Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

Znow powraca temat butelki.

 

ad. 1 Wiec chce dodac do obiektu butelki pewne szczegoly, detale (jak w zalaczniku)

 

[ATTACH]60628[/ATTACH]

 

Krzystajac z map przemieszczen powstaja mi straszne zeby na krawedziach maski, zageszczanie siatki nic nie pomaga :(

Kiedy znow uzywam bump'a mam sztucznie ostre krawedzie i nie wyglada to tak jak na referencji powyzej.

ad. 2 Drugi problem, chce by szklo, a raczej odbicia na nim byly nie tak idealnie 3D rowne, chce zasymulawac bardzo delikatna fakture ktora da mi efekt blizszy naturze, moze cos w kierunku starego szkla z lekka deformacja????

 

Pozdrawiam

Qba

 

P.S. znalazelm fajny link w temacie materialow do LW :) www.presetcentral.com

Edytowane przez qbaqbaMAX3D

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 2,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

eeeech, to musze go zrobic na nowo gdyz wywalilem, oki do poniedzialku go zrobie ponownie.

 

Pzdrawiam

Qba

Napisano

Prawdopodobnie dajesz za maly antialiasing. Materialy uzywajace tranparency i reflection na ogol wymagaja wiekszego probkowania. Co do deformacji to wystarczy delikatna mapa proceduralna w bump.

Napisano

co do deformacji to wystarczy delikatna (1-5%) bump-mapa rozciągnięta w pionie, zwykła jakaś proceduralna. A te napisy wypukłe to chyba z-brushem ;) (edit: sorry Alibaba, nie zauważyłem że już to napisałeś)

 

aha, jak dajesz displacement map w Layoucie to daj Save Transformed Object i zaladuj nowo zapisany obiekt do Modelera, i włącz sub-patche, zęby powinny zniknąć.

Edytowane przez Ford Prefect

Napisano
  • Autor

Czesc Wam!

Panowie przesylam zrzut ekranowy z problemem,

[ATTACH]60700[/ATTACH]

musialem zastapic obiekt butelki innym ze wzgledu na tymczasowa tajnosc projektu :( (teakie tam)

Generalnie to chyba zle podchodze do tematu i dlatego ten zrzut. Chce uzyskac obla wypuklosc, logotypu, pojedynczych detali, taka ja na butelce z embosem CC. Moze macie jakiegos tutka w podobnym temacie.

 

RATUJCIE

Qba :.. .. . .(

Napisano

Juz kojarze o jakie zabki Ci chodzilo:) Myslalem ze o aliasing szlo:D

Probujesz tak naprawde za duzo informacji nam w tym jpg pokazac, przez to wlasciwie nie widac samej siatki wiec ciezko cokolwiek dokladnie poradzic. W sumie blad moze tam tkwic, zarowno w zlej mapie uv (o ile ta '6' to tekstura a nie material), co w zlej geometrii. Z rad ogolnych.

Te detale, ktore maja byc wypukle a nie sa pokazywane z boku (nie widac ich konturu)najlepiec zrobic na normal mapie.

Samo logo najlepiej wymodelowac na plasko, uzywajac sub-patche i dopiero potem wyginac. Czyli modelujesz od szczegolu do ogolu.

Edytowane przez Alibaba

Napisano
  • Autor

Dziekuje za odpowiedz :)

Faktycznie troszke tam balagan, a i z butelka musze sobie poukladac. Coz nasowa sie tyyyyyle pytan... a tak od razu sie nie da!

 

Modelowanie logo do takiej zakrzywionej powierzchni:

Jak polaczyc juz zdeformowane logo wzgledem ksztaltu butelki by bylo jednym obiektem i stanowilo lagone przejscie miedzy soba??? jak pogodzic rozna ilosc scianek i punktow by nie bylo artefaktow?

 

jak zwykle POMOCYYYYYY :)

 

Dziekuje i Pozdrawiam

Kuba

Napisano

Zakładam że mapa do displacementu nie ma rozdzielczości rzędu 32x32 ;)

obiekt jest subpatchowany tak ?

OK, na screenie widać że subdivision order masz na "After Displacement", zmień na "first".

Powinno pomóc. Jeśli nadal nie będzie ok, to być może powinieneś zmienić typ subpatchy z Catmull_Clark na Subpatch, ale na moje oko zmiana subdivision order na first powinna pomóc.

Napisano
  • Autor

Dziekuje Ci za rady :))) sprawdze to, teraz moze sie uda.

Chwilowo porzucilem ten temat super dziekuje za info :)

 

Pozdrawiam

Qba

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności