kulki, kwadraciki, reke ktorej nie skonczylem i misia z avatara). Model ten ma przedstawiac jakis motorower z przyszlosci (na baterie czy cos takiego). Czas modelowania to okolo 1g.50min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm no widze ze sie troche post ruszyl :D

 

DrSour jak na poczatek to pracka calkiem niezla. Ja sie interesuje grafika od czerwca i jeszcze nie moge jakiejs pozadnej pracki zrobic!! :]

 

Nonejm bardzo fajny pomysl :D Bardzo pracka mi sie podoba :]

 

Roball a co to?? Statek kosmiczny??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a oto moja machina :D niewiem jak ja nazwac :D moze czasu?? :D:D:D

 

Te kola z tylu to jednostka napedowa a te na dole to male koleczka *nie widac bo sa malutke, na kazdej nodze po 3... im mniejsze tym mniejsze tarcie :D i opor:D

 

Work - 2:43h :

Modeling - 2:15h

Texturing - 0:01h

Rendering (Brazil+skylight) - 0:27h

=========================

kulexy zamieścił obraz:

...__________

...\\ /

....|................|

....|-------------|

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kulexy kułeczka może będą cechowały się małym tarciem, ale w lecie na naszym rozgrzanym asfalcie mogą ostro grzęznąć ;), generalnie mnie się pojazd podoba, chociaż, rzeczywiście przypomina ten wechikuł czasu z remake z 2002 roku.

Poniżej załączam jeszcze render obiecanego wcześniej wygładzonego precelka. W sumie modeling jakieś 25h, ale ciagle mi czegoś brakuje. Jak będę miał czas dokończę, oteksturuję i wrzucę do finished works.

 

pre10.jpg

 

Falckrum ciagle za kanciasty ;) ????

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc to znowu ja!! Bardzo lubie dowiedzac tego posta i zawsze czekam nowe pracki :D

 

Calkiem niezle pracki:D Mi sie osobiscie podobaja :D

 

Mam takie pytanko wiem ze bedzie glupie ale coz:D Wszyscy zamieszczaja tutaj same rendery bez texstur, a dlaczego nie pokazecie skonczonych pracek z texsturami itp??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toudajew - poczytaj sobie zasady Speed Modeling\'u...nie chodzi tu o tekstury, oświetlenie, kompozycję itp. Liczy się efekt i czas...Mi osobiście odpowiada wersja bez tekstur...tylko GI...

 

Kowalski, proponuję założyć WIP\'a. Praca jest bardzo ładna i chętnie zobaczyłbym ją skończoną :P

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi nie pasuje opona do tego:/ IMO dobrze by wyglądało coś jak opona LEGO technic:] Mają takie fajne bierzniki... (Kiedy ja ostatnio sie klockami bawiłem [hmmm] Czas wyciągnąć te mindstormy i zrobić coś ciekawego. Pułpake na kota na przykład;))

A co do pracki Kulexego... Hardcore :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Falcrum: jak skończę WIP:motorek Funky\'ego to precelek się tam pojawi, chyba, że go skończę i oteksturuję od razu

 

kozioo: co do opony to jest ona odgapiona od tych w ścigaczach (i profil i bieżnik) dlatego, że ten pojazd z załorzenia ma służyć w wyścigach, ale myślę że wersja z opona terenową też powinna być niezła, więc pewnie się kiedyś pojawi

 

Tesaurus: wielkie dzięki za załorzenie tego topica, nie myślałem, że dam radę zrobić taki model w 6 dni, mam nadzieję, ze na 2 sesjach speed modelingu się nie skończy :), bo frekwencja zdaje się dopisywać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności