Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W październiku 2008 firma Adobe wprowadziła na rynek nową rodzinę produktów (Adobe Creative Suite 4). Jednym z jej sztandarowych programów jest bez wątpienia długo oczekiwany przez wszystkich Adobe Photoshop CS4.W tym artykule chciałbym przybliżyć Wam nowości Photoshopa CS4.

 

Pełna treść wiadomości znajduje się na

stronie głównej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=446

 

 

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

W porzadku recenzja niemniej troche brakuje krytyki.

 

Na pewno nie jestem obiektywnym ekspertem, w shopie przede wszystkim maluje, nie mniej widze wiele niedogodnosci i brak jakichkolwiek nowoczesnych rozwiazan.

 

Ciagle nie ma wygodnego wyboru koloru. Jest srednia praca przy trybie pelnoekranowym (np. nie mozna zapisac ustawien okien). Nawet przy suporcie gpu pojawia sie opoznienie przy malowaniu (o czym nie ma mowy np. w artrage). przydaly by sie jakies rozwiazania do zarzadzania maskami.

 

Co do narzedzi to ciagle trwa sredniowiecze. nic nie dodali do malowania od wersji 6 bodajze. przydalby sie jakis nowoczesny system pracy z warstwami. chocby jak nody z programow kompozycyjnych.

 

ja jestem rozczarowany. spodziewalem sie wiecej.

Napisano

Witkowski typowym narzędziem malarskim jest i zawsze będzie Painter :), natomiast Szop od kiedy pamiętam malowanie miał jako "dodatek" dla wygody fotografujących i tworzących grafiki pod www, etc ...

Do wersji CS3 nie było mowy o swobodnym rotowaniu pikczera ...

Być może to o czym mówisz będzie w wersji CS_XX

fakt że wiele można jeszcze zarzucić temu programowi - a przede wszystkim jak dla mnie na mocny minus jest CENA, makabra,

ale jednak lider na rynku jakby nie patrzeć ;). I jest mocny jeśli chodzi o grube pliczki,

 

//Pozdr.

Napisano

coz miriam, wlasciwie trudno powiedziec jak to jest z tym "typowym narzedziem" mullins od 93 tworzy koncepty w ps. pierwsza prototypowa wersja paintera to 91. dopiero od 3ki byl to program ktory do czegokolwiek sie nadawal. pierwszym znanym ziomkiem o ktorym uslyszalem ze uzywa paintera komercyjnie byl church a to juz ponad 10 lat pozniej za dziadkiem craigiem.

 

ps jest liderem przez pozycje na rynku a nie jakosc czy nowoczesnosc rozwiazan. podobnie jest z maxem, windowsami itp.

 

zreszta bycie liderem ogranicza. nikt nie zaryzykuje rewolucyjnych rozwiazan bo wazniejsze niz rozwoj wydaja sie ludzkie przyzwyczajenia. stad copolroczne faceliftingi. dodaja kilka drobiazgow, nakrecaja koniunkture, reklama, wywiady, zredesignowane pudelko i "nowy" produkt ma prawo kosztowac 50$wiecej.

 

Napisano

@witkowski - od lat za kazda nowa wersja PS slysze to smutne smedzenie, ze nie dodali czegos co ma jakis inny program i jaki to ten photoshop potwornie drogi a w ogole to Adobe jest ZLE i blablabla...

Nie jest liderem przez jakosc rozwiazan? To jaki program jest lepszy? Czekam na z pewnoscia dluga liste tych wspanialych aplikacji, ktore tkwia niedostrzegane jedynie przez ignorancje i zaslepienie Photoshopem - pozwalajacych na komfortowa prace na bitmapach powiedzmy 8x4metry i wiekszych i oferujacych ta sama jesli nie wieksza game mozliwosci.

Tylko blagam, nie mow o GIMPie bo ten zart ma juz dluga brode.

