Napisano 11 Październik 200816 l Witam wszystkich urzytkowników i na poczatek prosze o wyrozumiałośc ponieważ jestem poczatkującym. Potrzebuje stworzyc kilka wizualizacji w 3ds , takich jak na załaczniku, czyli stały profil, załamany pod katem prostym dwa razy, z narożnikiem zewnetrznym i wewnetrznym, próbuje zrobic to w opcji skin "wytłocz ksztalt wzdłóż ścieżki" tworze profil, nastepnie linie załamana 2 razy i niestety nie wychodzi wychodzi mi jakis dziwnie zakrecony zawijas wogóle nie podobny do tego co powinno byc, jak w najprostszy sposób zrobic taki model?
Napisano 11 Październik 200816 l W tym załączniku to jest coś źle? Profil chyba się załamuje poprawnie.
Napisano 11 Październik 200816 l Autor właśnie załacznik jest poprawny, takie coś podobnego próbuje stworzyc.
Napisano 11 Październik 200816 l Używasz lofta? Trudno tak nie widząc obiektu pomóc. Najczęściej jest to widna dopasowania shape do path. Rozwiń sub-object Lofta i kliknij get shape. Kiedy zaznaczysz shape w viewporcie to obracaj go lub pzesówaj aby dobrze to wyglądało. Za dużo tam jest opcji żeby o tym napisać. Najlepiej znajdź jakiś tutorial o wytłaczaniu loftem, sweep wtedy może zaczaisz o co chodzi. Możesz też przeczytać helpa F1. Powodzenia
Napisano 11 Październik 200816 l Autor w lofcie da sie załamac profil pod kątem podczas lub po wytloczeniu? zeby wygladał tak jak na załaczniku, zeby posiadał zewnetrzny i wewnetrzny narożnik, czy trzeba go złożyć z 3 elementów w tym jeden obrócony o 90 stopni? Jak to najprościej zrobić?
Napisano 11 Październik 200816 l Loft jest bardzo skomplikowanym obiektem. Oczywiście można zmieniać kont i położenie shape po wytłoczniu na path i tu jest najwięcej problemów. W jednej rolecie Lofta są ustawienia jak shape ma być ułożony do path. Można to też zrobić ręcznie. Dodatkowo da się używać kilku shape, różnych wielkości i przejść pomiędzy kształtami. Zalecam przeczytać o tym w helpie lub gdzieś w niecie. Poszukaj może videotutka. jest ich sporo choćby na youtube
Napisano 13 Październik 200816 l ja czasam używałem symmery pod kątem 45 ;) troche więcej zabawy ,ale wiesz co sie dzieje z modelem (zwłaszcza jak masz już bryłę a nie spline )
Napisano 14 Październik 200816 l Autor bardzo fajnie i szybko wychodzi mi to w lofcie, ale pojawiaja mi sie błedy na załamaniu w niektórych miejscach, jak je usunac?
Napisano 15 Październik 200816 l te załamania wynikają pewnie ze zbyt 'grubego' profilu w stosunku do promienia krzywizny. możesz więc albo zmienić promień krzywizny albo profil. Z reguły wystarczy troszkę zmienić krzywą po której wytłaczany jest kształt. Jednak jeżeli masz tam kąt prosty to już większy problem. Może jakiś screen?
Napisano 15 Październik 200816 l Autor ustawiłem w lofcie, w skin parameters, path steps na 0 i problem znikna.... :)
Napisano 19 Październik 200816 l Witam Żeby nie robić bałaganu robiąc nowy topic, postanowiłem napisać tutaj.Otóż mam pewien problem.Zabawę z maxem zacząłem tydzień temu więc proszę o wyrozumiałość.A więc... Próbuję stworzyć wizkę pokoju.Mam problem z wymodelowaniem łóżka. .Chcę wymodelować profil na froncie. Próbowałem loftem-wyszedł porządany profil, lecz bez środka.Po narysowaniu spine'a i kształtu i zrobienia tego loftem powstaje mi ramka. Jako że nie ma środka to ja "zwykły zjadacz maxa" ;] wstawiam jako zaślepienie box'a. Przy próbie renderowania box zostaje a profilu nie widać. Trochę się rozpisałem :) Gdyby ktoś mógłby mi pomóc byłbym wdzięczny. Pozdrawiam
Napisano 19 Październik 200816 l fajna fota... nie widzę związku z maxem... hahaha... w takim wypadku możesz zrobić profil - extrude - pathDeform (wybierasz spline po którym idzie sobie twój profil..) jako że jest extrudowany - jest pełny w środku... możesz też zamienić twój produkt na EditablePoly i "zbridgować"... pozdrawiam.