choobek Napisano 3 Grudzień 2008 Share Napisano 3 Grudzień 2008 1) 2) 3) Mam sobie takie spline'y jak widać na 1szym obrazku. Chce je zmodyfikować do czegoś takiego jak na 2gim. Użyłem modyfikacji Extrude ale po skonwertowaniu do Editable Poly nie mogę łączyć edge'm vertex'ów aby zagęścić(używając opcji Cut) ten Cap Start i Cap End, który został stworzony przez Extrude. Chce to zrobić ponieważ po MeshSmooth'ie wygląda to tak jak na 3cim obrazku :( Może użyć czego innego niż Extrude? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 3 Grudzień 2008 Share Napisano 3 Grudzień 2008 a próbowałeś zajrzeć w spline do rolety rendering i tam ustawić grubość kształt spline, lub użyć modyfikatora sweep, stworzyć compound object loft jest wiele dróg do jednego celu... nie wiem czy o to ci chodzi ale może to Ci pomóc Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
choobek Napisano 3 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 3 Grudzień 2008 claude, podajesz mi sposoby na wyświetlenie tych linii przy renderowaniu.. Ja chcę osiągnąć to samo co na screenie nr 2, tylko, żeby wszystko ładnie działało tak jakbym modelował to z box'a. W tym momencie ten Cap stworzony przez Extrude'a jest nieedytowalny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 3 Grudzień 2008 Share Napisano 3 Grudzień 2008 Dobrze Ci mówi, znaczy nie do końca, ale renderable spline (viewport) po skonwertowaniu do editable poly ma taką siatkę jak w viewporcie. Z tym że akurat nie tędy droga do celu. Skoro kształt idzie do poly i smoothingu to ma zdecydowanie za dużo podziałów na vertexach. Jakbyś to z boxa robił to by szybciej poszło niż malowanie splineów i cutowanie ich. Poza tym łatwiejsza kontrola nad modelem po smoothowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tores Napisano 3 Grudzień 2008 Share Napisano 3 Grudzień 2008 Wyextruduj same splajny bez zamykania ich. Przekonwertuj do Editable poly. Włącz w właściwościach obiektu ukrywanie niewidocznych ścianek. Pokaże ci się czy boki tego modelu są zorientowane we właściwą stronę. Jak nie to odwróć "Flipem" cały element aby tak było. Przejdź do "Edges" i włącz "Bridge" a następnie łącz odpowiednie linie ze sobą. Dzięki temu będziesz już miał ładnie zrobioną siatkę gotową pod chamfer. Niestety sam max czasami w okropny sposób łata dziury i nie można wtedy pociąć płaszczyzny liniami tak jak chcesz to zrobić bez odpowiedniego ułożenia trisów na niej. Oczywiście możesz je ułożyć na tym modelu co zrobiłeś i wtedy pociąć siatkę ale masz 2 razy więcej roboty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
choobek Napisano 3 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 3 Grudzień 2008 Dziękuję za pomoc. W końcu skorzystałem z podpowiedzi Hynola i zrobiłem to z box'a :) Chyba faktycznie najprościej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi