Napisano 22 Październik 200816 l Witam ... zabieram sie do modelowania duzego jacuzzi...niestety probuje wymyslec najlepszy/najszybszy sposob na stworzenie tego obiektu.... Potrzebuje lekkiego wsparcia...wyznaczenia kierunku, techniki w jakiej moge zaczac prace. Jacuzzi ma ksztalt prostokata z dwoma schodkama w srodku na ktorych mozna siedziec. Wszystko byloby proste gdyby nie zaokraglone narozniki, ktorych techniki modelowania nie potrafie wymyslec. Moj pomysl: 1. Narysowanie boxa 2. Narzedzie cut - obrysowac (wyciac) linie wewnetrzna 3. zanaczyc wyciety polygon i urzyc narzedzia bevel przy modelowaniu glebokosci... natrafilem na problem w pkt 3. ...nie potrafie zaokraglic naroznikow uzywajac narzedzia cut ...wszytko mam "ostre" porsze o wskazowki.. zalaczam rys techniczny jacuzzui http://img56.imageshack.us/my.php?image=mtikj1.jpg
Napisano 22 Październik 200816 l bardzo prosty model. Możesz nawet lineami obrysować i potem połączyć wszystkie i nadać im powierzchnie. Powinno działać. Ale można też tak jak mówisz podobnie - box, insert, wyrównać vertexy do linii na rzucie, a zaokrąglenia możesz np chamferem zrobić. Nie koniecznie musisz zaznaczać krawędź do chamfera - zaznacz vertex i kliknij chamfer i zobaczysz co się stanie. tylko pamiętaj o naprawie siatki jeśli będziesz robić z msem chociaż tego to nie polecam. Zrób rogi z wielu chamferów, żeby wyglądały w miarę zaokrąglone i daj smootha (nie meshsmootha ani turbosmootha! samego smootha) i on ładnie wyrówna to co trzeba.
Napisano 22 Październik 200816 l Możesz boxa przekonwertować na poligony a potem bevilować w dół odpowiednie warstwy (schodki). Edytowane 22 Październik 200816 l przez kindlar
Napisano 22 Październik 200816 l Autor trosiek ok ..probuje Twojego sposobu ..zobaczymy co mi sie uda zrobic
Napisano 22 Październik 200816 l Autor khm... wszystko ladnie ...ALE rysuje boxa nastepnie...insert-insert.... nie wiem tylko jak zaokraglic te narozniki ....??? zalaczam screen http://img263.imageshack.us/my.php?image=insertcd2.jpg chamfer mi scina w "trojkaty"
Napisano 22 Październik 200816 l Trosiek, ja bym nie robił tego ze splajnów. na poligonach to mozna zrobic równie łatwo, ale przynajmniej zachowuje się kontrolę nad siatka, jak pisał kindlar. Jak masz dobrą siatkę, to możesz sobie potem spokojnie dać TS. Narożniki zaokrąglasz zaznaczając po obwodzie krawędzi splajny i dając chamfer.
Napisano 22 Październik 200816 l Autor ok zrobilem tak Mam 3 splainy (kazdy jako osobny shape) - jak teraz polaczyc to wszytko razem aby wykorzystac pozniej bevell
Napisano 22 Październik 200816 l Autor illy napisał: naucz sie podstaw polymodelingu i przestan kombinowac wlasnie nie wychodzi mi za bardzo kombinowanie ...
Napisano 22 Październik 200816 l palmer, naprawde ciezko ci dordadzic cokolwiek innego niz to co illy powiedzial. 6 minut z zegarkiem na pulpicie (tak wiem, nie jest dokladnie jak na planach, chcialem idee pokazac)
Napisano 22 Październik 200816 l tu masz mniej wiecej jak mozna zrobic jeden segment takiej wanny, masz szczescie ze mi sie nudzilo to ci to nagralem :) http://rapidshare.de/files/40736304/wanna.avi.html
Napisano 22 Październik 200816 l Autor Mirach...Johny dzieki wielkie za zmotywowanie mnie do nauki ... Zapewne zrobilbym ten model jakas glupia technika ktora prawdopodobnie malo ma wspolnego z modelingiem pozdrawiam ps. Dzieki Johny wielkie za filmik ! zabieram sie do nauki ...
Napisano 22 Październik 200816 l Autor khm ... wiem ze nie wyglada to jeszcze jak powinno ALE wreszcie zobaczylem to w przestrzeni 3d ...zaczalem extrudowac , przesowac wertext, chamfer ..... jeszcze potrzebuje doszlifowac technike czas: 6 minut ....zartuje hehe ....27min (przerwa na herbatke nie wliczona)
Napisano 22 Październik 200816 l Palmer, jak dla mnie za bardzo wiazesz sie tym widokiem z lewej i przy modelowaniu zapominasz ze ten obiekt ma byc 3d. Nie wiem jak masz dokladnie siatke zrobiona, ale moze sie okazac ze teraz bedzie ci trudno rogi zaorkaglic. chociaz rownie dobrze 1 chamfer starczy :) Shogun: co to, jakis benchmark ta wanna :D
Napisano 22 Październik 200816 l Jak miałeś te spline'y ładnie rozrysowane to przy pomocy cross selection + surface mogłeś szybko stworzyć całą konstrukcję i na koniec co najwyżej tylko ją doszlifować na poly. Plusy to duża intuicyjność, praca na technicznych przekrojach no i szybkość ;). (po więcej informacji -> F1 :P ) A i btw. warsztat oparty na samym poly modelingu to bardzo ubogi warsztat. btw.2 Shogun jak ci nie wstyd pokazywać siatkę ze skunkso bugo-liniami w poziomie od niepoprawnego zagęszczenia. :P
Napisano 23 Październik 200816 l Gotham, to miał być speed. Ale faktycznie: ta siatka nie jest przystosowana do TS.
Napisano 23 Październik 200816 l Cytat A i btw. warsztat oparty na samym poly modelingu to bardzo ubogi warsztat. a czy zgodzisz sie ze warsztat bez polymodelingu to bardzo kulejacy warsztat? :) Ogolnie sprawa bardzo dyskutogenna. Z jednej strony da sie wszystko wymodelowac w poly, z drugiej strony niektorze rzeczy ktore uzyskasz w NURBSach w 5 min zajma ci pare dni w poly. No, czas zaczac jacuzzi contest :D
Napisano 23 Październik 200816 l To ja proponuję do tego dodać Japończyka w środku i zrobić Yakuza in jacuzzi contest. :) Mirach ma rację. Mimo to ja bazuję na polymodelingu. Na co dzień nie staję przed koniecznością używania innych technik.
Napisano 23 Październik 200816 l Autor khm ... watek tak sie rozwinal az milo... Jak zapewne widac 3d polymodeling to nie najmocniejsza moja strona. Dotychczas glownie moje prace opieraly sie na gotowych modelach zassanych z internetu.Wiedzialem ze nadejdzie kiedys chwila w ktorej bede musial sam wykonac model od poczatku do konca .... Tak wiec polymodeling czas zaczac. Mirach - brakuje mi jeszcze mocy "zobaczenia" siatki modelu w czasie procesu tworzenia. Ciezko mi przewidziec poszczegolne kroki ktore musze zrobic w czasie polymodelingu. Np narysowany szesciokat, podzielic siatka, extrudowac polugon, oblizyc 2 wertexy, zaznaczyc krawedz, dac chamrer i .....jeden stopien jacuzzi gotowy. W dalszym ciagu gdzies w mojej glowie pojawia sie schemat stworzenia tego jacuzzi z "klockow" - teraz jednak wiem ze to zupelna bzdura. p.s. Gotham -> co to sa "skunkso bugo-linie" ?? pozdrowienia !
Napisano 23 Październik 200816 l Autor khm ... watek tak sie rozwinal az milo... Jak zapewne widac 3d polymodeling to nie najmocniejsza moja strona. Dotychczas glownie moje prace opieraly sie na gotowych modelach zassanych z internetu.Wiedzialem ze nadejdzie kiedys chwila w ktorej bede musial sam wykonac model od poczatku do konca .... Tak wiec polymodeling czas zaczac. Mirach - brakuje mi jeszcze mocy "zobaczenia" siatki modelu w czasie procesu tworzenia. Ciezko mi przewidziec poszczegolne kroki ktore musze zrobic w czasie polymodelingu. Np narysowany szesciokat, podzielic siatka, extrudowac polugon, oblizyc 2 wertexy, zaznaczyc krawedz, dac chamrer i .....jeden stopien jacuzzi gotowy. W dalszym ciagu gdzies w mojej glowie pojawia sie schemat stworzenia tego jacuzzi z "klockow" - teraz jednak wiem ze to zupelna bzdura. p.s. Gotham -> co to sa "skunkso bugo-linie" ?? pozdrowienia ! p.s2. Shogun3d mozesz mi wrzucic na rapidshare Twoj model ze "skunkso bugo-liniami" ?? Chcialbym sobie go poobracac w 3d i blizej sie przygladnac.
Napisano 24 Październik 200816 l Shogun 3D zamiast się tłumaczyć mogłeś wrzucić poprawiony model, autor threada więcej by zyskał. mirach nurbs power, powerkiem nurbsów, ale ja tu mówiłem o maxowym bezierkowym systemie surfaceowym wymyślonym do modeli technicznych który miał rekompensował brak sensownych nurbów w maxie.