jacenty Napisano 17 Listopad 2008 Napisano 17 Listopad 2008 Jak ustawic kamere w ZB cholera jasna zeby byla taka jak w mayi? Da sie to wogule zrobic?
Levus Napisano 17 Listopad 2008 Napisano 17 Listopad 2008 Jesli Ci chodzi o perspektywę, to w menu draw-> przycisk PERSP i regulujesz focal lenght..
jacenty Napisano 18 Listopad 2008 Autor Napisano 18 Listopad 2008 tak wiem ale che zeby dokladnie tak samo wygladala jak w mayi albo maxie i dziwnie to ogolnie wyglada ciezko to nazwac perpsektywa
Tomala Napisano 18 Listopad 2008 Napisano 18 Listopad 2008 No bo to nie jest perspektywa tylko taki podgląd perspektywy, na nic więcej nie licz. Zresztą po co Ci to aż tak koniecznie potrzebne?
jacenty Napisano 18 Listopad 2008 Autor Napisano 18 Listopad 2008 tak kurde poprostu nie umie pracowac w "userze" a szkoda bo gdyby nie to moze przemoglbym sie do tego softu z jego udziwnieniami. tak to mi pozostaje tylko mudbox.
Tomala Napisano 18 Listopad 2008 Napisano 18 Listopad 2008 jacenty nie kombinuj, spójrz na świetne prace tysięcy użytkowników zbrusha i powiedz Sobie że jednak się da ;) "Perspektywę" w zb można dopasować jak pisał Levus ale nie działa ona tak jak normalna perspektywa bo rzutowanie(?) modelu wygląda zawsze tak samo niezależnie od odległości od "kamery"
Levus Napisano 18 Listopad 2008 Napisano 18 Listopad 2008 (edytowane) A ja nie rozumiem jak można modelować w perspektywie;/ Podgląd, owszem, ale modelowanie? To tak jakby celować z wiatrówki i czyścić jej lufę jednocześnie. Dziwne:/ Z tym zbrushem to też nie rozumiem dlaczego ludzie mówią, że jest trudny, "by przemóc się" itp.. zbrush jest naprawdę banalny w obsłudze, wystarczy kilka dni by poznać co gdzie jest i jak się w tym poruszać, następnie poznać czego się używa najczęściej i co czym można "fajnie zrobić", po czym dowolnie ułożyć sobie interfejs. Zbrush należy (imo) do grupy najmniej topornych softów.. no i pozdrawiam!:) Edytowane 18 Listopad 2008 przez Levus
jacenty Napisano 18 Listopad 2008 Autor Napisano 18 Listopad 2008 eh zbrush nie jest trudny tylko wkurzajacy jest wszystko na opak, prostych rzeczy nie umia zrobic porzadnie tylko udziwnija na maxa. Egh kiedy zawsze zasiadam do zbrusha to mi cisnienie skacze. dzizus K... ja P... jak by to powiedzial Adas.
Levus Napisano 18 Listopad 2008 Napisano 18 Listopad 2008 Ale to nie jest dziwne, tam po prostu nieco INACZEJ się pracuje:) Zbrush służy do tzw freehand modelingu, do polymodelingu się nie nadaje wogóle. Zobacz sobie jakieś tutki z gnomon workshop, i te polecam (introduction to zbrush) lub ewentualnie z digital tutors, sprawa się rozjaśni:) Albo po prostu na forum tutaj znajdziesz tutki Klicka, wprawdzie są do Z2, ale zmieniło się tylko kilka rzeczy, mechanika ta sama właściwie. Gdy zobaczysz na opak, te rzeczy co są na opak, będzie fajnie i się już nigdy od zbrusha nie odkleisz:p
deshu Napisano 18 Listopad 2008 Napisano 18 Listopad 2008 ja uwazam ze to megaintuicyjny, najlepiej posortowany, poukladany, ultrakonfigurowalny soft ze wszystkich cos znaczacych na rynku. tylko trzeba podejsc do niego na luzie a nie technicznie jak do maxa.
jacenty Napisano 18 Listopad 2008 Autor Napisano 18 Listopad 2008 hm na sile chyba chcecie mnie przekabacic , moze i bym sie dal ale kurde no poprostu nie moge a podchodzilem kilka razy to co w zbrushu mnie drazni na maxa to brak perspektywy niska rodzielczosc vieportu (skalowanie okna nie powoduje zwiekszenie rozdzielczosci ) Oszukancze shadery (w znacznym stopniu wypatrzaja wyglad bryly)brak zwyklego blina czy tez phonga i kurde mega zrypana navigacja w vieporcie dlaczego nie mozna tego skonfigurowac po swojemu a mialo to byc wprowadzone w wersji 3.I pare drobiazgow o ktorych teraz nie pamietam>ale powtarzam tuty i znajomosc tego softu to nie problem . Co do mocy ZB nie mam watpliowsci wkoncu widze co powstaje na tym sofcie. No ale coz ...mi poprostu nie siedzi ten soft
Tomala Napisano 18 Listopad 2008 Napisano 18 Listopad 2008 (edytowane) No z tą intuicyjnością to różnie bywało. Chyba każdemu kto pierwszy raz odpalił zb bez żadnych tutków zdarzyło się zapisać pracę poprzez menu document i inne takie akcje. Po prostu wiele czynności wykonuje się tam w dziwaczny sposób po przesiadce z tradycyjnych softów, ale przeznaczenie samego zbrusha jest inne to i obsługa dostosowana w taki sposób. Generalnie będąc szczerym muszę stwierdzić że przy minimalnym zaangażowaniu można w zbrushu po paru minutach nauki zacząć sculptować. I zgadzam się z Levusem, po co komu perspektywa do sculptowania? Do podglądu się przydaje i tyle wystarczy. Co do materiałów to na zbrushcentral jest wątek z matcapsami i jest materiał blinn z maxa i mayki i wiele świetnych materiałów. A wielkość viewportu też się chyba da zmienić bo na niektórych video tutach instruktorzy mieli ogromne te obszary robocze. Nawigacja w viewportach to mnie wkurza tylko jak coś przesuwam i puszczę nie w tym momencie i mi wraca na pozycję wyjściową, oj to by mogli poprawić bo przy gęstych siatkach jak program zwalnia to staje się to bardzo wkurzające. Edytowane 18 Listopad 2008 przez Tomala
jacenty Napisano 19 Listopad 2008 Autor Napisano 19 Listopad 2008 tak wielkosc vieportow da sie zmienic ale zauwaz ze pixele sie powiekszaja wraz ze zwikszaniem onkna czyli tak naprawde rozdzielczosc jest ta sama..Dziwne na maxa
mirach Napisano 19 Listopad 2008 Napisano 19 Listopad 2008 Jak dla mnie zbrush to najbardziej niepoukladany, najbardziej pokrecony i na sile udziwniony soft na rynku. Pewnie da sie w nim robic, ale niektore rozwiazania daja duzo do myslenia. Zwlaszcza ze mudbox dziala na zasadzie "wlacz, wybierz brush i sculptuj". Nie, nie chce wszczynac nastepnej wojny, tak wiem, jest to industry standart, ale swoje zdanie mam :)
mafida Napisano 19 Listopad 2008 Napisano 19 Listopad 2008 Wielkość viewportu ustawia sie w menu Document -widht i height -przecież to oczywiste:D a nie zoomem...Nawigacja w viewporcie jest dostosowana do tabletu a nie myszki i sprawdza się z świetnie z małym wyjątkiem który opisał Tomala.Mnie najbardziej wkurza przypadkowe smoothowanie przy malowaniu maski :mad:
waza Napisano 19 Listopad 2008 Napisano 19 Listopad 2008 A jak zapisać wielkość viewportu, żeby ZB otwierał się z tą wielkością? Z innymi ustawieniami nie miałem kłopotu, ale tą muszę ustawiać zawsze na początku sesji... Mam dwa monitory a jakiś czas temu zaopatrzyłem się w tablet. Chciałem jednak w trybie bezwzględnym jego pracy wykorzystywać całą powierzchnię dla ZB a myszkę dla drugiego ekranu. Niestety wydawało się to niemożliwe. Znalazłem jednak sposób, może zadziała u Kogoś, kto ma podobne problemy. ZB otwieram w trybie pracy karty graficznej z jednym monitorem. Potem zmieniam ustawienia na dwa monitory. (opcje karty mam na dolnym pasku windowsa, który jest u mnie zawsze widoczny). I teraz, dopóki piórko trzymam zawsze w obrębie tabletu, cały tablet jest zarezerwowany na ZB. Ale jeśli wyjdę piórkiem poza tablet (np. odłożę go z boku), przechodzi on w tryb pracy DualView karty i wszystko trzeba zaczynać od nowa. mafida - jeśli chodzi o smoothowanie maski, to staraj się nie stawiać kropek. Zauważyłem, że jak stawiam kropkę, smoothuje się cała narysowana maska.
mafida Napisano 19 Listopad 2008 Napisano 19 Listopad 2008 waza-ustaw taką wielkośc dokumentu jaką chcesz mieć zawsze na starcie,teraz save document as i zapisz go pod nazwą StartupDocument.zbr w katalogu ZStartup.Teraz zbrush zawsze będzie się otwierał z nową wielkością dokumentu:).Niewiem jaki masz tablet ale jesli wacoma to we właściwosciach tabletu - zakładka pióro,śledzenie,tryb pióra -szczególy ustawiasz obszar ekranu np monitor 1 i masz cały tablet tylko na jeden ekran;). ps.Łatwo powiedzieć nie stawiaj kropek jak się ręce trzęsą:D
Levus Napisano 19 Listopad 2008 Napisano 19 Listopad 2008 ps.Łatwo powiedzieć nie stawiaj kropek jak się ręce trzęsą:D mam ten sam problem przy maskowaniu:D
waza Napisano 19 Listopad 2008 Napisano 19 Listopad 2008 Ogromne dzięki za info. Męczyłem się z tym i kląłem na własną niewiedzę ale jak znam życie, przez jakiś czas będzie mi brakować tych kilka ruchów po otwarciu programu :D . Niestety nie mam walcoma tylko bachory, które chcą lepszy komputer :( { ...ja też chcę lepszy.... } Chłopaki - mnie też się ręce trzęsą, więc właśnie "likwiduję" pyszną czereśniówkę przywiezioną ze Słowacji przez Kochaną Żonkę do robienia sosów... Wasze Zdrowie. ps. ogólnie dzieci są spoko - ja w ich wieku byłem bardzo nieznośnym bachorem.
Gość Marioza Napisano 28 Listopad 2008 Napisano 28 Listopad 2008 moze czegos nie czaje albo co, ale nie wiem jak mozna modelwac w widoku nie perspektywicznym czy w maxie czy zbrushu czy innym, wiele razy, na początku zabawy z zb, zdazyło mi sie zrobić model ktory wyglądał ok po czym po przełaczeniu w perspektywe czy wrzuceniu do maxa była po prostu padaka kompletna i nijak sie to mialo do podstawowego widoku z zb podobnie wrzucająs np foty ludzi, ktore zawsze mają perspektywe , jako bluprinty i modelując nie perspektywicznie otrzyma sie w perspektywie komiczny wygląd w niczmy nie przypominający osoby z foty, do złapania jakis proporcji czy wymiaru nie perspektywa owszem spoko, to wszytko tyczy sie głównie organiki bo przy pozostałych sprawch jak autka, domki itd itp to wiadomo, perspektywa jako podgląd jak najbardzej
jacenty Napisano 2 Styczeń 2009 Autor Napisano 2 Styczeń 2009 No z tą intuicyjnością to różnie bywało. Chyba każdemu kto pierwszy raz odpalił zb bez żadnych tutków zdarzyło się zapisać pracę poprzez menu document i inne takie akcje. wiec gdzie sie zapisuje prace w zbruchu?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się