Skocz do zawartości

problem z pamięcią


baalnazzar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

 

Mam problem z pamięcią. Pracuję na maxie 9 SP1 z kilkoma pluginami, system Winda XP SP2 32bit, piec: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4Ghz, 3GB RAM, karta HD 4450. Problem wygląda tak, że po przekroczeniu progu 1050MB wyskakuje mi podczas renderingu out of memory :/ Dzieje się tak podczas renderingu w mentalu. Zwiększenie w opcjach parametru memory nie pomaga i nie wiem jak sobie z tym poradzić. Z góry dziękuję za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Winda 32 bitowa obsługuje max 1 procesor i max 2GB RAMu. Z patchem 3GB, ale wówczas system się staje stabilny jak pijany linoskoczek na drutach wysokiego napięcia w czasie huraganu. Przeinstaluj sobie system na xp 64 bit i problem zniknie. Będziesz wówczas widział wszystkie 8 proców i dowolną ilosc RAMu, jaką będziesz miał w kompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XP Home Edition (32-bit) obsluzy max 1 fizyczny procesor, ale jesli jest on dwurdzeniowy, bedzie widac dwa logiczne procesory, natomiast XP Professional (32-bit) obsluguje wiecej niz jeden fizyczny procesor (wedlug angielskiej wikipedii ponoc az 2:) >>link), czyli np moze dzialac na kompie w ktorym jest np serwerowa plyta z dwoma procesorami. Jak jest z 64-bit, jeszcze nie doczytalem, napewno w 64-bitowym systemie mozna zaadresowac wiecej niz 2GB pamieci dla jednej aplikacji :)

 

jeszcze taki link:

http://searchwindowsserver.techtarget.com/tip/0,,sid68_gci1189223,00.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

 

podłączę się do tematu - mam podobny problem. Win XP 32bit, MAX 9, 4GB RAMu, QuadCore 4x3GHz. Switch 3GB powoduje, że przy ciężkich modelach max się wywala, informatycy wiele się nad tym namęczyli i nic nie pomogło.

Remedium wydaje się zmiana windy na wersję 64bit. I teraz pytania:

-czy MAXa też zmienić na wersję 64bit?

-czy pliki wersji 32bit i 64bit są kompatybilne w obie strony?

-jakie zalety ma wersja 64bit MAXa nad 32bit?

 

pozdrawia

uke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektóre softy 32 bit pójda na systemie 64 bit, ale nie wszystkie, natomiast soft 64 bit ewidentnie będzie się domagał systemu 64 bit.

Ja kiedyś zastosowałem switcha w pracy i niestety, sypało się jak piasek za Grzesiem... Ale fakt: robilem duże projekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc.

 

System i tak będzie 64bit bo obecna wersja 32bit nie wykorzystuje całego RAMu, także ze switchem, dodatkowo się wywala. Czy będę miał jakiś zysk / niewygodę z zainstalowania maxa 64bit? Czy na pewno będzie kompatybilny z plikami wersji 32bit (na wielu innych komputerach mamy maxa9 32bit)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem juz chyba setny raz poruszany na tym forum (ostatni raz bodajże w dziale "render"):

 

ROZWIĄZANIE:

 

Dzieje sie tak dlatego, ze windows 32 bit moze maxymalnie przydzileic tylko 1 GB dla danej aplikacji. Uzyj Switcha 3GB to pomaga (tez tak mialem). Wyedutuj plik boot.ini (jest ukryty) na dysku C: i na koncu po spacji dopisz /3GB. Uruchom ponownie mompa.

 

Moj przyklad takiego pliku:

 

[boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOW S

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Micro soft Windows XP Professional 3GB Switch" /noexecute=optin /fastdetect /3GB

 

uke - mi z tym switchem wykorzystuje cały ram takze ze stabilnoscia nigdy problemu nie mialem podczas zastosowania tego.

 

może by przykleic jakis watek tego typu albo dac do FAQ? Bo widze ,ze te problemy czesto sie powtarzaja a to rozwiązanie czesto skutkuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taaaak, wiem jak użyć tego switcha, zrobiliśmy tak w jednym z komputerów. Efekt jest taki, że przy dużych scenach max wywala się przy pierwszej aktywności w viewporcie (rotate, pan) - blue screen, tekst o wyłączeniu w celu ochrony sprzętu przed uszkodzeniem i odwołanie do pliku nv4_disp.dll (karta to Quadro nv570, czy jakoś podobnie). Walka była długa, wymieniane stery, różne najnowsze patche do dx, różne diagnostyki i inne wymysły informatyków. Nie pomogło. Mamy zainstalowany Productivity Booster (gdzieś czytałem, że czasem bardziej szkodzi niż pomoga). Error występuje przy wszystkich ciężkich scenach, zawsze od razu.

 

Niemniej temat warto upowszechnić bo wiele osób pisze, że im to pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności