Gość Wladek Napisano 24 Listopad 2008 Napisano 24 Listopad 2008 Witam! Nie wiedziałem za bardzo, gdzie wstawić ten wątek, więc pisze tutaj ;P Chodzi o to, że chciałem zacząć swoją przygodę w 3D zwłaszcza w animacji... i tu pojawia się pytanie: który program lepszy: Maya, 3ds max, XSI? Poszukuję programu, w którym łatwo i sprawnie stworzę proste modele, które później wprawie w ruch... (zaawansowane opcje riggowania, trochę bajerków z fizyką, ale bez przesady i dosyć ładne particle), czyli poszukuję programu nastawionego na animacje... w takim razie z tego co wiem to 3ds max już odpada ^^ ale pozostaje Maya i XSI. Więc?
Temporal Napisano 24 Listopad 2008 Napisano 24 Listopad 2008 XSI zostalo przejete przez autodesk wiec odpada. Zostaje maya ee hmmm przeciez maya tez jest autodeska xD. A tak na powaznie to temat walkowany milion razy nie ma takiego idalnego programu to juz kwestia gustu. Posciagaj triale nich wszystkich pobaw sie i zobacz ktory najlepiej ci lezy. To ma byc program wygodny dla ciebie a nie opinia jakiegos fanatyka danego softu. Jak ktos powie ze max rzadzi to bedziesz teraz robil na maxie? Sam ocen co jest dobre i lej na opinie innych bo soft ma tobie sluzyc a nie im.
Tomala Napisano 24 Listopad 2008 Napisano 24 Listopad 2008 Kiedyś podobny wątek założyłem: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=52155
Gość Wladek Napisano 24 Listopad 2008 Napisano 24 Listopad 2008 widze, zem powtorzył temat... przepraszam najmocniej...
SYmek Napisano 24 Listopad 2008 Napisano 24 Listopad 2008 Pomijając zasadność obaw, że taki wątek nie doprowadzi do nieczego dobrego, rada, żeby samemu się przyjrzeć programom jest, hmm, sorry, ale bez sensu. Konia z rzędem temu, kto bez żadnego doświadczenia z 3d czy animacji postaci będzie w stanie ocenić możliwości programu. Kto wie, może wybierze Modo? Tym sposobem rzesza zdolnych ludzie around the globe, wybiera g***no w pudełku. Ja się nie boję i poradzę koledze: jeśli interesuje Cię animacja postaci wybieraj między Mayą a XSI. Tylko. W grę wchodziłby jeszcze MotionBuilder, ale w nim wiele nie wymodelujesz... nie wspominając o renderowaniu. Powiem więcej, nie bacząc na konsewencje: XSI jest znacznie nowocześniejszym programem i lepiej leży w dłoni początkujacego. Maya ma swoje lata i dziwne maniery, ale jest standardem w animacji i filmie. Pod względem toolsetu do animacji idą łeb w łeb. No, a teraz sobie ściągnij wersje demo obydwóch programów i sprawdź, które GUI bardziej Ci leży. pozdr., skk. PS Tak naprawdę powinieneś uderzyć w Houdiniego, ale nie jestem pewien, czy jesteś dość twardy ;)
JmTm00 Napisano 24 Listopad 2008 Napisano 24 Listopad 2008 ....w sumie kolejny temat do nabijania bezsensownych postów...idz czlowieku i wybierz jak koledzy radza, potestuj sobie.....wiem jedno: kazdy z programów zrobi Ci to samo...wszystko zalezy co TY bedziesz chcial z tym zrobic :] (....no nie moglem sie powstrzymać....widze ze sie nie dowiesz juz ale: max tez potrafi :])
floo Napisano 24 Listopad 2008 Napisano 24 Listopad 2008 nie sądzę żeby to program zdecydował o tym czy będziesz dobrym animatorem... chcesz zacząć animacje??? trzeba sporo poczytać, sporo się nauczyć teorii żeby ruszyć z tym dobrze... Ważne jest żeby dobrze zacząć i nie nabrać złych nawyków... Osobiście polecam ci Blender-a do animacji, tutaj nie chodzi mi o to że go lubię czy jest darmowy, ale w nim można skupić się na animacji samych kości... jeśli przejdziesz taką szkołę, to żaden program nie stanie się problemem, bo wszędzie jest tak samo i często zdarza się że jest konieczność przekwalifikowania się. Niestety droga na skróty w animacji może się źle skończyć. Zapomina się też o bardzo mocnym program do animacji jakim jest ANIMATION MASTER. Program znacznie tańszy od XSI, MAYKI czy MAXA, a naprawdę daję radę przy animacjach postaci. powodzenia!
Levus Napisano 25 Listopad 2008 Napisano 25 Listopad 2008 Jeśli chesz się bawić w maxie to raczej do niego motionbuilder (tu mowa o postaciach oczywista). I maya i xsi powinny być okej.
Gość Wladek Napisano 25 Listopad 2008 Napisano 25 Listopad 2008 no i oto wlasnie chodzilo... dzieki wielkie ;) zaczynam download... a co do wiedzy itp. floo -> narazie zbieram materialy, tylko mam dylemta z tym programem... niedlugo potestuje... a i dzieki Symkowi za obszerna rade ;P
Tomek Kosiorek Napisano 25 Listopad 2008 Napisano 25 Listopad 2008 PS Tak naprawdę powinieneś uderzyć w Houdiniego, ale nie jestem pewien, czy jesteś dość twardy ;) Wiedziałem, że się nie powstrzymasz:) Miło Cię widzieć pozdrawiam Tomek ps. IMHO dużo ludzi jest częściowo lub całkowicie "artystami" więc ja np. głównie kieruję się łatwością obsługi- nie chcę za bardzo wgłębiać się w technologie i dwa lata lub inny dla mnie za długi okres spędzić na naukę nie "fachu" a wiedzy której np. w innym sofcie nie potrzebuję by zrobić tyle ile chcę.
ndru Napisano 25 Listopad 2008 Napisano 25 Listopad 2008 Ja doloze swoje i powiem, ze moim zdaniem powinienes zaczac od Cinemy4d - jest to najbardziej przyjazny uzytkownikowi program do 3d. Ma modularna budowe, co pozwala Ci na zakup tylko tych czesci programu ktorych potrzebujesz + demo, ktore umozliwia normalne zapisywanie (ograniczenie czasowe).
SUPER_OkO Napisano 25 Listopad 2008 Napisano 25 Listopad 2008 (edytowane) Nie wiem co wyscie sie uczepili tego maxa. W kazdym sofcie sie animuje identycznie. Roznice polegaja jedynie w interfejsie. Jeden ma tragiczna obsluge timelinu jak maya.. inny ma tragiczny edytor krzywych jak max. Ale w kazdym jest taka sama zasada budowania animacji. Chcesz byc animatorem to musisz byc elastyczny na kazdy soft. Bo zlecenie raz jest w tym raz w innym. Wracajac do czepialskich maxa. Tia soft przestarzaly juz, Xsi bijego go na glowe pod wieloma rozwiazaniami. Czy to znaczy, ze jest duzo lepszy do animacji? - nie. Pracowalem na wielu roznych softach. Jezeli chodzi o latowsc obslugi, szybkie dzialanie na timlinie, stawianie kluczy to max wygrywa z kazdym. Jezeli chodzi o riggowanie to w kazdym tu wymienionym sofcie da sie przygotowac profesjonalnego rigga do produkcji - jedynie trzeba wiedziec jak.. a wiedzy jest masa do wchloniecia. Jezeli chodzi o fizyke, to wiedz, ze efekty jakie widzisz w super produkcjach amerikanskich.. to nie jest dzielo jednego softu.. a wielu. Ciezko tu okreslic jaki ma najlepsza fizyke.. latwiej powiedziec.. w jakim sofcie mozna osciagnac najlepszy dany efekt. Jezeli chcesz zaczac animowac juz dzis.. to polecam mayke lub maxa, do ktorych znajdziesz mase tutoriali. Na dluzsza mete polecam nauke XSI. Edytowane 25 Listopad 2008 przez SUPER_OkO
Gość Wladek Napisano 25 Listopad 2008 Napisano 25 Listopad 2008 Super Oczko juz sie nie spodziewalem tutaj takiego postu... bo wlasnie przychodze z nowina xD ze jednak narazie zalapie podstawy w maxie. Dlaczego? Bo jest multum userow, ktorych moge popytac o co nie co oraz tyle samo, a moze i wiecej tutoriali ;) Jak juz zalapie o co w tym wszystkim chodzi, sprobuje sil w XSI. Pozdrawiam /edit PS: Czy character studio jest zaimplementowany w nowszych wersjach Maxa? I jakie darmowe pluginy do niego polecacie (tu chodzi mi o ulatwienie modelingu przede wszystkim)?
Tomek Kosiorek Napisano 25 Listopad 2008 Napisano 25 Listopad 2008 (edytowane) jest. Będzie Cat. Poszukaj Soulburn Scripts- nie używam ale gdzieś mi mignęły i może Ci pomogą. Pozdrawiam T EDIT: jeszcze zajrzyj do mam niewsa EDIT 2: max jest passe:) ale ja używam :D Edytowane 25 Listopad 2008 przez Tomek Kosiorek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się