ptaszek Napisano 10 Luty 2009 Napisano 10 Luty 2009 (edytowane) Witam :) Postanowilem sie zmierzyc z jakas postacia.. Na tapete poszedl troll na bazie konceptu TD'ego. (mialem sie brac za samolot ale musze umiec postac) Wiem ze bede potrzebowal przy nim sporo waszej pomocy, ale wiem tez ze sie sporo naucze. zaczynam go texturowac od glowy (nie wiem czy slusznie sie do tego zabieram) no i mam problem z nosem.. planar dalem od przodu i probuje rozlozyc siatke, ale nos jest bardzo dlugi co jest tutaj problemem.. ma ktos na to jakis pomysl? rozkladac bardziej sam srodek siatki? Chce go otexturowac przy takiej ilosci poly a pozniej sculptowac przy podwojnym wygladzeniu na tym co jest. chyba ze znow robie cos nie w tej kolejnosci :) Prosze o rady w jakiej kolejnosci co robic.. soft to maya :) pozdrawiam Edytowane 12 Luty 2009 przez ptaszek
Szczery. Napisano 10 Luty 2009 Napisano 10 Luty 2009 Ale ten nos wcale dobrze nie wygląda :P Co do mapowania to musisz go odciąć od reszty twarzy, rozciąć np. pod spodem i zrelaxować. Sam model jako baza będzie się nadawał bo siatka jest w miarę równomiernie rozłożona. Jedynie nos wymaga drobnej poprawki, mógłbyś mu dodać ze dwa loopy na środku wtedy da się dorobić w sculpterze wyraźniejszy detal w tym miejscu.
ptaszek Napisano 10 Luty 2009 Autor Napisano 10 Luty 2009 :) no wlasnie wole nie odcinac, bo texture planuje dac mocno popackana i byloby widac przejscie :[
Szczery. Napisano 10 Luty 2009 Napisano 10 Luty 2009 ale tak jak jest teraz to się nie da bo nos ma bardzo mało miejsca na uv'ce a jest przecież ogromny. Musisz go albo odciąć albo zmapować twarz w inny sposób np rozcinając ją przez środek na dwie połowy. Wtedy będziesz miał na uv'ce twarz tak bardziej z boku niż od frontu i nos dostanie dużo miejsca. Powinieneś się zaznajomić z takimi programami jak bodypaint, zb+ zapplink albo mudbox 2009. Po namalowaniu tekstury w photoshopie możesz szybko zamalować widoczne szwy w bodypaintcie przy pomocy clone toola czy innych narzędzi. To samo zapplink tylko tam masz do dyspozycji narzędzia photoshopa bo malujesz w photoshopie. Możesz też namalować całą texturę w zbrushu a potem poprawić w photoshopie. Także o mapowanie bym się tak nie martwił na Twoim miejscu.
mis3k Napisano 11 Luty 2009 Napisano 11 Luty 2009 (edytowane) moim zdaniem trochę za wcześnie zacząłeś rozkładać siatkę. Ja bym zrobił tak. Wrzucił bym ten model do Zbrusha i sculptował aż zacznie jako tako wyglądać, Potem retopology i projection. dopiero tę siatkę do Maya'i i unwrapa. Potem spowrotem do ZBrusha, Morph Targeta i dodawać wszelkie detale .Jak teraz rozłożysz UNWrapa to jeszcze ci się pewnie ten model zmieni tak bardzo, że i tak będzie trzeba jeszcze raz rozkładać siatkę. Ale to moeje zdanie. A pan Sz. jak zwykle dobre teoretyczne rady daje, szkoda, że nie widać tego w jego pracach. To jak bokser, który poucza innych, a który sam nigdy nie chce sparować na ringu. A umiejętności poznaje się w walce a nie po słowach. Ale to już takie moje małe skrzywienie, abstrachując od tematu. ;) I niestety z tym nosem muszę się zgodzić ;(, trzeba go oddzielnie rozłożyć, inaczej textura się porozciąga, porobią się overlapy i w ZBrushu będzie problem. Zresztą zawsze możesz zrobić PolyPainting w ZBrushu i dać UVałki z automatu w ZBrushu. Robiłem tak wiele razy i zaj... iście wychodzi, jedyny problem to, to, że siatka będzie tak rozłożona, że się nie połapiesz, co jest co, i korekty w PS-ie już nie będą możliwe, oprucz takich rzeczy jak color correction itd. Ale do Trolla to powinno wystarczyć. Pozdrawiam i powodzenia. Edytowane 11 Luty 2009 przez mis3k 1
Temporal Napisano 11 Luty 2009 Napisano 11 Luty 2009 Eee tam odczepcie sie od szczerego. Na ogol pisze na temat a ze czasami nie jest to pozytywny komentarz to normalne nie kazda praca zawsze na niego zasluguje. Jak cos skrytykuje jakis tweety, SWRSC itp (sorki za te nicki :P) to jest git ale jak z sensem powie cos szczery to odrazu ze wredny typ ze sam nic nie potrafi heh nudne to juz sie robi. Szczery napisal trafna uwage o tej uvalce wiec o co sie rozchodzi? Ma sam zrobic taki model z uvalka i pokazac ze tez by takim sposobem robil? Ja dawno wsumie tez zadnej tutaj pracy nie pokazywalem wiec nie wiem czy niedlug mi nie zabronicie komentowac cudzych prac badz doradzac w tematach z pomoca :P.
ptaszek Napisano 11 Luty 2009 Autor Napisano 11 Luty 2009 Hejka :) dzieki za pomoc.. jednak odciecie nosa nie bylo takie bolesne i dalo rade :) daje takiego upka.. wstepna texturka i teraz bede chcial go pomeczyc sculptem ale niestety tylko w mayce bo zbrusha ani mudboxa nie mam :P teraz planuje poprawic mu model dloni i stop a pozniej detalowac na ile maya pozwoli.
Camel Napisano 11 Luty 2009 Napisano 11 Luty 2009 ładnie, ale wolalbym zeby lepsza i bardziej realistyczny był tex tego trolla :D
ptaszek Napisano 11 Luty 2009 Autor Napisano 11 Luty 2009 dzieki :) maly up.. wersje jeszcze mocno niegotowa :P zastanawiam sie czy jest sens go sculptowac bardziej.. niewiele to daje.. w tym wypadku widze ze lepiej idzie kombinowanie z bumpem i textura. pozostalo jeszcze go popoprawiac, dopracowac, dodac detale, oglonowac go :) i moze scenke zrobie jak fajnie wyjdzie :) a no i wlosy ofkors :)
KLICEK Napisano 12 Luty 2009 Napisano 12 Luty 2009 kurcze jest slabo, no nie bede Cie oszukiwal, oprocz postawy nic nie jest takie naprawde fajne
ptaszek Napisano 12 Luty 2009 Autor Napisano 12 Luty 2009 postawa nie moja :))) ale bede walczyl coby dobrze bylo :P
Levus Napisano 12 Luty 2009 Napisano 12 Luty 2009 On jakieś resztki mięśni i kości tam ma czy jak się porusza? Bo wygląda bardzo gładko.
Camel Napisano 12 Luty 2009 Napisano 12 Luty 2009 dobrze wygląda ;d jaki dziad, dawaj wiecej wycisku z trolleniem :D
Szczery. Napisano 12 Luty 2009 Napisano 12 Luty 2009 model bardzo słabo sculpnięty, możesz zgonić winę na mayę ale to nie poprawi sytuacji. Ja bym radził jednak zainstalować triala zbrusha/mudboxa i tam powalczyć. Nie wiem na ile Twoja znajomość tych sculpterów pozwoli Ci osiągnąć dobry efekt ale myślę że to będzie najlepszy sposób na tego trola. Nawet jak masz super uv'ki rozłożone to i tak co innego jest robić detal(do bumpa/normala) widząc go od razu na modelu i tak samo z kolorem. Jak model jest dobry i detal jest dobry to o wiele mniej namęczysz się przy robieniu textur żeby później uzyskać zadowalający efekt. Textura którą pokazałeś jest słaba. Wchodzisz czasem na zbrush central? W galerii sporo inspiracji chociażby na sam detal dla trola znajdziesz. Ale nie bierz pod uwagę tego co napisałem, ja przecież nie jestem upoważniony do dawania takich rad bo sam nic nie robię. Słuchaj mis3k'a, sądząc po fryzurze trola już posłuchałeś ;) bo wygląda jak fryz jego soldiera pożal się Boże. Nie mogłem się powstrzymać :D
ptaszek Napisano 12 Luty 2009 Autor Napisano 12 Luty 2009 kurde macie racje.. to czekam z nim do demka mudboxa na mac'a :) dzieki za cenne uwagi :)
Camel Napisano 12 Luty 2009 Napisano 12 Luty 2009 mudbox jest komercyjny, weż sobie blendera bo tam podobno mozna sculptowac modele, tam jest dołączonych mnóstwo pluginów import/export dla modeli 3d . . . : ) I jescze ja myslę ze to moglby być Jozin z Bazin :D
mis3k Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 Na razie wygląda jak Ent - drzewo podobny. Chyba ten trol nie mam mięśni, a trole zawsze przedstawiane były jako wielkie napakowane typy, ale to twoja wizja. Jeżeli ci się podoba, to tak zostaw i pobaw się texturą i renderem. Postprodukcja dużo da. To tobie ma się podobać przede wszystkim, a nie wszystkim w około. Szczery - Zabawny jesteś. O gustach się nie dyskutuje, bo każdy ma swoje zboczenia i inną percepcję świata. To jak z kobietami, jeden lubi tępą, wytapetowaną blondynkę z dużymi cyckami, a drugi skromną brunetkę o delikatnej urodzie i głęboką osobowością. Nie podoba się - trudno, zwisa mi to.
Szczery. Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 mis3k chciałem tylko żebyś zobaczył jak to jest miło i przyjemnie gdy ktoś cały czas odnosi się do czegoś kompletnie nie związanego z tematem jedynie po to żeby wyrazić swoją niechęć do osoby/pracy itp tak jak to Ty robisz ze mną przy każdej okazji :P I co fajnie? mpta ja bym na Twoim miejscu nie blendera ale zbrusha lub mudboxa ze wskazaniem na tego pierwszego spróbował.
JunioR Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 przypomina mi postacie z gier ps1 niestety jest kiepsko. Duzo treningu a bedzie gut. pozdr.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się