Skocz do zawartości

jak zrobic załamanie stałego profilu pod kątem prostym


wajhman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich urzytkowników i na poczatek prosze o wyrozumiałośc ponieważ jestem poczatkującym.

Potrzebuje stworzyc kilka wizualizacji w 3ds , takich jak na załaczniku, czyli stały profil, załamany pod katem prostym dwa razy, z narożnikiem zewnetrznym i wewnetrznym, próbuje zrobic to w opcji skin "wytłocz ksztalt wzdłóż ścieżki" tworze profil, nastepnie linie załamana 2 razy i niestety nie wychodzi wychodzi mi jakis dziwnie zakrecony zawijas wogóle nie podobny do tego co powinno byc, jak w najprostszy sposób zrobic taki model?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Używasz lofta?

Trudno tak nie widząc obiektu pomóc. Najczęściej jest to widna dopasowania shape do path. Rozwiń sub-object Lofta i kliknij get shape. Kiedy zaznaczysz shape w viewporcie to obracaj go lub pzesówaj aby dobrze to wyglądało. Za dużo tam jest opcji żeby o tym napisać.

 

Najlepiej znajdź jakiś tutorial o wytłaczaniu loftem, sweep wtedy może zaczaisz o co chodzi. Możesz też przeczytać helpa F1.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w lofcie da sie załamac profil pod kątem podczas lub po wytloczeniu? zeby wygladał tak jak na załaczniku, zeby posiadał zewnetrzny i wewnetrzny narożnik, czy trzeba go złożyć z 3 elementów w tym jeden obrócony o 90 stopni? Jak to najprościej zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Loft jest bardzo skomplikowanym obiektem. Oczywiście można zmieniać kont i położenie shape po wytłoczniu na path i tu jest najwięcej problemów. W jednej rolecie Lofta są ustawienia jak shape ma być ułożony do path. Można to też zrobić ręcznie.

 

Dodatkowo da się używać kilku shape, różnych wielkości i przejść pomiędzy kształtami.

 

Zalecam przeczytać o tym w helpie lub gdzieś w niecie. Poszukaj może videotutka.

 

 

jest ich sporo choćby na youtube

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te załamania wynikają pewnie ze zbyt 'grubego' profilu w stosunku do promienia krzywizny. możesz więc albo zmienić promień krzywizny albo profil. Z reguły wystarczy troszkę zmienić krzywą po której wytłaczany jest kształt. Jednak jeżeli masz tam kąt prosty to już większy problem. Może jakiś screen?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Żeby nie robić bałaganu robiąc nowy topic, postanowiłem napisać tutaj.Otóż mam pewien problem.Zabawę z maxem zacząłem tydzień temu więc proszę o wyrozumiałość.A więc... Próbuję stworzyć wizkę pokoju.Mam problem z wymodelowaniem łóżka.

img0081zp8.th.jpgthpix.gif .Chcę wymodelować profil na froncie. Próbowałem loftem-wyszedł porządany profil, lecz bez środka.Po narysowaniu spine'a i kształtu i zrobienia tego loftem powstaje mi ramka. Jako że nie ma środka to ja "zwykły zjadacz maxa" ;] wstawiam jako zaślepienie box'a. Przy próbie renderowania box zostaje a profilu nie widać. Trochę się rozpisałem :)

Gdyby ktoś mógłby mi pomóc byłbym wdzięczny.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajna fota... nie widzę związku z maxem... hahaha...

 

w takim wypadku możesz zrobić profil - extrude - pathDeform (wybierasz spline po którym idzie sobie twój profil..) jako że jest extrudowany - jest pełny w środku...

 

możesz też zamienić twój produkt na EditablePoly i "zbridgować"...

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności