Skocz do zawartości

Lightwave bump i mapy przemieszczen (Butelka ad2)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam

Znow powraca temat butelki.

 

ad. 1 Wiec chce dodac do obiektu butelki pewne szczegoly, detale (jak w zalaczniku)

 

[ATTACH]60628[/ATTACH]

 

Krzystajac z map przemieszczen powstaja mi straszne zeby na krawedziach maski, zageszczanie siatki nic nie pomaga :(

Kiedy znow uzywam bump'a mam sztucznie ostre krawedzie i nie wyglada to tak jak na referencji powyzej.

ad. 2 Drugi problem, chce by szklo, a raczej odbicia na nim byly nie tak idealnie 3D rowne, chce zasymulawac bardzo delikatna fakture ktora da mi efekt blizszy naturze, moze cos w kierunku starego szkla z lekka deformacja????

 

Pozdrawiam

Qba

 

P.S. znalazelm fajny link w temacie materialow do LW :) www.presetcentral.com

Edytowane przez qbaqbaMAX3D
  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Prawdopodobnie dajesz za maly antialiasing. Materialy uzywajace tranparency i reflection na ogol wymagaja wiekszego probkowania. Co do deformacji to wystarczy delikatna mapa proceduralna w bump.

Napisano (edytowane)

co do deformacji to wystarczy delikatna (1-5%) bump-mapa rozciągnięta w pionie, zwykła jakaś proceduralna. A te napisy wypukłe to chyba z-brushem ;) (edit: sorry Alibaba, nie zauważyłem że już to napisałeś)

 

aha, jak dajesz displacement map w Layoucie to daj Save Transformed Object i zaladuj nowo zapisany obiekt do Modelera, i włącz sub-patche, zęby powinny zniknąć.

Edytowane przez Ford Prefect
Napisano

Czesc Wam!

Panowie przesylam zrzut ekranowy z problemem,

[ATTACH]60700[/ATTACH]

musialem zastapic obiekt butelki innym ze wzgledu na tymczasowa tajnosc projektu :( (teakie tam)

Generalnie to chyba zle podchodze do tematu i dlatego ten zrzut. Chce uzyskac obla wypuklosc, logotypu, pojedynczych detali, taka ja na butelce z embosem CC. Moze macie jakiegos tutka w podobnym temacie.

 

RATUJCIE

Qba :.. .. . .(

Napisano (edytowane)

Juz kojarze o jakie zabki Ci chodzilo:) Myslalem ze o aliasing szlo:D

Probujesz tak naprawde za duzo informacji nam w tym jpg pokazac, przez to wlasciwie nie widac samej siatki wiec ciezko cokolwiek dokladnie poradzic. W sumie blad moze tam tkwic, zarowno w zlej mapie uv (o ile ta '6' to tekstura a nie material), co w zlej geometrii. Z rad ogolnych.

Te detale, ktore maja byc wypukle a nie sa pokazywane z boku (nie widac ich konturu)najlepiec zrobic na normal mapie.

Samo logo najlepiej wymodelowac na plasko, uzywajac sub-patche i dopiero potem wyginac. Czyli modelujesz od szczegolu do ogolu.

Edytowane przez Alibaba
Napisano

Dziekuje za odpowiedz :)

Faktycznie troszke tam balagan, a i z butelka musze sobie poukladac. Coz nasowa sie tyyyyyle pytan... a tak od razu sie nie da!

 

Modelowanie logo do takiej zakrzywionej powierzchni:

Jak polaczyc juz zdeformowane logo wzgledem ksztaltu butelki by bylo jednym obiektem i stanowilo lagone przejscie miedzy soba??? jak pogodzic rozna ilosc scianek i punktow by nie bylo artefaktow?

 

jak zwykle POMOCYYYYYY :)

 

Dziekuje i Pozdrawiam

Kuba

Napisano

Zakładam że mapa do displacementu nie ma rozdzielczości rzędu 32x32 ;)

obiekt jest subpatchowany tak ?

OK, na screenie widać że subdivision order masz na "After Displacement", zmień na "first".

Powinno pomóc. Jeśli nadal nie będzie ok, to być może powinieneś zmienić typ subpatchy z Catmull_Clark na Subpatch, ale na moje oko zmiana subdivision order na first powinna pomóc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności