Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Kiedy dobieram reflectivity wg tego co widzę na previewie w maxowym material editorze to przewaznie jest ono duzo za duze, i musze je duzo zmniejszać. Poniżej dwa ustawienia materiału i rezultat renderingu. Scena jest z light-contestu, oświeltenie to 1XDaylight system, 2Xmr portal i w environment physical sky. Czy to normalne ze muszę zmniejszać aż tak dużo wartość reflectivity? (Rendering zinterpolation na 1/2)

 

reflectivity:0,4 glossiness:0,34

reflectivityhighqw1.jpg

w615.png

 

reflectivity:0,07 glossiness:0,34

reflectivitylowqy8.jpg

w592.png

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Czyli glossines zależy w tym przypadku od intensywności mr sky. Czy ktoś może podać ustwienie mr sky, aby podglad shadingu w material editor zgadzal sie z tym co renderuje?

Edytowane przez bapi23
Napisano

Dla mnie wersja z mocnym odbiciem światła wygląda bardziej naturalnie. Zaobserwuj w naturze albo na fotach jak się odbija okno a raczej światło jakie wpada przez okno w materiałach a zwłaszcza lakierowanym drewnie.

A co do samych parametrów materiału to kręci się nimi tak aby uzyskać dobry efekt. Może i wartość 0,07 dla reflectivity do mało ale jeśli efekt Cię satysfakcjonuje to wszystko jest w jak najlepszym porządku. Nie ma wytycznych jakie wartości dokładnie powinno się stosować a jakie już nie. Wszystko kwestia wyczucia, gustu, specyfiki sceny i tego co się chce uzyskać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności