Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam zacząłem modelować pewien znany każdemu pewnie czołg będę wrzucał trochę renderów dokładniejszych detali jak i ogólne całego czołgu :)

Wszystkie rendery i siatki wrzucam tutaj żeby nie robić nowych postów :

wieża:

11kn1.th.jpg

koła przód:

22nv8.th.jpg

koła główne:

22uq7.th.jpg

skrzynka z zawiasami i trzymakiem:

22mc0.th.jpg

Gąsienice :

22em4.th.jpgthpix.gif

 

11by5.th.jpg

Edytowane przez bartekb89
  • Odpowiedzi 69
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Trochę bogato.

Nie udźwigniesz sceny.

 

a co Max nie ma layerów? przecie na to też są sposoby... tylko niech mu wytrwałości wystarczy na taki detal... :)

 

P.s

ładuj odłamkowym... :P hehe

Napisano

więc tak:

-za organike narazie się nie biore ;D

- załadowałem całe 2 pary gąsienic już rozłozone i wszystko myka płynie chociaż poly będzie ładnie bo te dwa sprzężenia to już widać ile polys na screenie:)

- zobaczymy jak wszystko w złoże razem bo detale robię na osobnym projekcie później tylko merge walne do bryły ale i tak wszystko ukrywam co mi nie potrzebne :)

-właśnie się zabieram za modelowanie pokrywy silnika tam też będzie trochę poly bo siatki siateczki itp;)

-zbiorniki już wymodelowane i skrzyneczki na narzędzia ,nie długo walne jakiegoś upa ale nie wiem dokładnie kiedy bo w szkole gorąco ;)

-a co do gąsienic to miałem jeszcze szczegół dodać znawcy wiedzą pewnie czego brakuje ale doszedłem do wniosku że za dużo poly dojdzie...:)

-aha i dla zainteresowanych te dwa sprzężenia gąsienic co widać na screenie dałem array w poziomie razy 100 i jedyne 1 113 400 polys a komp 37 Fps ciągnie a 100 na pewno nie użyje :)

Napisano

Jak cię to pocieszy, to w późnych seriach T-34 miał po 72 ogniwa w gąsienicy (podziałka 172 mm). We wczesnych 74. W każdym razie nie 100.

  • Sad 1
Napisano (edytowane)

mrys 74 ale pojedyncze jedno sprzężenie a napisałem że dałem array 100 tych dwóch czyli razem 200 sprzężeń ... więc na model potrzeba mi 148 a te milion poly ma 200 :) wiec jak prosto obliczyc 750tyś poly pojdzie na gasiennice a obecnym ich kształcie lecz na pewno z nich pousuwam pewne edgesy więc polysy też pojdą w dół ale kształt będzie taki jak pokazałem ...nie które edgesy słuzyly mi tylko za pomoc przy modelowaniu (pozostałości w moim mózgu żeby tak pracować po tworzeniu w autocadzie projektów) i teraz pousuwam więc napisze już później ile z nich wyciągnełem poly :) pokazuje to co mam narazie wkońcu to wip i dziekuje za zainteresowanie:)

 

te poly co strace na detale odrabiam na czołgu bo to nie samochód że musze mieć zageszczoną siatke tylko prosta bryła z ostrymi końcami i bez ms... już mam plan w głowie także spokojnie wszystko sobie rozrysowałem i rozplanowałem do tego modelu 2 tygodnie(oczywiście nie nieustanne) straciłem na samych przygotowaniach szukanie referek oglądanie czytanie itp. :) i planowanie co kiedy żeby teraz już leciec według planu

znalazłem referki silnika i też trochę drozyłem w tym temacie bo nie wiem czy się nie pokusze o robienie go też jako osobnego modelu ale to już zobaczycie kiedyś...

Edytowane przez bartekb89
Napisano
mrys 74 ale pojedyncze jedno sprzężenie a napisałem że dałem array 100 tych dwóch czyli razem 200 sprzężeń ... więc na model potrzeba mi 148 a te milion poly ma 200 :)

 

Eeeee... a co to jest sprzężenie?

Napisano (edytowane)

wiecie co aż wstyd mi się przynawać ;D sam zaczołem się zastanawiać dlaczego aż tyle tych poly :D te statistic pokazują wszystkie poly nie wiedziałem że tych obiektów co są ukryte też :D tak sobie wziełem otworzyłem nowy projekt dałem merge samych tych dwóch ogniw i wyszło ze dwa ogniwa te co na screenie mają 9k poly łącznie ;D pozdrawiam już widzę wasze miny:P ale nikt się nie skapnoł jak pisałem o ukrywaniu elementów w scenie :D no co uczę się dopiero od 3 miechów :D a to statistic używam bardzo rzadko i to właśnie już dla gotowych obiektów... to teraz już każdy mnie zapamięta :P;)

 

bo tam w tej scenie już mam dużo detali wymodelowanych i na te ukryte nałozony już ms na niektóre:)

 

sorry za wprowadzenie w błąd

Edytowane przez bartekb89
Napisano

No to się zgadza. Potrzebujesz 144 ogniwa (po 72 na gąsienicę, jeżeli modelujesz późnego T34/85). Czyli masz ok. 5500 poly na ogniwo? Sporo. Mógłbyś popracować nad optymalizację.

 

przy 9K na dwa ogniwa to nadal 900K na calość.

Napisano

nom dokładnie mrys wiem popracuje nad nimi i podam efekty ale to juz jutro bo dzisiaj zaczołem już tą pokrywe na silnik robić i chce ją zrobić w jak największym procencie dziś. jedno ogniwo 4500 k średnia *144= 648000 :) w tej postaci jutro będzie o dużo mniej na tych gąsienicach

Napisano
http://makettinfo.hu/makett/harci/t-34_revell/22.jpg chociaż to model do sklejania tutaj widać ta wersje kół co ja mam na swoim blueprincie :) a w oryginalnych widziałem http://img.photobucket.com/albums/v313/Polar123/tanks/sochaczew/IMG_3570.jpg że chyba w ogóle nie ma wcięć przy tej opcji kół z tego rocznika przynajmniej w tym co widać na tej focie ale ja zrobiłem te wcięcia tak jak na tym modelu do sklejania :)
Napisano (edytowane)

staram się jak najdokładniej odwzorować ten rocznik to ma być praca nie na odwal tylko szczegółowo zrobiona pomimo że to moja 2 praca w życiu w 3ds max'ie :D kliment i dzięki jeszcze raz za te spawy pod bumpa :)

 

narazie prace idą powoli bo nie mam zbytnio czasu może w tym tygodniu coś przyspieszę... no i jak robię każdą rzecz więcej czasu tracę na oglądanie jej na zdjęciach i analizowaniu niż później na same wymodelowanie hehe:)

Edytowane przez bartekb89
Napisano

Masz dobre podejście, dobre rozpoznanie to podstawa sukcesu. Ważne tylko żebyś wzorował się na jednym, konkretnym wzorze. Żeby się nie okazało że masz lufę z innego rocznuka niż koła, kształt wieży jest z prototypu. Czasem można się tak naciąć przy robieniu detali. Na zdjeciu masz np. wieżę innego lształtu, a potem sie okaże że to było zdjęcie prototypu który nie wszedł do produkcji.

 

3maj detal!

Napisano (edytowane)

wiem wiem goran dlatego właśnie wzoruje się na JEDNYM modelu dokładnie takim jakim był rudy :) te koła właśnie były takie z tego rocznika ... mam pare zdjęć oryginału z muzeum i tam patrze czy dokładnie z innymi referkami mi się pokrywa...

 

zgromadziłem wystarczające materiały na wieże już wiem że był to typ B produkowany od 1944 w czołgach t-34-85 takim jaki był rudy od odcinka 16 serii 4 pancernych:) i jakie posiadała elementy dodatkowe a które przybyły w porównaniu z klasą A:)

Edytowane przez bartekb89
Napisano

miałem dzisiaj trochę czasu (około 2 godzinki mi to zajęło wraz z ogłądaniem zdjęć żeby było zgodne wszystko(chociaż nie ma tego za wiele :D)...)to wymodelowałem wieżyczkę ogólny zarys i dodałem render test w głównym poście of course:)

Napisano

no ok będę dodawał tutaj :) a co do kół to wczoraj o tym znalazłem i właśnie w tym modelu od 19 44 koła były nie performowane czyli czysta guma bez żadnych wytłoczeń więc oszczędzę poly bo będą to same tuby podajże nazywały się "high speed road wheels" dla zainteresowanych ,znalazłem na stronce anglojęzycznej i sobie poczytałem :)

Napisano (edytowane)

zaraz będę robił antenkę osłony na wywietrzniki kopułowe i drugi właz to może coś jeszcze upne dziś ,jutro na pewno :) jak w temacie:

11tq5.jpg

w640.png

Edytowane przez bartekb89
Napisano (edytowane)

trochę długo ale chciałem już wykończyć tą wieże przynajmniej główne elementy bo jeszcze drobiazgi jakieś doją w postaci mocowań itp ale ogólnie wygląda to tak: orzełek to oczywiście tylko próbka czy pamiętam jak się z blenda korzysta i z mapowania bo przypominam że to dopiero mój drugi model w życiu od razu trochę gimpa się uczę :) dobra koniec gadania

 

11at6.jpg

w800.png

 

 

 

 

11zp3.jpg

w800.png

Edytowane przez bartekb89
Napisano

trochę dawno mnie tu nie było postępy w modelu już są na razie wrzucę to co przed chwilka wymodelowałem karabin DTM a raczej ta część która na razie jest mi potrzebna czyli lufa komora gazowa i pierścień który pozwoli mi umocować karabin w jarzmie czołgu no i magazynek i początek lufy ... może wymodeluje cały jak już scenkę zrobię bo te karabiny też były montowane na dwójnogu i wtedy posłuży mi np jako karabin gdzieś w okopach ... też nie kończe narazie bo bluescreenów w ogóle do tego nie ma karabinu i znalazłem w ogóle tylko dwa zdjęcia słabej jakości 500x400 rozdziałki około ... wszystko modelowane z dokumentacji technicznej tak samo jak screen na którym się wzorowałem też z tamtąd pochodzi . na razie tyle :11nl5.jpg

w640.png

Napisano

Jeśli już wrzucasz takie kawałki bez możliwości obejrzenia ogólnej bryły, to zapodaj siatkę, będą sią mogli wypowiedzieć ludzie znający się na modelingu.

Napisano (edytowane)

trochę siatek po ms:

11sp5.jpg

w835.png

 

11lk5.jpg

w836.png

 

 

11lj2.jpg

w834.png

 

jak ktoś będzie chciał moge dać konkretnych elementów bez ms...

 

 

 

siatka karabinu najważniejszej części:

11mv9.jpg

w842.png

Edytowane przez bartekb89
Napisano (edytowane)

hehe kliment tego orzełka dałem tak o tylko bo sobie o materiale blend czytałem ja dopiero się uczę w maxie a że akurat miałem taki render z orzełkiem tym to dodałem go :D co do szczelin to wiem właśnie muszę je poprawić ale to już na końcu pracy z modelem...

lukasz pisz na priv bo tutaj rzadko zaglądam bo teraz pracuje nad scenką bo przy modelu już mało mi zostało do wykończenia nie wiem czy jeszcze ci się przyda ale siatkę ci zaraz wrzucę bez ms :)

 

 

oto bez ms:

woeza2oa2.jpg

 

 

wiezaot2.jpg

 

 

 

 

 

wiezajy6.jpg

Edytowane przez bartekb89
Napisano (edytowane)

Mam jeden problem zmapowałem sobie budynek ale tylko ściany zewnętrzne na subdiv ID 5 a dla okien ustawiłem sobie 4 i teraz już mam teksturkę do ścian (jeszcze nad nią pracuje etap widać na screenie) i pojawia się problem czy mogę teraz dodać unwrapa osobnego dla samych okien ? bo próbuje zaznaczyć okna wybieram żeby sub ID 4 ale wtedy znika mi mapowanie ścian bocznych i kórde tak sobie mysle czy czasem od razu nie powinienem wszystkich elementów dać na jedną teksture ale nie wydaje mi się ... więc pytam :) dodam że korzystam z materiału multi sub object i w 5 mam ten już mój materiał ścian bocznych a teraz tylko okna mi zostały i właśnie lipa...

 

46969776kd5.jpg

 

dla zainteresowanych tekstura robiona w gimp'ie jeszcze dodam zacieki i takie tam z gimpa korzystam 2 tygodnie tak na poważnie więc rewelacji może nie ma ...

Edytowane przez bartekb89
Napisano

jasne ze mozesz, jezeli jestes juz pewien, ze nie bedziesz chcial zmienic tego co masz, mozesz zrobic convert to poly, , pozniej zaznacz tylko te poligony dla ktorych chcesz zmienic mapowanie i dodaj do noch unwrapa

  • Like 1
Napisano (edytowane)

no tak też tak myślałem ale nie sprawdziłem bo pomyślałem że może mapowania nie zapisze a przecież to już ustawione i daje tylko połącz modyfikator no i GIT serdeczne dzięki ... repik leci

 

no collapse all załatwiło sprawę na modyfikatorze i teraz rzeźbie unwrapem dalej :) jeszcze raz dzięki ... w ogóle to pierwszy raz w życiu mapuje a w tutkach akurat tego nie widziałem tam zawsze albo wszystko na raz albo pozniej doklejaja ale jeszcze przed tworzeniem map proceduralnych a ja już mapke własnie sobie namalowałem w gimpie...

Edytowane przez bartekb89
Napisano (edytowane)

nie pokazywałem jeszcze całej osłony silnika więc oto ona i zbiornik paliwa wraz z trzymakami czy jakby to nazwać inaczej :) Redner scanline więc nie ma aż takiej ostrości w krawędziach i cieniach np. zawiasy się trochę zlewają jakby co :) a i tylny zawias od klapy od silnika do poprawy wiem :) jeszcze dojdą spawy to lepiej będzie to wyglądac ale spawy na końcu bo to juz tylko dopieszczenie ;)

67331797hj0.jpg

 

48764940pu6.jpg

 

 

72210398jm3.jpg

 

79265872qt8.jpg

Edytowane przez bartekb89
Napisano (edytowane)

uff w końcu skończyłem ten właz na karabin w ramach przerwy od nauki z matmy:D

komentarze mile widziane:)

oto co powstało z tego cylindra:

111gv3.jpg

Edytowane przez bartekb89
Napisano (edytowane)

filip ja to na razie tylko modeluje nie ma mowy o żadnym texturowaniu to jest zwykły zielony kolor a render scanline jak juz będę się bawił brudzeniem zniszczeniem materiału to napisze ale to za długooooo czasu bo jeszcze trochę modelowania :):) na domku tak samo dojdą zacieki i w ogóle scenka będzie dużym krajobrazem las zasieki pole minowe i takie tam ale nie zdradze szczegółów :):) vray spi sobie i czeka spokojnie aż skończe modelowanie wszystkiego :)

 

cała tekstura na czołg powstanie pewnie dopiero po maturze chyba że ktos mi powie że mam 100% i nie muszę się uczyc ;D:)

 

dzieki kamil i filip za komenty a i za linki bo jeszcze nawet nie rozglądałem się aż tak bardzo za tutkami szczegółowo odnoszącymi się mapowania i texturowania bo w ogóle to jest mój drugi model w życiu po na 1 mazdzie rx8 uczyłem sie modelować ale jej nie skończyłem bo jak już się nauczyłem w miare modelowac na niej to zobaczyłem że siatka powinna byc inaczej rozłożona i na razie nie chciało mi się poprawiac więc ten czołg będzie pewnie moim pierwszym modelem skończonym wraz ze scenką :) więc dzięki za taka baze z tutkami bo z 3dtotal to jakos tylko patrzyłem na te z modelowaniem a tego zbioru nie widziałem :)

 

 

EDIT: teraz już aktualka będzie chyba dopiero po maturze może tylko coś mało dojdzie ale wątpię bo czasu już mało a zdać dobrze trza :)

Edytowane przez bartekb89

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności