wajhman Napisano 11 Październik 2008 Share Napisano 11 Październik 2008 Witam wszystkich urzytkowników i na poczatek prosze o wyrozumiałośc ponieważ jestem poczatkującym. Potrzebuje stworzyc kilka wizualizacji w 3ds , takich jak na załaczniku, czyli stały profil, załamany pod katem prostym dwa razy, z narożnikiem zewnetrznym i wewnetrznym, próbuje zrobic to w opcji skin "wytłocz ksztalt wzdłóż ścieżki" tworze profil, nastepnie linie załamana 2 razy i niestety nie wychodzi wychodzi mi jakis dziwnie zakrecony zawijas wogóle nie podobny do tego co powinno byc, jak w najprostszy sposób zrobic taki model? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 11 Październik 2008 Share Napisano 11 Październik 2008 W tym załączniku to jest coś źle? Profil chyba się załamuje poprawnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wajhman Napisano 11 Październik 2008 Autor Share Napisano 11 Październik 2008 właśnie załacznik jest poprawny, takie coś podobnego próbuje stworzyc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 11 Październik 2008 Share Napisano 11 Październik 2008 Używasz lofta? Trudno tak nie widząc obiektu pomóc. Najczęściej jest to widna dopasowania shape do path. Rozwiń sub-object Lofta i kliknij get shape. Kiedy zaznaczysz shape w viewporcie to obracaj go lub pzesówaj aby dobrze to wyglądało. Za dużo tam jest opcji żeby o tym napisać. Najlepiej znajdź jakiś tutorial o wytłaczaniu loftem, sweep wtedy może zaczaisz o co chodzi. Możesz też przeczytać helpa F1. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wajhman Napisano 11 Październik 2008 Autor Share Napisano 11 Październik 2008 w lofcie da sie załamac profil pod kątem podczas lub po wytloczeniu? zeby wygladał tak jak na załaczniku, zeby posiadał zewnetrzny i wewnetrzny narożnik, czy trzeba go złożyć z 3 elementów w tym jeden obrócony o 90 stopni? Jak to najprościej zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 11 Październik 2008 Share Napisano 11 Październik 2008 Loft jest bardzo skomplikowanym obiektem. Oczywiście można zmieniać kont i położenie shape po wytłoczniu na path i tu jest najwięcej problemów. W jednej rolecie Lofta są ustawienia jak shape ma być ułożony do path. Można to też zrobić ręcznie. Dodatkowo da się używać kilku shape, różnych wielkości i przejść pomiędzy kształtami. Zalecam przeczytać o tym w helpie lub gdzieś w niecie. Poszukaj może videotutka. jest ich sporo choćby na youtube Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wajhman Napisano 11 Październik 2008 Autor Share Napisano 11 Październik 2008 ok dzieki zapoznam sie i bede próbowal dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wajhman Napisano 11 Październik 2008 Autor Share Napisano 11 Październik 2008 super o to chodziło! dzieki za pomoc claude. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tores Napisano 13 Październik 2008 Share Napisano 13 Październik 2008 Użyj modyfikatora Sweep a życie stanie się prostsze :) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzyhhh Napisano 13 Październik 2008 Share Napisano 13 Październik 2008 ja czasam używałem symmery pod kątem 45 ;) troche więcej zabawy ,ale wiesz co sie dzieje z modelem (zwłaszcza jak masz już bryłę a nie spline ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sly Napisano 13 Październik 2008 Share Napisano 13 Październik 2008 Tores, łap repa. pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wajhman Napisano 14 Październik 2008 Autor Share Napisano 14 Październik 2008 bardzo fajnie i szybko wychodzi mi to w lofcie, ale pojawiaja mi sie błedy na załamaniu w niektórych miejscach, jak je usunac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 15 Październik 2008 Share Napisano 15 Październik 2008 te załamania wynikają pewnie ze zbyt 'grubego' profilu w stosunku do promienia krzywizny. możesz więc albo zmienić promień krzywizny albo profil. Z reguły wystarczy troszkę zmienić krzywą po której wytłaczany jest kształt. Jednak jeżeli masz tam kąt prosty to już większy problem. Może jakiś screen? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wajhman Napisano 15 Październik 2008 Autor Share Napisano 15 Październik 2008 ustawiłem w lofcie, w skin parameters, path steps na 0 i problem znikna.... :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jamal333 Napisano 19 Październik 2008 Share Napisano 19 Październik 2008 Witam Żeby nie robić bałaganu robiąc nowy topic, postanowiłem napisać tutaj.Otóż mam pewien problem.Zabawę z maxem zacząłem tydzień temu więc proszę o wyrozumiałość.A więc... Próbuję stworzyć wizkę pokoju.Mam problem z wymodelowaniem łóżka. .Chcę wymodelować profil na froncie. Próbowałem loftem-wyszedł porządany profil, lecz bez środka.Po narysowaniu spine'a i kształtu i zrobienia tego loftem powstaje mi ramka. Jako że nie ma środka to ja "zwykły zjadacz maxa" ;] wstawiam jako zaślepienie box'a. Przy próbie renderowania box zostaje a profilu nie widać. Trochę się rozpisałem :) Gdyby ktoś mógłby mi pomóc byłbym wdzięczny. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sly Napisano 19 Październik 2008 Share Napisano 19 Październik 2008 fajna fota... nie widzę związku z maxem... hahaha... w takim wypadku możesz zrobić profil - extrude - pathDeform (wybierasz spline po którym idzie sobie twój profil..) jako że jest extrudowany - jest pełny w środku... możesz też zamienić twój produkt na EditablePoly i "zbridgować"... pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi