Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Kiedy dobieram reflectivity wg tego co widzę na previewie w maxowym material editorze to przewaznie jest ono duzo za duze, i musze je duzo zmniejszać. Poniżej dwa ustawienia materiału i rezultat renderingu. Scena jest z light-contestu, oświeltenie to 1XDaylight system, 2Xmr portal i w environment physical sky. Czy to normalne ze muszę zmniejszać aż tak dużo wartość reflectivity? (Rendering zinterpolation na 1/2)

 

reflectivity:0,4 glossiness:0,34

reflectivityhighqw1.jpg

w615.png

 

reflectivity:0,07 glossiness:0,34

reflectivitylowqy8.jpg

w592.png

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 899
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

a dlaczego nie? weź najpier pod uwagę to co się odbija na materiale a nie sam materiał. Zapewne to bardzo intensywne źródło światła.

Napisano
  • Autor

Czyli glossines zależy w tym przypadku od intensywności mr sky. Czy ktoś może podać ustwienie mr sky, aby podglad shadingu w material editor zgadzal sie z tym co renderuje?

Edytowane przez bapi23

Napisano

Dla mnie wersja z mocnym odbiciem światła wygląda bardziej naturalnie. Zaobserwuj w naturze albo na fotach jak się odbija okno a raczej światło jakie wpada przez okno w materiałach a zwłaszcza lakierowanym drewnie.

A co do samych parametrów materiału to kręci się nimi tak aby uzyskać dobry efekt. Może i wartość 0,07 dla reflectivity do mało ale jeśli efekt Cię satysfakcjonuje to wszystko jest w jak najlepszym porządku. Nie ma wytycznych jakie wartości dokładnie powinno się stosować a jakie już nie. Wszystko kwestia wyczucia, gustu, specyfiki sceny i tego co się chce uzyskać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności