Skocz do zawartości

Wyextrudowanie spline'a


choobek

Rekomendowane odpowiedzi

1)screen1kv9.th.jpg 2)screen2le2.th.jpg 3)screen3gl2.th.jpg

 

Mam sobie takie spline'y jak widać na 1szym obrazku. Chce je zmodyfikować do czegoś takiego jak na 2gim. Użyłem modyfikacji Extrude ale po skonwertowaniu do Editable Poly nie mogę łączyć edge'm vertex'ów aby zagęścić(używając opcji Cut) ten Cap Start i Cap End, który został stworzony przez Extrude. Chce to zrobić ponieważ po MeshSmooth'ie wygląda to tak jak na 3cim obrazku :( Może użyć czego innego niż Extrude?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

a próbowałeś zajrzeć w spline do rolety rendering i tam ustawić grubość kształt spline, lub użyć modyfikatora sweep, stworzyć compound object loft

 

jest wiele dróg do jednego celu...

 

nie wiem czy o to ci chodzi ale może to Ci pomóc

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

claude, podajesz mi sposoby na wyświetlenie tych linii przy renderowaniu.. Ja chcę osiągnąć to samo co na screenie nr 2, tylko, żeby wszystko ładnie działało tak jakbym modelował to z box'a. W tym momencie ten Cap stworzony przez Extrude'a jest nieedytowalny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze Ci mówi, znaczy nie do końca, ale renderable spline (viewport) po skonwertowaniu do editable poly ma taką siatkę jak w viewporcie. Z tym że akurat nie tędy droga do celu. Skoro kształt idzie do poly i smoothingu to ma zdecydowanie za dużo podziałów na vertexach. Jakbyś to z boxa robił to by szybciej poszło niż malowanie splineów i cutowanie ich. Poza tym łatwiejsza kontrola nad modelem po smoothowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyextruduj same splajny bez zamykania ich. Przekonwertuj do Editable poly. Włącz w właściwościach obiektu ukrywanie niewidocznych ścianek. Pokaże ci się czy boki tego modelu są zorientowane we właściwą stronę. Jak nie to odwróć "Flipem" cały element aby tak było. Przejdź do "Edges" i włącz "Bridge" a następnie łącz odpowiednie linie ze sobą. Dzięki temu będziesz już miał ładnie zrobioną siatkę gotową pod chamfer.

Niestety sam max czasami w okropny sposób łata dziury i nie można wtedy pociąć płaszczyzny liniami tak jak chcesz to zrobić bez odpowiedniego ułożenia trisów na niej. Oczywiście możesz je ułożyć na tym modelu co zrobiłeś i wtedy pociąć siatkę ale masz 2 razy więcej roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności