Skocz do zawartości

Zróbmy grę


FRODO

Rekomendowane odpowiedzi

Co do garfield_junior z tego co widzę masz niecałe 14 lat i znasz się na robieniu gier jak moja babcia na skakaniu z spadochronem. Po zatym to nie ma być doom 3 na którego wydano więcej kasy niż cała twoja rodzina zarobi przez sto lat. Ja jestem zarazie jedynym programistą w projekcie, a doom3 miał cały sztab ludzi do samego programowania grafiki, nie wspominając o muzyce, ai, kolizji, i wielu innych. co do zarzutów związanych grafiką, pokaż mi choć jedną gre w której w trakcie pisania enginu wykorzystywano finalne modele i zmieniano codziennie plansze. Więc nie pisz że wałkuje cały czas jedną i tą samą plansze. Pyzatym raczej nie jesteś programistą, bo gdybyś był to wiedział byś że za porządne enginy obsługujące dużą liczbę wielokątów, shaderów i innych płaci się straszne pieniądze i to nie takie jak za licencje maxa tylko o wiele większe. Po zatym enginy nie powstają w miesiąc i nie są pisane przez jedną osobę.

Więc zachowaj swoje amatorskie wypowiedzi dla siebie. I nie masz \"skąd wysiadać\" póki najpierw nie \"wsiądziesz\"

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 88
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Do opinii krytycznych trzeba podchodzic na luzie. W koncu jednym z celow publikacji roznego typu materialow na tym forum jest poddanie ich ocenie.

Atakowanie kazdego kto wyrazi krytyczna opinie nie ma sensu. Jezeli natomiast pojawiaja sie krytyczne opinie nie majace uzasadnienia, najlepiej potraktowac ja jakby jej nie bylo.

 

Jezeli chodzi o przedstawione demko, to jestescie na razie blizej poczatku a nie konca (to chyba jest oczywiste).

W miare rozbudowywania go bedzie coraz ciezej i nie liczylbym na to, ze pojdzie to tak szybko jak dotychczas.

Demko jest co prawda bardzo proste, ale jest i to sie liczy.

 

Widze ze wykorzystujecie format md2 dla modeli. Jest to wg. mnie sredni pomysl. Ten format jest tak skonstruowany, ze nie mozna robic w nim zbyt skomplikowanych modeli (o ile dobrze pamietam to wsp. wierzcholkow zapisywane sa na 3 bajtach (po 1 dla x y i z) co daje nam rozdzielczosc rowna 255, ktora jest jeszcze modyfikowana przez specjalna macierz (zdaje sie ze 1 macierz na klatke kluczowa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Frodo bardzo nie spodobalo mi sie twoje podejscie do sprawy. Zdenerwowal cie ok, ale nie pisz prosze cie bzdur. Dobry engine graficzny moze napisac jedna osoba. Bo rozumiesz portale, octree, frustrum culling i wiele innych rzeczy to naprawde sa dosyc proste rzeczy skoro np. ja je potrafie zrobic. Oczywiscie nie bawielem sie w jakies tam super optymalizacje itp itd. CHcialem kiedys zrobic engine ale jakos nigdy czasu na to nie mialem wiec mam tylko pewne projekty. Wole robic grafike.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zielok wiem że masz racje ale pomyśl ile czasu zajeło by napisanie dobrego enginu w pojedynke.

Chyba nie powiesz że engin z unreala, dooma3, czy S.T.A.L.K.E.R.A. napisała by jedna osoba np. w rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Engine na poziomie unreala torunament (tego pierwszego) to jedna osoba z polski napisala bodajze w trzy miesiace.. Tak w gwoli wyjasnienia. Frodo nie poddawaj sie rob swoje i nie przejmuj sie tym jak ktos cie krytykuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha mam juz drugi tom \"perelek...\" i sa tam opisane raczej dosyc stare technologie. Wiecej ciekawych informacji w necie mozna znalezc. I na dodatek wspomne ze ostatnia linijke kodu napisalem jakies 0,5 roku temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Frodo: czepiałem się tylko 1 demka (tak jak napisalem). A co do mojego projektu to ma sie dobrze - może za jakis miesiac pochwale się co zrobilem - może wtedy znajdzie sie jeszcze kilku grafików do wspołpracy. Aha no i mialem wrazenie w moj post Ciebie trosze zdenerwował - nie mialem tego na mysli poprostu trza doceniac ludzi, z których pracy się korzysta. Tak pozatym to podoba mi sie każda inicjatywa majaca na celu radosną twórczość :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O cholera, no, teraz to ja moge jedynie sie pochlastać tępym nożem :( do tej pory myślałem że GRUPA amatorów może napisać rozsądnie wyglądający engine, z PODSTAWOWĄ obsługą shaderów... myślałem też, że mam jako takie pojęcie o programowaniu, naprawde, bardzo się przeliczyłem. Zgnoiłeś mnie Frodo całkowicie, zbeształeś że niby co ja tam wiem, że chce dooma3 czy innego Quake IV, a ja czegoś takiego NIE NAPISAŁEM. Czy dla ciebie ładna grafika + jako takie shadery(nawet statyczne) = 10 lat roboty dla sztabu programistów? I zamiast mnie oceniać po wieku i słowach które (przyznaje) były nieco dwuznaczne, może dopytać \"chodzi o dynamiczne cienie, grafike a la doom3?\"? Nie chodziło mi o bajery z najnowszych produkcji, tylko o grafikę którą da się oglądać. Do tej pory nie spotkałem się z amatorską grą która ma ładną grafikę(wszędzie stawiają na grywalność, zapominając że grafika stanowi bardzo dużą część grywalności). Pisząc posta byłem nastawiony neutralnie, a Ty w odpowiedzi napadłeś na mnie ze słowami \"amator, ignorant, nic nie wiedząca o życiu ameba\", chyba to zbyt w porządku nie jest, czyż nie? Nietrudno też zauważyć że jesteś ogólnie wrogo nastawiony do każdego kto wypowie własne zdanie/skrytykuje twój projekt... a co do wałkowania tematu, nie chodziło mi o to że są postacie z quakea, tlyko o mało zaawansowany engin, i zabieranie się za rzeczy pomniejsze, zamiast stworzyć engin i kod, który będzie wykorzystany w wersji finalnej. Już pierwszym demkiem udowodniłęś że sporo umiesz, i moim zdaniem wypuszczanie kolejnych żeby pokazać że coś sie dzieje było niepotrzebne, lepiej byłoby pozbierać team, i troszke skameralizować wasze poczynania... mimo wszystko pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

\"A ja bym proponował zrobić onlinowego shootera FPP w stylu Unreala 2k3/2k4. Pierwsza rada: zacznijcie od tworzenia silniku który będzie wydajny, i będzie obsługiwał wiele bajerów graficznych, aby gierka była ładna. \"

Zastanów sie nad wypowiedziami.

Nie ma być jak doom 3 ale ma osługiwać \"wiele bajerów graficznych\"

Pozatym projekt ma pare dni, więc nie było czasu na zrobienie tych \"bajerów graficznych\"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o grafike ktora mozna pokazac, to ja bym tu raczej skierowal taka teze do grafikow a nie programistow. Tak naprawde kiepski engin z dobrym grafikiem bedzie mial wiecej do pokazania niz swietny engin z kiepskim grafikiem.

 

Nie wiem czy ktos zwrocil uwage, na to iz jest tutaj sporo dobrych grafikow, ale tak naprawde prawie nikomu sie nie chce skonczyc to co zaczal. Widze dosyc duzo ciekawych modeli, jednak ja bym wolal zobaczyc jeden model ale zrobiony porzadnie, z cala animacja, i np. w 3 wersjach z roznymi detalami. To samo tyczy sie map, prawie nikt nie probuje robic tu jakiegos levela, a przeciez mozna to spokojnie zrobic w maxie. Tylko takie elementy moga zostac wykorzystane w grze czy w demie.

 

Ehm, jeszcze co do zaawansowania enginow. To jest tak, ze cos sensownego to mozna zrobic dopiero za 2 - 3 podejsciem, bo wtedy sie juz wie co w trawie piszczy. Co do bajerow to nie ma zadnych przeszkod w tym zeby je w swoim enginie zastosowac, to jest kwesita odpowiedniego zaprojektowania calego systemu. Takie cos jak dynamiczne cienie czy lustra to efekty typowo wizualne, nie wymagaja one tysiecy linii kodu, poza tym duzo efektow mozna uzyskac za pomoca Pixel i Vertex Shaderow, a tego to juz w ogole nie trzeba implementowac, wystarczy tylko dac mozliwosc wykorzystania tych technologii w enginie. Nie mozna tez porownywac enginow ze starych gier z dzisiejszymi enginami, to co kiedys bylo bardzo ciezko zrobic, dzisiaj robi nam sama karta i nie musimy sie tym martwic. To ze ktos zrobil engine ala Unreal dzisiaj w 3 miesiace nic nie znaczy, bo zadanie mial o niebo prostrze niz oryginalni tworcy Unreal-a.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Frodo: Porównałem do UT2k3/2k4 gdyż w zwykłego UT nie miałem okazji zagrać, a w porównaniu bardziej chodziło mi o MECHANIKĘ niż o GRAFIKĘ gry... swoją drogą, zauważyłem że ty, panie Frodo, gnoisz każdego kto jest nieprzychylny/skrytykuje twój projekt... zluzuj troche... mogłem się inaczej wysłowić - fakt, ale Ty nie musiałeś zaraz na mnie naskakiwać. Czy to że nie dorastam ci do pięt w programowaniu, gdyż uczknąłem tylko podstawy, znaczy że nie moge powiedzieć co myśle? Pozatym byłbym skończonym kretynem gdybym wymagał, a choćby nawet sugerował stworzenie enginu graficznego na miare UT2k3 przez jednego programistę - amatora w miesiąc. Myślałem że to będzie jasne... pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MaggeM:

fakt ze stronka nie jest cacy :D ale szukamy grafika który by zrobił na nią........ grafikę :) bo z kodowaniem to problemu nie bedzie... tak wiec grafik 2d przydałby się :D

Aha i nie rozumiem tego: \"i to pod kazdym wzgledem\", chodzilo ci tutaj rowniez o przekaz merytoryczny (o ile o takim mozna mowic)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności