torm Napisano 14 Grudzień 2008 Napisano 14 Grudzień 2008 Witam, Chciałbym zrobić model mapy europy w 3D i jedyne co mi przychodzi do głowy to po prostu obrysować ją Spline'ami i wyekstrudować. Ale może jest coś przy pomocy czego można to zrobić szybciej? Chodzi mi po głowie takie ekstrude z bmp. Soft to 3ds max. Da się? ;)
Levus Napisano 14 Grudzień 2008 Napisano 14 Grudzień 2008 Tracing w corelu do wektorów i przerzucenie vextorów do maxa przy pomocy jednego z formatów cadowskich powinno Ci mocno ułatwić robotę. 1
torm Napisano 15 Grudzień 2008 Autor Napisano 15 Grudzień 2008 Wielkie dzięki :) Akurat o coś takiego mi chodziło :)
tweety Napisano 15 Grudzień 2008 Napisano 15 Grudzień 2008 torm... ale bitmapa (to co masz w temacie) a wektor (to o czym piszesz) to zasadnicza różnica :]
choobek Napisano 16 Grudzień 2008 Napisano 16 Grudzień 2008 Nom i modyfikator Terrain. Z extrudowaniem byś się zajechał.
Kohelet Napisano 17 Grudzień 2008 Napisano 17 Grudzień 2008 Czy możliwa jest konwersja modelu o zdeformowanej siatce przy pomocy mapy displace na model realny z dokladnie tak przesuniętymi vertexami? Nie analizowałem dogłębnie procesu deformacji siatki wg. mapy displace ale możliwe ,że sama deformacja odbywa się z dużą precyzją zagęszczając siatkę jeśli to konieczne podczas procesu renderingu a więc przechwycenie tak dużej ilości danych tymczasowych mogłoby być mało wydajne. Ale to tylko są moje domysły więc proszę was jeśli wiecie coś więcej na ten temat o przedstawienie własnego zdania i wyjaśnienie tego jakże ciekawego zjawiska bo przecież modeling textura nie jest taki zły aczkolwiek wole 'czystą' geometrie. oj .. za dużo tekstu||| :) Pozdrawiam
Levus Napisano 17 Grudzień 2008 Napisano 17 Grudzień 2008 Jeśli max to możesz dać moda turbosmooth, zagęścić siatkę za jego pomocą odpowiednią ilość razy, dać moda displace, wczytać mapkę, odpowiednio mocno "wycisnąć" model, kliknąć prawym przyciskiem na stoku i wybrać "colapse all" by otrzymać editable mesh.
Rekomendowane odpowiedzi