Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

http://pl.youtube.com/watch?v=LRBvJxs4zXc

 

dopiero sie ucze animacji a juz pierwszy raz usiadlem do mai przy tym projekcie. rig jest moj od poczatku do konca, nie ma strechy bonesow ale ma jiggle, pare blendshape'ow i pare standardowych funkcji typu ik/fk switche i parent switche co by mogl raczki do roznych rzeczy przyczepiac. oczywiscie na tym sie nie skonczy, czeka go jeszcze wiele przygod, min cegla w leb na koniec ale to jesli do konca dobrne.

 

tu taka wersja zrenderowana ladniej

 

1-15.jpg

 

postaram sie niedlugo zapdejtowac. pozdr

Edytowane przez mastahcez
  • Odpowiedzi 41
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ładne..

fajny model i teksturka...

ruchy mogłyby być bardziej dopracowane... w sensie... nie podobają mi się... ale nie wiem dlaczego...

 

pozdrawiam.

Napisano

to jest wina tego ze 3/4 czasu sie bawilem z ustawieniem w mai sss (ktorego zreszta i tak nie widac) a mniej czasu poswiecilem na sama animacje... dokladnie na odwrot niz zakladalem na poczatku projektu ale juz troche poprawilem keye.

Napisano

PLAYBLAST

 

mialem nadzieje ze google mi tego nie zepsuje bardziej niz juz jest ale jednak... ale przynajmniej ruch widac nie? zmienilem ta scene z piesciami na koncu zebym mogl przejsc do kolejnych ruchow. przestudiowalem wejscie smoka na potrzeby tej animacji wiec lepiej ze mna nie zadzierac! hadzia!

Napisano

mało widać na tym renderze... ale podoba mi się podejście Twoje do tematu... hihi.. hadzia!

 

mi osobiście wydaje się że zaciskanie pięści jest za wolne.. a rozciąganie kręgów na szybkie.. można by to inaczej wyreżyserzyć... np. powolny ruch - przechył głowy, a na samym końcu "klik".. ja tak mam, przynajmniej jak już mam skopać tyłki Włoskim Gangsterom w restauracyjnym zaułku...

 

pozdrawiam.powodzenia.

Napisano

no jeszcze musze powalczyc z tym ninja... on wygrywa poki co. to jest dobry plan z tym kliknieciem, zastosuje:) a nawet jak przyspiesze piesc to bedzie wiecej czasu na klikniecie, to sie zbyt pieknie zgrywa zeby sie udalo!

 

podrzucam storybordy od kumpla co byscie mieli "poglad na calosc"

 

 

UTF-8QUntitled-1.jpg

 

 

UTF-8QUntitled-2.jpg

 

 

storybordy: mots

Napisano

fajny storyboard.

powodzenia..

zaplanowałeś background..??

to może byś esencja pointy.. np. scenografia teatralna czy coć co na koniec wskaże że wokół jest pełno ludzi..

 

pozdrawiam.

 

P.S. albo polana nad strumieniem.. pusto.. zachodzące słońce... i na koniec dostaje patykiem od jakiegoś małego zwierzaka...

Napisano

Daj sobie na razie spokój z tłem. Zrób tak jak to robisz od początku sam pusty plan. Z tego co zrozumiałem zależy ci na animacji, pozwoli to skupić całą uwagę na niej. Tło, efekty, zaciemnienia etc dodajesz gdy chcesz

a) podkreślić jakąś scenę

b) wywołać u widza odpowiednie emocje (strach, szok, zaskoczenie ...)

c) ukryć niedociągnięcia

 

Pozdrawiam

 

P.S. Storyboard bardzo fajny czekam na realizację.

Napisano

dobrze wiedziec, ale generalnie taki byl plan od poczatku zeby bylo na bialym tle, ew jesli beda nastepne odcinki to bedzie jakies intro takie samo w kazdym. widze ze jestesmy tu we 3... herbatki komus?

Napisano

mowisz o tej ostatniej pozie? zeby go tak bardziej na lewa nozke dac czy co? aha ktos wie czemu mi sie taki szum zrobil na chustce? wlaczylem rasterizer zeby mblur byl znosny i takie cus...

Napisano

co do husty to ja nic nie wiem.. - myślałem że głowę ma taką dziwną..:)

 

ale powiem Ci że warto zowerlapować trochę ruchów..- rusza buźką... koniec, i dopiero w ruch idą oczka.. - sprawdź z overlap'em.. czyli.. rusza się buźka i w międzyczasie zaczynają już pracować oczka...- chyba swobodniej to będzie wyglądało... bo teraz jest dość mechanicznie...

 

jeszcze kwestia montażu... za dużo ujęcia zostawiasz troszkę... wiem że to nie finalna animacja.. ale jak zaciska dłoń.. i ją puszcza.. to widza już nie powinno interesować zatrzymanie się dłoni w pozycji wyprostowanej.. warto tam obciąć... i przejść do następnego kadru..

 

mam nadzieję że pomogłem.. - to takie rzeczy które mi się nasunęły "od pierwszego widzenia"...

 

HADZIA!!

(czyli - pozdrawiam)

Napisano

przestaniecie komplementowac storybord?! co jest z tym ninja nie tak... ciecia narazie zostawiam dluzsze bo to mozna pociac ale tak czy siak chce juz przejsc z polobrotu do nastepnego ujecia bo juz naprawde za dlugo dlubie to samo a jeszcze masa ciosow i wykopow przedemna... dzisiaj wrzuce duza rozdzialke jakby kto chcial siie przyjrzec, tylko na render czekam.

Napisano

wszyscy komentują storyboard bo animki na razie jest trochę za mało żeby komentować

,ale jak bardzo chcesz to parę rzeczy do poprawienia by się znalazło:

- moment zbliżenia na głowę, chwilę wcześniej porusza się ona lekko w prawo po czym zatrzymuje nagle w miejscu i postać zaczyna gadać, nie rób takich nagłych zatrzymań, niech ruch będzie ciągły, w tym przypadku głowa może dalej przesuwać się delikatnie w prawo.

Podobny przypadek jest kiedy na końcu podnosi ręce do góry i zastygają one nieruchomo - moim zdaniem od razu po zakończeniu tego ruchu powinieneś od razu lekko je obniżyć

-dłoń zaciska się nienaturalnie, rozumiem że nie jest to człowiek tylko jakiś "stworek" ale kciuk na zewnątrz zaciśniętej dłoni to nie jest dobry pomysł

- na początku 5 sekundy macha głową - co mu się wtedy dzieje z nogami? wstań i wykonaj sam ten ruch, zobaczysz że nogi będą stały nieruchomo

 

dobrym pomysłem jest stanąć sobie przed lustrem i odegrać ruch postaci, będziesz maił wtedy dobre pojęcie jak i kiedy ruszają się poszczególne części ciała, jeszcze lepiej jest nagrać ten swój występ i później posługiwać się taką videoreferencją podczas animowania

 

możesz przeczytać ten artykuł:

http://art.webesteem.pl/12/animacja_3d_3.php

są tam pobieżnie omówione niektóre z zasad animacji, których trzeba się trzymać żeby wyglądało to realistycznie

 

ogólnie storyboard jest profeska, stworek jest oryginalny, czekam na dalsza animacje bo może być ciekawie

Napisano

hehe, no w pracy nie bede wymachiwal glowa bo mnie wezma za debila ale po powrocie do domu czemu nie:) artykul jak najbardziej przydatny. co do kciuka to niestety jest za dlugi zeby sie zmiescil wewn dloni... aha, co do glowy to ona sie zatrzymuje dlatego ze bohater patrzy w kamere i mlaska. robie dalsza czesc animki bo w kolko o storybordzie i rece slysze:)

Napisano

hej, z tym kciukiem to ja z kolei trochę sie walnąłem,

przy zaciśniętej pięści kciuk przeważnie jest na zewnątrz,

tylko po prostu nie w tym miejscu co u ciebie (zaciśnij pięść tak jak gdybyś chciał się bić)

to akurat można łatwo poprawić,

sorki i powodzenia

Napisano

zamknięta dłoń - 4 palce równo i mocno zaciśnięte, kciuk przylega do zaciśniętych palców "pod dłonią", opiera się na środkowym paliczku wskazującego i środkowego palca... chowając się przed ewentualnym "wytrąceniem" podczas ciosu...

górna powierzchnia dłoni tworzy jedną linię z przedramieniem... gdzie na zakończeniu tej prostej lini znajdują się dwie kostki - palce wskazującego i środkowego.

 

mniej więcej tak to sobie wyobrażam...

 

pozdrawiam.

Napisano

hoho, to juz poezja:) narazie to ja mecze blendszejpy twarzy bo do tej pory mialem tylko 2 i oczy. przez 2 blendy i ich wire'owanie to juz kompletnie zapomnialem o animacji... dzis w ogole obejrzalem kung fu pande i tylko bardziej sie upewnilem w tym ze kung fu powinenem zostawic chinczykom... ja nie mam pojecia jak oni to animuja bo ja przez caly uikend zrobilem ledwie jednego kopa->HADZIA!

 

a tu wyzej wspomniane blendy:

blendszejps.jpg

Napisano

Zamiast robić tyle shapów podobnych do siebie, zrób ich mniej za to bardziej ekstremalnych, bo teraz są takie bardzo nieśmiałe. Te niektóre się prawie nie różnią, można je załatwić jednym i potem różnicować ustawiając wartości pomiędzy ekstremalnym shapem a neutralnym.

 

Jak zgina palce, to ładniej będzie jak je zegnie zaczynając od jednej strony, nie wszystkie jednocześnie.

 

Ten gest z ruszaniem głowy po karku jakoś mi się kojarzy bardzo z bokserem a nie z ninja. Za to wyszło najbardziej przekonywująco z całej animacji.

 

Na końcu jest taki skok kamery, i nie jestem pewna czy jednocześnie jest jakiś skok w animacji postaci,

 

Na początku jak się drapie po pupie, to ręka powinna być bliżej pupy bo teraz drapie powietrze.

 

Storyboard bardzo fajny.

Napisano

aj tam zaraz po pupie:) blendy juz skonczylem, mam w sumie najwazniejsze a jakis dodatkowych nie planuje, chyba za taki z odcisnieta cegla ale to zastanawiam sie czy nclothem nie zrobic lepiej. aha, kamera skacze bo to inne ujecie(mimo ze tego praktycznie nie widac) nad ktorym musze jeszcze popracowac...

Napisano

fajnie...

ale w poprzednim ujęciu kciuk przekręć bardziej pod dłoń... wymaga to wysiłku ale będzie lepsiejszy układ "chyba"...

 

co do "cyklisty" to animacja fajna, ale jakby przerost formy nad treścią... rower wymaga dopracowania.. przyśpieszenia na zakręcie.. no i pedałuje w miejscu kiedy ucieka przed autem.. - ale przestrzeń piękna.

 

w "tanks" wszystko gra.. końcówka fajna.. może o jeden czołg za duzo.. no i na początku albo za duży motionBlur na ziemi, albo łatwiej będzie przyśpieszyć w poście ten przejazd kamery..

 

pozdrawiam. hadzia.

Napisano

heh, nie znasz mojego szefa, przerost formy nad trescia to jego drugie imie. pan "more detail". musialem wszystko na lejerach renderowac bo co chwila cos wymyslal jeszcze zeby zapchac ta scene z rowerzysta, tak samo z czolgami:) ok, tutaj coskolwiek lepszy widok tej sceny nindzowej bo tam nic nie widac.

 

http://vimeo.com/2062145

pozdr

Napisano

fajnie.. nie wiem czy nie za szybko.. możnaby dać pauzę kiedy wyciągadłoń... jeden głęboki oddech i dopiero kopie..

 

linka se popraw. hadzia.

pozdrawiam.

Napisano

Kiedy stoi na rękach, nie czuć ciężaru, ręce wyglądają jakby ledwo muskały ziemię.

 

Rowerzysta rusza się odrobinę za wolno, zwłaszcza pod koniec.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności