bapi23 Napisano 10 Grudzień 2008 Napisano 10 Grudzień 2008 Kiedy dobieram reflectivity wg tego co widzę na previewie w maxowym material editorze to przewaznie jest ono duzo za duze, i musze je duzo zmniejszać. Poniżej dwa ustawienia materiału i rezultat renderingu. Scena jest z light-contestu, oświeltenie to 1XDaylight system, 2Xmr portal i w environment physical sky. Czy to normalne ze muszę zmniejszać aż tak dużo wartość reflectivity? (Rendering zinterpolation na 1/2) reflectivity:0,4 glossiness:0,34 reflectivity:0,07 glossiness:0,34
SWRSC Napisano 11 Grudzień 2008 Napisano 11 Grudzień 2008 a dlaczego nie? weź najpier pod uwagę to co się odbija na materiale a nie sam materiał. Zapewne to bardzo intensywne źródło światła.
bapi23 Napisano 11 Grudzień 2008 Autor Napisano 11 Grudzień 2008 (edytowane) Czyli glossines zależy w tym przypadku od intensywności mr sky. Czy ktoś może podać ustwienie mr sky, aby podglad shadingu w material editor zgadzal sie z tym co renderuje? Edytowane 11 Grudzień 2008 przez bapi23
pionix Napisano 11 Grudzień 2008 Napisano 11 Grudzień 2008 Dla mnie wersja z mocnym odbiciem światła wygląda bardziej naturalnie. Zaobserwuj w naturze albo na fotach jak się odbija okno a raczej światło jakie wpada przez okno w materiałach a zwłaszcza lakierowanym drewnie. A co do samych parametrów materiału to kręci się nimi tak aby uzyskać dobry efekt. Może i wartość 0,07 dla reflectivity do mało ale jeśli efekt Cię satysfakcjonuje to wszystko jest w jak najlepszym porządku. Nie ma wytycznych jakie wartości dokładnie powinno się stosować a jakie już nie. Wszystko kwestia wyczucia, gustu, specyfiki sceny i tego co się chce uzyskać.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się