Napisano

Photoshopa używam na codzień - od wersji 4 po dzisiejszą CS3 i nie mogłem się doczekać na CS4. Złożyłem specjalnie komputer żeby wykorzystać możliwości Cs4 - konfig: 2Quad Q9300 2.5Ghz, 4Gb Ramu, Raid 1.5Tb, Grafika GF 8800 GTX z CUDA, mam porobione oddzielne partycje na TEMPy i programy żeby maksymalnie zwiększyć wydajność - Jak przebiegł test Photoshopa Cs4 u mnie? Jeśli chodzi o nowości, czy interfejs to tylko kwestia przyzwyczajenia się do "nowych" narzędzi, coś jest teraz w tym miejscu i działa w ten sposób. Do tego nie mam zastrzeżeń, a jeśli chodzi o importowanie filmów i timeline to rotoscoping w photoshopie idzie mi ekspresowo (niż w innych programach) więc oceniłbym to na super (wcześniej korzystałem z FilmStrip). Photoshop nie znienił się diametralnie więc nie będę poruszał tu szczegółowo tych kwestii. Jednak co do prędkości działania i przyspieszenia moje doświadczenia są zupełnie inne. Zważywszy na to żeby wykorzystać GPU i CUDA miałem zainstalowaną VISTE 64bit, najnowsze stery graficzne i oczywiście CS4 (Bo XP64 OFICJALNIE na stronie Adobe nie obsługuje CUDA) nie wiem czy jest to kwestia Photoshopa czy Visty razem wziętych. Photoshop się "zacina", przesuwasz suwak a on dopiero reaguje po sekundzie lub dwóch. Szok. Pracowałem z plikiem 1Gb - przygotowywałem do druku duży baner. Pomyslałem, że to może przyczyna ale i na mniejszyszych tak samo działało chociaż już trochę szybciej, do tego jak chwytasz warstwę i chcesz ją przesunąć nad inną lub pod inną też działa z opóźnieniem. Czy miałem coś w konfiguracji nie tak? Nie sądzę ponieważ wszystkie parametry ustawiałem ręcznie i orientuję się co przestawiłem i jak miało działać. Do tego zainstalowałem CS3 żeby porównać ten sam plik i prędkość działania. Ku mojemu zdziwieniu CS3 śmigał jak burza, przesuwam suwak i wszystko działa w czasie rzeczywistym. Finał był taki że wróciłem do XP64 i Cs3 bo po prostu nie dało się pracować z tymi opóźnieniami, a pędzel i stempel to samo - opóźniał i to jak - dziwne. Może komuś to nie przeszkadza jednak ja pracuję bardzo szybko na PS i jeśli interfejs jest wolniejszy odemnie to po prostu zmieniam program lub szukam przyczyny. W serwisie nic nie potrafili mi powiedzieć. Praca na cs4 dla mnie obecnie jest toporna, nie ma płynności i to zdecydowało na pozostanie przy cs3, a szkoda bo chętnie korzystam z nowych udogodnień. Nie wiem jakie kolega Witkowski miał doświadczenia, może nie jestem osamotniony? Jeśli macie pomysł na to żeby sprawdzić co było nie tak to czekam na propozycje. Pozostałe programy z Pakietu MC sprawowały się świetnie mimo że nie dużo na nich robiłem. Będę testował jeszcze CS4 pod XP - jesli będzie coś ciekawego to podzielę sie informacjami. Pozdrawiam wszystkich użytkowników

Napisano

Nezumi: Jasne wiem jak wyglada rynek programow 2d. Jednak patrze w szerszej perspektywie. Jest kilka nowoczesnie napisanych programow pracujacych z grafika. Z tych co znam: Zbrush, XSI, Modo, Shake, Mirai, Edius. co najciekawsze poza zbrushem wszystkie programy nie odnosza jakis spektakularnych sukcesow rynkowych.

 

Liderami sa oldskulowe programy po liftingu. Taka jest prawda i nic mnie nie obchodzi ze moge zaladowac 4 metrowa bitmape. W czasach kiedy w grach plyny liczas sie na zywo to troche za malo.

 

W ogole to jest szersza rozmowa. To smutna prawda prawie z kazdego rynku. To samo sie dzieje w grach, filmie, literaturze , projektowaniu samochodow etc. No juz mi zawsze cycki opadaja jak ktos mnie przekonuje ze tytanik i independence day sa najlepsze bo rozbily box office.

 

wojtas: ja w ogole nie wiem jak sie upewnic ze dziala. podobno w wersji 32 bit gpu nie dziala. Ja testowalem na xp32 i viscie - tu dwie wersje 32 i 64 (oczywiscie wlaczajac i wylaczajac wspomaganie gpu). Mam rozne odczucia. Na pewno nie rozwija predkosci swiatla jak w zapowiedziach prasowych. Mi sie wydaje ze z gpu jest wolniej (mam gt8800). Ale wiadomo trzeba by bylo zrobic jakies sensowne testy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności