qbaqbaMAX3D Napisano 10 Styczeń 2009 Napisano 10 Styczeń 2009 (edytowane) Witam Znow powraca temat butelki. ad. 1 Wiec chce dodac do obiektu butelki pewne szczegoly, detale (jak w zalaczniku) [ATTACH]60628[/ATTACH] Krzystajac z map przemieszczen powstaja mi straszne zeby na krawedziach maski, zageszczanie siatki nic nie pomaga :( Kiedy znow uzywam bump'a mam sztucznie ostre krawedzie i nie wyglada to tak jak na referencji powyzej. ad. 2 Drugi problem, chce by szklo, a raczej odbicia na nim byly nie tak idealnie 3D rowne, chce zasymulawac bardzo delikatna fakture ktora da mi efekt blizszy naturze, moze cos w kierunku starego szkla z lekka deformacja???? Pozdrawiam Qba P.S. znalazelm fajny link w temacie materialow do LW :) www.presetcentral.com Edytowane 12 Styczeń 2009 przez qbaqbaMAX3D
qbaqbaMAX3D Napisano 10 Styczeń 2009 Autor Napisano 10 Styczeń 2009 eeeech, to musze go zrobic na nowo gdyz wywalilem, oki do poniedzialku go zrobie ponownie. Pzdrawiam Qba
Alibaba Napisano 10 Styczeń 2009 Napisano 10 Styczeń 2009 Prawdopodobnie dajesz za maly antialiasing. Materialy uzywajace tranparency i reflection na ogol wymagaja wiekszego probkowania. Co do deformacji to wystarczy delikatna mapa proceduralna w bump.
Ford Prefect Napisano 10 Styczeń 2009 Napisano 10 Styczeń 2009 (edytowane) co do deformacji to wystarczy delikatna (1-5%) bump-mapa rozciągnięta w pionie, zwykła jakaś proceduralna. A te napisy wypukłe to chyba z-brushem ;) (edit: sorry Alibaba, nie zauważyłem że już to napisałeś) aha, jak dajesz displacement map w Layoucie to daj Save Transformed Object i zaladuj nowo zapisany obiekt do Modelera, i włącz sub-patche, zęby powinny zniknąć. Edytowane 10 Styczeń 2009 przez Ford Prefect
qbaqbaMAX3D Napisano 12 Styczeń 2009 Autor Napisano 12 Styczeń 2009 Czesc Wam! Panowie przesylam zrzut ekranowy z problemem, [ATTACH]60700[/ATTACH] musialem zastapic obiekt butelki innym ze wzgledu na tymczasowa tajnosc projektu :( (teakie tam) Generalnie to chyba zle podchodze do tematu i dlatego ten zrzut. Chce uzyskac obla wypuklosc, logotypu, pojedynczych detali, taka ja na butelce z embosem CC. Moze macie jakiegos tutka w podobnym temacie. RATUJCIE Qba :.. .. . .(
Alibaba Napisano 12 Styczeń 2009 Napisano 12 Styczeń 2009 (edytowane) Juz kojarze o jakie zabki Ci chodzilo:) Myslalem ze o aliasing szlo:D Probujesz tak naprawde za duzo informacji nam w tym jpg pokazac, przez to wlasciwie nie widac samej siatki wiec ciezko cokolwiek dokladnie poradzic. W sumie blad moze tam tkwic, zarowno w zlej mapie uv (o ile ta '6' to tekstura a nie material), co w zlej geometrii. Z rad ogolnych. Te detale, ktore maja byc wypukle a nie sa pokazywane z boku (nie widac ich konturu)najlepiec zrobic na normal mapie. Samo logo najlepiej wymodelowac na plasko, uzywajac sub-patche i dopiero potem wyginac. Czyli modelujesz od szczegolu do ogolu. Edytowane 13 Styczeń 2009 przez Alibaba
qbaqbaMAX3D Napisano 14 Styczeń 2009 Autor Napisano 14 Styczeń 2009 Dziekuje za odpowiedz :) Faktycznie troszke tam balagan, a i z butelka musze sobie poukladac. Coz nasowa sie tyyyyyle pytan... a tak od razu sie nie da! Modelowanie logo do takiej zakrzywionej powierzchni: Jak polaczyc juz zdeformowane logo wzgledem ksztaltu butelki by bylo jednym obiektem i stanowilo lagone przejscie miedzy soba??? jak pogodzic rozna ilosc scianek i punktow by nie bylo artefaktow? jak zwykle POMOCYYYYYY :) Dziekuje i Pozdrawiam Kuba
pYo Napisano 3 Luty 2009 Napisano 3 Luty 2009 Zakładam że mapa do displacementu nie ma rozdzielczości rzędu 32x32 ;) obiekt jest subpatchowany tak ? OK, na screenie widać że subdivision order masz na "After Displacement", zmień na "first". Powinno pomóc. Jeśli nadal nie będzie ok, to być może powinieneś zmienić typ subpatchy z Catmull_Clark na Subpatch, ale na moje oko zmiana subdivision order na first powinna pomóc.
qbaqbaMAX3D Napisano 5 Luty 2009 Autor Napisano 5 Luty 2009 Dziekuje Ci za rady :))) sprawdze to, teraz moze sie uda. Chwilowo porzucilem ten temat super dziekuje za info :) Pozdrawiam Qba
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się