Napisano 10 Grudzień 200816 l Kiedy dobieram reflectivity wg tego co widzę na previewie w maxowym material editorze to przewaznie jest ono duzo za duze, i musze je duzo zmniejszać. Poniżej dwa ustawienia materiału i rezultat renderingu. Scena jest z light-contestu, oświeltenie to 1XDaylight system, 2Xmr portal i w environment physical sky. Czy to normalne ze muszę zmniejszać aż tak dużo wartość reflectivity? (Rendering zinterpolation na 1/2) reflectivity:0,4 glossiness:0,34 reflectivity:0,07 glossiness:0,34
Napisano 11 Grudzień 200816 l a dlaczego nie? weź najpier pod uwagę to co się odbija na materiale a nie sam materiał. Zapewne to bardzo intensywne źródło światła.
Napisano 11 Grudzień 200816 l Autor Czyli glossines zależy w tym przypadku od intensywności mr sky. Czy ktoś może podać ustwienie mr sky, aby podglad shadingu w material editor zgadzal sie z tym co renderuje? Edytowane 11 Grudzień 200816 l przez bapi23
Napisano 11 Grudzień 200816 l Dla mnie wersja z mocnym odbiciem światła wygląda bardziej naturalnie. Zaobserwuj w naturze albo na fotach jak się odbija okno a raczej światło jakie wpada przez okno w materiałach a zwłaszcza lakierowanym drewnie. A co do samych parametrów materiału to kręci się nimi tak aby uzyskać dobry efekt. Może i wartość 0,07 dla reflectivity do mało ale jeśli efekt Cię satysfakcjonuje to wszystko jest w jak najlepszym porządku. Nie ma wytycznych jakie wartości dokładnie powinno się stosować a jakie już nie. Wszystko kwestia wyczucia, gustu, specyfiki sceny i tego co się chce uzyskać.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto