Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

taki temat sobie wymysliłem i zastanawiam sie jak to zrobic.( oczywiscie bez nkladania tekstury).chciałbym te puzzle jakos wymodelowac.ale wycinanie cutem w kuli raczej nie wchodzi w grę.Ma ktos moze jakis prostszy pomysł?

136019.jpg

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

bez ciecia recznego czy bez uzywania textury ? chyba tylko te 2 wyjscia sa z czego textura displ wydaje sie najlepszym rozwiazeniem

Napisano

Może by zrobić płaski prostokąt utworzony z puzzli, potem modyfikatorami go zawinąć w cylinder, potem za pomocą FFD upodobnic do kuli i na końcu 'ręcznie' wykończyć góre i dół.

Napisano
  • Autor

juz uściślam :bez textury ,chodzi o to aby kazdy kawalek był osobnym poly.

Oczywiscie wykozystanie textury jako "pomocniczch linii" -jak najbardziej.

Ciecie kuli "cutem" nie bardzo mi odpowiada .

mysle tutaj o jakims pomysle z budowaniem plasczyzny ze splajnow i nalozeniem go na kule .ale to tylko moja teoria:)tyle ze nie wiem jak ja zrobić

Napisano

a no to jezeli tak to mozesz zrobic splajnem obrys puzzli a nastepnie za pomoca bend obracac i ukladac w taki sposob by wszystko sie ze soba zgadzalo i tworzylo dobry ksztalt, mozesz zaczac od osi przekroju i dodawac do niego nowe elementy, powinno byc latwiej

Napisano

pecet moim zdaniem podał dobrą metodę. Na płasko stworzysz te puzzle, i potem na to bend, następnie spherify (będzie szybciej niż FFD), lub też dwa bendy (jeden po 180 stopni żeby zawinąć w kierunku pionowym, drugi 360 żeby zawinąć naokoło, w odpowiednich osiach)

Napisano

Można też zrobić retopology na kuli z nałożoną tex.

Napisano

Myślę, że można by wziąć sferę jako referencję. Zaznaczyć loopy pionowe albo poziome jak kto woli... oczywiście każdy osobno i w edit poly kliknąć na Create Shape (jeśli pracujesz w Maxie) co stworzy osobną linie z zachowaniem kształtu loopa. Następnie wymodelować dwa różne puzzle, co widać na zdjęciu + puzzel na bieguny. Później dodać do każdego puzzla oprócz puzzla na bieguny modyfikator Path Deform, następnie wybrać Path jako odpowiednią linię i dopasować puzzle na tej linii, potem klonować puzzle tak żeby nie było trzeba każdego dopisywać do path deform i odpowienio ustawiać, następnie to samo z kolejną linią a na koniec wstawić puzzle na bieguny, połączyć mesh, zweldować wierzchołki or whatever, poprawić ewentualne bugi i gotowe :P.

 

Pozdrawiam

Napisano

Ja bym zrobił jednego puzzla , przy czym sam jego model tak bym zrobił, by można go było potem równo uwypuklić zgodnie z krzywizną kuli. Skopiowałbym go tyle razy ile ma ich być w rzędzie południków, następnie całość potraktowałbym taperem, by uzyskać efekt fragmentu naciętej skórki pomarańczy. Na to bend i klonowanie w trybie instance wokół roboczego środka obrotu, czyli centrum kuli. Bendem i taperem możesz kontrolować krzywiznę zagięcia tak, by całość ładnie pasowała. Następnie ręcznie dorabiasz puzzle wierzchołkowe i również je obracasz wokół odpowiedniej osi. Gdy całość jest już ułożona, łączysz wszystko attachem i nakładasz na to spherify. Dzięki wcześniejszemu podzieleniu modelu puzzla na mniejsze części całość ślicznie się wygładza. Teraz już możesz dać bevel by normal, by zaokrąglić delikatnie krawędzie i uzyskać efekt wypukłosci poszczególnych puzzli. Na to mapowanie i materiały. :)

Napisano

Ja bym raczej spróbował RayFire Tool http://www.mirvadim.com/ w ostatniej wersji jest taka specjalna funkcja do wycinania z mapy i masz problem rozwiązany :)

 

Fragmentation by Shapes. Also using new feature You able to create shapes from black and white maps.

 

frag_shapes.jpg

 

Teraz widzę że może być problem z cięciem na kuli ale zawsze warto spróbować :)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.